Mygel: Jaha då kan jag besvara min egna fråga efter att ha kollat in på HD/NST. Ingen Jensen. Detta är en sådan sak som jag tycker att officiella skulle kunnat skriva något om. Då får vi se i veckan om det blir ett Miffo i klubben. Inte så roligt om man tänker på vilken klubb han kommer ifrån, men jag tror nog att herr Nilsson skulle kunna ge Ivarsson en rejäl kamp om platsen som första goalie. Framförallt så tror jag att en målvakt av Nilssons kaliber skulle kunna bli en tillgång i SA, där Jensa var lite darrig senast.
Hej alla RBK:are om ni Går in på www.hd.se så ser ni att RBK förhandlar med Ola Nilsson Jensen vill hålla på med hockey på hel tid och han vill inte hea ett jobb utan för hockeyn nu hoppas vi att Vårt kära RBK hittar någon Ritkig match vinnare där ute och en annan vass forward och en till back och varför inte ta hem Kenny det vorew inte helt fel. RBK 4 Ever
Tycker det är lite konstigt att inget har kommit upp på officiella om Jensen ännu. Vad jag kommer ihåg ifrån HD så mer eller mindre bekräftade Jensen att han skulle besöka Ängelholm idag. Är detta ett tecken på att det inte blev något eller fick han bara ett kontrakt med sig hem? Jag är just nu väldigt nyfiken vad det är för sorts forwards man har spanat in. Rögle har ju saknat en utpräglad målskytt ända sen Högga lämnade. Har kollat lite bland matchrapporter där Nordquist har varit inblandad i. Han verkar vara en större talang än jag trodde från början. Han verkar ha varit en av de mer dominanta spelarna i J-20 landslaget samt i Leksands juniorlag. Tror att han kan bli en riktig stjärna i vinter.
Var inne på Trojas hemsida nu, de har redan lagt upp spelprogrammet för deras träningsmatcher...varför kan inte Rögle göra det oxå så man kan börja planera lite??????
Ingen som vet när träningsmatcherna förväntas komma upp??
Fransson: Kan bara hålla med dig här är tyst som i graven alla tycks vänta på resterande namn vi får hoppas att det skjuter fart härinne snart för så här tyst har det väl inte varit sen gästboken återöppnades
Frågan är om Jensen skall ersätta Jesse eller vara reserv efter honom, man har ju hört att han har varit bra, men samtidigt hört att han varit dålig, så vi vet ju inte hur bra han är Jag tror att Jensen skulle kunna ta plats direkt,,,han verkar ha gjort bra i från sig i LHC
Föresten har han en hemsida dedikerad till honom: www.jensenarmy.dot.nu, skall jag vara ärlig verkar han lite divig, men det skall målvakter vara, tycker jag..
Det verkar vara helt jävla dött här inne, är det ingen som vill diskutera Rögle utan att en spelare skrivit på eller lämnar vår klubb???
Lite synd att Halmstad Hockey Fesktival är en onsdag till Lördag, men man kan ju hoppas på att många folk dyker upp på helgen....
Bara fyra månader kver till premiären...ungefär!!!!
Ja det var väl idag som Jensen skulle komma till Ängelholm och förhoppningsvis skriva på ett kontrakt. Det skulle ge Iwarsson en hårdare match om vem som ska vakta buren nästa säsong.
Något jag vill att Rögle ska värva är en RIKTIGT vass målskytt. En riktig matchvinnare
Nu har det hänt. Den som har gjort allt jobbet med att fixa till denna gästbokssamling har fått agera spottkopp åt folk som bara vill förstöra det som vi alla vill ha kvar. Som en drastisk åtgärd så har han stängt ner Timrås GB på obestämd tid. Jag kan inte annat än bli upprörd över att det finns folk som är så funtade att man tvingar fram ett så drastiskt beslut. Enligt marcus gäller det tills vidare bara Timrås gästbok. Men det är ju tillsvidare det. Vi får hålla tummarna för att det är en tillfällig åtgärd. För det är ju trots allt så att det är från Timrås Gb som alla dom andra har kommit till i denna formen. För ett fritt forum med förstånd. Belix
Jag säger välkommen till Rögles Magnus Eriksson, jag hoppas att han är en bra back som dom skriver i HD/NST och som Roger Melin sa. Det enda som jag vet om honom att han kommer i från Brynäs från början sen spelade han i Boden sen till Luleå två säsonger och halva säsongen i Leksand och sen i Brynäs.
Belix: Mange är ett helt ok nyförvärv. Mitt LHF ansåg ju sig inte ha plats med honom när han skeppades, men med facit i handen hade jag nog hellre haft kvar Mange än vissa av de backar som figurerat i LHF de senaste åren. Han är ung och kan fortfarande utvecklas. Dessutom är han en trevlig kille även utanför isen. Så... Grattis till nyförvärvet Rögle och lycka till i Rögle Mange!
Så bra är han inte... Var aldrig förste målvakt i LHC. Ni får nog se honom som andre målvakt om ni har ambitioner att nå upp till elitserien. Tippar att Ola Nilsson är ganska mycket bättre... Men lycka till med nästa säsong i alla fall... :)
Äntligen börjar det röra på sig i truppen. Magnus verkar vara en av dom backar som vi behöver. Och han har haft Melin som tränare i vår är ju ett bra tecken då känner dom ju varandra och vet vad dom går för båda två.. Önskar honnom välkommen till sydligare breddgrader och hoppas att han kommer att trivas i änglastaden
Magnus Eriksson värvades till Leksand inför allsvenskasäsongen, men i höstas hade han svårt att ta en plats i laget. Han blev därför utlånad till Brynäs som hade backbrist och där spenderade han hela säsongen.
Hejsan alla bekanta o obekanta...visste inte att boken fanns kvar. Nu måste jag gratulera alla som redan tippar eventuella slutställningar..bra jobbat..ni har ju tydligen en insikt o kunskap som andra är få förunnat. Vad gäller RBK så har jag ingen aning om vem M.Eriksson från brynäs är...men tydligen fattas vi ju bara en back nu..och då måste valet falla på Christoffer Norgren. Har följt honom sen han spelade i Arvika (detta mediokra gäng) och han är en grym tuff back som vi behöver. Inget ont om våra små Byström o Larsson...men alla såg vad som fattades i SA...backar som kan rensa( och nu menar jag RENSA) framför eget mål. Forwars behöver vi två VASSA....det ser tunt ut framåt...*smile*
Finns det ingen med hemsida kunskaper, som har lust att ta tag i tipparligan, och har tid och lust till det?? Tipparligan var det roligaste på hela RFN-hemsidan,kändes riktigt jävla tråkigt när den la ner, det var ju för fan den bästa supportersidan av alla allsvenska klubbar, jag menar matchrerferat 1 timme efter varje match, intervjuer, m.m m.m m.m m.m m.m m.m m.m m.m m.m.......Skulle vara så jävla gött om ngn kunde ta tag i tipparligan, för den varså jävla rolig att följa.. Om jag hade haft den minsta aning om hur man sköter en hemsida skulle jag tagit på mig ansvaret för länge sedan, för jag vet att nästan alla som var med i tipparligan tyckte att den var riktigt jävla rolig....
Rögle Fans: Kan nästan lova att Burra och Cannerheim inte lär komma till nästa säsong, den jag tror på mest är Jensen och som Junior skrev Magnus Eriksson, en back som i och för sig bara har gjort ett mål på ungefär 50 matcher..
Jag står kvar vid mitt förslag att Rögle borde ta kontakt med Chris Govedaris,som inte får förnyat kontrakt, han tror jag skulle vara myyycket bra i den grön vita dressen.. Rögle har sagt att man vill vära en hemvändare....var spelar Uffe Sterner nu för tiden?? Om skulle välja mellan Norgren och Nordstrand, är nog Norgren mer att satsa på...
Allt tar sin lilla tid, för en gångs skull känns det bra inför kommande säsong, bara vi värvar en målvakt av klass inför denna säsongen så kan det bli riktigt bra ju!!!!
Jag undrar, när nyförvärven som HD/NST skrev om ex Fredrik Jensen och Robert Burakovsky och Christoffer Nordgren, Joakim Nordstrand , Kim Cannerheim, när är dom klara för Rögle????
Dj RBK: Det stod i HD att Jensen skulle till Ängelholm på måndag, så vi får väl se vad som händer efter pingsthelgen. Jag för egen del tror inte ett dugg på att ärke-miffot Burra skulle vara aktuell för Rögle. Lite skrupler har man väl ;-)
Är det någon som vet nått om nått nyförvär som är på G är den där crippe på G eller Jensen eller eller blir det en nu vecka utan något nyförver elller???? Vad är det senaste ryktena och det står på transfeer listan att Robert Burakovsky är på väg till RBK är det någon som vet nått om detta.???
Sen är det oxå så att ni kan se på flertalet andra lag runtom i Sverige. Det är inte många som har spikat sina trupper ännu. Ett flertal har inte ens presenterat ett enda nyförvärv. Det finns en hel höga av kontraktslösa spelare ute på marknaden fortfarande. Många av trupperna kommer nog inte vara färdiga förrän mitten av juni, så en sådan väldans brådska är det inte.
Något som skulle göra mig den lyckligaste mannen i världen, är om det morgondagens HD står: "Kenny Jönsson återvänder till Rögle. Vill inte riskera fler härnskakningar i NHL. Flyttar in i sitt hus i Hjärnarp. Kontraktet löper på 4 år" Det ni...... :)
Jag fattar inte riktigt. Det står i tidningen en gång iveckan att man är slutförhandlar med 2spelare. Och vad hände sen då?.
Min gissning är att man inte riktigt får de spelare man vill. Men sen vet vi ju att 6-7 spelare anmält sitt intresse till Rögle när det blir klart att Melin tar över.
Sen tycker inte jag att man ska strunta i att värva någon utländsk spelare bara för att det gick skit med alla finnar vi hade. Men tänk så många spelare från andra länder som har varit duktiga här. Det blir en hel del när ni gått igenom alla spelare.
Det är ofta en utländsk spelare som blir publikfavorit också.
Så en tjeck,kanadick eller finne tycker jag man ska försöka värva.
Belix: Jag håller med man börjar bli väldigt otålig men vi får hoppas att vi får en målvakt idag och han kanske heter Jensen eller kanske Tommy salo eller Wennström och så hoppas vi på att crippe och någon annan mycket trevlig forward och två frächa backar med hunger att föra upp RBK till Hockeyns fin rum.
Jag kan ju säga att det är inga problem mellan Lennart och lööf det kan jag intyga. Nu är det bara att tänka positivt och börjar lada mentalt inför höstens drabbingar i ladan och alla andra lag i SA RBK 3 Ever
Jag vet inte vad ni andra tycker men jag börjar bli otålig nu. Veckorna går och inga nyförvärv presenteras. Jag hoppas att vi snart kommer att få truppen i ordning. En målvakt, två backar och två forward saknas ju fortfarande. Vi har ju iochförsig inte kommit längre än till mitten av vårmånaden Maj, men jag är otålig nu :-).
Fransson: Ja, jag kunde inte sagt det bättre själv. Att jaämnföra Malmö med Rögle gör jag bara inte eftersom malmö, det är ett demokratins motsvarighet till ny deomkrati. Ska du också upp till Halmstad? Kanske vi kunde höras över en öl eller två!? Har du snackat med du vet vem om du vet vad??? =) Det Lennart Nordstrand sa låter vettigt värre fast jag undrar hur sammarbetet mellan Nordstrand vs. Lööv är egentligen.. Verkar inte fungera rikitgt.. Hur är det dom säger, det var bättre förr?
Fransson: Tror det blev fel i tidningen idag. Tror att där ska stå Tisdag istället för Måndag. För jag tror inte han ska ner ha annandag pingst och jag tror heller inte NST/HD skriver att han ska ner hit en vecka i för väg.
Ebbe: De har inte presenterat något träningsmatch schema på räliga MIFs hemsida ännu. Jag vet dock att Bofors ska möta räliga MIF i Kristianstad någon gång i augusti. Vet inte om det är någon cup och isåfall om Rögle ska vara med där.
wrebe: Det klart att man tänker på hockey och rögle 365 (366) dagar om året, jag och min polare ringer i princip varandra varenda dag för att diskutera Rögle, nyförvärv, minnen från föregående säsong(er) m.m Så som jag ser det verkar en del röglesupportrar vara riktigt sugna på att sticka upp till Hamlstad i augusti för att se vårt kära gäng och det tycker jag är härligt som fan... Intresset runt Rögle är riktigt stort och om nu rögle kan få de spelare som fijnns högst upp på önskelistan , så borde vi satsa på kvalserien, inte via play off, det är som Lennart Nordstrand själv sa: "får vi de spelare vi önskar oss, har vi det starkaste laget va haft sedan vi åkte ur Elitserien" jag tror på honom......
Tro mig alla med grönt-vitt hjärta.....om några år är Rögle ett etablerat elitserielag om klubben fortsätter sin positiva trend på det ekonomiska stadiet och fortsätter ta fram nya duktiga egna juniorer och värvar rätt, då kan vi återigen åka ner till Malmö utan att vara rädda för utskåpning, malmö varvär två av elitseriens bästa tränare-lyckas inte....Rögle värvar EN rutinerad elitserietränare-och går upp till Elitserien...
Dj RBK: Vet inte hur du tänker men vi andra tänker hockey 365 dagar om året! Det är ju nu silly bara har börjat. Det är de som håller mig levande om sommaren att kunna diskutera och argumentera om hockey och i synnerhet Rögle!!
Eftersom Rögle på sin sedvanliga manér inte vill yppa ett ord om vad som händer inom föreningen så spånade jag runt bland lite hemsidor för att se hur träningsmatchandet kommer att se ut. Jag har hittills fått fram följande matcher:
11 augusti: Poplaget Växjö Lakers tar emot de Grönvita hjältarna i Växjö
14 - 17 augusti: Halmstads hockeyfestival (Vi ska på hockey i....Halmstad!!! Med Frölunda, räliga MIF, SSK, Hämmes o "backstabbern" Votrubas nya klubb)
4 september: Hämmes visar hur man blåser tuggummibubblor i Ängelholms ishall
6 - 8 september: Cup i Skövde (som vi har bra minnen från ifjol....not!) I denna cup möter vi Skövde, Bofors o Hammarby
18 september: Återigen välkomnar vi ett poplag till Ladan. Växjö Lakers kommer på besök.
Om det är någon som känner till fler matcher så är de välkomna att komplettera denna lista :)
lumberjack: Det var HD som sa att han kunde vara aktuell eftersom han inte fick något nytt kontrakt i SSK. Det är alltså inte säkert att Rögle har varit intresserade överhuvudtaget. Dessutom så lät han inte så intresserad själv när HD pratade med honom.