1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27183 inlägg · 5186 ämnen
« · 99136 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Rögle mot Kivik
Svenne
Man skulle kanske ta sig en tur till Kivik nu i helgen.
Det är ju ända gången på hela säsongen som man har nära o så slipper man ju se en förlust .....

Sv: Rögle mot Kivik
nicke: Låter som en skojig helg. Hade varit kul o vara där nere o se matchen.

Sen är det ju alltid bra träning att cykla långt. Då kan Melin nämligen börja använda sig av detta på hemvägen om man förlorat en bortamatch ;)

Rögle mot Kivik
Det ser ju ut att bli en trevlig liten tur för Rögle spelarna.
Kolla länk.

Sv: swehockey.se
Dj RBK: Klart man ska på första isträningen. Vi synes i ladan.

I våra hjärtan finns bara Rögle.

Mygel: ALLA TILL LADAN PÅ MÅNDAG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Officiella: Tackar för den informationen.
Nu gäller det för alla att slita sig ifrån sommarvärmen (som ska komma i helgen eller...) och bege sig ut för att få en liten preview av hockeysäsongen. Säga till nära och kära att det erbjuds hockey gratis på måndag. Det tål att upprepas: Gratis!!!

Skulle vara kul om vi blev ett gäng hockey galningar och andra galningar :)

swehockey.se
RBK:are!

swehockey.se har tydligen pajat efter åsknedslag så här följer aktuell information från redaktionen:

Första ispasset är måndagen den 29/7 kl. 17:00. (Observera tidsändringen).
Om intresset är högt blir det presentation av spelare och förhoppningsvis även nya dräkten (såvida den ej är på reklamtryck).
Se laget inleda den långa resan mot _ _ _ _ _ _ _ _ _ _.
Rögle BK hälsar all publik välkommen!

Sv: hur många.......
Patrik: Tippar 27 besökare (hihi) och seger för de gula (2) och att Kenny slår ett hårt slagskott som går in mellan den ökända öppningen mellan Jesses benskydd :)

Totalt antal mål: 33 - 28

Sv: hur många.......
Dj RBK: Bra idé! Tippar på 26 besökare, hemmaseger (1) och att Hermansson gör första målet på Wolle.
Målkvoten lär kanske bli... 87-0

Sv: Säsongen
Svenne: hrmm hrmm Jag var faktiskt och såg Rögle få stryk hemma mot Bofors nu i vintras, värre insats får man nästan leta efter :) (På tal om dålig uppväxt)

hur många.......
hur många här inne ska till ladan på måndag och kolla in våra grön vita hjältar????
Alla till hallen och en fråga till nu när inte tips ligan finns hur många tror ni kommer på måndag??
RBK 4 ever

Jonas:
Det här skulle kunna bli som Monty Python-sketchen där alla skryter om hur tuff deras uppväxt var. :-)

Men du kan åtminstone trösta dig med att se några vinster på hemmaplan medan jag verkar ila från förlust till förlust....

Svenne:
Mycke' gnäll om bortaförluster från dig! Var du med i Mölndal kanske?
Dessutom är det ju bara ett litet sketet stenkast för dig, att köra hem från alla dessa metropoler. Sträckan Mora-Helsingborg efter 0-7 i brunögat och slutt på säsongen, kan vi börja snacka om tunga hemresor ;-)

Mygel:
Bofors är svåra, men Mora på bortaplan tillhör inte Rögles favoritmatcher heller.
Jag och Joinzzon kan ju "skryta" med att vi såg båda eländesmatcherna som slutade med en sammanlagd 0-15 förlust förra säsongen. :-(

Självklart ska man sikta högt, men det är ju inte bara Rögle som gör det, Skellefteå ska väl i vanlig ordning upp dit och Löven vill säkert också det. Sen har vi AIK också som ingen riktigt vet vad för lag de får ihop.
Jag tror dock inte att vi går upp, men har inget emot ett allvarligt försök med många roliga matcher på vägen.. :-)

Plus ett lite bättre bortaspel än förra säsongen tack, jag fick bevittna 2 hela vinster (Tranås,Örebro) och en hel massa trista förluster. Den långa vägen hem känns lättare efter en vinst..

Mygel:
Det tugget får man lyssna på varje år, alldeles oavsett vad målsättningen är. Ingen skillnad alltså.

Svenne: Just Bofors är jag mest rädd för. Den statistik vi har mot dem från de senaste säsongerna är absolut ingen rolig läsning :(

Jag tror att vi överlag har fått ett bra lag. Förra säsongen värvades det in rätt många spelare som hade tillbringat en del på bänken i sina gamla lag, vilket är både på gott och ont. Nu har vi fått spelare som iallafall har lirat lite och om de inte har gjort det (Nordquist) så är de mer än hyfsade talanger.

Det är en riktigt bra påse med gott & blandat vi fått :)

Sen är det bra med en tränare som kör med raka puckar. Enda grejen är väl det att vi Rögle supportrar oftast tror att en målsättning innebär det samma som att det redan är klart. Jag kan väl utan att riskera alltför mycket garantera att vi nu inte går upp till ES så kommer det bli totalt raseri bland vissa supportrar eftersom "vi skulle ju upp till elitserien i år!" :)

Jonas:
Det känns i vanlig ordning som att norra serien är starkare. Som det ser ut just nu är det väl Rögle,Mora,Bofors som bör ta tre av fyra platser.
Sen har vi väl alltid något skrällgäng som överraskar.

PEAB Arena
1.90 bygger ny ishall. PEAB Arena ska den heta.
Skulle vara kul att vet exakt hur mycket sponsrad den är av vår lokale "bygg jätte"?
Är relationerna mellan Rögle/Ängelholms kommun/PEAB av det frostiga slaget? Hur svårt hade det varit att sy ihop en deal om en mer än ruggigt välbehövlig träningshall i anslutning till ladan?

Kingen:
Puuuh ja! Det börjar bli dags att spana in de andra lagen lite. Tycker nog vi kan vara nöjda med vad herrar värvaransvariga åstadkommit i det grönvita lägret. Ingen mening att spekulera i vad som skulle kunna ha hänt. Nu står vi där med det vi har och på pappret ser det onekligen intressant ut. Sen måste man ju bara digga Hr Melins sätt att uttala en målsättning. Inget snack, inget hymlande utan raka puckar rätt igenom.

Vad gäller Halmstad, så garvade vi åt dom inför förra säsongen också. Två svidande nederlag i Sannarpshallen blev facit. Fyyy f-n, låt det inte hända igen....pleeeeeease!

För oss okända utlänningar är alltid kul att se. Få se vad Trojas transatlant är för något. Stackarna, de har ju problem på så många plan nuförtiden.
Mora och Bofors blir nog de svåraste lagen att tas med i serien, men vi ska nog akta oss för att ta ut för mycket i förskott.

Sv: Re:Minnen
P: Det låter mycket bra!!
Håll mig uppdaterad bara!!

Blir det Halmstad för dig P?

Säsongen
...ser bra ut på förhand. Våra seriekonkurrenter har inte gjort några ögonbrynshöjande nyförvärv (med några få undantag). en del okända kort (Trojas transatlant t ex), men sedan?? De flesta tycks ha bytt spelare med andra allsvenska eller div 1-lag.

Som jag ser det har RBK den absolut vassaste truppen. sedan får man se upp med VIK! Hammers tror sig ha en kanontrupp i år, men vilka spetshöjande förvärv har dom gjort. Vill säga...Einarsson från TAIF, kanske, men sedan???

Vad säger ni andra??

Fransson: Visst, vi löser det på nåt bra sätt. Ska kolla om jag har bandet i Lund eller hos mor och far och sen får jag forska mer i det där bandet som min polare hade. Låter det bra?

//P

P: Nej inte jag...men skulle gärna vilja ha dem...nägon som vill kopiera(igen) till mig...så köper jag för ett bestämt pris

Fransson: Det var inte mina tejpar utan nåt som Micke hade lånat, men jag kan kolla om han kan fixa dom igen så man kan kopiera dom. Själv har jag annars bara Sydnytts sammandrag från avgörande mot Leksand och Sportnytts sammandrag av RBK-MIF andra säsongen i eliten tror jag att det var. Då rögle spöade MoDo med 12-3 (13-2?), Djurgården med 10-1 och Malmö med 7-3. Just då var dom ju faktiskt Sveriges bästa lag, med myggkedjan och Srsen i storform. Vem minns inte Micke Hjälms mål på Pekka när det ser ut som Hjälmen inte själv vet vad han gör. :-) Eller Srsen som skrinnar från alla från mittcirkeln och sprätter upp den i taket.

Men sammandraget med 26:ans klassiska skott har väl dom flesta hemma i byrålådan antar jag.

//P

P: Jag glömmer aldrig Stefan Larsson´s mål. Om jag inte minns helt fel så stod han vid blå(VF gjorde mål mot sittplats). Slänger iväg en isare och det säger "PLIIIIIIIIIIIIIINGGGGG".
Påminner om det ljudet som kom från Näsvall´s "ribba in skott" i SD. Usch Usch..

Löwgren´s mål mot Löven är det senaste minnet som gjorde mig riktigt glad.. Oj oj oj vad glad man var

P: Du har inte lust att kopiera dem och kanske sälja...Har faktiskt inte så mycket Rögleminnen på VHS!!

Hade varit schysst!!!!!!

P: Är det privata videoklipp du pratar om??

Sv: Första ispasset
P: för tydlighets skull bör det väl påpekas att den där ramsan som du citerar brukar grymtas fram av brofästetyperna och INTE av röglefansen

Re:Minnen
Satt precis och tittade på gamla RBK-videoklipp med en MIF-supporter(!) som jag jobbar ihop med. Allt från HP's kvalmål till Stefan Larsson 4-4 efter 19.59. Mina starkaste minnen är nog ändå vändningen mot Luleå första säsongen, grym stämning på läktaren, och 25-0 mot Dalen för evigheter sedan. Nån som minns nån annan supermatch?

Sv: alla
Dj RBK:
Dream on!
Men ni ska veta att det inte krävs särskilt många "pipor" för att det ska höras utav bara h-vete, i en i övrigt tom Ängelholms Ishall.

alla
alla till hallen på måndag den 29 ocxh visa vad hjärt klappar för!!!!!!!
vilket är det bästa grön vita laget???
jo RBK det vi ska visa björklöven och alla andra lag att vi kan också dra över två tusen till fösta träning.
RBK 4 ever

Sv: Herman Hultgren
natedog:
Såg/hörde ett litet rykte om Sundsvall, men det är nog bara halvseriöst?
Det verkade inte som om Hultgren hamnade på rätt plats i livet, när han kom till Rögle. Bra med kroppen och ettrig i försvarspelet, men speluppfattning och klubbteknik var väl....sådär. Fick väl aldrig chansen ordentligt utan bara en del enstaka inhopp. Sånt gjuter inget självförtroende.

nicke:

Håller med om att det där 'hata Malmö' kan gå överstyr ibland och att sånger som 'vi ska våldta era horor...' m fl är måttligt begåvade. Dock tycker jag fortfarande att det finns en poäng i att Rögle och MIF är 'svurna fiender'. Det är allt en viss tjusning att ha ett rivaliserande derbylag att stångas mot, både på isen och på läktaren, särskilt när man är i den situationen som RBK är i, d v s lillebror/uppstickare. Dessutom är sånger som häcklar malmö alltid uppskattade av övriga publiken och kan fungera som lite tändvätska på läktaren.

Så jag tycker absolut inte att man måste lägga ner det, däremot kan det ju finnas lite nyans i texterna kanske...

//P

Sv: Herman Hultgren
natedog:
Det är många spelare som vid den här tiden på året ansågs vara kanonvärvningar som sedan när det väl visade sig inte höll måttet.
Sen har jag noll koll på vart Hultgren försvunnit..

Jonas: Ja,dom sjunger ju det. Skulle vara kul om det kunde bli lite mindre av det. Börjar få sår i öronen av allt "hata Malmö". Tyckte min version lät bättre;-)

Herman Hultgren
Är det verkligen inte någon som vet vart Herman Hultgren skall ta vägen. En sån kille kan ju inte bara försvinna, vid den här tiden förra året ansåg Rögle att man hade gjort en kanon värvning !!!

nicke:
"...ett lag som hatar Malmöshit." ska det väl vara ;-)
Men tanken är god!

Mygel: Det hade varit j..igt coolt om där hade varit folk nog till en liten klack. Grabbarna glider ut på isen och möts av "det finns ett lag i hjärtat mitt, ett lag med dress i grönt och vitt, det laget heter RBK............."

Junior: Jag kommer nog.

//P

Junior: Jag kommer vara där :)

Sv: Blanck
Fransson: Blanck är ett jäkligt bra nyförvärv. Jag vet att de hade någon omröstning på Nyköpings sida på Svenska Fans om vem som var säsongens bästa nyförvärv någon gång och Blanck låg bra till. Dessutom är han jäkligt ödmjuk och trevlig att ha att göra med privat, vilket kan vara nog så viktigt om man skall passa in i en trupp.

Vill Nyköping hellre låna folk som LHC inbillar sig är prospects så kan de ju göra det, så kan ni glädja er åt att ha kapat åt er en av Nyköpings bästa backar. Hoppas att ni kommer att trivas med honom och han med er - det är han värd.

Sv: Varför gör man så?
Jonas: ok...det köper jag...men jag stör mig på att dom först måste vara tvärsäkra och sen när det skiter sig väljer dom att låta det gå förbi helt jävla okommenterat...tror dom att fansen har ett minne som en 95-åring eller??

Junior: Jag ska dit, hoppas på att ladan stormas av folk;-)

Sv: Varför gör man så?
Jesse Ventura:
Därför att den världen som penningkåta spelare och ännu mer penningkåta agenter (och i förlängningen givetvis även klubbarna) lever i, ständigt förändras. Det som är A idag, blir till B i morgon som blir till $ nästa vecka.

Varför gör man så?
Jag fascineras över ledningen i RBK ibland...Dom kan klart och tydligt säga tex "vi skall värva 1 forward och 1 back till"...Sen händer inget, inget, inget och till slut värvas backen...då säger man att det är slutvärvat...man låtsas då helt enkelt som att det regnar angående den där forwarden som dom klart & tydligt aviserade skulle komma...eller som när dom säger "truppen skall vara spikad tex 15 juni", när sen den dagen kommer så sägs det inte ett skit utan återigen låtsas man som det regnar och hoppas på att folk kanske har världens kortaste minne.

detta är på intet sätt unikt för RBK utan det är samma sak även hos en massa andra klubbar men min fråga är VARFÖR?? Varför först gå ut och vara benhårda på en punkt för att sen totalt ändra ståndpunkt, och detta helt okommenterat.

Första ispasset
Jag skrev ett mail till Rögle och frågade om man tänkte presentera spelare osv vid första träningen. Jag fick svaret.

"Ja vi kommer att presentera spelarna om det finns tillräckligt med folk
på läktarna. Träningen startar den 29/7 kl 1730.
Tack för mailet

Röglehälsningar

Hinke"

Finns det folk här inne som tänker komma till träningen?. För jag tänker inte sticka upp där om det blir jag och 2andra på läktaren.

Sv: Roger Melin
Junior: uräkta ämnesbytet men på tal om gamla nyförvärv är det någon som vet vart Herman Hultgren tar vägen i höst, det känns som att det fanns en del som inte kom fram där.

Jonas: Mycket riktigt sändes det i Radio Kristianstad 10.00 - 11.00.

Var det ingen som hörde intervjuen med Kenny för någon vecka sedan?. Han hade sett det som en ära att få avsluta de 2sista säsongerna i Rögle.. mm.. Han sa så mycket så jag orkar inte skriva allt.. Bästa tränaren var iaf Abris.

Men hoppas inte Rögle´s spel blir lika såsigt som musiken Herr Melin valde.. För det var Lady In Red osv...

Junior:
Melin gjorde ett bra jobb i Brynäs, speciellt med tanke på de begränsningar i resurser (pengar till bra spelare) som varit ett faktum under hans tid i Brynäs!

Melin är verkligen helt OK. Lugn och sansad, hetsar inte upp sig i onödan. Är inte blyg för att ta en öl på lokal, räds inte heller för att kliva upp på scen och lira lite keyboard... En skön typ, helt enkelt.

« · 99136 · »