1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27193 inlägg · 5186 ämnen
« · 178119 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Nyförvärv
Mygel: Palm får ju ändå räknas som ett kanonförvärv, han går säkert rakt in i a-laget. Vem vet, Melin har kanske pratat med honom.

nicke: Tror nog att killen kan konkurrera om en av de sista platserna i truppen nästa år, eller vad tror ni?

MartinSedin:
Nej det är sant att det inte finns ett renodlat J19 landslag. Men det finns 5st 84:or o en 85:a (Robert Nilsson Leksand) som är uttagna till JVM + 2 reserver.
Så då anser jag att Palm har tappat sin landslagsplats, men han har ju som sagt var, ett år kvar som junior.

Myglo med flera: kolla länk

Joinzzon: 84orna har inte haft några landskamper denna säsong.

Joinzzon: Jo det verkar så. Kollade nyss på MoDos hemsida där han inte var med bland de MoDoiter som skulle spela i landslaget.

Mygel:
Är det inte så att Palm har tappat sin landslagsplats i år eller är jag helt ute o cyklar?

Mygel: Palms fakta för i år:
21 matcher spelade i J-20: 9 mål 14 assist, 16 PIM och ett stabilt +4 i plus/minus statistiken.

Sv: Buss till Sthlm
Jag får väl ursäkta att jag läste det dåligt då. hehe. Alla ser vi fel nån gång!

HasseT: För att åka med bussen upp till Stockholm så måste man vara medlem i AIA. Resan kostar 300 kr. 100kr måste betalas i förskott. Detta för att undvika det som alltsom oftast hände förr då massvis av folk anmälde sig men när man väl skulle åka så kom bara en 1/4. Hade varit lite tråkigt att fixa ihop bussar för t.ex. 80 pers o sen dyker bara 20 upp om ni förstår.

Rögle bengan: Var har du fått reda på detta??? Om detta är sant så har Rögle gjort en kanon värvning. Palm anses ju fortfarande vara en av Sveriges mest talangfulla spelare. Men jag skulle gärna vilja höra lite mer om varifrån du har fått detta.

HasseT: Du måste läsa ända ner innan du komenterar innehållet där står att du kan betala och beställa resa i hallen

HasseT: Alternativet är ju att betala i hallen när ni är där.

HasseT:
Läs infon på AIAs sida en gång till. Där står precis hur man ska göra .....
d
Det är bara medlemar som får åka med bussen alltså ska man betala 100:- i förskott.
Det står även att du kan betala pengarna i hallen ....
Är du blind eller ??

Bara undrar en sak: från vilken adress skickas "information om resor och andra aktiviteter"? För på hotmail får man nämligen så mycket "skitmail" att man måste sätta på ett filter för att inte få såna mail. Om man sätter in adressen i adresslistan istället så får man mailet i sin brevlåda och inte som skräppost med de andra!
Hasse

Belix: hejsan. Ja du uttryckte dig lite otydligt. Måste även medlemmarna betala 100 i förskott? Måste man skicka in pengar på bankgiro? Det blir ju väldigt jobbigt att göra. Men det är klart, man kan inte bara anmäla sig och sen hoppa av som på de bussar som åkt hittills, om ni förstår? Men iallafall så blir det väldigt krångligt om man ska göra på det sättet. Ha det belix ses.
Hasse

Junior: Jag kanske har utryckt mig konstigt jag menar etthundra vill vi ha in i förskott och resterande tvåhundra på bussen

Junior:
300:- lär ju alla betala eftersom det bara är medlemar som får åka med.

Belix: Hmmm 300kr fast pris?
Jag hänger inte riktigt med
Om man redan är medlem så blir det bara 200kr eller?

Gott. Vet inte hur han har varit iår men förra året ÖSTE han in mål?

Nyförvärv
Gustav Palm är klar för Rögla igen efter 2 ½ år i MODO

Buss till Sthlm
Nu kan man börja boka sig för resan till matchen mot gnaget.
Info och regler finns på hemsidan.

Sv: Patrik igen
OE: Lätt att säga hur bra Rögle är när man bara sett en match! Man kan ha en svacka just då. Jag hoppas verkligen Rögle kan "spöa" Björklöven med ett par 3 mål sen den åttonde så får vi se vad han säger :-).

Sv: Patrik igen
Junior: Det här uttömmande svaret säger väl det mesta om vilken tidning man INTE ska köpa.

Patrik igen
Var det någon här inne som ställde frågan till journalisten Patrik på aftonbladet´s chatt?

AIA säger: När du tippade SuperAllsvenskan så skrev du att typ inga lag kunde rubba Skellefteå & Löven. Min fråga är hur många gånger du har sett t.e.x Rögle?

Patrik Thornus säger: Har sett en match med Rögle, men jag pratar en del med en del hockeyfolk. Och nej, jag tror fortfarande inte att nåt lag kan rubba elitserielagen... Men jag an givetvis ha del...

Han fatta nog inte frågan eller så prata han bort det

Tyvärr kom inte min fråga med.

Sv: Hammers mot konkurs
Tvivlar på att Halmstad kommer att köra hockeylaget i kånkan för de kaffepengarna. Uppgörelser och avbetalningsplaner upprättas, och allt blir frid och fröjd.
Men de lär nog få dra åt svångremmen rejält och då är det väl frågan hur spelarmaterialet kommer att se ut framöver. Snabbt tillbaka till ettan och en tynande tillvaro, fjärran från tidningsrubriker och reportage på riks-tv.
Slut på sagan om det framgångsrika poplaget.

Kolla in den här länken.

Kan konstateras att rollerna är ombytta nuförtiden. Innan var Rögle alltid det svarta fåret i media medan Hammers och HIF verkade sköta sig exemplariskt...

bon scott: Det var trevligt när de kom, men ännu trevligare när de gick!

Hammers mot konkurs
Hammers har stora skulder till kommunen ,på väg mot konkurs.
Kolla på 18.10 sändningen

Julklappstips
Nu börjar dagarna tick fort mot jul, och för er som inte hunnit med att köpa julklappar till alla än kommer här några tips...

Mormor Agda, 83
Medlemsskap i AIA

Skolkamratens nyfödde son, 4 månader
Medlemsskap i AIA

Grannen med volvon
Medlemsskap i AIA

Din kusin i lappland
Medlemsskap i AIA

Om jag skulle ha missat någon som är svår att köpa julklappar till, i min personbeskrivning ovan så är det bara fantasin som sätter gränserna... till ett meldlemsskap i AIA!

The Punisher - medlem med lem

Sv: biljett
Först och främst måste ju många åka med upp till Stockholm i bussen, eller hur?

Joinzzon: Ja, ni är för roliga...
jag gillar alla sorters svenskar som färgar håret grön-och vitt!!!

RBK na na na na na na

Svenne:
Vadå Sven gillar du inte tokiga dalmasar som färgar håret Grönt o vitt ;-)

Fransson:
Fy på sig o blanda ihop mig med 08 packet :-(
Jag har mer än dubbelt så långt till 08-land än vad du har till M##mö ;-)

Ska i vilket fall som helst ringa o prata med Siv i morgon, så jag tar det då.

Fransson: Hallå där..
Av mig och Joinzzon är det jag som är 08:an :-)
Inte vill jag räknas som tokig dalmas heller....

Joinzzon: De har nog inte släppts officiellt ännu, men du kan ju kanske ringa och bve dem lägga undan, säg att du är 08:a he he

Sv: när?
Joinzzon: Japp. Bussresorna börjar med AIK matchen. Sen så ska vi om inget annat försöka iallafall ge en möjlighet att åka på alla matcher. Frågan är nämligen hur många som är sugna på att sitta i en buss i 12 - 14 timmar upp till Umeå osv. Men en möjlighet ska finnas är målsättningen

Mygel:
Är det meningen att bussresorna ska komma igång redan till AIK matchen ?
Det vore ju kul om vi blir mer än de 20 som var på hovet sist.

bon scott:

Är det ingen som kan svara på frågan ?

Jag tänkte ju åka ner o se hemmamatchen mot Mora.

MackeRBK: Så fort vi har klart med pris o dylikt. Du kommer definitivt att kunna anmäla dig på Björklöven matchen. Som vanligt så måste man vara medlem i AIA för att kunna åka med.

när?
när kan man det då?

Sv: bussen?
MackeRBK: Om du menar AIA:s buss så är inga anmälda eftersom man inte kan anmäla sig.

Annars så tänkte jag påminna om spelarträffen den 2:a januari för AIA:s medlemmar.

bussen?
Hur många är anmälda???

Inte konstigt
Inte konstigt att Patrik på aftonbladet hyllar Löven & Saik och samtidigt sågar södra lagen.

Han ligger ju inne med norrlands dialekt. *Huuuaaa*

Sv: RÖGLE BK 70-ÅR
mn båstad: Den var faktiskt bra!!

Sv: Sikken styrelsen
Patrik: Jag måste säga ursäkta för denna lilla miss av mig. Det handlar om ett missförstånd, som snabbt ska rättas till.

Sv: Gå och se
nicke: Inga grönvita snubbar som pucklar på några BobCats osså ??
Men jag skall se den i mellan dagarna i vilket fall som helst.
En gång Tolkien fans osv..

Får ösnska Er alla där nere en God Jul och Ett Gott Nytt År...

Hadé gott

Best regards // Xoogman #300
"SIK 4ever, now and always"

Gå och se
Sagan om de två tornen

Så jäkla bra, om man nu gillar alver, hober, orcher och lite annat smått och gott.

Små hockey inslag fanns. Coola hjälmar, grymma klubbor och en hel del fighting spirit

Sv: RÖGLE BK 70-ÅR
kom på en ny sång idag isamband med 70års dagen
melodi: vårt RBK ger Malmö spö, vårt RBK ska aldrig dö.

70 år, ja 70år
vårt RBK, det fyller år
och hjärtat slår, och hjärtat slår
och snart så är det hundra år.
na na na na, na na na na...

Ja något sånär eller vad tycker ni?

Grattis Rögle!

Sv: Sikken styrelsen
Junior: Haha, fast just därför så har bakgrundsfärgen på AIA-sidan bytts från svart till vit.
Kan också vara trevligt med lite ljus i vintermörkret...
Hoppas i alla fall att det skall funka bättre - en del har tyckt att det blev för stora kontraster tidigare med svart bakgrund, så jag hoppas att det är till belåtenhet.

« · 178119 · »