tk: Målsättningen från supporterklubben AIA är att om tillräckligt intresse finns anordna bussresor till samtliga bortamatcher. Närmare besked angående Oskarshamn kommer upp på hemsidan efter nyår.
Det finns inget ord som heter klubbkänsla i dagens idrott... Inte närt gäller dom stora grabbarna. Roger Elvenes Tjänade inga pengar i RBK men han hade det största hjärtat i Rögle BK genom alla tider,Efter Rogge kommer Stass, Hade inte Stass sålt sig själv till Miffo hade RBK konkat.. Stass tjänade mer i Miffo på 2 säsonger än han gjorde i RBK resten av livet...Rögle är Elvenes till 100....
FredrikM: Var och en får naturligtvis tycka vad den vill i "fallet Jörgen". Men han är knappast Elitseriens "grymmaste spelare". Bör inte vara given i landslaget till VM senare i vår såvida inte en drastisk uppryckning sker. Bäst i Elitserien (och givna till VM) är två andra gamla Röglespelare; De Båstadbördiga Joel och Henrik Lundqvist! Dessutom är Frölunda sveriges bästa lag, det blir GULD i vår, var så säkra.
FredrikM: ja det har du rätt i.. Jag tycker ändå det e dåligt betéende.. Ja han får skicka några miljoner! Det är trotsallt Rögle som har gjort så han tjänat dessa pengar..
Kingen: Håller med.. fan Jörgen e elitseriens grymmaste spelare, Han har bott i Karlstad ganska länge och trivs bra där... Färjestad går bra i elitserien och hans familj går o skoa mm i karlstad.. så varför han inte vill spela i Rögle igen är juh förståeligt... varför flytta från ett ställe han tycker om och trivs i.. bara för att tacka hans moderklubb .. Men han kunde juh alltid tillsammans med brorsan skänka några miljoner till RBK *hehe.. . att han inte ställde upp i tre kronor var väl lika bra det, eftersom han inte var i så bra form och det säkert fanns bättre spelare vid tillfället..
D Quaid m fl: Jag fattar ingenting. Hur kan Ni tycka Jögge är en förrädare plötsligt? Han som alltid nämnts med stor respekt här? Han får väl tycka vad han vill och avsluta sin karriär var han vill. Jag tycker det är stort av honom att säga att han inte vill spela ES i någon anna klubb pga klubbkänsla. Just KLUBBKÄNSLA är ett ord som inte många av dagens hockeyarbetare kan stava till, se bara namnen Roger (som jag fö tycker var bra när han var i vår klubb, även om han tydligen var ett rötägg gällande KLUBBKÄNSLA).
Nu blev det visst en jävla förväxling här. Roger eller Jörgen, Jörgen eller Roger. Roger är en parentes som var förträngd. Jörgen kan man ju inte undgå att se s.a.s. Jag syftar på Jörgen i det senaste inlägget, vilket förklarar varför jag inte fattade OE's inlägg först. Det är för många söner till Jöns.
Vad jag menade är att det kanske inte alltid är så lätt att se positivt på framtiden när man haft en höst som Jörgens. Förhoppningsvis ändrar han......ursäkta HON (för det är ändå M-L som bestämmer det mesta i den familjen) uppfattning när livet tar en ljusare nyans. Hur som helst är det inte aktuellt på 4-5 år ännu.
Jag har inte så mycket att säga om det. Jag tycker bara det är mycket dumt att göra så. Det är i Rögle han har fostrats och borde komma tillbaka. Jag tycker bara det är dåligt att han sviker landslaget. Om han nu ska svika Rögle med så ja... vi får hoppas att Kenny har ett större Röglehjärta ändå! Tycker Jörgen har blivit lite mysko.. hehe Hasse
D Quaid: De båda var två bra spelare som Röglepubliken tyvärr inte fick se det bästa av. Detta pga rådande omständigheter. Hade de spelat under Roger Melin hade succén varit given! I saknaden av Elvenesbröderna kunde publiken helt enkelt inte se att någon var bra den säsongen.
Junior: Jörgen har inte haft en bra höst. Tungt i FBK med avsägning av kaptensrollen som resultat. Framröstad till Sveriges mest överskattade spelare, bland spelarna själva. Hårt kritiserad både här och där för att han väljer bort Tre Kronor, till förmån för familj och fritid. Han säger ju dessutom att han aldrig kommer att spela för ett annat elitserielag än Färjestad. Så när tiden kommer kanske problemet redan är löst.
Men det är märkligt hur man kan ändra inställning så tvärt, i en så pass fundamental fråga. Hoppas det inte är ett familjedrag.
Rögle har STOR del till där Jörgen Jönsson är idag. Det minsta man kan begära är att han spelar sina avslutande år i den klubb som hjälp honom till den spelare han är idag.
Hoppas Kenny visar vem som har störst hjärta av bröderna Jönsson.
I artikel i HD idag säger han att det inte är aktuellt att "varva ner" i Rögle, som avslutning på karriären. Om jag inte minns helt fel, sa han i en liknande artikel för nästan exakt ett år sedan att han gärna skulle ta en säsong i Ängelholm (helst tillsammans med brorsan) för att sluta cirkeln. Ska bli spännande om ett år, att läsa vilken inställning han har då!
Nu ligger en trevlig julhälsning från vår ordförande Jersmyr utlagd på AIA-sidan! Jag vill samtidigt passa på att önska dej, Lasse, och alla andra hockeyvänner en God Jul och Gott Nytt År! P.S. Den som vill ha lite tidsfördriv får gärna klura på ordgåtorna på sidan D.S.
Jag förstår inte kritiken mot Jönsson Han var i mörrum, öste in mål Gick till Rögle när LFN/Rögle missade totalt Gick tillbaka till Mörrum och öste in mål Gick tilli NH90 & är poänkung där.
D Quaid: Så dom ska istället jaga dyra spelare "over there" eller från andra länder? Dessa spelare provspelar bara och om dom är tillräckligt bra så får dom säkert spela de få matcher dom hinner innan Allsvenskan drar igång igen, eller så blir dom kanske värvade?
OE: Jag skrattar så att jag nästan gör i brallan. Fast det var väl inte så konstigt. De två var ju ett radarpar redan i Rögletröjan. En isprinsessa och en som man bara minns för alla cross-checking efter avblåsingar. Mannen som gav "urbota korkade och meningslösa utvisningar" ett ansikte.
rob: Att LHC jagar "förstärkningar" i Allsvenskan betyder en av två saker: 1. Cirkus LHC jobbar på som vanligt med paniklösningar, huvudlösa beslut och pajaskonster i den högre skolan. 2. Allsvenskan är inte så mycket sämre än elitserien. Jag tror på anledning nr 1 mest.
Stångebro Arena - Snart den flådigaste ishallen i Allsvenskan.
Jag vill ha hem Kenny innan det blir samma trista visa som med Johan Finnström. Jönsson är inte purung längre (28 år), har antagligen tillräckligt många miljoner på banken, och har drabbats av många hjärnskakningar. Hoppas att det förs en dialog mellan Rögle och honom.
"Skadorna har varit många denna höst i LHC. Två ordinarie centrar, Johan Franzén och Michael von der Geest, har varit borta många matcher. En tredje, Magnus Gästrin, har varit sjuk och drabbats av migrän."
Detta är skälet till varför cluben är på jakt efter centrar, inget annat.
Mygel: Linköping försöker bara köpa o köpa, det var visst två spelare till som skulle provträna med dom, Robert Medin Örebro o Alexander Semjonov Arboga.
half: Gustav Palm åtevänder till Rögle. Det är den nya spelaren. Han ansågs vara, när han lämnade Rögle för 2.5 år sedan, en Sveriges mes lovande forwards. Vet inte hur bra han är nu för tiden, men han har haft en hyfsad mål skörd i MoDos juniorlag, men tydligen förlorat sin landslagsplats.