1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27194 inlägg · 5186 ämnen
« · 193288 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Oskarshamn
Hardmen: Helt rätt inställning!
Jo, det har kommenterats i såväl Barometern som Östra Småland idag, men jag hoppas och tror att försiktighetsåtgärderna skall visa sig mer än väl tilltagna.
Att man t.o.m. inför lokala parkeringsförbud på intillliggande gator känns något överarbetat.
En lite kul grej var att de (i Östran) menade att det fanns metoder för att känna igen potentiella röglefans - dessa känns nämligen igen på den skånska dialekten - häpp!

Trevliga Rögle!!! Tre pinnar till RBK =)

DA:
Då får vi visa att vi inte är farliga.

Trevliga Rögle, ja vi e trevliga Rögle, trevliga...

Pratade tidigare ikväll med en bekant i Oskarshamn.. man ska tydligen stänga av vägen som leder till ishallen då man är rädda för de grön-vita fansen!
håller på rbk!

vault: Jo jag läste det, men då hade syrran datorn så då kunde jag inte anmäla mig :/.
Jag förstår såklart att man inte kan hålla platser, men det finns en viss skillnad på att svara snällt och svara elakt/dumt.
Om ni nu förstår att det inte alltid är så lätt att ha pengar.
God natt.
mvh Hasse

Hardmen: Jag skulle låna pengar och fick reda på att jag kunde det ikväll. Jag förstår såklart att man inte kan hålla plats, men att reagera på det sättet tyckte då inte jag var bra gjort. Blir bara irriterad. Många har fast lön och kan då ta 300 spänn till den resan. Jag ska betala 500 i månaden på min moppe, då är det plötsligt 400 kvar bara och de handlade julklappar och gick på Rögle för. Jag visste inte när på söndag mitt barnbidrag kom in, för det är ju 19 det kommer in.
Jag får se om det finns nån plats på söndag, om jag ens är sugen längre på dessa sura människor.
vänliga hälsningar till dig Hardmen.
Hasse

HasseT: Om du nu har svårt att få tag på pengar och samtidigt tvunget vill följa med och ha kul kan du väl låna av din pappa tills vidare, det skulle jag gjort iallafall. Din pappa vill säkert att du ska ha roligt.
Bara ett tips....

HasseT: Läs Belix inlägg kl 19.30 där står det att det är två platser kvar. Du kunde ha anmält dig då till bussresan

HasseT: Det är ganska klart att vi skulle ha räkneverk och banderoller. Så ingen kan missa att bussen fylls på efterhand.
Nu vet du ju att vi bokar bussens storlek på hur många som anmäler sitt intresse. och är intresset lågt blir det en liten buss. och då fylls den snabbt.

Belix: Det finns kanske vissa anmälningsvårigheter...
Jag visste inte om jag hade pengar förrän idag! Det visste jag inte på förra heller. Det är en viss skillnad för dig som har fast lön (?).
Den var ju inte full för 3 timmar sen iallafall. Det kunde ju stått hur många platser det fanns kvar, men skitsamma.
Jaja om du inte har förståelse så skit i det. hej då

HasseT: Sluta tramsa du hade samma snack inför sthlm:sresan.
Ska du åka så får du ju göra som vi vill anmäla dig osv. Att vänta till bussen är full och sen börja säga att man ska med suck

Belix: ÅÅÅÅ synd att jag inte läste det.. var ju här vid kvart över sju.. så tänkte jag, det finns säkert plats kvar, så jag ringer vid kvart i nio.. men icke sa nicke.. så kommer man in här kvart i så står det fullbokat.. det e ju så uselt haha..
Nej det var ju tråkigt.. Men jag skulle gärna vilja hänga med, om Fredrik också kan.. så om det blir några platser över eller så, så står jag först i tur, vore snällt? Har ni inga såna golvplatser? då får man ju t.o.m liggplats :-)
Men iallafall, hör av dig om någon avanmäler sig... för mot Bofors är väl på en onsdag och hammarby med.. och då är det skola, så det blir lite jobbigt. Annars får man vänta ända till kvalserien, om det finns några matcher så nära då:/
ÄÄh... det var tråkigt.. Annars kanske vi ses imorgon på J20 om du ska dit!?
Hör gärna av dig om det finns platser.. du kan ju skriva mail om du vill för jag kommer in ganska ofta. Men då skall det finnas 2 platser för annars har jag ingen kompis som kan hänga med då.. om du förstår!
MVH Hasse

Öltest
Öl från Cypern är toppen.
Votrubas landsmän gör usel öl.
Detta och annat framgår av AIA:s testpanel =)

Sv: Thomas Andersson
rbkanders: Tycker gott att Togge kan sitta en eller två matcher. Inledningen hittills har inte varit så bra. Han var inte bra mot Löven och inte mot AIK. Mot Mora var han ingen höjdare innan han skadade sig. Någon match på bänken brukar kunna hjälpa

Thomas Andersson
Grabben borde vara ordinarie så bra som han spelade i onsdags...frågan e bara vem vem han ska peta...tycker ju inte att Togge ska sitta på bänken...=(

Nu är det bara två platser kvar i bussen
Först till kvarn ska ni med så är det sista chansen att ringa.

Sv: Har drömmen slagit in..........
Mygel: Klart som korvspad att det är han! Detta ska firas i flera veckor! Alla luftslott har en början och ett slut.

Mel:. Ner-o-upp, up-o-ner
"...Rögle upp, Malmö ner, sen så ses vi aldrig mer!"

Nyhet
Ny avdelning på Nätmagasinet har just startats: FLYTTFÅGLAR...

SAIK-matchen
När pappa skulle köpa biljetter på Brännborns så sa dom att sittplatserna nästan var slut där! Det lär bli mycket bra tryck om sittplats nästan är slut när det är 1 vecka och 2 dagar kvar till match! herregud ja :-)
Fast dra inte upp en stor diskussion om vad som är sant och inte sant om biljetter nu! Det är en hel vecka kvar ju.... :)
Haseknase

Sv: Hockeykväll
FredrikM: Bua och vissla är en sak, och den är bra. Men när man börjar kasta/spotta/sparka/slå.. ja typ röra motståndarna och domarna har det gått för långt.

Stockholm-Oskarshamn
Är det någon mer Rögleit som är sugen på att åka till Oskarshamn norrifrån på söndag ? Vem vill inte se serieledarna i aktion..
Bor du i Stockholm eller längs vägen dit hör av dig så kan vi samåka dit....

HasseT: Han blev bespottad, det var väl bra, det var väl inte så att han blev nerslagen eller så... bara jäkligt mycket utbuad mm.. Vi ska väl inte välkommna motspelarna.. aha

Pyttemjuk: vad gör det om han spelade i DIF eller Nacka då?
det var då i div 1 han blev bespottad så... men skitsamma.
varför ta upp nåt som hände för över 10 år sedan?
När jag hörde det han sa tyckte jag bara det var lite typiskt att det var just i Ängelholm eftersom vi har ganska mycket sådana saker nu med? I matchen mot Löven var det ju t.ex. några jävla idioter som kastade mynt på domaren och spelarna!
Hörde dessutom att dom som inte är med i nya AIA har blivit lite mopsiga och dom verkar "hata" Nya AIA nu för tiden, lite mognad tack. Ähh skitsamma nu har vi Nya AIA det är bara att mobba ut dem, för utan dem blir det inga beskymmer. Nu glömmer vi vad han där Challe sa. Det var naturligtvis inte hans mening att nån skulle förstora det! han sa ju "ähh.. det var för många år sen i Ängelholm", dessutom så var det ju han andra som frågade. Glöm detta... Oskarshamn på söndag! då vill jag minsann inte ha nåt bråk, och det hoppas jag ingen annan AIAare vill ha heller!
Hasse

P: hohoho! Konfunderade är nog inte rätta ordet... snarare frustrerade, yra i mössan, ja vad du vill. Minns speciellt Christian Due-Boijes överfall på Janne Ericsson (var det väl?) i den matchen... För övrigt stämmer det som Stigsson säger. Borde ha varit iklädd Huddingetröja som Challe blev bespottad.

Mygel: "Tyvärr är Percy 60år. Det står 55årig man på Aftonbladet.
Men men, dom skriver kanske så för annars hade dom lika bra kunnat skriva ut namnet

komigen nu alla grönvita!

Ni som inte har bokat upp er på en plats till oskarshamn, gör det nu!

vi ska upp till elitserien o visa vårt stolta hjärta.......

Stigsson: Jo så är det nog, men jag minns att jag sett honom spela i Ängelholms ishall senare än 1986. Måste således ha varit i elitserien med Djurgården!

Challe Berglund spelade för Huddinge säsongerna 84/85 och 85/86, 86/87 representerade han Nacka. Allt detta i dåvarande div1.
Från säsongen 87/88 fram till karriärens slut blev han Djurgården trogen förrutom två säsongen 95/96 och 96/97 då han provade på en vända i EHC Kloten i Schweiz.

Hmm, var det inte så att han spelade några matcher med Huddinge i allsvenskan - runt 1988-90? Eller jag kanske minns fel

Sv: Tifo
Swajn: Konfetti = nej tack!! På enklaste sätt nej tack. Och inga fladdrande pappersark eller långa flaggor på pinnar heller. Och inget viftande med halsdukar.

Allt detta undanbedes vänligen men bestämt! =)

Banderoll ok, fasta flaggor ok.

Tack då!

Pyttemjuk: Minns att DIF var rätt konfunderade när rbk vann med 10-1 också... =)

Dags att börja fokusera på söndagens drabbning i Oskarshamn!
Hoppas att många riktiga Röglehjärtan hoppar på bussen eller sätter sig i bilen och åker mot ostkusten! Detta är den närmsta bortamatchen i SA, så komigen nu pågar o töser, alla till Oskarshamn!

Funderade på att ta med min skåneflagga till Oskarshamn, skulle detta vara uppskattat eller skulle det inte?!

Skulle vara bra om man kunde få en ungefärlig siffra på hur många som anmält sig till resan!

vi ska vinna................

Mygel: Måste var han, hoppas det iallafall!!!

Pyttemjuk:
Måste ha varit när Challe spelade med Nacka innan debuten med Djurgården.

Har drömmen slagit in..........
Kan det vara så att mannen med den lilla ***** är personen i denna notis? Han har ju bott i Bryssel o det andra stämmer ju......
Har våra böner och önskningar äntligen fått effekt???

Mygel: Dessutom sa Challe att det var i Div 1 (!). Mig veterligen har DIF inte spelat i Div 1 under Challes tid. Om än nånsin. Om Challe själv lirat i ettan har jag ingen aning om. Han måste ha menat någon träningsmatch på försäsongen, där RBK mötte DIF. Kanske det var en dylik match nångång -87/88. Kommer ihåg att DIF var ganska konfunderade av RBK´s spel i en match som visst slutade 3-3...

AIK-dagen
I Skellefteå så har man en dag som kallas AIK-dagen! (i Maj)
Flera hundratals msk. samlas på torget i Skellefteå!
Någonting för Rögle att införa kanske??
Bildgalleri på AIK-dagen finss via länktips!

mIRC
Alla ni som har mIRC kan gå in på Quakenet och sen på #rogle för att chatta Rögle om ni har lust.

skovdepeter: Det sades inget om Melin. Det enda soms sades var att Challe hade bara blivit hotade en gång o det var i Ängelholms ishall där han blev bespottad.

Mygel: Sags de ngt om melin på hockeykväll?
Går de i repris?

Swajn: Konfetti är inge bra.... Minsta lilla papperslapp som hamnar på isen kan få förödande följder för spelarna. Dessutom ska nån städa efteråt..

Söndag!!
Hur många har anmält sig till söndag?? Blir de mer än 1 buss??

Tycker Tifo ä jävlit läckert men skulle nog inte gör sig så värst bra i Ladan om alla skulle har vitt/grön pappersark. Men dock är konfetti bättre.. Ser minst lika snygg ut (om man har mycket) som massa pappersark. och de är absolut inte så dyrt. Inte särskilt svårt att göra heller.. De var lite i ladan i onsdags... Kan bli betydligt mer.... Skulle var ganska coolt om de hade regnat papper över ståplats... Härlig banderoll i onsdags med...
Vi ska upp till elitserien nanananaanana hej!

U16 elit
Kom till hallen idag och stötta fram u-16 elit till sm-Guld så alla till ladan i kväll....

Sv: "Homer" Melin
Kingen: Hehe, det intressanta är ju att MIF har i hockey Sverige blivit synonymt med klubben som INTE satsar på sina egna juniorer, utan enbart köper in egna spelare. Kommer ihåg förra säsongen då de hade backbrist i 2 matcher och att de då istället för att låta en junior testa hetluften, hyrde in en bänknötare från Färjestad.

Nä, MIF vet nada om hockey. MIF är ingenting. MIF kommer att försvinna.

Kingen: Vet inte riktigt om jg skulle vilja se den som ett tifo. Mer en hyllning som är med under en kort tid på hemmaplan o under hela matchen på borta plan (dock så är det mer bara en upphängning o ingen aktivitet).

Sen heter han................ BOSSE AHL ...

Fan den gamla mannen har fortfarande en del att ge.

anders: Tänk va smarta ni är som håller på MIF. Från Din egen presentation av dig själv: "Det jag hatar mest med elitserien är när lagen satsar på gamla föredettingar istället för unga lovande juniorer. Det är tyvärr alltför många fega kräk runtom i våra elitföreningar..... Men som tur är så finns det ett lag som ser klart iallafall. Och det är Frölunda, det gillar jag med dom. Hoppas att mitt Mif också kommer till den insikten?"

Och exakt vad får dig att tro att Percy någonsin skulle komma till den insikten? Varifrån skulle han ta dessa juniorer??

Mygel: Tur ändå att man tagit till sig den stora flaggan...

anders: Skit där du bor och på vårt forum.

HasseT: Om han vill träna ett lag i elitserien så är det nog bäst att lämna Rögle, för de lär ju aldrig gå upp i eliten. Helt enkelt för att ni är för dåliga!!!=)

Mygel: tyvärr inte=/ Men hörde ni Challe Berglund, han tyckte att han hade blivit riktigt bespåttad en gång i sin karriär, gissa vart.. haha i Ängelholm.. Nej här välkommnas inga moståndare, haha

« · 193288 · »