1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27199 inlägg · 5186 ämnen
« · 206288 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Så j*vla gøtt!
Bengan Broström:
Varför tjata om Kåberg hela tiden?
Kanske andledningen till att vi vinner när det är fair playhockey är att vi spelar hockey?
Jaja men vi ska inte tjata om det nu.
Nu kommer intressantare matcher, med lag som vet hur hockey spelas.
Det blir en svår match uppe i Skellefteå, det kan vi nog alla hålla med om. Kanske den svåraste av dem alla.
Det var lite konsigt att det kunde befinna sig 3900 människor i hallen, trots att det inte var lika trångt som mot Björlöven (enligt mina ögon sett). Det fanns ju också en del sittplatser som var lediga. Jag trodde typ det skulle stå 2900 på tavlan.. men istället 3900.. Men jättebra att vi har så mycket publik, även när vi förlorat en match, och att det är fredag!
Ses vi mot Hammarby på onsdag, grabbar och tösor.
Hasse

Mygel: Att Vinnerborg var mindre bra i början av matchen kan jag hålla med om, men i andra och tredje tyckte jag han var mycket bra, så jag förstår inte vad du klagar för, jag tyckte det var en av de bästa dommarinsatserna denna sässongen.

Bengan Broström: Jo det blev en fight mellan Hansson o Kåberg, men Kåberg hoppade fort som fan in i avbytarbåset igen. Inte konstigt att han vinner fighter när han sticker hela tiden.

QP: Det är ju konstigt att det fair play hockey när ni vinner men handskar i ansiktet och allmänt fult när vi vinner trots att det är samma lag inblandade....fanns det ingen som vågade ta en fight med Kung Kåberg idag??Fortfarande obesegrad, eller hur!!!
Vita skridskor regerar!!!

Reportage är ute nu!

Dräktligan och Smygfotot kommer under lördagen. Håll utkik!

Det råder en härlig stämning i Rögles lag nuförtiden. Vi har all anledning att ha höga förhoppningar inför matchen mot Skellefteå!!

Joinzzon: Ingen aning. Han hade säkert gjort ett bättre jobb än Vimseborg. Ett mysterium att killen tillåts döma i ES.

Sv: Pierre Johnsson till...
nicke: Kul då har vi en spelare till att hylla den 14:e

Mygel:
Vinnerborg ?!?
Vart tog Peter Eriksson vägen då ? Det var ju han som skulle döma i dag.

Grattis
Grattis till vinsten ikväll.

Er gamla spelare Pierre Johnsson lämnar Hammers och har skrivit på för Rungsted Cobras.

Lycka till i fortsättningen.

Pierre Johnsson till...
...Rungsted. Kolla länk

Zeke65: Mycket härligt genomförd match. Det kändes inte oroligt någon gång under matchen utan Rögle dominerad väldigt mycket. Hade pucken studsat bättre så hade det blivit en större seger. Kul o se Bofors oxå utan sin grishockey. Idag spelade de mycket bättre än vad jag har sett av dem tidigare.
Hoppas nu att Thomas får spela fler matcher. Vilken succé killen gör när han kommer in. Väntar på första målet, det var bara några centimeter ifrån idag.

Sen kan man ju undra vad Vinnerborg gör på elitnivå?? Sämre domare får man nog leta efter. Han tog en jäkla massa besynnerliga utvisningar och släppte solklara utvisningar, exempelvis den solklara hakningen av en Rögle spelare mot slutet av matchen.

Sv: Elvenes
Gasolin: OK, tack för det!!! Det är ju inte så långt så jag förstår att om ni har mölighet så....

Belix's tråd
Bilderna är uppskickade men det tycks vara så att spray ligger nere hoppas det är ett kortvarit problem där.

Zeke65: Vi ska till Danmark o kolla ELVENES::

Gasolin: Förklara tack, hänger inte med, vad är den 14/2...jag bor ju utombys...;-)

Elvenes
Snacka med Stass efter matchen idag, han trodde inte att vi skulle komma in den 14/2 o hylla Elvenes... Men det ska vi..

Hardmen: Håller med...det fanns ju bara ett lag på isen. Ruskigt bra spel..synd bara att RBK inte satte fler pytsar..chanser saknades ju definitivt inte. Hade "ståpäls" hela 3:e...vilket spel, det bästa jag sett på många år...STÅ UPP FÖR VÅRT RBK!!!!
Suveränt tryck, nu vet vi vad AIA kan åstadkomma!!!!!

Hardmen: Med eller utan gökar, helt underbar kväll med gediget jobb på isen o läktarna. Dessutom, Magnus är ju suverän i mål, har aldrig sett han bättre!
Får väl dessutom erkänna att EK höll sig på en hyffsad nivå, han slet faktiskt mest av alla BIKare o utan allt för många skitsaker.
Forza Rögle!

Fan vilket härligt tryck det blev på läktaren till slut! o nästan 4000 pers, borde snart toppa publikligan!

Tack Rögle för en HÄRLIG kämpa match. Nästan äckligt diciplinerat.
I årets upplaga finns en trygghet som inte skådats på mången god tid.
Kåberg var blekare en både skridskor och handskar.

Rögle först i tabellen.
Rögle har släppt in minst mål.
Rögle lockade mest publik denna fredag kväll.

Mycket att glädjas åt, Hoppas det går att ta någon eller några pinnar med hem från renfösarna på söndag.

Bästa spelet från Rögles sida på länge, alla kämpade och slet för andra. Bofors hade ingenting, Rögle hade allt. Bofors vinner bara när dom spelar grishockey och nu fick dom inte chansen till det. Dessutom två power play mål och det är mycket viktigt, sist men inte minst...underbart tryck på läktaren matchen igenom.

Tänk vad kaffegökar kan göra mycket......vi e det bästa grönvita laget!!!

Pyttemjuk:
Nu har vi 9p ner till strecket så nu borde säsongen vara längre än till den 26 Februari :-)

Så j*vla gøtt!
4-1!! Betalt och kvitterat alltså! Kan inte kænnas bættre! Se nu till ovh ta Skellefteå - eller åtminstone en eller två poæng - dæruppe! Super-RBK!

Sv: Känslorna svallar....
Bafucin: utan tvekan har du en poæng i ditt inlægg. Gøtt!! 2-0 till RBK efter førsta perren! Lætt att vara ødmjuk nær man ligger på topp!

Känslorna svallar....
...väldigt höga här redan innan match. Jag undrar hur det skall se ut efteråt?
Väldigt vad ni koncentrerar er på Kåberg. Jo, jag vet, han inger respekt:-)
Man blir lite fundersam när man läser inlägg som manar till att ge Emil hjärnskakning och ta bort honom från matchen osv. Sånt sysslar väl inte Röglespelare med...???
Tro inte att jag försvarar dumma grejor på isen som typ de ovannämnda men tufft spel däremot hyllar jag. Alltså hyllar jag Emil. Och det är ju som nån skrev nedan att som hockeysupporter blir man väldigt enögd. Man ser alla"fula" grejor som motståndarna gör medans det egna laget "aldrig" gör något.

Låt oss hoppas på en tuff match utan "fula" grejor men med fysisk hockey, vilket det kommer att bli. Tar sen BIK tre poäng så återkommer jag säkert efter matchen med nån kommentar. Har föressten lovat tidigare att återkomma även vid en BIK förlust. (Hemska tanke). BIK förlust alltså:-)

Önskar att man kunde vara på plats men som arbetande familjefar får man prioritera.

Bobcats 4ever!!

Sv: Kom igen nu..
Junior: Ja jag haller med och skrik utavbara helvete fotr mig oxa. Sank fjanen kaberg nu.... Drick for mig sa gor jag annat for er..... hehe. Halsa alla

Sv: Vi snuvade er
0586:
Om det stämmer så får han skylla sig själv .......
Holtet !?! Det ända han gjorde i matchen var ju o missa öppet mål

Sv: Vi snuvade er
0586: Jag skiter fullständigt om Luukkonen tacka nig till Rögle för vi plocka hit Arlbrandt istället, som är en bättre spelare

Vi snuvade er
Vårat nyförv Lukkonen som vi fick från Frölunda inför dagens.
Tackade i förra veckan nej till Rögle!
Ni snackar om Emil, våran tuffaste är ju Holtet!

RBK!
Na na nananana na, na na nananana na oooohhhh oooohhh RRRBBBKKK! Nu kör vi över Bofors ikväll, alla till ladan!!!

Samling innan match?
Är det någon som vet om det blir någon ölhävning ioch uppvärmning (Av starka röster) ute på någon krog innan matchen börjar idag (Ängelholm)?

Palt

Kom igen nu..
och släng i er några goda saker så ni kommer iform och kom skrikande till hallen.. Trycket blir ännu ett snäpp bättre på fredagar av någon konstig anledning.

Ses på G

Sv: Kåberg
Michael Olsson: Njaee... så enøgda ær vi nog inte. Inte undertecknad iallafall! Vi kan nog bægge vara øverens om att E.K spelar grishockey, men - det skall sægas - att det ær hans uppgift i laget att spela på det viset. Det førringar dock inte det faktum att han spelar vårdsløst. Inte bara ibland, utan alltsomoftast. Hans øverkørning av Wennstrøm i onsdags var helt onødig och kunde mycket væl ha fått svåra konsekvenser. Hade dessutom domaren agerat som han borde, så hade pååkningen renderat i en vistelse i "buren" før Kåberg. Och hade inte det i så fall varit en ovanligt korkad utvisning?

Sen ger jag mig vad gæller huruvida målvakten ær tacklingsbar eller inte. Enligt samstæmmiga uppgifter från flera håll ær han inte det, och då min kære Herr Olsson - får vår målvakt befinna sig precis var han vill på isen utan att bli øverfallen.

Vad gæller din kommentar om att RBK-spelarna ibland "spelar øver" och ligger ner en liten stund extra, før att verkligen visa hur ofantligt ont dom har, så hænder væl detta ibland. Det hænder i alla lag. Speciellt i matcher dær domaren har tappat kontrollen øver hændelserna totalt - som i onsdags.

Pat86:
"...olyckshändelse..." *mooooaahhahaha*
Man ser saker som man väljer att se dom!
Det var inget annat än en mycket vårdslös och mycket onödig överkörning av vår målis. Det var aldrig något snack om vem som skulle nå pucken först (vår målvakt) och ändå väljer Kåberg att fullfölja. En målvakt är ALDRIG tacklingsbar någonstans på isen.
Situationen kunde gått riktigt illa, men eftersom den inte gjorde det kan vi ju för tillfället skita i vilket.

Svenne:

Vi hatade alla kåberg när han var i kumla.
Inte för att försvara nåt, men sen han kom till bofors har han fått klara order om att inte ta alla dumma utv som han gjorde i kumla, där han förstörde mer än han gjorde nytta, det kan man inte säga om honom nu.

Ni andra fortsätter ju vara så förbannat enögda så man kan tro att ni bara har ett öga ( inte du jonas )
När eran målvakt fick sig en törn kan man fråga sig vad fan han gjorde där han var om han inte riskerade att få en smäll, sen är det många i ert lag som ligger ner och man blir rädd att dom skall dö, men när dommarn tagit en utv så reser dom sig upp omedelbart utan några skavanker, så ett tips är väl typ, Stå upp som en riktig man...

Svenne: det är klart han framkallar känslor det gör väll alla spelare med den spelstilen...jag kan erkänna att jag hatade honom i kumla....men som motståndarfans ser man inte det nyttiga han gör...och att säga att han skulle kört på er målvakt med flit är ju helt fel...det var en olyckshändelse..

Sv: Vem e...
Joinzzon: Ja det är en anna sak det än ditt påstående: - han dömer INTE i Elitserien.
Uppenbarligen gör han det ibland och jag har sett det med egna ögon.

Frisco:
Rätt o fel
Peter Eriksson har dömt i Elitserien men han är inte Elitdomare. Nöjd ;-)

Joinzzon: Fel av dig!!! Peter Eriksson från Bromma dömde MoDo - Brynäs i Kempehallen den 30 december.

fillart12:
Peter Eriksson kommer från Bromma o han dömer INTE i Elitserien.

Jonas: hej jonas han dömmer elitserien och kommer från sthlm tror ja men ha d fint///filip

Pat86: Om du tänker tillbaks två år.. kom ihåg Boforsfansens egna känslor för Kåberg när han fortfarande spelade i Kumla.
Jag vet själv av diskussioner jag haft med BIK:are att han var den mest hatade spelaren för er...
Så jag tror nog att ni innerst inne kan förstå de känslor han framkallar... skillnaden är att han numera spelar för er och inte mot er..

QP: kåberg är absolut inte en feg hockey spelare, han tar och delar ut en hel del stryk och han är en riktig kämpe.

och att han inte skulle kunna spela hockey stämmer absolut inte. Han är absolut en spelare av allsvensk klass och skulle nog ta plats i de flesta allsvenska lagen.

Forza Kåberg!!

Vem e...
...Peter Eriksson?
Jag känner inte igen namnet, men han dömer i kväll!
På söndag uppe i Skellefteå, är det Lahti som blåser i pipan.

På tal om ingenting..
Det finns en del kul att läsa på nätet...
Följande hittas på Skellefteås hemsida och deras krönikor "retstickan" som emellanåt är väldigt rolig...
Citatet kommer från matchen AIK-SAIK och det verkar som om vinterkräksjukan drabbat laget..

"Lägg därtill att Patrik Ekholm, faktiskt lysande i första perioden, nödgades kliva av i den andra.
– Han står där borta och spyr, pekar Mustonen men vi behöver inte vända oss om.
Vi hör."

Sv: Krönika...
Jonas: Hm! Har viss førståelse før Bofors-krønikørens frustration. Kænner vi igen kvællspresssen, eller..? Enda gången det skrivs något i Sportbladet eller liknande drakar, ær det om det intræffat något "skandaløst"! I øvrigt skrivs det ingenting - utom om ngt Stockholmslag, lite då och då. Sedan tycker jag faktiskt som du, att Kåbergs på-åkning av Volle nog såg betydligt værre ut æn vad det egentligen var.

Infør kvællen: lægg klipulver i suspen, å Kåberg får trubbel.

Krönika...
...på Bofors Supports hemsida. Gissa vem som är i rampljuset?

Sv: Tryck
Zeke65: Ja, sannerligen...

Næ! Allvar nu! Måste återgå till arbetet. Supporterskapet kostar ju en del, i form av "fickljummet", ADSL-abonnemang och mutor/presenter till sambon. Pengarna måste ju oxå in...

Pyttemjuk: Du är en sann supporter ;-)

Odium: "Ingen sprit"...Tjena! Det är juh FREDAGSMATCH!!!

« · 206288 · »