1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27199 inlägg · 5186 ämnen
« · 207066 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: media
Fransson:
Jo det vet jag ;-)
Men det var hur mycket folk som kommer o kollar när vi spelar borta som jag syftade på ........
Att vi inte drar folk ...... vet inte vad det beror på, vi kanske är för dåliga ;-)

Fransson: Jag tror han syftade på bortaplan.. för där drar de flesta lagen mer folk än vi gör..

Joinzzon: Rögle ligger tvåa i publikligan, saik leder med 4006 i snitt per match, Rögle snittar 3785...så det så...

Önskemål
Till Lasse o de andra i styrelsen.

När vi nu förhoppningsvis ska bygga en träningshall så har jag ett önskemål. m det nu blir enligt planerna att den byggs bakom ladan så att hela alltet bildar ett T, så skulle det sitta mycket fint med en gång bakom ståplats läktaren så att man skulle kunna gå in på ståplats läktaren utan att behöva klättra upp för ap-berget varje gång.
Sen så har jag oxå en önskan om att man tar bort lilla isbanan i o med att träningshallen kommer och river den läktaren o bygger en större på kortsidan. På detta får vi en rund arena som man enkelt kan ta sig runt i. Lite önskemål nu i optimismens tid :)

Jesse Ventura:
Inte ens när vi leder SuperAllsvenskan drar vi något folk.
Vi drar minst publik av alla lag, trist men sant.

HasseT:

Jag skrev att SAIK och Löven har potential att bli toppklubbar i ES på ett helt annat sätt än vad Rögle har pga publikunderlag. Nu tror jag inte dom blir det men dom har iaf chansen.

Satt du i en frysbox under RBK:s tid i elitserien?? Det var ju alltför ofta pinsamt låga publiksiffror och anledningen till att det är bra siffrot nu är som Mygel säger pga tabelläget. Håller också med Mygel om att det bästa ur ekonomisk synpunkt vore om vi inte riktigt gick upp i år utan missade i sista sekunden efter ett antal utsålda hus i kvalserien. För går vi upp i år är vi asvågade efter halva serien nästa år och då kommer 100 pers att vara i ladan de sista 20 hemmamatcherna.

Sen skall det heller inte glömmas bort att RBK lockar lika mkt som ett arsle på bortaplan. Jag minns att när vi var uppe i ES så hade typ alla lag (förutom mif då) sina sämsta publiksiffor mot just Rögle. För etablerade elitserieklubbar så lockar RBK lika mkt publik som Sunne lockar Ängelholmspubliken. Så i det fallet är ännu ett Sthlmlag att föredra rent objektivt, för sthlmsklubbar lockar av någon anledning ALLTID publik på bortaplan, oavsett idrott.

Sv: SAIK -RBK
HasseT: Ännu ett meningslöst inlägg av dig...

Tror du inte jag vet att Rögle först var ett bandy lag?

Korkad.

Sv: Dagens ES
Mygel:
Ja det skulle ju vara kul om Daniel kom hem, hans 3 års kontrakt går ju ut nu. Men då är det nog bäst att vi går upp i Elitserien annars är det som med Miffo mest en dröm.

Joinzzon: Men nog kan vi væl få sitta och ønska iallafall..? Visst vore det væl roligare med MIF i KS æn Brynæs? Personligen så tror jag att Brynæs trots allt ær lite bættre æn Percys sega gubbar.

Joinzzon: Jepp du har tyvärr rätt. Brynäs verkar vara mer än under isen just nu. Synd. Men samtidigt så kanske vi kan locka hem Johansson senior om de trillar ut :)

Mygel:
Tyvärr så är Brynäs ännu sämre än Miffo så det blir med all sannolikhet Brynäs o lilla ynkliga i Kvalserien.
Men tanken är inte dum ;-)

Dagens ES
Gött att fågelklubben åkte på däng igen, men nu måste f-n Brynäs komma igång o vinna lite. Kan bli problem annars att få ner räliga MIF under strecket.
Tänk MIF o Rögle i kvalserien, sista avgörande matchen hemma i ladan............

HasseT: Nu får du ge dig Hasse. Det var dåligt med publik i ES när vi var där.
Tror även att klubben drar in mer pengar på publiken när vi ligger utanför ES just nu. Ängelholmspubliken är extremt svårflörtad. Det är tackvare den framgångsvåg som vi nu glider på som det kommer så här mycket folk.

nils-ove: Vi var en gång för 50 år sen ett bandylag..

Jesse Ventura: Där har du fel, om att SAIK och Löven skulle kunna ha mycket publik när det går dåligt för dem.
Var det lite publik mot Luleå och sådana när det var kvalmatch om vem som skulle gå ner?!
Löven har för övrigt haft dåligt med publik när det gick dåligt för dem. Om du missade det.
Jag tror det kommer relativt lite publik på de flesta lags matcher när det går dåligt. Borträknat för FBK. Eller nej. Om FBK skulle förlora hela tiden skulle det komma mindre publik, klart.
Jag har mycket svårt att tro att det på Rögles matcher i elitserien skulle komma under 2000! Har du sett det göra det förut? Just det, svaret blir nej.

Men hockeyn är inte intressant i stockholm. På difs matcher kommer det inte mer än 6000. I en arena som rymmer närmare 14000 pers. På AIK:s matcher i fjol kom det runt 3500-4000 på varje match.
Jag kan bara inte förstå varför ett till stockholmslag ska upp?
Är det för att dom inte kan säga att stockholmslagen är bättre än Rögle nu, så att dom måste säga att "ett stockholmslag måste upp" nu?! hehe.
Nej ett lag med publikintresse ska upp.
Sen kan jag ju säga att Rögle har lite liten arena för att gå upp. Vad jag kan tycka då. Den skulle gärna få rymma en 6000 pers. De flesta lag i ES har ju trotsallt runt 5500 på sina matcher väl?
Om jag inte är helt ute och cyklar då!
Men jag ska inte lägga ner hela min själ i att kritisera en tidning som inte vet nånting om allsvenskan.
Hasse.

J20 superelit
Dagens match mellan VF o RBK slutade 3-1.. men vf låg juh tvåa.. .iaf rögles målskytt Filip Smedlund... rbk ligger på tionde plats(?)

bjocken: Nej tyvärr ska jag inte se SKAIK - RBK...

SAIK - RBK?Sandviken?Rögle är faktiskt ett hockey lag även om de heter Bandy Klubb :)

SAIK -RBK
Fler än jag som ska se matchen i Skeå imorgon? =)

Sv: Domaren
Rogleiten:

Håller med, domaren var nästintill prickfri igår, det är annat än domare Claesson det ...

Sv: Gratis RBK
0586: Jag tror Bofors har chans att hänga på de andra topplagen, och detta p.g.a starkt spel hemma i Nobelhallen. Vad beträffar de stockholmscentrerade blaskorna Expressen och Aftonbladet så är det bara att ignorera vad dom tror sig veta, Bofors är ju ingen Sthlmsangelägenhet så vad kan man begära av dessa tidningar?

Jag hoppas också att ett söderallsvenskt lag vinner (Rögle) och gärna våra nya antagonister, Bofors som god tvåa :)

HasseT:

Skulle RBK dra mkt publik???? Knappast. Förra gången vi var uppe drog vi ju pinsamt lite publik så fort det började gå tungt för laget och om vi skulle gå upp och bli tidigt avhängda skulle där ju inte ens vara 2000 i ladan.

Det är just det tama publikunderlaget som gör att RBK aldrig kan bli en riktig toppklubb, något som däremot Löven & SAIK kan bli på sikt.

Sv: Gratis RBK
0586: Bofors ær långt ifrån bortræknade! Bara att kolla tebellen! Våra bægge lag har dock varsin mycket svår nortamatch mot SAIK. Det får du inte glømma bort. Førhoppningsvis kan både RBK och Bofors knipa poæng dæruppe hos renjægarna. Sjælvklart ska ett søderlag vinna SA... ett grønvitt!

Sv: Domaren
Rogleiten: Ja det förstår inte jag heller, bortsett från en del missar i första perioden så var han mycket bra. Bofors fick aldrig chansen till någon grishockey och det kan vi tacka Vinnerborg för.

Härlig insats!!!

Gratis RBK
Måste säga att det hade vart hårdare att förlorat mot nåt norrlag, efter allt skitsnack om södra hoppas jag nåt söderlag vinner serien.
Nu såg väl även en del av er att Kåberg kan spela .

Vi har ju värdens bästa läge nu, båda kvällstidningarna räknar bort oss i dag.
Åndå har väl vi spelat de svåraste borta matcherna mot Rögle , Bajen Löven,

Tror ni att Bofors är borträknande ärligt? Det tror inte jag, Lycka till Rögle!

Ebbe: Nej inte alls. Klart han säger det för att han bor i Stockholm.
Varför behöver landets huvudstad det?
Om de skulle dra mycket publik så skulle jag kunna förstå.
Men nu drar stockholmslagen mycket mycket mycket lite publik.
I elitserien behövs lag som drar mycket publik, dvs, Rögle, SAIK eller Björklöven. Det hjälper inte att stockholmsderbyna drar mycket publik, det håller inte.
tack för mig.

Domaren
Jag förstår ej varför ni klagar på domaren igår. Domarinsatsen igår var den bästa i Ängelholm denna säsong. Jag kan förstå att han dömer Elitserien. Tack för ordet.

Dagens citat inom media: "Landets huvudstad behöver två lag i elitserien och det säger jag inte för att jag bor i Stockholm och på något sätt sympatiserar med Hammarby." Sportbladets Patrik Thorneús

media
Det börjar hetta till ordentligt nu, inte minst i media äntligen har TV4 börjat visa lite superallsvensk hockey.. jag hörde att de visade Hammarbys vinstmatch! (inte konstigt att de visar ett stockholmslag) Sen så skriver aftonbladet en del nuför tiden också.... Men dom verkar fortfarande envisas om att det är två norr-lag som kommer ta de två direktplatserna till kvalserien..

Kåberg
Tyckte inte att han spelade fult igår!
Jag tyckte snarare att han spelade smart och bra ishockey
och hade varit värt priset som bäste spelare i Bofors!

AIA
Jag vill bara gratulera till att ni lyckats på 2 månade få 200 medlemmar.Mycket bra jobbat.
Ett stort tack till alla som stöttade och bar fram oss i går,
lej

Ändringar i svensk elithockey!!!
Nu ska vissa ändringar ske i svensk elithockey så att vi blir bättre i världen igen. Se länk!

Sv: Seger
padde: Vinnerborg var mycket bra som domare igår. Han missade något i början, men sedan tog han vad han skulle, och gav fasiken i att plocka ut för evinnerliga teaterkonster från (främst) Bofors med även några från RBK. Den hakningen som ni pratar om var faktiskt ren teater från BIK-aren. Så fort han kände klubban i magtrakten lade han sig. BIK förlorade själva på sina slängningar. Marcus genomskådade dom. Han hänger väl med i skridskoåkning (till skillnad mot andra pajasar som uppträtt under matcherna...tänker främst på den med det finska efternamnet) och har skaffat sig fin rutin i ES, även om han inte riktigt hänger med där än. Men enligt Aftonbladet fick han 4+ efter sin match mellan DIF-Brynäs i förrgår.
Gott att höra klacken igår. Fortsätt så

Sv: Så j*vla gøtt!
Bengan Broström: Och glöm ALDRIG att enligt alla hockeyexperter så är norra mycket bättre än södra så först och främst så sopar vi banan med dessa "storlag" nu i SA ....sen kan det riktiga kriget börja i KS...men än så länge blir jag bara glad när S slår N...Grattis till segern!!

Sv: Seger
var riktad till bofors egentligen. Kom till fel gästbok. MEN vi leder serien igen.

QP: Kan vara lika snäll som du...Kåberg ger alltid järnet...men jag håller med dej när resten av bik börjar vekna så sprutar svetten runt Kåberg...han ger aldrig upp...kanske märks det just i förlust matcher..när resten av bik börjar blekna, sliter han vidare... ni har massor med bra hockeyspelare i Rögle men i Onsdags var vi bäst och i Fredags var ni bäst låt detta vara nog & sluta tjafsa om Kåberg...han vinner/förlorar inte matcherna ensam!!

Seger
Gott att vi vann. Bofors bjöd upp till en underhålande match. Kåberg såg jag inte mycket av. Fick kanske inte mycket istid eller e jag halvblind. Måste erkänna till BIK-fansen att domaren var ur-usel till rögles fördel.

De har pratats illa om ert lag men jag blev imponerad av ert spel , på ett positivt sätt, Lycka till i fortsättningen (inte bättre än RBK dock).

J-20
J-20 möter Frölunda hemma imorron kl 15.00..
vore kul om de kom lite folk och kolla även på dom!
Forza RBK!

Som utlovat
Jag lovade att återkomma även vid Boforsförlust, så här är jag.
Får väl gratulera till segern. Tänk ändå vad hemmaplan betyder.
Kul att se lite positiva tongångar om Emil oxå.
Lycka till i fortsättning. Må vi mötas i kvalserien.

Bobcats 4ever!!

Sv: Läs Nordan
En fråga här bara, innan jag går och lägger mig.
Vilka var det som stod längst upp till vänster. (typ 2 meter till vänster om Ljungren)?
Man får ju säga att de hade lite problem att följa takten i ramsorna, skratt.
God natt!

Läs Nordan
Ni som inte har läst Nordan´s kommentar på hemsidan tar och gör det NU!.

När man står och skriker en hel jävla match så är det sådana kommentare som Jonas ger som man vill höra.

Man får "Svan hud" när man läser Nordquist kommentar.

Älska Allt.

Tack till er som fixa bil idag...¨

Rakt upp till Norrland nu.. haha

Sköt om er
/Junior & Fransson

Bengan Broström: Jo nog e de konstigt, när BIK försöker spela hockey så förlorar dom(OBS gäller även EK idag). Man kan dessutom aldrig fajtas med EK för han nyper till o sticker, så om du menar obesegrad så är det att han hinner sätta sig i nåt av båsen innan nån hinner reagera. Men idag försökte han faktiskt o spela hockey, som sagt (slet som ett djur hela matchen t o m) o det ska han ha en eloge för. Sååå snäll kan jag faktiskt vara mot
EK. Nu får ni gärna vinna resten av matcherna, va säger du nu då!

Bengan Broström: Varför lägger du inte bara ner om att snacka om allt tjafs?
Snacka om spelet istället, om det finns nåt sånt hos er, som jag är övertygad om att det säkert finns.
Mygel, fick inte min fina vägbeskrivning till hallen plats på hemsidan :P?
Nån som vet om nån skall upp till Skellefte på söndag?
De hade ju några här, fast de lät inget..
Detta blir mitt sista inlägg för kvällen [tror jag].
Märker att jag inte har speciellt mycket att komma med, så jag får väl gå och lägga mig, antar jag.
Trevlig kväll hälsningar Hasse.

Sv: Fy fan
Junior: Ja, de va så satans jävla kul i kväll....
Tack till alla som gav allt i kväll!!!!!

cha la la la la

Fy fan
Detta var den roligaste roligaste kvällen på så jävla satans länge. Tack ALLA som ställde upp på en super kväll..
Äntligen lönar sig Rögle´s offensiva hockey.. ÄLSKAR RÖGLE!!

PSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS.
Tack Johan´s tjej....

mn båstad: Jag formulerade mig lite fel. Det jag menade var att Kåberg sa att han aldrig förlorat en fight o det är ju inte så konstigt när man sticker hela tiden.

Bengan Broström: Ja man förlorar ju den inte och det var det som de var frågan om, han sa att han aldig förlorat en fight

Mygel: Hur vinner man en fight om man sticker???

Mygel: Det är rätt att ha höga krav på dommarna, det ska man ha och jag tyckte Vinnerborg stod upp till kraven gott o väl

Det är möjligt att han missa en solkar hakning, men jag tyckte han hade bra koll på matchen vilket andra dommare inte brukar ha i matcherna mot Bofors, sen tyckte jag att det var bra att han inte blåste sönder matchen, så jag är nöjd med Vinnerborg

Mygel: Jag tyckte han var godkänd i andra & tredje. I första blev jag väldigt irriterad över att han inte blåste när en rögle-spelare fick en high stick på sig.. när sedan en rögle-spelare gjorde samma sak på en Boforsare blev det utvisning direkt.. tyckte att det var lite svagt. Han såg naturligtvis inte den första akten, men det är väl det en domare skall göra?
Trevlig helg.
Hasse.

mn båstad: Han släppte en hel del i både andra o tredje, vilket spelarna följde eftre, men sen helt plötsligt så vaknade han till o blåste. Sen skulle ju Rögle haft en utvisning i slutet på en mkt solklar hakning.

« · 207066 · »