1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27193 inlägg · 5186 ämnen
« · 185167 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Ny spelare
HasseT: Nej, jag tror inte det. Men han var inte på den öppna träningen enligt någon som var där. Han spela inte matchen mot Mörrum så man undrar ju lite. Det är säkert som jag sa härom dagen. Han har åkt på sol semester:-)

HasseT: Enligt hemsidan så är han sjuk. Feber eller nåt

vad har hänt med pelle egentligen? finns det nån artikel?

Rögle bengan: Skulle nu Pelle vara borta, Hansson på back plats. Då saknar jag en som skulle gå rakt in med Herman och Hammerstad. Jag tycker vi har bra juniorer. Men kanske ingen som skulle gå in och dominera i SA. Kommer Pelle nu spela i morgon så är allt bra.

nicke: Är de inte ett litet "hån" mot juniorerna att skrika efter ny spelare redan??? Dom slog ju ändå Modos J20 så dom är kanske inte helt "kass"

Sv: Biljetter
Varför sån hets med biljetter? Pratade med kansliet vid fyra då fanns det fortfarande, citat "mycket gott om plats kvar".

Är det för att hetsa folk att komma tidigt eller? Tror snarare att vissa stannar hemma i så fall. Men vad vet jag?

//P

Sv: Grön klack?
D Quaid: hur visste han hur många biljetter de sålt?

Hörde en granne viska genom väggen att de sålt 4400 biljetter nu. Köerna lär ringla tidigt utanför hallen i morgon eftermiddag. Kom i tid, mycket god tid, om ni inte redan har biljetter.
....å där var det utsålt hörde jag precis på radion.

08Land?
En fråga till Fransson eller Belix: Hur många har anmält sig till AIK?
Imorron är det dags... ¨Nån som vet om Elvenesarna ska hyllas imorrn? Skulle ju bli avtackade i SA om jag förstått det rätt???
PS 1 Bra ramsa imorrn:Vi VILL HA ROGER KVAR!
PS2 Bra ramsa 2:Ni är alltid Elvenes ni är alltid........
FORZA RÖGLE!!!!

Biljetter
Det enklaste är väl att ringa till kansliet så lägger dom undan biljetter så får du betala när du hämtar ut dom innan matchen. Så har jag gjort.

På enklaste sätt

Mvh

P

FredrikM: ja de har biljetter på stora. Men de har biljetter på nya torg vad det heter fortfarande! det e ju närma.. de har biljetter på intersport och HIF-shopen i helsingborg.. sen har de på statoil i höganäs med om du vill ta en sightsing dit! :-)

nicke: Ja varför inte. För jag tycker det är för jävligt att Rögle missar en Kvalserie eller Play Off p.g.a att spelare är sjuka/skadade. Den risken bör man inte ta.

Junior: Jag tycker man ska försöka sig på ett lån av Arlbrandt i HV71. Är oxå jäkligt orolig. Hörde något om att Pelle var snuvig.

Ny spelare
Eftersom Hansson ska spela back i SA och Pelle inte spelat/tränat dom senaste veckorna så tycker jag det är dags att titta efter ett nyförvärv.
Det går inte att ersätta Hansson i "anfallet" hur lätt som helst och missar även Pelle någon match så ser det jätte tungt ut.

Fransson: Va det inte folk som snackade om 3500 innan? Vart kom de siffrorna ifrån?.. aja 3200 e jävligt bra också, nån som vet om de har några biljetter på Brännsborns ?

FredrikM: nej...men jag gissar på runt 3200

Fransson: Ingen som vet hur många biljtter som sålts då?

ledansk:
"...tjuta mig hesare än en tibetansk böneutropare".
Redan en klassiker, med tanke på att tibetanerna är buddister och saknar både minareter och böneutropare. Tvivlar på att de tibetanska munkarna vrålar som dansken från Karlstad, fast säker kan man aldrig vara.

fjortis: Ringde precis och bokade nio ståplatsbiljetter och hon som tog emot beställningen sa att försäljningen rullade på bra, det fanns några plåtar kvar...

R-B-K na na na na na na

Sv: Stängd liga???
HasseT: Givetvis att ta sig vidare , uppåt. Jag tror nog att de flesta lagen i allsvenskan någon gång vill bli ett elitserielag.

Se bara ett lag som Timrå.

kanske, jag vet inte säkert.............

Sv: Stängd liga???
fritte rbk: Vad är det alla klubbar under elitserien har som sitt egentliga slutmål?

Stängd liga???
Satt och strökollade lite på allstarsmatchen i går. En av kommentatorerna , en fd hockeylirare som nu snidat om till "hockeydirektör" ansåg bestämt att en stängd elitserie skulle vara räddningen för svensk hockey.

Jag undrar bara vad som skulle hända med klubbar som har ambitioner att ta sig till elitserien, tex Rögle.

Från vem skulle Elitserieklubbarna ta sina unga löften ifrån när det inte finns någon framtidstro hos klubbarna under elitserien.

Nä fy fan för arroganta "direktörer" som bara ser pengar i hockeyn

3500 förköp? Stämmer det? Kan man ju hoppas på!

Vi får väl hoppas att det är sant iallafall. Det är mycket väl komma mer publik på denna matchen än på Leksand förra året för nu har ju Rögle spelat rolig ishockey och så har det snackats så mycket om att norrlaget ska vara så bra! jaja! Jag kommer ju iallafall så ni behöver inte vara oroliga :-)
Hasseman

D Quaid: jo, stämmer siffran på 3500 sålda på förköp, vilket jag betvivlar starkt, så är det fantastiskt! Känns som tomma rykten men man vet alldrig, jag tror trots allt att intressent är så stort så det lockar 4000+........men den som går till hallen på onsdag får se...

ledansk:
3500 hade varit en ohyggligt bra siffra, men jag tror det stannar på 3100-3200.
Om en funktionär påstår att 3500 är sålda vill jag mena att det är en fint för att få upp intresset ännu mer. 3500 förköp hade vi inte ens mot Leksand i fjol.

NiC: jag vet inte om klacken kommer bli grönare än vanligt, men jag hoppas defenitivt att det blir ett helsikes tryck. Jag lovar i alla fall att tjuta mig hesare än en tibetansk böneutropare! Hoppas och tror på en publiksiffra upp emot 4200-4300! Kan bli riktigt kul detta!

Vi drömmer om elitserien......

Grön klack?
Oj, oj, oj vad man längtar till onsdag. Vad härligt det ska bli! Kom nu med fräscha halsar och grön-vita tröjor så löven vet var de har kommit...Detta ska bli en match man hoppas de sent ska glömma.

Sv: Sportblaskan...
HasseT: Tror att Aftonbladet blivit lite självbelåtna och tappat hungern efter sina framgångar. Samma som hänt med TV4 som tidigare var en frisk fläkt.

OE: Jag tycker att själva Aftonbladet är bra men Sportbladet är uselt.

D Quaid: Hehe ;) Tror vi alla kan enas om att bästa Kvällstidningarna är KVP & Expressen!

Premiären
Premiären är nu klar. Bajen vann ju som säkert alla vet.
Jag tycker trots allt det är bra. Bajen känns riktigt starka iår och jag vill gärna att 2lag som normalt är lite lite sämre än Rögle ska förlora så mycket som möjligt så man inte riskerar att missa åtminstonde Play Off.

Så Mora,Aik,Oskarshamn som jag ser som dom lite sämre lagen tycker jag ska förlora mot alla lag.

Frisco:
Rånet inträffade för några veckor sedan. Sportbladet skriver om det idag.
Det tog väl två veckor för AB's utsända på de brittiska öarna att ro hem och rapportera nyheten.

D Quaid: Det måste ha hänt för länge sen. Kommer ihåg de rubrikerna för flera veckor sen.

Killer Bob's tråd
Äntligen staratr säsongen på allvar. Skall bli kul att se vad laget går för på riktigt.

Rubrik i dagens Sportbladet (daglig bilaga i Sveriges största kvällstidning):

"Extra.
Magdalena Graaf rånad vid dagis. Magnus Hedman jagade rånarna - i en kilometer."

Det var en verkligen het sportnyhet, tycker jag.

Sv: Tippade som vinnare
fjortis: Är inte alls konstigt. Vi har den absolut bäste tränaren och ett bra lag. Då blir man tippade i topp av vissa.

Sv: Hammarby-Bofors
nu är det 1-2 på hovet...
Snart dax för match, pulsen börjar höjas.....alla som har lust kan väl "sammanstråla" på Svenssons i Ängelholm

Högra sittplats, Högra sippplats.......de e vi som.........

Tippade som vinnare
Rögle är spelbara på toppen.
Det handlar alltså om att pricka in vinnarna av SA.
Rögle har minsta oddset och är alltså favoriter.
Tycker det är lite konstigt.

jämt på hovet den norrlänska dominansen har inte infunnit sig ännu

Svenne: Håller helt med Junior! En tidning som är rikstäckande och dessutom alltid skryter med att vara Sveriges ledande SKA vara saklig och objektiv. Finns inga ursäkter för annat!

Domare
P. Claesson dömer på onsdag.....

1-1 nu

Hammarby-Bofors
Det tog bara nio sekunder innan Bofors tog ledningen mot Hif

Svenne:
Aja. Det är en rikstäckande tidning. Då spelar det ingen roll om den trycks i Malmö,Göteborg eller Sthlm. Den ska vara helt opartisk.
Patrik har ingen koll på lagen överhuvudtaget. Har sett Rögle i en match och sen läst statistik resten. Otroligt dåligt.

Så om en skåning skulle få jobb på AB så skulle han tippa Rögle i topp bara för det?.

Belix: Det tycker jag att du kan. Det som ligger norrlagen i fatet kan vara att de ofta behövt för många chanser för sina mål. De kan vara väldigt ineffektiva..
Vilket är bra för oss om de fortsätter med detta.. :-)

Svenne: hmm du andas samma luft som sportblaskans reporter kan man lita på dig? *s*

löven
lite inför löven matchen.

Belix:
Jag håller med. Vem bryr sig egentligen vad sporttidningarna skriver ? Låt de skriva bäst de vill, det hela avgörs på isen i alla fall.
Om vi är ärliga, hade någon av oss härinne jobbat för en stor tidning hade vi nog haft våra Rögleglasögon på oss. Det är naturligt att känslorna för de lag man håller på inte kan tryckas ner helt hur objektiv man än ska vara.

Jag tror inte att Hammarby kör över Bofors, men jag tror de vinner ändå. Har sett båda lagen denna höst och Hammarby verkar helt klart starkare. Plus att de vann Norra Serien trots att de hade den tuffaste derbygruppen av topplagen.

Belix:
Varför bry sig om vad de skriver.
Det e ju alltid likadant.
Det kommer ju att visa sig att de har fel som vanligt.
De har betalt för att sitta och tycka, vem bryr sig?

« · 185167 · »