Jaha, nu har de verkligen lyckats sätta mig på nålar!!! Hemlig forward som kan vara en lirare från ES!! Nu kommer man ju att gå som på nålar hela VM.
Var lite synd med Östling eftersom det ser ut som om vi kommer att ha ont med högerskyttar i vinter. Vi får hoppas att de hittar en riktig kanonvärvning nu när det inte blev riktigt vad man hade tänkt sig. Finns ju alltid möjligheten. Se bara på när de fann Sjöberg på hösten.
Någon som har några tankar på vem den hemliga forwarden kan vara?? Av erfarenhet så vet vi ju att Rögle gärna rör sig i kretsarna kring Leksand och HV, ibland även MoDo där vi borde ha rätt bra kontakter nu, med tanke på Brithén.
Om man jämför vad de övriga lagen i AS värvat så ligger väl RBK ganska bra till än så länge. Betr Jensa Östling så yxade han till 12 mål + 6 ass på 25 matcher, det tror jag knappt Togge hann med på motsvarande tid. Detta med helt andra lagkamrater än Togges d.v.s ett par klasser sämre Stoffe o Jacke. Att han sedan togs upp i Brynäs p.g.a skadeläget innebar troligtvis rätt så mycket bänknötande, därav den svaga poängskörden. Jag menar att kommer han i rätt omgivning i RBK så kan han tillföra mycket. Att Melin har rekat honom ordentligt och tror på honom betyder väl en hel del. Men visst, vi saknar ett "stort" namn och jag tror att det kommer ett ganska snart. Innan veckan är slut tillockmed, för sittplatsabb skall helst betalas in denna månad. Till sist önskar jag "Wolle" välkommen "tillbaka" och hoppas att han får vara skadefri så han kan visa sin klass.
Eliasson> Alla som skriver här inne kan jag garantera går på Rögle´s hemmamatcher. Förutom dom som bor i exil.
Eftersom man aldrig går på hockey själv så har säkert alla med sig sina kompisar.
JAG tycker att det är Rögle´s fel att det kommer så lite folk.
Jag bor i Landskrona. Innan och även nu så är det ett jävla prat om BoIS i stan. När man handlar i en livsmedel´s butik så får man en kasse där det finns ett stort BoIS märke.
Många affärer skyltar med BoIS prylar i fönstren. På pubar så spelas det BoIS låtar. BoIS Öl. Suvenirshoppen är 10gånger så stor som Rögles.
På Lokal Tv så pratas det om BoIS hela dagen. Man hade en stor Kick Off fest innan serien började. Där man kunde få snacka med spelare/tränare osv. Det anordnas bussresor till varje bortamatch.
Eliasson: Nu blev det sagt lite sanningar i spalten. Med det publikintresset det har varit dom senaste åren är det bra med ett allsvenskt lag. Det är ju så att alla dom som kommer en två ggr om året och kräver att dom tvåhundra spännen som dom är villiga att offra ska räcka för att värva landslagspelare i parti och minut.Man kan ju undra hur det ska gå ihop ekonomiskt. Nä fyll ladan så kommer dom stora spelarna.
Bra sagt Eliasson även om sanningen ofta är illa hörd.
Man får väl ställa sig i raden och önska Wolle välkommen tillbaka in i värmen. Man hoppas att han får en chans att visa vilken bra målis han är när han får vara skadefri. Mannen har ju haft en otrolig otur när det gäller sjukdommar och skador.
Det gnälls hela tiden på RBK. Fixa hit elitspelare (dyraatt införskaffa) mm. Inse att med dagens intresse från allmänheten har vi inte i elitserien att göra. Försök istället alla ni gnälliga att dra dit en kompis som inte sett på hockey förr, kanske får han smak för det. sedan när vi har ett snitt på minste 3-tusen då kan vi börja snacka om att gå upp och på allvar etablera sig i e-serien.
Nu ska vi inte vara så kräsna och om vi får Östling så är det säkert en spelar som ger allt och känner igen hur Roger tänker och om man värvar någon stjärna från ES så vill ha han ha säkert jätte lön och ha masaa extar pengar och det har vi inte råd men och vi vill ha splar som ska spela som ett lag och det är så vi tar oss till ES nu tar vi nu tag och detta ser riktigt bra så nu ska vi slå alla Söder lag och Superallsvenska och sen kan det hända allt i Kvalserien. RBK 4 Ever
Själv hade jag väldigt gärna sett Kim Cannerheim i Rögle...Men att hoppas på en sådan "etablerad" spelare är väl naivt antar jag...
Nordstrand sa något om när Melin signade så ringde massvis med spelare och anmälde sitt intresse att spela för RBK....Så nu kunde RBK bara välja & vraka.
Min fråga är nu vilka fan var dessa spelare?? Var det ett gäng spelare från Osby, Glimma osv eller?? Suck.
Jag vet inte hur många ggr jag sett Nordstrand uttala sig bestämt i en viss fråga i HD, tex att truppen skall vara klar vid ett visst datum, att vissa spelare skall signa inom ett par dagar osv osv osv....När sen dessa dagar väl kommer så händer NADA....Det blir liksom helt tyst och klubben låtsas som det regnar trots att man en tid innan garanterat att än det ena än det andra skulle hända/vara klart vid det här datumet.
Jag börjar tröttna lite på detta nu måste jag säga...
Inte för att va negativ men va e detta? Kan man man inte få hit bättre spelare än detta. Inget ont om Östling men man blir lika besviken varenda gång man läser tidningen och aldrig nån klasspelare på gång! Bara för att en spelare har spelat 2 matcher i elitserien och gjort 0 mål och 0 assist så är man inte bättre än en spelare i allsvenskan men likväl är det så himla intressant att värva såna, sen ser man på Hemsidan eller i tidningen ELITSERIESPELARE KLAR FÖR RÖGLE. Då tror man varenda gång att det är en spelare som är ordinarie och som gör lite poäng i elitserien. Men sen när man läser vem det är, jaha han ja, han som blev utlånad till Oskarshamn men som knappt platsade där typ 5 mål på 20 matcher i Allsvenskan: Inte för att jag menar att man ska värva toppspelare från elitserien men nog finns det roligare spelare än de som nämns. Jag hoppas Styrelsen vet vad dem värvar så att det inte blir nårra floppar. Tycker att Rögle bör värva en tekniker + en målskytt (Stefan Lundqvist)
Rögle måste bli ett topplag i SA annars dör intresset!!!
Jaha. Alla är ju så positiva här. Då får väl jag upprätthålla balansen genom att vara lite halvnegativ då..Östling, Brynäs...låter i mina öron som ännu en "doldis", som egentligen inte gjort nån direkt lycka nånstans. Känns väldigt osäkert, visst han kan bli succé, men kan också floppa..= chansvärvning!!! Vad vi behöver är två anfallare av KLASS, som bevisligen producerar poäng á la Christian Eriksson, Juuugååån (som gick från TAIF mitt i förra säsongen) o Lundqvist SAIK...eller motsvarande. Jag tycker inte att det "räcker" med att ha spelat i ES.....kom igen nu RBK o ta hit två ess....*smile*
Helt ok träningsmatcher, men givetvis inte en enda i någotsånär närhet av mina trakter. :-( Nåja, det blir väl som förra året då. Skövde, here I come. ;-)
Vill inte klaga, men är det inte lite skumt att man ska behöva läsa om träningsmatcherna i HD först av alla ? Borde inte officiella sidan också haft detta först, det är ändå av allmänintresse för den breda Rögle-allmänheten.
Bra Styrelsen.. Det bästa nu har gjort hitils, att behålla Wolle!! Läste att Östling från Brynäs kan vara på ingång.. Fan, detta ser ju riktigt bra ut!!!
Tycker det var helt OK träningsmatcher man satt ihop. Inget Tyringe och inget MIF. Det värsta med träningsmatcherna tycker jag är nervositeten över att någon spelare ska bli skadad. Kan man inte köra matcherna som All Star matcher, lugnt och fint i närkamperna. Eller är man för dåligt tränad till serien då???
Junior: Jag anser att Iwar är väldigt duktig och talang full målvakt. Han var superb i södra allsvenskan. Problemet var bara det att han uppvisade visa brister i Super allsvenskan då vi mötte mycket bättre lag än flertalet av de vi möte i Södra. Men förhoppningsvis så har han fått nyttiga erfarenheter från våren som kommer göra honom ännu bättre i år.
På tal om Wolle, så nämns ju även "Buddha" på Rögles officiella. Det står att han ska lägga av, men säkra uppgifter säger att han faktiskt kommer att fortsätta följa RBK - som medlem i klacken! Välkommen upp på stå, Erik!
Vad glad man blir när man får veta att trotjänare Wennström finns med i laget igen! Det skulle varit bra synd om man fått fiska upp någon burväktare från lingonserien för att fylla ut truppen. Det här blir mycket bra. Kom ihåg vilken fantastisk prestation Wolle gjorde ifjol, som mot alla odds tog sej tillbaks. Det krävdes mycket fighterhjärta för att komma in i leken igen, och jag är övertygad om att vi får se honom bättre än någonsin förr i höst! (om nu inte ännu fler skador och elände drabbar honom)
Jesse Ventura: Välkommen in igen Jesse. GB:n var inte nerlagd så länge. Abstinens var precis som hos dig för stor :)
Vilken bomb med Wolle. Jag är dock lite skeptisk. Wolle måste förbättra sig några snäpp annars så riskerar han att bli andra målvakt enligt min uppfattning. Ok Iwar e bra, men vi så ju hans brister i SA. Om då Iwar är bättre än Wolle samtidigt som Iwar inte riktigt räcker till i SA, vad ska vi då ha mellan stolparna i SA?? Vi får hoppas att både Iwar och Wolle har utvecklats rejält sen förra säsongen. Iwar med att knipa ihop benskydden och Wolle med att inte släppa returer.
Den här Östling är inte någon direkt Brynäs spelare som NST skriver. Mer av en Team Gävle spelare :) Han har följande statistik: 1991-92 Team Gävle [SEL2] 18 6 7 13 4 1992-93 Team Gävle [SEL2] 36 9 4 13 34 1993-94 Team Gävle [SEL2] 31 8 13 21 26 1994-95 Brynäs [SEL] 1 0 0 0 0 Team Gävle [SEL2] 32 12 4 16 38 1995-96 Team Gävle [SEL2] 31 10 15 25 28 1996-97 Östervåla [SEL2] 32 14 14 28 22 1997-98 Timrå [SEL2] 32 11 6 17 17 1998-99 Timrå [SEL2] 41 14 16 30 24 1999-00 Timrå [SEL2] 44 5 8 13 12 2000-01 Gislaved [SEL2] 16 4 1 5 4 2001-02 Brynäs [SEL] - - - - - Tierp [SEL2] 25 12 6 18 10
1992-93 Sweden [EJC-18] 6 4 - - n/a
Om man ser till statistiken så är det väl en normal allsvensk spelare. Inte mer inte mindre. Men man vet ju aldrig om Melin rekommenderade honom så. Skall tydligen varit väldigt skadedrabbad sista säsongen i Timrå vilket innebar att han inte fick något nytt kontrakt. Är en tydligen en talang som aldrig har lyckats blomma ut riktigt.
Jag börjar dock bli lite orolig över spelarvärvningarna. Det verkar som Votrubas avhopp var värre än jag hade trott. Någon Melin-effekt verkar inte ha slagit in riktigt än eller så var det försent. Tycker fortfarande att det enda riktigt intressanta nyförvärvet hitintills är Nordquist och han var ändå det första nyförvärvet. Vi får hoppas att Rögle ligger och smyger med den där riktigt stora värvningen :)
Först och främst, när drog forumet igång?? Har ju för tusan haft abstinens av att inte kunna snacka RBK nu under silly season och inte haft en aning om att forumet var uppe...klickade sen in mig här av en ren slump....frustrerande
skit samma nu...målvakter...nu har tydligen Wolle signats igen och jag är inte alls glad över detta. Jag menar fortfarande, vilket jag sagt cirka 4828283 ggr, att RBK behöver det där riktiga målvaktslejonet för att kunna bli riktigt bra....Detta "lejon" är absolut inte Wolle...Jag hade verkligen hoppats på Jensen eller Nilsson, inte för att jag vet att dom hade varit det där "Lejonet" men med dom hade man iofs kunnat få hoppas lite....Wolle VET man ju var man har...tyvärr.
Slutligen, någon som vet nåt om den där Östling från BIF som det surras om i dagens HD??
Fransson: Attans också. Då blir det ingen match mot räliga MIF eftersom de antagligen kommer att spela om femteplatsen och Rögle i finalen. Jaha inte mycket att göra med det. Men vi kan ju alltid låta Votruba höra vad vi tycker om hans lilla "avvikelse" :)
Jonas: Hur jag vet att ingen elitserieklubb vill ha honom. Om dom hetaste alternativen har varit. Boden,Aik och Rögle så kan väl du också räkna ut att ingen elitserieklubb är intresserad.
Tycker att det hade varit jävligt häftigt om vi kunde förska att komma på samma ställe allihopa..
Tänk er, hur många Rögle.fans som helst, som bara dricker, skriker och svinar...
Halmstad är för övrigt festandets huvudstad, som Junior nämnde, vi var där innan premiären förra året, det var ett minne man aldrig glömmer...förutom matchen..
Junior: Man kan begära precis vad man vill. Sen är det upp till köparen (Rögle) att bedöma om spelaren är värd så mycket att det rättfärdigar en heltidslön. Det finns två huvudaspekter att ta hänsyn till. Det rent principiella (vi ska inte ha några heltidsanställda spelare) och det ekonomiska (har vi råd med en/flera heltidanställda spelare). Misstag har väl begåtts för inte alltför länge sedan. Varken Just eller Larsen hade väl några jobb vid sidan om, och de var ju rätt så värdelösa bägge två. Men varför ska man klandra Ola Nilsson när han säger att hans målsättning är att spela hockey på heltid? Om nu ingen elitserieklubb vill ha honom (hur vet du det?) så finns det gott om alpligor där han säkert skulle kunna leva på att bara spela hockey.
Det känns precis som om att bara för att det inte flyter an massa rykte här eller på officiella, är det ingen som skriver ngt här.. Varför inte börja planera för Halmstad?? Vi har fått tips på campingar, det två hetaste är tydligen Tylösand eller Hagön, kolla upp dem
Jag vill att Chris Govedaris och Sami Ahlberg kommer!!!!!
Som boende (oftast) i Jönköping har det blivit en hel del HV-matcher de senaste tre säsongerna (givetvis när de inte krockat med Rögle-matcher. Daniel Josefsson ser valpig ut, men när han växer till sig kan det bli en riktigt storback. Jag tror att det är en bra värvning. Han har fått ganska mkt istid i HV.
Jonas: det är väl inte någon som direkt tyckt att uttalande är märkligt utan folk har bara konstaterat att han har sagt så och därmed så är han ju knappast aktuell för RBK.
Josefsson är en riktigt duktig skridskoåkare och har ett riktigt bra skott! Dock ÄR hans stora akilleshäl att han kan bli riktigt nonchalant i försvaret!
Undra om spelaren ska ha namn på sin tröja i vinter