1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27183 inlägg · 5186 ämnen
« · 93822 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Kim
lille skutt: Micke ska vara här nu, det är ju sommar. LN sa att skulle vara en spännande spelare, och då får jag inte ihop det
riktigt! Bisset=högspänning!!!!!!

QP: Micke Johansson AIK är nere i Ängelholm. Han är den "hemlige" foward, center som Rögle bhöver.

Junior skrev: "Hmm. Av dom du räknar upp så är det väl typ Söderström och Simons som vi kan få. Alla andra lär kosta för mycket."

Crippe kan vara väl investerade pengar. Himmel eller helvete skulle jag påstå.

QP: Hmm. Av dom du räknar upp så är det väl typ Söderström och Simons som vi kan få. Alla andra lär kosta för mycket.

QP: Vad gäller Simons har jag svårt att se hur den killen skulle kunna uträtta något ens i en allsvensk klubb. Hans kurva har stannat upp - nästan vänt håll.
Söderström i rätt sällskap kan fortfarande bli mycket bra. Nästan så att killen kan ha nytta av miljöombyte.

Junior: Det finns en del bra f.w kvar, enl olika källor:

BISSET o HARDER, Brynäs
PARDAVY o IGNATOVICH, Dif
PAVLIKOVSKY o AHLBRANT,Hv71
AHLBERG,GOVEDARIS,NICANDER,Lif
TOPOROWSKI,Luleå
SÖDERSRÖM, SIMONS.Tik
samt en del bra jänkare och allsvenska spelare, det gäller bara att
locka hit dom (och betala förstås)

Kim
..Cannerihem till Bajen. Då blev det inte han heller.

Finns det några spelare över till Rögle?

Jag känner mig otroligt säker på att det är Pär.A från Hv71 som kommer att dyka upp i tidningen i Juli..

Det andra namnet tror jag blir M.Simons..

Sv: Nya spelare
Joinzzon:Hur vet du detta tråkiga nyhet???
RBK 4 Ever

Sv: Nya spelare
Jag kan meddela att Stefan "Lunkan" Lundqvist inte är aktuell, han har tackat nej till Rögles bud även den här säsongen :-(

Sv: Micke Håkansson i stan
QP: Om jag inte minns helt fel så är väl han klar för LHC??

Micke Håkansson i stan
F.d DIF-torpeden, Micke Håkansson (poängbäst 00/01) f r o m i höst nr 51 i LHC, sågs i stan i dag. Men han hälsade antagligen på bröderna Tjärnqvist, tyvärr!!! Det hade varit för bra för att vara sant. Vi får drömma vidare.

Vad är det.......
Hallå vad är det som händer för skrivs det inte något på sidan. Ja Nu är det snart är truppen klar nu fats det bara en bra höger skjut och den därhemliga spelaren får vi vänta på en månad till men det blir säkert bra undra vem det kan vara det kommer nog bli en riktigt go mål skjut som kommer att göra under i landan i vinter. Är det någon sm vet nått om priserna på matcherna i Halmstad eller????
Nu är det bara några timmar kvar till det är avspark så nu går vi och laddar. Och det är bara några månader tills pucken släpps igen i ladan!!!!!!!!!!!!!!
RBK 4 Ever

Sv: Nu när Östling försvann......
QP: Jag funderade på honom innan eftersom det har funnits lite rykten om honom tidigare. F.W = Fredrik Wargh

När det gäller gnäll på spelare så förstår jag vad du menar. Men när en spelare stannar upp i utvecklingen så är det inte mycket att ha eller hur?? Framförallt inte när man hela tiden försöker få ett bättre lag varje säsong.
Av den anledningen tycker jag inte att Lindgren skulle vara kvar.

Sv: Hemlig forward
Mygel: Bli inte besvikna pågar å töser, men det hela är en tidningsanka från jjjjjjjjjournalister som inte har full koll inom hockey. Det finns inget hemligt nyförvärv! Däremot jjagas en center och ytterligare en forward, som man är mycket nära ett avslut med. Men sluta spekulera...även om det är roliga namn som ni nämner. Det finns inte pengar till dessa, dock. Eller någon har kanske ett jjjobb som väntar???

Fasen åsse, har fått glass i jjjjjjjjjjjjjjjjjj-tangenten!

Junior:

Det är konstigt, kollar man vad vissa individer har tyckt om vissa spelare i klubben tidigare om åren blir man mörkrädd. Kenny var på väg och lägga av strax innan Abris kom och många "fans" hade
säkert tyckt att det var rätt. Togge var värdelös för han kunde bara
åka rakt fram, ett tag var Jögge värdelös o s v .o s v. Det finns alltid en massa negativa gnällpellar som har åsikter. Snacka om
dåliga vibbar. Alla har sina svackor, en del längre en del kortare men man kan se vad för kvaliteter det finns ändå. Till och med Högga var ju kass i VF, liksom Rahm blev. Se det positivt istället,
gör en spelare allt han förmår i klubben, men det skiter sig på isen så får man väl hålla ut till att det lossnar, för f?n. Fler exem-pel: "Sourras" plattmatcher och indianare för att nästa gång var bäst på isen o matchvinnare. Det var samma sak för Eloranta på slutet då satt det folk och tyckte en massa negativt. Den enda divan klubben haft, Ehlers, är nästan helgonföklarad hos vissa, men ville han inte göra nåt på isen så gjorde han inte det för han
var sur av någon anledning. Vad då lagspelare, vad då trevlig, vad då defensiv, vadå positiva vibbar i omklädningsrummet.
Välkommen till en ny dag igen o igen os v.
Förresten den nye spelaren har initialerna F.W och kommer från
MODO.

Junior: Tja, varför inte?? Jag hade inte tackat nej :)

Det kanske till och med är Srsen!!!!!!

Nosse: Mm Ahlbrandt skulle jag sätta mina pengar på..

Tjärnqvist kan jag garantera att det absolut INTE är.

Jag menar, om vi fortsätter diskutera såhär så är det ju snart Jagr eller Forsberg som är aktuell.

Lassej: Har hört att det kan vara Pär Arlbrandt från HV71.

Jag undrar om det är nån man vet över huvudtaget. Men det verkar ju va en spelare med kontrakt. Söderström har väl inte nåt kontrakt??

Man kan ju alltid hoppas att den hemliga forwarden är Mattias Tjärnqvist.
Efter hans skadedrabbade fjorårssäsong kanske DIF tyckar att han behöver lite matchtränning i allsvenskan.
Han hade varit kanon att få hem.

Bluesbrother74: Ja, det har jag också fundilerat på om det kan vara han!!! Men men... det ska vara en jävligt bra spelare som kommer om man nu ska hålla inne på nanmet annars blir jag arg!
Ja, det återstår att se.

To be continued.......

Sv: Bisset
Mygel:
Bisset var väl dessutom på glid till Leksand innan det här tjafset om övergångssumm...f'låt, utbildningsersättningar dök upp.

Bisset
Vi kan nog avskriva Bisset som den hemliga Juli-klappen. Han är nu fri att gå till vilken klubb han vill efter det att han har vunnit tvisten mot Brynäs. Om det var han så skulle inte den andra klubben behövt vara villig.

Sv: Rykten...
Fransson: Det är det jag menade med att den inte blir den gamle hjälten :)

Mygel: Han är på väg till Ålborg...

Mygel: Såg att han skulle lira i bira land.

nicke: En sak är säker iallafall; det blir inte min gamla idol Heinz Ehlers ;)

Ja det börjar bli ganska bra spelare som tas upp i forumet nu.
Så kommer vi till juli, och det visar sig att det är det Kralle Miralle från Knäckebröd hult. Då blir man lite neg.

Ja det är många om budet nu. Vår "hemlige" vän finns i många skepnader. Undrar hur många olika namn vi hinner ventilera innan det blir officiellt om någon månad eller så ;-)

omöjligt?
inte omöjligt att det e kenny jönsson som kommer?
så flyttar dom upp roger hansson på forwards platsen o kenny spelar back vem ve?
ha d bra

Rykten...
Såg att Mikael Simons och Kristian Söderström från Timrå står som rykten till Rögle.Ser att det går rätt bra för er på värvningsfronten!

Lycka till i Södra Allsvenskan!

Mygel: Nä,ta inte Lindgren tillbaks,den killen tåler ju inte en petning.När man plockar ut frustrationen på lagkamrater för att man blir petad och får starta matchen på bänken är de inte mycket att ha.

Junior: Håller med dig. Även hört att han inte sprid så goda vibbar i laget.

QP: Lindgren är ju den sista spelaren som de skall ta tillbaka. Har du sett honom de senaste två säsongerna?? Han verkade helt ointresserad av att vinna. Han verkade mest bara glida runt på rinken utan att egentligen prestera något överhuvudtaget.

Bissett??? Var kommer alla dessa rykten ifrån?? Nilsson o Bissett är ju spelare som verkar vara tagna helt ur det blå. Men jag tror att det är detta vi kommer att se fram till juli :)

Tingsryds ryktes sida kommer nog att få utöka Rögles forwards utrymme, då det gäller forwards :)

Mygel: Ryktet säger att den hemlige forwarden skulle vara Tom Bissett, inte helt omöjligt att Brynäs skulle släppa honom om ingen är villig att prysa 700.000kr i utbildnings bidrag inom en månad, men det är än så länge bara ett rykte. Men det hade ju inte varit helt fel? Han e väl rightare, och målskytt samt en bra playmaker till rögle i powerplay. Han är ju inte direkt okänd för tränare Melin.

QP: Näää godnatt på dej.

Det bästa som hänt inför nästa säsong är att Lindgren lämnar.

2-3år en ny "Jögge"? Nä god natt igen å igen å igen...

Nu när Östling försvann......
Wolle kom tillbaks och nu när Östling försvann så vore det inte mer
än rätt att Votrubas "hackkyckling" Johan Lindgren togs till nåder igen. Han är inom 2-3 år en ny "Jögge" garanterat, så styrelsen, ta
kontakt innan det är försent.

Var inte han på väg till Djurgården??? Vad jag förstodd så var han nära kontrakt med DIF eftersom han ville vara i Stockholm.

Men om det är han så har Rögle antagligen kammat hem årets värvning i hockey Sverige, eftersom han räknas som en av Sveriges absolut största talanger. Samtidigt så är det säkreligen oxå garanterat då att han bara stannar ett år :(

När jag läste om den hemliga forwarden, trodde jag mig veta vem det kunde vara.
Robert Nilsson (Kenta Nilssons son) som spelar i Leksand.
Det är inte helt omöjligt att han kommer nöta bänken i LHC.
Därför lånar dom kanske ut honom till Rögle under denna säsong?

Ranking
Rögle rankas som lag 152 i Europa, bakom storheter som Bofors och "svarta" Tingsryd. Vi ska visst ha tappat 32 placeringar sen fjolåret och därmed hamnat bakom Europas "storheter" som Ayr Scottish Eagles, London Knights och Bolzano.

Tycker att det e lite konstigt om man jämför fjolåret med senaste säsongen.

Det är inte så att den hemliga killen är Timråiten Christian Söderström??
Eftersom Nordstrand säger att "hans klubb är villig att släppa honom", tyder detta på att det inte är en spelare utan kontrakt. Annars hade det ju inte varit relevant om hans förra klubb var villiga eller ej.

Jag tror nog att Nordstrand har goda anledningar att hålla det hemligt.

Right-spelare
Alltså kolla in antal högerfattade spelare i RBK just nu...det måste vara minst antal i hela elithockeyvärlden....Vi har alltså inte EN enda högerfattad back, och på backsidan är det dessutom slutvärvat...Detta är ju ett otroligt minus som jag iofs påpekat förr men som jag måste påpeka igen...

Dålig/ingen officiell information om truppen och förhandlingar med spelare = ett jäkla gnäll.
Information om truppen och förhandlingar med spelare = ett jäkla gnäll.
Det ska fan till att vara ordförande i en förening med sådana supporters ;-)

Synd att det inte är en back som är hemlig. Hade varit kul att skriva "Välkommen hem Kenny".....jaja, drömma kan man ju alltid.

Kan det vara en spelare som väntar på NHL bud?. Det är väl den 15 Juli som den stäng´s? Men det låter ju iofs för bra.

Hmm hoppas hoppas på en kanon spelare. Vore ju guld

Jag tycker också Nordstrand gör ett gott jobb. Men mörkar lite väl mycket.

Fransson> Nordstrand var inte ordförande när alla finnar var här.

wrebe: Jag tror att spelaren dom mörkar är Kim Cannerheim, spelade här i Södertälje förra säsongen.Men fick inget nytt kontrakt ..........

Det kanske är en spelare som redan skrivit på för ett elitserielag?

Synd det där med östling. Högerskyttar är det ont om, han kanske rent av var bra på att teka.

Blir så jäkla förbenad på styrelsen och inte minst Lennart Nordstrand. Nån forward är klar men inte fan kan de säga namnet på denna person!! Vem fan är det då??? Kanske värvar de Ronny Larsen tillbaka? Ja, vem fan vet?????

Är det bara jag som tror på Nordstrand??
Jag tror att den hemliga forwarden är riktigt bra...det är nog han som vill att det inte skall komma ut förän i början av Juli, tror att det kan finnas tusen möjligheter...familjära tror jag är den största anledningen....

Tycker att Nordstrand han gjort ett riktigt bra arbete med
Rögle BK, förutom en säsong, "och vi alla vet nog vilken"....

Jag tror på Nordstrand i alla fall, det är inte hans fel att vi inte får veta vem spelaren är förrän i Juli....

upp upp,upp upp, vi går dit k*ken pekar...

rbkfan: neneneenenen där e en forward klar sluta oroa dig
vem vet det e kanske stefan lundqvist
ha dbra

Ja..säger bara en sak. Om en måndad kommer vi alla bli besvikna. Tror detta bara är ett sätt att lugna ner oss supportrar tyvär=(

« · 93822 · »