Zoid: Har själv inget minne av att Ross testat i RBK. Det finns ju ingen statistik att kolla upp från träningsmatcher längre tillbaka i tiden. Men jag har kollat igenom seriematchstatistiken långt tillbaka i tiden och kan garantera att han aldrig spelat någon seriematch i RBK.
Hackborn1: Fattar inte varför folk måste va så jävla dryga mot andra suporters i olika gästböcker hela tiden. Har ni inga liv? Mitt tips är: Skaffa EN hobby till ut över hockeyn. Går det bara ut på att dissa andra lag eller suporters så mycket som möjligt? Det som ger MEJ kickar är när mitt lag, RÖGLE spelar bra och vinner, vilket inte alltid kombineras men ändå.
grön: Förstår inte riktigt vad du menar. Visst skriver jag väldigt mycket i gästboken, men att jag "förpestar" den är nog lite att ta i va? Jag skriver inga svordommar eller liknande. Ditt inlägg låg ju inte på speciellt hög nivå heller och att göra två utropstecken höjer ju inte heller statusen. Sköt ditt eget. mvh Hasse
Kul att det är så många som ska med bussen i morgon! Säkert några som kör själva också + dem som kommer uppifrån! Totalt blir vi nog 100 skulle jag tro!
Det är ju inte små insatser man gör i Oskarshamn direkt inför matchen, smålänningarna verkar rusta för krig! Vilket det ska bli, på isen!
Tycker det är väldigt låg nivå på vissa inlägg nu. Finns det ingen admin som kan rensa eller spärra vissa personer som bara skriver en massa nonsens.. Syftar framförallt på Hasse som förpestar denna gästbok!!
Sen skulle jag vilja fråga om det är någon som vet hur mycket folk Rögle har kalkylerat med i SA?
Björn Engström lade skridskorna på hyllan efter sin säsong i Rögle 01/02. Ryggen klarade inte en fortsatt elitsatsning. Annars var det meningen att han skulle åkt över till USA igen och spelat i farmarligan. Nu jobbar han på Cernelle i Vegeholm, han är ju utbildad kemist sedan tiden på amerikanskt College. Både han och hans amerikanska flickvän trivs i Ängelholm, men flyttar troligen tillbaks till USA inom de närmsta åren.
Zoid: Vi uppdaterade den precis. Vi hade fler namn som vi inte var riktigt säkra över. Sådana spelare som spelade kanske förr förra säsongen senst men sen inte har hittats i statistiken igen. Om det är någon som känner att det är en spelare som saknas o ni vet var han är så maila OE.
Jag förstår inte den här skadeglädjen eller snarare hatet mot just Percy. Det är väl klubben MIF vi inte gillar eller? Själv tycker jag Percy är en rätt skön figur. =) Lite som Bert Karlsson, en frisk fläkt som är sig själv och säger och gör som han själv tycker. Skönt med raka människor. Sen att han är räliga Malmös ordförande drar ju förvisso ner helhetsbilden en del. Men tror ni inte att vi hade gillat honom om han gynnade RBK istället?
Jaja, nu ska ni inte tro att jag inte ogillar MIF och kanske därmed också Percy litegrann =)
Malmö det är fucking shit Percy har en liten pitt R-B-K
Belix: Jo, det förstår jag också :) och det är väl ungefär det jag också menar. Å andra sidan (nu känner jag att jag är på väg ut på djupt vatten - men det bjuder jag på) så tror jag att dom som hatar, bråkar, slåss, vandaliserar och är allmänt stökiga har gjort bråkandet, hatandet och stökandet till ett självändamål. Dom är i grund och botten inte alls intresserade av hockey, utan ser en supporterskara/klack som en lämplig miljö att "gömma" sig i. Dessa personer tror jag inte ändrar beteende (för att dom skall göra det krävs professionell hjälp) och i förlängningen innebär ju detta att de heller inte kan bli medlemmar i nya AIA. Det var min lilla hypotes i sammanhanget. Jag har tagit del av nya AIA:s stadgar och krav för medlemskap och jag tycker konceptet är utmärkt! Har för avsikt att söka medlemskap - trots att jag (beroende på geografin) inte kan utnyttja några medlemsförmåner. För övrigt kanske vi ska fortsätta föra denna diskussion via våra brevlådor istället för i GB:n.
Pyttemjuk: Måste rätta dig lite vi har inget emot dom som medlemmar bara deras beteende Vill dom ställa upp på våra stadgar så kan dom visst bli medlemmar så länge dom ställer upp på våra värderingar. Det är absolut inte personerna som vi vill ha bort enbart det uppförande som inte hör till en supporter av Rögle
Hej där, vilken fart det har blivit på dessa inlägg då. tycker trotts allt att det e mycke klagande hit och dit. har suttit här och läst igenom en del inlägg och verkar vara en massa smörja. klart att man vill åka med på alla borta matcher, men inte ens om man har ett fast jobb så får tid eller råd att resa med på alla. så e det bara. det e tråkigt, hade det varit en idiell förening där någon annan stod för pengarna så hade alla kunnat åka med alltid, men så funkar det inte i världen alla måste dra sitt strå till stacken. hoppas att det blir fullt tryck i oskarshamn som vi hade på hovet. tyvärr så har man råkat ut för en förjävlig förkylning och influensa så att jag kan inte åka med. men jag känner i hjärtat att rögle fixar det ändå. alla som kan. mot oskarshamn med trevliga AIA. Ecolight #187
HasseT: Håller med dig. Onödigt (av Challe, antar jag att du menar) att dra upp gammal smörja. Vad beträffar mopsandet mot nya AIA, så antar jag att dom dom mopsar, hatar och beter sig allmänt omoget är precis samma folk som nya AIA inte vill ha som medlemmar. Klart dom är ledsna för att dom inte får vara med och leka längre. Måste vara jobbigt för dom att inte få åka på organiserade bussresor för att heila, hata och ställa till jävelskap. Låt dom hata - till slut börjar dom hata varandra istället och då blir problemet s a s "självsanerande".
Belix: Här sitter man och längtar tills i morgon när den röda Golfen rullar söderut. Gott med en större buss så fler kan följa med. Men det är ju konstigt att det inte verkar finnas några fler supportrar som vill hänga på norrifrån... Jag betar av sträckan Stockholm-Nyköping-Norrköping-Oskarshamn. Nästan lite som Swebus. :-)
Hasse...Hasse... Jag känner inte dig och jag vill inte på nåt sätt såra dina känslor eller bli ovän med dig. Dock blir jag mer och mer frustrerad av att läsa dina meningslösa inlägg här. Om du kommer med bussen till O-hamn eller inte är väl knappast av allmänt intresse? Har du frågor gällande bussresorna kan du väl ta det via mail med Belix, eller lyft luren så slipper du vänta på svar. Eftersom du har moppe antar (eller snarare hoppas....) jag att du är i 15 års åldern. Vi vet nog alla hur knapert det är med pengar i den åldern, men har man inga så kan man ju inte hänga med. Jag är ca 10 år äldre än du och jag har inte heller några pengar = jag får stanna hemma. På enklaste sätt.
Att vissa reagerar som dom gör på dina inlägg beror ju på att du kör med det ökända jag-väntar-att-anmäla-mig-tills-jag-vet-om-polarna-ska-gå-på-festen-syndromet. Vilket leder till att ingen kan planera. Förmodligen (ej konfirmerat) för att undvika att alla gör som du så offentliggörs inte hur många som har anmält sig eller hur många platser som finns kvar.
Jag kan inte tala för andra men åtminstone jag betackar mig för dina inlägg angående bussresor, som inte är av allmänt intresse. Ring Belix nästa gång är mitt tips eller skicka mail.
Patrik: Det är ju trevligt att vi får en egen gata. Kanske kan döpa om den sen till Rögle gatan eller nåt. Känns nästan som när Kungen kommer eller nåt.