1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27183 inlägg · 5186 ämnen
« · 94864 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Kenny
Kan upplysa om att Kenny kommer att spela i Islanders minst ett par år till,innan han kommer hem och avslutar sin karriär i Rögle!

Sv: Gallup
Vitt är förvisso rätt snyggt, men det är en riktig mesproppfärg. Spelarna ser "mindre" ut i vitt.
Rögle ska spela i grönt!

Sv: Gallup
Jag håller med QP. Dom vita tröjorna ser riktigt giftiga ut. Härligt Rögle!!

Gallup
Kör en liten gallup betr tröjfärg hemma/borta!
Jag håller på vitt hemma.
För övrigt så ser de mycket bra ut om jag får
säga min mening. Kom igen!!!!!

Sv: Tröjorna..
rbkfan: Du kan vara lugn, logon blir minst lika stor som de gamla. Troligtvis några centimeter större till och med!

Sv: Tröjorna..
rbkfan: Jag tycker tröjorna ser ok ut. Skönt med lite nytt. Dom "gamla" var lite väl tråkiga.

Logan tror jag inte försvinner.

Tröjorna..
Ja säger så här om de nya tröjorna..

om man kollar på skisen ser de inte roliga ut...
oilers märket ser pjuttigt ut....det kommer ju smälta in i all reklam..

ett större oilers märke tack!

Sv: vilken back?
UNITED: hulgren????

vilken back?
På Team Boros (DIV 2) hemsida står det att en back från Rögle är så gott som klar: Vem är det isåfall?

Sv: Jag är skeptisk.....
QP:

Vill bara tillägga en sak angående ert snack om Kennys vara eller icke vara. Ska man tro på media, vilket man i sig kan ta med en nypa salt, så skulle spelaren citat: "vara på gränsen till elitserien" slutcitat. Jag håller med QP. Skulle han återvända till Sverige så blir det elitserien några år, för landslagets skull, sen eventuellt ett eller två sista år i Rögle. Jag går nu helt på vad jag hade gjort... och som så många andra stora spelare gjort...
Jag hoppas naturligtvis också på att jag har JÄTTEfel.... Längtar till nedsläpp...

Junior:

1. Den klubben var beredd att släppa en f.w
2. Hansson blev aktuell som f.w igen iomed Samuelssons ev medv
3. Dom gillar varandra och är bröder
4. som sagt.
5. Då går det väl bra att ev spela med FBK.

Men ingen skulle bli gladare än jag/vi om det var sant, försöker bara hålla mig nära backen än så länge.

QP:

1, "Klubben är beredd att släppa honom" berättade Lennart
2, "Varför ska R.Hansson helt plötsligt spela forward"
3, "Varför måste han spela med Jögge?
4, "Kenny har nog en hel del millar på banken ja!
5, "Han vill nog inte riskera sin hälsa genom att spela i NHL

Där har du några motargument.

QP: Jag säger ju d, det låter ju för bra för att vara sant.... Ryktet kommer som sagt inte från mig. Men om jag säger så här, Kenny har väl haft mellan 5-10 hjärnskakningar. Vad har man för nytta av alla miljoner om man inte är frisk. Samt att han har ju hus här, han och hans flickvän har ju barn och båda kommer från Ängelholm. Skulle Kenny vilja komma tbx finns det säkert sponsorer som kan hjälpa till lite med hans lön samt det viktigaste ett bra jobb efter karriären. Kenny ska ha gjort samma uttalande som "Lidas" att kommer han hem är d bara Rögle som gäller. Samuelsson e ju inte ens intresserad av att komma till Rögle, han vill ju spela i europa. Sen kan jag tillägga att Jögge kommer aldrig att spela i Rögle. Han e väldigt besviken på klubben för att d försökte sälja honom till Mif bakom hans rygg.

Jag är skeptisk.....
Sungam: 1. Är Kenny free agent!?
2. Skulle han spela för kaffepengar av ren vänlighet
för han har så många millar på banken???.
3. Varför skulle han välja RBK och inte trappa ner i ex
FBK där Jögge spelar???.
4. Varför pratar RBK med Samulsson om de vet att
Kenny ska komma, ska vi ha en hel femma med
bara backar???
5. För bra för att vara sant, redan!!!! Om 3-4 år ev
o då tillsammans med Jögge.

Sv: Vi gick
Rykte! Det senaste jag hört är att den spelaren som vars namn näms ute i ishallen just nu, är tro d eller ej. Men d är faktiskt Kenny Jönsson. Ja jag vet, d låter otroligt,men vad ska man egentligen tro? Ryktet är inte bara ngt som jag repeterar, jag vet att det stått här tidigare,men det är från folk som bl a är tränare åt ungdomslag i Rbk. Men vi får väl se......längtar redan.

//sungam

Vi gick
Jiiiiiiiiipppppppppppppppeeeeeeee vi gick med nästan en miljon plus forra säsongen ganska bra om jag får säga vad jag tycker nu har vi bara 500 000 kvar att spara i hopp och det bör vi ju kunna betala vid nyår om det blir mycket folk i landan. Nu ska de bli riktigt roligt!!!!!!!!!!
RBK 4 Ever

Sv: Preliminärt spelschema
nicke: Kan ju alltid hoppas.
Fredag´s matcherna tycker jag är dom roligaste av alla. Blir så jävla härlig stämning på bortaläktaren där vi befinner oss.

Och vem har glömt fredag´s matchen hemma mot Mora? Tåger ner till omklädningsrummen.

Oooooojjjjjjjjjjjjj vad man längtar..

J18
Paul Andersson-Everberg blir ny tränare för J18.

Junior: Ja det ska bli kul.

HOPPAS nu att det inte blir bråk och fylleslag på dessa bortamatcher. Fredags matcher brukar ju vara ganska stökiga när vissa Rögle supportrar är närvarande.

nicke: GOTT..!

Fredag´s matcher borta mot. Halmstad, Mörrum & Troja. Jiseeess vad kul. Hoppas nu ingen klagar

Preliminärt spelschema
Rögle startar serien hemma mot Arboga.
Kolla länk till Nybros hemsida.

Tjeckien
hmm... är det någon som vet var i Tjeckien Votruba kan befinna sig... ? ska snart dit lixom... funderar på att ta med en Rögletröja oxå... hehe =)

Sv: nordstrand avgår!
Junior: Ja Lennart Nordstrand har gjort ett jätte jobb han har ju gjort att Rögle finns fortfrande och han ska ha en hedersmedal för att han har gjort allt detta jobb för rölge det är mycket slit men nu gäller det att den som eftertreder har ett samma vinnade skalle så kan Rögle gå Riktigt långt om fem år så kanske har vi en nu fräsch arena och vi har ett stablit RBK i ES det är bara forza RBK och hoppas RBK fortsätter på denna vågar av framgångar och hoppas det blir riktgt bra drag ladan i höst och vinter.
RBK 4 Ever

Sv: är det någon
QP: Jag är super nöjd tackar så hjärtligt hoppas bara laget blir klart snart men nu får vi vänta tills juli och så får man reda på om det där hemliga nyförvärvet. Är det någon asom vet om blijet priserna i halmstad vid deras tunering???
Nu närar det sig !!!!!
RBK Ever

Känns lite trist att Nordstrand ska avgå. Kan nog nästan påstå att utan hans oerhörda kompetens och arbete skulle inte RBK existera, eller i varje fall inte spela på den niva de gör idag.
Får hoppas att efterträdaren gör ett lika fint jobb.

De lutar ju åt Lars Jersmyr, kan bara säga att även han är väldigt duktig och kompetent, så de vore bra om han tog över.

Tack Nordstrand, för allt arbete med RBK !!!!!

Japps bara att instämma.. Att spara in 1.5 miljoner varje år och ändå vara med i toppen varje år är helt underbart.
Tack Nordstrand.

Hoppas den nya ordföranden presenterar ett nytt namn direkt :o)

Dj RBK: Jag var lite ofullständig betr data på Samuelsson, det är ju
senare uppgifter som är intressanta. Han spelade som sagt för
Nebraska/Omaha "Mavericks" i CCHA, div 1. Dom kom på 5:e plats i "grundserien" av 12 lag (13 4 11=72-64) och fortsatte med en 5:e plats i "forts.serien"(overall) före Notre Dam där RBK bäste
spelare, alla tider, Dave Poulin spelade. Samuelsson är 190 lång o
väger 90kg och gjorde 00/01 2 mål o 1 ass på 40 matcher. Den
gågna säsongen 3 ass på 38 matcher så han är klart defensiv. Sen är det en annan "femma" om vi får se han åter i RBK:s tröja.
Hoppas du är nöjd!

Dj RBK: Daniel Samuelsson debuterade 96/97 då vi fick de 5 "superfynden" från Finland+O'Conell(som var bra) Dessa fick
lämna rätt snart, tillsammans med tränaren Niemi. Daniel spelade ett tjugotal matcher och gjorde ett par ass. Då var han väldigt försiktig i sin spelstil och "vårdade" pucken. Jag tror att han kom upp i 6-8 utv.min. Har för mig att han spelade mycket ihop med Peter Casparsson. Han bör ju ha utvecklats sen dess, så kommer han är han välkommen.
Det bästa isåfall är ju att Hansson kan spela där han ska vara. Han är ju inte dålig som back heller, men bäst som forward o framspelare.
Beträffande Nordstrands avgång så är det bara att tacka för den tid
som varit, han har gjort ett enormt jobb med klubbens ekonomi o
ställning som etablerad SA-klubb.
För övrigt betr mina tips om jänkare så tror/vet jag att en del styr-
elsefolk är inne o kikar med jämna mellanrum. Så tycker de att det
mina tips är intressanta så kollar det lätt upp dem. Det gick ju bra att få gehör för att öppna upp G.B då jag förklarade hur viktig den är som ventil för oss som lever lite för RBK. (TACK ÅKESSON!!)

Jag ställer mig i den raden av fans som vill tacka Nordstrand för ett otroligt fint arbete för klubben. Visst iband har det varit tungt ibland, men totalt har han gjort ett mycket gott arbete.
Vi får hoppas att den nya ordföranden kommer att fortsätta på den inslagna vägen.

lumberjack: japp...står i NST oxå, förstår faktiskt inte varför...jag tycker han gjrot ett riktigt bra arbete men Rögle BK..

Lars Jersmyr, 59, varkar bli den som ersätter Nordstrand..

bye bye Nordstrand.....

nordstrand avgår!
Nordstrand har avgått står i dagens hd......ne nu skall man lägga sig efter lewis tyso matchen ha d bra

Sv: Michael Johansson
QP: Jag är i vert fall glad att Micke valde LHF. Jag gillar hans spelartyp; kreativa, spelskickliga spelare. Förhoppningsvis kan hans dribblingar som tidigare inte ledde till så mycket leda till mer nu, han har ju trots allt haft ett par år på sig att utvecklas sedan han lämnade Rögle. Har bara LHF vett att matcha honom på rätt sätt tror jag han kan vara verkligt nyttig för laget.

Ni börjar ju förresten snart vara rena farmen åt oss trots det långa avståndet; först våran backrese Finnen som blommade ut på riktigt den gångna säsongen - han var utan tvekan LHF:s bästa back - och nu Micke. Tack för att ni fostrade dem från början, det gjorde ni bra! Lycka till med värvningarna och nästa säsong.

är det någon
Hej jag undra om det är någon som vet nått om en viss Daniel Samulsson är en bra back för det står i dagens HD att rogge blir forward till hösten ovh att Daniel ska ersätta hon kanske så jag vore väldigt tacksam om någon vet något om denna Daniel.
Tackar på förhand.
RBK 4 Ever

Sv: Jänkare
QP: Låter jättebra...men varför skriva här?? Maila den infon till styrelsen istället....

Sv: Simons
Junior: ja tack o lov för det..vad hade han i ES?? 1 mål o 1 assist på 40 matcher???

Simons
Mikeal Simons så gott som klar för Mora.
Kan vi stryka en till...

CHRISTIAN SÖDERSTRÖM
Forwarden CHRISTIAN SÖDERSTRÖM är klar för fortsättning i Timrå IK.
En till som man kan stryka från listan:-(

Sv: togge och daniel Larsson...
Fransson: hej hopp frasse....håller med att det är skönt att Melin tagit över. Hoppas han kan få bort Rögles hönsgårdsförsvar från förra säsongen, 5 man som tittar på puck o duttar me klubban...ingen tar position eller rensar framför mål...och att han kan lära grabbarne att använda kroppen lite mer...man behöver inte ens tackla...bara vara på rätt plats o stå i vägen lite ,mer,....samt ta hit lite vassa anfallare. Inget ont om herr Bisset...men 36 år....visst ...han hade säkert gjort en o annan pyts, men det är inget att satsa på...we want HUNGER.....*smile*

togge och daniel Larsson...
Jag gillar inte att Togge och Daniel Larsson inte kan träna för tillfället...Togge har problem med ljumskarna och Daniel har problem med ärrbildning på skelettet....

Men det är skönt att Melin har börjat träna grabbarna...

längtar till en intressant och rolig säsong...

älska Rögle, mer än allt annat...

Melin
Gott att Roger Melin har tagit över laget nu. Eftersom han bara coachade "anfallare" i Brynäs så får man väl hoppas på ett offensivt Rögle.

Nu är det väldigt väldigt tyst om nyförvärv till Rögle.
Men jag tror att det är Hv Pär som är den spelare som är klar.

Sen ska det komma en till. Hmm får väl gissa på finne.

Sv: Spaken till Hämmess
Mygel:
Min analys tar inte hänsyn till eventuella snedsteg utanför detta rikes gränser, även om det skulle kunna diskuteras huruvida Malmö ligger innanför eller utanför Sverige. Kartboken säger en sak och våra sinnen en annan ;-)

Jänkare
Snälla Lööv:
Kolla gärna North Dakotas: Ryan Bayda och Tim Skarperud
eller Mith. States: Chris Kunitz samt Mains Black Bears: Colin
Shields.
Unga topp F.W:s som ligger på 29-34 mål och 8-21 ass per 28-34
matcher. Det kanske finns intresse från deras sida att komma över, se på Troja.
De kostar inte skjortan heller!!! (Stora och tunga är dom oxå om
man räknar 180-185 cm som lång och 87 -95 kg som tungt)

Jonas: Hur platsar Hvidovre in i den trenden? ;)

Patrik:
Yepp, det var kul för Daniel. Kan man skönja en norrgående trend i hans rörelsemönster? MIF - RBK - Halmstad - ?
Visserligen inga långa hopp men ändå. Det blir kanske korphockey i Kiruna om en sisådär 20 år ;-)

Spaken till Hämmess
Roligt för Spaken att han fick kontrakt med en allsvensk klubb - lycka till!
(hoppas dock att han dyker upp i RBK igen framöver)

Sv: Kenny Jönsson
lumberjack: Utan att vara alltför negativ så skulle jag väl värdera sannolikheten i detta till cirka 0,000000001%.

Jag ser ingen som helst anledning för Kenny att återvända till Rögle, dels då han fortfarande är förhållandesvis ung + att Rögle ännu inte spelar i ES.

Men ingen skulle bli lyckligare an jag om den lilla promille av sannolikhet som finns verkligen realiserades.

Men som sagt vi får nog vänta ett antal år till innan vi kan skrika "KENNY, KENNY" i ishallen igen (om vi inte då avser en speciell person i publiken :)

Kenny Jönsson
Kenny Jönsson!!!!!!????
som e den hemlige spelaren ____?
så flyttar dom upp rogge hansson som forward i gen ? man vet aldrig det gick ett rykte om detta i alla fall ha d bra

Mygel: Du tog orden ur mun på mig, jag instämmer helt betr Micke. Så sprack Bisset med, det måste finnas en del letter o
ryssar som vill komma hit för en rimlig peng om det nu är det som
är det största problemet. Såna som är i stark utveckling och kan
överraska. För att inte nämna tjecker o slovakier i motsvarande
allsvenska serien. även om de börjar inse sitt värde vid det här
laget.

LHF-Micke: Det finns nog delade meningar kring Micke bland oss Rögle-fans. Jag gillade aldrig honom riktigt, men jag tror nog att det är många som har andra åsikter.

För mig var han för mycket diva som inte verkade ha något som helst hjärta för den klubb som fostrat honom. Ofta var det många fina dribblingar som dock inte ledde till något.

Han var dock en av våra bästa poängplockare under vår katastrof säsong 00/01.

Hoppas ni får nytta av honom. Alltid kul med Rögle fostrade spelare i ES. MEn jag tror inte att han kommer att bli lika dominerande i Luleå som han var i AIK. Så bra är han nämligen inte.

Michael Johansson
Hej Rögleiter! Se länktips, där kan man läsa att "eran" Michael Johansson nästan är klar för Luleå. Tror ni att han kommer lyckas i Luleå? Han känner tydligen Johan Finnström, förhoppningsvis blir han en lika lyckad värvning som eran före detta backrese... :-) Lycka till nästa säsong om ni nu inte möter LHF förstås. Jag har sett två matcher i Ängelholms ishall och är imponerad över stämningen, hoppas dock att man inte får anledning att åka dit till våren... :-)

« · 94864 · »