Jaha, Sydsvenskan skriver idag att räliga MIF är ute efter en ny tränare! Gissa var dom (eller han) är ute och fiskar, jo i Rögle förstås. Det stod att Percy redan hade träffat Melin för att diskutera en ev. framtid i MIF! Hoppas att det inte nappar! Hjärtat går ju före $, eller???
Johan80: Jag vet inte exakt... men jag har för mig att de släpper in lite mer än 4500, men man vet ju aldrig, det har ju varit över 5000 vid några tillfällen... nån annan som vet mer om detta än mig?
... nej det tror jag inte, eftersom hallen inte varit fylld på flera år... varför skulle den blir det på onsdag :)... men om du vill slippa lång kö, köp i förväg på intersport eller liknande...
Jag hoppas att så många som möjligt kommer till den öppna träningen ikväll. Efter träningen kommer tränarna att tala om hur dom ser på fortsättningen. Det kommer naturligtvis fínnas stort utrymme för dialog och frågor.
Zoid: enligt vad KVP erfar så har Rögle letat förstärkning under uppehållet och enligt dem så kan i dagarna en affär bli klar, allt enligt gårdagens KVP
Junior: Vi har faktiskt inte förlorat någon.(Calle Steen). Han spelar vidare i Bofors. Färjestad bara lånade in honom i tre matcher. Och nu har han spelat dem.. En assist............
Vi har dessutom värvat Norges talangfullaste spelare inför SA..
Marius Holtet ,18 år, ( Han är draftad av en nhl-klubb, tror det var Anaheim men är inte säker)
Det ser annars väldigt bra ut för alla SHA lag i SA. Hammarby spelade 4-4 mot Växjö lakers.. Örebro vann över Nyköping(som var med och fajtades om en SA-plats) med 5-2
Löven fans har problem med att Parks inte kommer fast att folk har samlat in pengar för att lösa honom från Japan + att man har stora skadeproblem på backsidan.
Skellefteå försökte göra sig av med sina Jenkare. Lyckades bara bli av med McBain. Dom försöker hitta en klubb som vill ta över Harkins kontrakt. Problem med pengar?
Bofors tappar en av sina bästa spelare till FBK.
AIK sätter press på sina spelare/ledare. Allt annat än Kvalserien är ett ekonomiskt fiasko säger dom.
I vårt älskade Rögle är det mesta frid & fröjd.
Harmonin i laget verkar vara bättre än på länge. Alla har stor respekt för Herr Melin Lyckade nyförvärv. Ekonomin är efter säsongen på plus. Det anordnas resor till bortamatcherna och intresset kring SA verkar
Jag kan också lova att ingen i hela sverige hade gjort ett så bra jobb som Nordstrand gjorde med ekonomin.
Vi har fått en ordförande som säkert han också är bäst på att bry sig om supportrar,spelare,sponsorer. Givetvis ekonomin också
Det var min lilla årskrönika.
Om jag har missat något så får gärna någon annan fylla i
Persson Rena.. Jag håller typ inte alls med dig. Jag tycker tvärtom att det är smart att flytta ner Hansson som back för att få högre konkurens om backplatserna. Sen har vi Skugge,Hall,Palm,Andersson som mer än gärna kämpar om en plats i "anfallet".
Tycker det är skitkul att dom får en storchans att spela in sig i laget.
Gott Nytt år till er alla. Och allas nyårslöfte här inne är att ni ska skrika mer nästa år, och att ni ska med till stockholm.
Hackborn1: Nej nyförvärv tror inte jag heller på, det som är absolut viktigast är att styrelsen nu sätter sig ner och gör allt för att få Herr Melin att stanna (åtminstone) en säsong till, för att bygga vidare och utveckla de unga ännu mer. Tycker iofs att Roger som back verkar lukta lite "desperation", han är ju trots allt bättre som forward. Om nu 3:e femman släpper in mycket mål är det ju inte bara backarnas fel, det finns ju tre man till på plan?
Så här på årets sista dag innan festligheterna börjar funderar jag på tre saker, tränarfrågan, backpar i 3:e femman och ev. nyförvärv.
I mitten av december sa Jersmyr att de skulle sitta ner den närmsta veckan och diskutera med Melin om en ev. fortsättning nästa säsong, de skulle vara väldigt intressant att veta hur diskussionerna gick. Om inte Melin stannar skulle jag gärna vilja se Brithén i båset! Han har bred erfarenhet och kompetes samt inger stort förtroende!
Undrar hur backparet skall se ut i 3:e femman. jag tror inte Melin rubbar på Josefsson/Eriksson och Karmhag/Byström. Nu när man har sagt att Hansson skall spela back ser jag honom som given i det 3:e backparet, återstår alltså en plats som Blanck, Larsson och Ericsson slås om. Har svårt att avgöra vem jag anser som skall lira ihop med Hansson även om det hade varit roligt om Ericsson hade fått göra det!
Jag är tveksam till att det kommer något nyförvärv, det borde i så fall vara klart redan nu för att han skall få en rimlig chans att spela in sig i laget innan SA drar igång!
Gott nytt år på er alla Röglefans!
Föresten, är det någon som vet hur det går med träningshallen??
Tack till Andreas för att du fört Tipparligan in i en nya era, lagom till nyårsskiftet =) Nu kan man logga in på tipparligan, tippar flera gånger, jämföra sitt tips med facit m.m.
Tack också till Belix för att du alltid ger oss bilder, trots att vi ibland missar att se matcherna live. Gott nytt år allihop!
Tjenixen. Ni fick ihop lite fler medlemmar nu! strå ni där i nästa med? Ni får säkert ihop till fler då.. Träningsmatchen ikväll var väl inte av bästa slag.. Lite humoristiskt med Nordans mål.. hehe snyggt också! jag som tänkte att Rögle kunde få sin första nolla, men inte det..
bon scott: Ett nyförvärv stämmer kanske, enligt HD för en vecka sedan så letade Rögle nya spelare och det skulle vara ett etablerat namn. Vi får väl se efter nyår hur det ligger till.
S.Skoog är klar för Hv71 nästa säsong så det är nog inte sant. Om nu Palm var Nr8 & inte Hall så gjorde han väl inte så mycket väsen av sig. Han orsakade en straff i första bytet :o)
Herman,Josef och Skugge såg starka ut. Iwarsson också.