1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27193 inlägg · 5186 ämnen
« · 184569 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Sportblaskan...
Igentligen så är det ju bara bra att det står överallt att norrlagen är så mycket bättre än söderlagen. Men samma tidning tippade Timrå sist utan chans till slutspel i höstas. Så man kan ju ha vilken uppfattning man vill om hur tillförlitliga den tidningens proffstippare är. Men det passar säkert Rögle bra att dom är nederlagstippade i alla matcher mot dom berömda norrlagen. vi får en liten föraning om hur det kommer att se ut redan i kväll när storfavoriten Hammarby möter nederlagstippade Bofors. Den som tror att Hammarby ska köra över Bofors kan få ett obehagligt uppvaknande. Vi får hoppas att norrlagen spelare har samma uppfattnig som 08pressen att dom vinner lätt mot söderlagen. Jag lägger in Hammarby-Bofors på bildsidans chatt så kan vi ses där om ni har lust.

Jag tycker vi kan vara lite smarta och va passiva istället. Det visar kanske lite mer mognad än aftonbladets stockholmsälskande...
jag skriver inte mer om detta utan ser hur serien artar sig nu, så ska vi se vad aftonbladet skriver senare..

Föresten så börjar superallsvenskan idag! Hammarby - Bofors ska Bofors visa att söder har chansen eller ska aftonbladet skriva ännu fler pinsamma rader imorgon? klockan 16.00 börjar matchen... lycka till Bofors.

Idag är det dessutom allstargame och sändningarna på TV4 börjar också de 16.00 om nån vill se. :)

Vilket lag tror ni är bäst... Kiruna eller Tranås?
Hasse

Om stockholm skulle legat här nere så tror nog jag att allt skulle låta helt anorlunda. Visst kan Björklöven och Skellefteå vara bättre än många sydlag, det har dom rätt i. Men varför säger de att alla de norra SA-lagen är bättre än de södra? Jo för att hammarby och AIK är stockholmslag och de hejar på dem. äsch det var inget bra skrevet hoppas ni fattar... tja rå.
Hasse

Patrik har sett en match när Rögle spelar. Fint och grunda en serie på det. Då kan han lika bra göra en tabell över hur Bowling serien i Tollarp kommer att sluta.

Jag brukar inte bry mig så mycket om hur det går mellan Södra/Norra lagen men nu hoppas jag verkligen att Södra lagen vinner det mesta.

Hur var snacket förra året?. Jo det var samma vissa. Hur slutade det?

Söder
Norr.
Söder
Söder
Norr
Norr
Söder
Norr

Så dom kan lägga ner det snacket direkt

Zoid's tråd
Jag kanske bara är en nostalgiker men är det bara jag som tycker att det är dags för Stass att göra en comeback i RÖGLE lagom till SA?

RBK söker ju en forward....

Hade ju varit jävligt kul med en Elvenesare i laget igen!

Han e kåt - Han e vass - Han e våran ....

Jag vill ta hem!
Nummer Tjugofem.....!

(OBS spontanramsa)

exil-Rogleit: Jesse mot Nybro och Wolle mot Mörrum.

OE: Vill inte försvara 08-blaskan. Visst är den väldigt stockholmsk, men meningarna ska nog läsas seperat, dvs målvakten är en nyckelspelare, och laget gjorde flest mål i NHA.

Bara två dagar kvar. Börjar bli riktigt nervöst. Kraftigt avundsjuk på alla er som får se festen.

Vem kommer vakta buren? Stod Wolle både mot Nybro och Mörrum?

Sportblaskan...
...slår ständigt nya lägstanivåer! Först och främst rankar Thornéus (har han sett en enda allsvensk hockeymatch utanför Sthlm??) samtliga norrlag bättre än söderlagen. Hör sedan på detta ang. Skellefteå:

"Målvakten Johan Backlund är en nyckelspelare. Gjorde överlägset mest mål i den norra allsvenskan."

En aning tvetydigt ;)

Sv: Matchen
Det hade varit rätt häfftigt om det kunde bli fullsatt på onsdag.. Spelarna skrinnar in på isen, alla skriker å sen är festen igång. Alla till ladan helt enkelt...

Junior: Jag bedömde det som att det var färre på dagens match än på den förra. Det finns ungefär 2400 sittplatser i hallen och om det varit 800 pers som du menar skulle var tredje varit använd. Tror det är rimligare med var 5,3:e.... men vem vet.

Sv: Hammerstad
Hackborn1: Han var med på bänken! Fjärde kedjan fick ingen spel tid vad jag såg.

Hammerstad
Vet någon varför inte Hammerstad var med idag???

Hardmen:
Hehe....Kan inte annat än hålla med!

NiC: Ja vad man längtar till på onsdag, man får lyckorus stup i kvarten när man tänker på matchen och man börjar redan att bli nervös och dessutom svårt att sova.

Och efter en mindre bra genomförd match idag pekar mycket på att det blir en riktigt bra match från Rögles sida på onsdag...

Sv: Spelarträffen
Det hände inte så värst mycket. Melin pratade mest. Han pratade om hur säsongen har varit.

Stämningen på läktaren här går inte att gemföra med den i Gavlerinken.
Då gav sig "Buddha" in i diskutionen och berättade en gång när Rögle mötte Luleå och det gick inte att snacka med spelarna på isen p.g.a trycket osv osv.

Vi supportrar lovade att skapa ett otroligt tryck på läktaren.

Varje gång Rögle vinner så sjunger man en låt till/om R.Hansson. Mossa hade då inte hunnit komma in på mötet, och Hansson vågade inte riktigt sjunga ut.

Det var en ganska lam stämning. Både spelarna och besökarna "vågade" inte prata typ.

Jersmyr berättade lite om den kommande träningshallen.
Blanck berätta skillnaden mellan Norra & Södra.

Löwgren lovade att göra fler mål

Det var det som sades typ :o)

Junior:
Jag kan inte med säkerhet säga att det sålts 3500 biljetter. Det inkluderar ju i så fall årkorten. Jag berättar bara vad en funktionär berättade. Jaja....drag lär det bli och längtar gör man...Ses!

Sv: Spelarträffen
Var det ingen spelarträff eller kom det inte fram någonting alls av värde under träffen ?

Du måste fått snösting :o)
Ca 450 på läktaren?
Jag och dom jag pratade med snackade om minst 800pers.
Jaja, så jävla viktigt är det ju iofs inte :o)

Referat från träningsmatchen uppe nu.

Har hört att det sålts många biljetter, än finns dock både sittplatser och ståplatser kvar så ta chansen att uppleva premiärfesten på plats!!

Matchbilder
Bilder från kvällens träningsmatch är uppe på bildsidan

Att det sålts 3500 biljetter tror jag inte riktigt på. Isåfall så kommer det garanterat att bli fullsmokat på Onsdag.

Matchen var ingen höjdare nä. Johansson verkade het. 2mål idag. Blanck & Herman var också helt ok.

Harris gjorde något som man absolut inte vill se på en match. Hade det var tävlingsmatch så hade han blivit utbuad ända hem till Karlshamn.

NiC: jaså.. tänkte att dom skulle leka lite och vinna med 9-0 eller nåt... äsch då.. 3500 redan? wow.. och det lär ju vara många som inte köper i förväg! jag som satte 3600 på mitt odds... hmm.. jopp vi ses på onsdag och då ska vi skapa tryck så att melin ska stanna också. 3500 redan... det kan man ju säga är en del sålda biljetter.. då kanske det kan komma över 4000 :) ses.
Hasse

P:
Matchen idag höll låg klass! Det verkade som om båda lagen höll igen lite! Hyggligt tempo i första och halva andra. Matchen slutade 5-3. Kan även berätta att det sålts ca 3500 biljetter....Ses på onsdag!

Matchen
Nån som vet hur det går idag? Sitter och pluggar men man vill ju veta....

//P

Sv: Dagens match
Det finns lite att läsa om dagens debutant - Marcus Falkheden på J-sidan nu.

Sv: Oddset
Med tanke på oddset. Rögle har just nu lägst odds på toppen om vem som vinner SuperAllsvenskan. 2,13 tror ja de låg på när jag var inne och kollade. Men tre dagar återstår innan premiär så jag tror de kommer skiftas en del.

Medlemmar i AIA
Vi har börjat få in sponsorer för medlemmarna i AIA. Erbjudanden kommer upp efter hand som det är klart

Sv: Dagens match
Jag undrar också var Pelle är. För han var inte med på den "öppna" träningen i torsdags

Dagens match
Såg i HD att 3:e femman består av Herman-Hansson-Skugge. Var är Kung Pelle?? Har han åkt på sol semester eller? Han är inte med alls idag. Hoppas han inte är skadad.

Oddset
Det var längesen man var så laddad inför en seriestart som man är nu. Boorks inlaga i NST idag gör d ju inte mindre intressant heller. Sen verkar d ju som om hela sverige tror på RBK om man nu ska tro oddset på Toppen i a f...fan så här laddad har jag inte varit sen elitseriens svunna dagar. Dom dagarna ska komma igen!

Om ni inte...
har anmält er till sthlm så stick ner till hallen och gör det idag, så ansvariga har en chans att beställa en buss till om det nu behövs

Sv: Bussresa
Belix: Okej!

Högra sittplats!!
Löven kommer sannerligen inte bli en lätt nöt att knäcka............fulla fart på isen och läktarn kommer att behövas för att besegra Umeås stolthet! Hoppas därför att alla som kan och vill ställer upp oh stöttar laget till max på onsdag! Dem gångerna det varit magiskt tryck i ladan är dem gångerna högra sittplats varit på G (enligt mig)......Hoppas därför att Högra flanken ställer upp på onsdag!!

fullsatt?

vi har fostrat vi har skapat......

fjortis: Precis som det står på hemsidan så är kostnaden för Stockholmsresan 300:- varav 100:- ska betalas i förskott dessutom tillkommer entrén som är 120:- för vuxen och 60:- för ungdom under 16 år. Har man betalt sin förskottsbetalning så betalar man när man går på bussen alltså 320:- som vuxen och 260:- som ungdom så är både resa och entré betald. Har du fler frågor så maila mig eller kom till hallen där finns jag för registrering av buss medlem och utdelning av medlemskort.
MVH Belix

fjortis: Om du har betalat 100 kr i förskott kostar det 200 kr. Då menar jag ínte de 100 kronorna som betalats till medlemsavgift.

Bussresa
Kommer bussresan till Stockholm bara kosta 200 kronor?

Sv: Hd
Junior:
Melins dementi står under rubriken: "HHC förstärker ..." i nätblaskan.

Sv: Färgen på gamla loggan
Belix: bra

Sv: Färgen på gamla loggan
shorty: jodå dom stämmer

Färgen på gamla loggan
Undrar bara om det är rätt färger på den gamla R loggan som finns på första sidan.

Sv: Seriesystem...?
OE:

Hehe jo det kan vi göra ;)

radical: Vi kan enas om att vi är oense i frågan ;)

radical: Det har alltid funnits och kommer alltid finnas en Kvalserie som borgar för att rätt lag spelar i rätt serie.

OE:
Ditt resonemang håller inte. Förr i tiden när det var lättare att ramla ur och gå upp fanns det mindre utländska spelare i svenska lag än vad det gör nu för tiden trots att det ska mycket till för att man ska ramla ur ES. Att det finns fler utländska spelare i svensk hockey har inget med seriesystemet att göra utan det beror på den öppna arbetsmarkanden och bosman.

Seriesystemet dikterar inte villkoren för andelen utländska spelare, det gör ledare, tränare och supportrar.

nicke: hehe yes. Han säga också att det inte är aktuellt med något nyförvärv

Junior: Oki, då kan jag sluta leta nu ;-)

nicke: Det står inte på nätupplagan. Men det stod i dagens blaska

nicke: Det står inte på nätupplagan. Men det stod i dagens blaska

Ebbe: Var hittar du den lilla notisen???

Lägg även märke till en liten notis där Melin avfärda att han ska vara aktuell för Percys pågar=)

« · 184569 · »