MartinSedin: Nej det är sant att det inte finns ett renodlat J19 landslag. Men det finns 5st 84:or o en 85:a (Robert Nilsson Leksand) som är uttagna till JVM + 2 reserver. Så då anser jag att Palm har tappat sin landslagsplats, men han har ju som sagt var, ett år kvar som junior.
HasseT: För att åka med bussen upp till Stockholm så måste man vara medlem i AIA. Resan kostar 300 kr. 100kr måste betalas i förskott. Detta för att undvika det som alltsom oftast hände förr då massvis av folk anmälde sig men när man väl skulle åka så kom bara en 1/4. Hade varit lite tråkigt att fixa ihop bussar för t.ex. 80 pers o sen dyker bara 20 upp om ni förstår.
Rögle bengan: Var har du fått reda på detta??? Om detta är sant så har Rögle gjort en kanon värvning. Palm anses ju fortfarande vara en av Sveriges mest talangfulla spelare. Men jag skulle gärna vilja höra lite mer om varifrån du har fått detta.
HasseT: Läs infon på AIAs sida en gång till. Där står precis hur man ska göra ..... d Det är bara medlemar som får åka med bussen alltså ska man betala 100:- i förskott. Det står även att du kan betala pengarna i hallen .... Är du blind eller ??
Bara undrar en sak: från vilken adress skickas "information om resor och andra aktiviteter"? För på hotmail får man nämligen så mycket "skitmail" att man måste sätta på ett filter för att inte få såna mail. Om man sätter in adressen i adresslistan istället så får man mailet i sin brevlåda och inte som skräppost med de andra! Hasse
Belix: hejsan. Ja du uttryckte dig lite otydligt. Måste även medlemmarna betala 100 i förskott? Måste man skicka in pengar på bankgiro? Det blir ju väldigt jobbigt att göra. Men det är klart, man kan inte bara anmäla sig och sen hoppa av som på de bussar som åkt hittills, om ni förstår? Men iallafall så blir det väldigt krångligt om man ska göra på det sättet. Ha det belix ses. Hasse
OE: Lätt att säga hur bra Rögle är när man bara sett en match! Man kan ha en svacka just då. Jag hoppas verkligen Rögle kan "spöa" Björklöven med ett par 3 mål sen den åttonde så får vi se vad han säger :-).
Var det någon här inne som ställde frågan till journalisten Patrik på aftonbladet´s chatt?
AIA säger: När du tippade SuperAllsvenskan så skrev du att typ inga lag kunde rubba Skellefteå & Löven. Min fråga är hur många gånger du har sett t.e.x Rögle?
Patrik Thornus säger: Har sett en match med Rögle, men jag pratar en del med en del hockeyfolk. Och nej, jag tror fortfarande inte att nåt lag kan rubba elitserielagen... Men jag an givetvis ha del...
Han fatta nog inte frågan eller så prata han bort det
Tvivlar på att Halmstad kommer att köra hockeylaget i kånkan för de kaffepengarna. Uppgörelser och avbetalningsplaner upprättas, och allt blir frid och fröjd. Men de lär nog få dra åt svångremmen rejält och då är det väl frågan hur spelarmaterialet kommer att se ut framöver. Snabbt tillbaka till ettan och en tynande tillvaro, fjärran från tidningsrubriker och reportage på riks-tv. Slut på sagan om det framgångsrika poplaget.
Kan konstateras att rollerna är ombytta nuförtiden. Innan var Rögle alltid det svarta fåret i media medan Hammers och HIF verkade sköta sig exemplariskt...
Nu börjar dagarna tick fort mot jul, och för er som inte hunnit med att köpa julklappar till alla än kommer här några tips...
Mormor Agda, 83 Medlemsskap i AIA
Skolkamratens nyfödde son, 4 månader Medlemsskap i AIA
Grannen med volvon Medlemsskap i AIA
Din kusin i lappland Medlemsskap i AIA
Om jag skulle ha missat någon som är svår att köpa julklappar till, i min personbeskrivning ovan så är det bara fantasin som sätter gränserna... till ett meldlemsskap i AIA!
Joinzzon: Japp. Bussresorna börjar med AIK matchen. Sen så ska vi om inget annat försöka iallafall ge en möjlighet att åka på alla matcher. Frågan är nämligen hur många som är sugna på att sitta i en buss i 12 - 14 timmar upp till Umeå osv. Men en möjlighet ska finnas är målsättningen
MackeRBK: Så fort vi har klart med pris o dylikt. Du kommer definitivt att kunna anmäla dig på Björklöven matchen. Som vanligt så måste man vara medlem i AIA för att kunna åka med.
nicke: Inga grönvita snubbar som pucklar på några BobCats osså ?? Men jag skall se den i mellan dagarna i vilket fall som helst. En gång Tolkien fans osv..
Får ösnska Er alla där nere en God Jul och Ett Gott Nytt År...
Hadé gott
Best regards // Xoogman #300 "SIK 4ever, now and always"
Junior: Haha, fast just därför så har bakgrundsfärgen på AIA-sidan bytts från svart till vit. Kan också vara trevligt med lite ljus i vintermörkret... Hoppas i alla fall att det skall funka bättre - en del har tyckt att det blev för stora kontraster tidigare med svart bakgrund, så jag hoppas att det är till belåtenhet.