Fransson: Om Rögle gjort dåliga värvningar eller inte, återstår att se. Men det ser ju onekligen intressant ut. Kommer ihåg när klubben värvade en skyttekung från Oskarshamn och en dansk landslagsback ;-) Intervjun med Melin sändes väl i P4, under Radio Kristianstads regi. Kanske kan man lyssna på den i efterhand på nätet?
Hörde ni den timma långa intervjuen med Roger Melin?.
Han är redan en stor favorit för mig. Rolig, gillade att skämta.
Sen ska spelarna cykla till Kivik i veckan för att ha ett "läger" eller inkilning som man också säger. Han ville dock inte berätta i Radio vad dom skulle göra. Spelarna skulle inte få veta något. Men Bosse Klar sa att det var något alldelles speciellt..
Tja, Intervjuen var rolig. Och Roger verkar vara en härlig kille.
En sak som jag iaf tycker är rolig. Målsättningen är Elitserien. Helt rätt.
Man spelar väl för att gå så långt som möljigt. Varför då sätta upp målet SA?.
Nä, jag tror att melin kan göra rögle till ett jävla bra lag..
P: Klart att intresset för ÄFF är större under sommaren (rätt logiskt). Problemet är bara det att Rögle profilerar sig varken under sommaren (bygga upp ett intresse inför premiären) eller vintern (när de väl spelar). Hur tror de att ska kunna locka mer än de närmst "sörjande" när den enda reklamen för Rögle är en liten, liten annons i HD/NST på matchdagen? För snackades det iallafall hockey bland gemene man oavsett om det var sommar eller vinter. Nu verkar folk mer eller mindre sk-ta i hur det går för Rögle och det är inte så konstigt eftersom ingen intresserar sig för att dra sig till ladan när man inte vet riktigt vilka som spelar i laget och framförallt när de spelar. Jag vet att Ängelholm är en liten kommun med ett litet underlag. Men samtidigt så är av tradition Ängelholm en hockeystad där, iallafall förr, varenda knatte skulle börja spela hockey när de fyllde sex. Idag är det inte så längre. Folk har tappat intresset för Rögle och förknippar det bara med skulder och förluster. Det gäller för Rögle att återigen väcka fram de hockey traditioner som finns i bygden. Locka till sig nya supporterskaror. Det är inte bara upp till supporterklubben (vad nu den sysslar med är ett mysterium). Även själva föreningen har ett ansvar här. För fanns Rögle representerat vid alla större festligheter här i byn + att man hade sin egna fest; Rögle dagarna. Idag finns NADA. Nu är det upp till var och en som kan tänkas vara intressrad av Rögle att leta upp den där lilla annonsen i tidningen och försöka luska ut när nästa match är.
Grund poängen är att Rögle har tappat enormt jämnfört med sina konkurrenter runtom i Sverige och framförallt till sina konkurrenter i närområdet, då det gäller att locka till sig folk och ha kring arrangemang.
Är det inte rätt få som intresserar sig för RBK nu i sommarvärmen? Klart att ÄFF är hetare den här tiden på året.
Däremot skulle man kanske kunna tänka sig att den supporterförening som sägs existera kunde ta ett större ansvar under säsongen för att locka folk till matcherna (gymnasieskolor t ex...?). Det behövs dock alltid riktiga eldsjälar för att det ska ge något. Frågan är om det finns sådana... Eftersom AIA är en icke-organisation utan ledning enligt brittisk modell kommer det alltid att vara svårt att rekrytera nya förmågor. Därför tycker jag att det hade varit bra om det funnits en parallell suppporterklubb med driftiga personer även i yngre åldrar som kunde ta tag i sådana här saker. Dock har man ju sett at olika HIF-klacks-om-man-nu-kan-kalla-dom-det-konstellationer har haft väldigt svårt att engagera folk i NV-Skåne. Om det beror på frontfigurerna, att folk är svårflörtade eller att ingen jävel bryr sig om stämningen på Olympia, det vet jag inte. Intresset är det ju normalt inget fel på i alla fall. Intresset för Rögle är det inte heller illa ställt med men om man ska locka folk från Helsingborg och andra grannkommuner till Ä-holm kanske det behövs en mer organiserad sammanslutning, jag vet inte... Jag är åtminstone av den åsikten att även om intresset för hockey av tradition är stort i Ängelholm så är inte kommunen tillräckligt stor för att hysa ett elitlag utan publikhjälp från kringliggande kommuner. Leksand är väl det enda undantaget i Sverige på den fronten.
När jag gick på gymnasiet i Helsingborg under elitserieåren gjordes vissa försök att locka folk till isladan men detta rann snart ut i sanden. Kanske nåt att satsa på igen...?
Mygel: Alldeles riktigt! Kanske nästa år... Vi kan bara hoppas att styrelsen med Jersmyr vid rodret börjar inse att Rögle måste komma till folket, inte tvärtom. Det är långtifrån alla som står ut med att bli tagen för givet i all oandlighet.
För första gången på flera år så masade jag mig i helgen ner till Ängelholms största jippo; Rosfestivalen. Det är en rätt trevlig tillställning med j-vla massa folk som tar del av Ängelholms utbud. När man då hade gått runt ett tag i stan o kollat in allt som fanns där så tänkte jag att skulle se vad Rögle bidrog till denna festival. Man hade ju nästan fått gul färg på näthinnan överallt ÄFF man hade sett. Men hur jag än letade och sökte så kunde jag inte finna ett enda spår av Rögle BK:s färger någonstans. Man börjar bli lite orolig och undrar om inte laget har flytt från denna stad.
Jag förstår inte detta. Rosfestivalen är det allra bästa tillfället i denna stad att marknadsföra sig.
Med sådan här "intensiv" PR-kampanj så är det inte konstigt att det inte kommer fler än 2 000 till ladan, fastän Ängelholm traditionellt sett är en hockeykommun. Vi som åker ut där nu är de som lever på de gamla minnena och på hoppet. Men vad händer när folk börjar "tagga" av, försvinna?? Kommer där något nytt folk och upptäcker Rögle? Detta är frågor som den nya styrelsen verkligen måste ta tag i. Man kan inte leva på gamla meriter hur länge som helst. Folk måste börja snacka hockey på stan igen!!!
Fransson: Jag , Mygel och Hackborn1 ska dit + några andra polare. Vi vet dock ej hur vi gör med övernattning ännu, vi får se hur det löser sig med jobb och annat för vissa.
Junior: Bra att Rögle köpte en back från Nyköping. Han har spelat i Tyskland, Kiruna och Björklöven. Han har lite rutin i allsvenskan och div 1. Och han är välkommen till Ängelholm.
Du har rätt, såvida att han tränade ÅIK Grizzlys i 2 säsonger, men nu tränar våra juniorer. Palle är "go gubbe" men saknar som du skrev säkert motivationen(omskrivning av föredetting). Inlägget var mer en liten känga åt Lööw o & att det inte hände något! Sen hände det något, på riktigt, å de va ju skoj. ps. Du stavade grizzlys rätt! ds
Junior: OM Melin ska köra samma linje som i Brynäs, så krävs det bara 2 femmor ..... 1:a o 2:a femman spelade ALLA PP o BP 3:e spelade bara en 3-4 byte/period o 4:e femman använde han aldrig. Så det gäller för spelarna att ligga i på försäsongen.
13 forwards brukar man i regel ha för att det ska finnas konkurans mellan spelarna o i fall man får mycket skador o sjukdomar samtidigt.
Det stod att hans starka sida var defensiven, det behövs. Men om man kollar så var han även bland dom bästa poängplockande backarna i norra serien och SA. Det blir kanon;-) Jipppiiii
..har vi ringt och bokat halmstad....vi valde krono camping (se länktips)
Alla som ska hänga med, RING NU... Krono camping låg ungefär en mil från Halmstad city Jag ringde till Hammers och frågade vad som mer hände under festivalen, där ska vara öltält, livemusik, scener m.m. och allt kommer förmodligen att ligga på gräsplanen utanför halle, (vi som var där förra året vet var jag menar)
Patrik: Jag förstår dig att det tog tid att sköta om hemsidan, tacka för det slit du la ner..
Det som jag saknar är tipparligan, det var så jävla roligt att deltaga i den, kan inte någon ta tag i den? Om jag vetat hur man gör, hade jag gjort det, men jag öär ingen "datanörd"
Rögle Arboga 22/9
Tipstecken: 1 Resultat 6-1 Rögles första mälskytt: Jonas Nordqvist Publik: 2855
Junior: Tack för berömmet :-) Tyvärr så är det så att allt har sin tid, och framförallt det sista halvåret var jättekämpigt att få tiden att räcka till för hemsidan, jobbet, familjen m.m. så beslutet om nerläggning var och är ordentligt genomtänkt. Efter fyra säsonger så blev det så att ambitionsnivån höjdes successivt, och till slut tog det 6-10 timmar om dagen att sköta sidan. Nej, det är nog bara bra att någon kanske startar något helt nytt i framtiden, än att behöva köra "RFN-konceptet". Eventuella nysatsningar tycker jag skulle vara jättekul, och för egen del skulle jag verkligen önska dem lycka till! Själv längtar jag efter att säsongen drar igång, utan att behöva känna en massa ansvar för uppdateringar av RFN-sidan dygnet runt. Det ska handen på hjärtat bli jätteskönt ;-)
...men eftersom RFN:s Transatlantic Hall of Fame saknade en spelare, som dessutom snart kommer och hälsar på i Sverige, så har även han nu fått sin rättmätiga plats på den sidan. Den jag talar om är Mike Houle, som spelade i Rögle säsongen 1983/84. (RFN:s sidor ligger kvar som ett "arkiv", som i normala fall inte uppdateras)
Det finns ju inte så mycket att läsa om Rögle just nu. Finns alltid någon som vill läsa skiten. Allt som skrivs kan ju inte vara påhittat, även om jag hört att det skrivits en del osanningar om Rögles supportrar.
nicke: Glöm inte den svartklädde och rakade Röglehuliganen som hoppade ur bussen i Olofström med en machete i handen och vrålade: -Döda, döda, döda! Eller Röglesupportern som knivskar en motståndarsupporter, enligt KvP. Rubriken på löpet var: "Blodbad i Olofström".
Allt detta var bs och point is: Varför vända på redan intorkade koskitar?
Från intervjun. En fråga till David Nyström. "Hur upplever du stämningen mellan klackarna under matcherna?
- Ofta väldigt dålig. Leksand var det lysande undantaget förra säsongen. För att det ska bli dålig stämning så krävs det att det finns många supportrar från andra klubben där och då är det oftast Rögle och Troja som står för motståndet. Hade själv en vän som fick ett knytnäveslag i huvudet av en Röglesupporter efter en match förra säsongen. Han blev även hotad när vi var i Ängelholm. Inte alls positivt, men tyvärr en del av hockeyn. "
Fransson: Jag vet inte hur Sportredaktionen är organiserad eller vilka som finns kvar, men det är ju ingen hemlighet att Rooth är mycket intresserad av hockey i allmänhet och kanske Rögle i synnerhet. Men han är också sportjournalist och har garanterat en hel massa annat att bevaka/skriva om. Dessutom är du inte så lite naiv om du tror att allt som luskas fram hamnar i tidningen direkt. En del "nyheter" som kan vara direkt förödande för t.ex. spelarförhandlingar stannar på redaktionen och det ska vi enbart vara glada för.
Vem som bryr sig om Gothia Cup? Du verkar i alla fall för helvete inte göra det. Men jag kan lova dig att många gör det (däribland inte jag själv).
Jonas: Vem är det som brukar skriva om Rögle? Jo Daniel Rooth och han är en bra scoopare, även om det var vi här i Landskrona som vaskade fram en hemsida där det stod att votruba skulle vara på väg till tjeckien, visste Rooth ändå om det, trots att han inte hade en susning om hemsidan......så han om någon på redaktionen borde väl ha koll på vika spelare Röfgle letar efter, eller?
Quakaren, Fransson, half o bäver: Men ta och tänk efter lite nu. I dagsläget ÄR Rögle, journalistiskt sett, alldeles fruktansvärt ointressant. Det enda som händer är att laget har semester/springer i skogen/lyfter skrot, samt att man letar två forwards. Blaskan har nog koll på det och den dagen det händer, är de där och skriver. Det är en sak att de fyller sporten med fotboll nu, och en helt annan om de skulle göra det mitt i vintern. Dessutom är HIF och BOIS fan så mycket mer intressanta för tidningarna, eftersom fler människor i regionen intresserar sig för fotboll än för hockey. Så är det vare sig vi vill det eller ej. Att det sedan finns ett gäng dårar (jo, jag räknar in mig själv i den skaran) som aldrig får nog, tror jag tidningarna har överinseende med ;-)
vad fan händer med dem två nyförvärven???det e lite snack mycket verkstad tycer jag...nu får dem dra igån att skriva något mer om rögle och inte om äff för fan...jag hoppas dem börjar fixa några nya namn till rögle nu så man kan bli lite glad när man läser tidningen på morgonen...jaja ha det gott allihopa..mvh//rbk fan
Jag håller för fan med dig Fransson! Det bara snackar en massa skit. som tex mycket snack o lite hochey.. hur bler det med den nya spelaren som skulle skrivas ut under denna månaden?? När ska dom skriva om dom nya spelarna som är klar??
Håller med...står aldrig ett enda skit!!! Även om jag håller på HIF så är jag inte det minsta intresserad av vad som står om HIF i tidningarna.....SKRIV LITE OM RÖGLE FÖR FAN!!!!!!!!!
Alla vet att HIF är i en svacka, alla vet att Michael Hansson är skadad, men ingen vet vad som händer inom Rögle BK!! Dålig stil NST/HD!!!!!!
Fan va de e tyst om RBK i tidningarna. De enda som de skrivs om en BOIS , HIF, och lilla löjliga ÄFF. Men inte ett ord om RBK, nädå de skrivs bara om fotbollen hit och dit, så fort någon t ex i HIF t ex stukat foten står de nästan en hel sida om det....säger bara en sak, vi bryr oss inte !!!
Om Rögle gjort dåliga värvningar eller inte, återstår att se. Men det ser ju onekligen intressant ut. Kommer ihåg när klubben värvade en skyttekung från Oskarshamn och en dansk landslagsback ;-)
Intervjun med Melin sändes väl i P4, under Radio Kristianstads regi. Kanske kan man lyssna på den i efterhand på nätet?