1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27184 inlägg · 5186 ämnen
« · 103253 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: " Vuxna " Rögle fans
Till alla seriösa Rögle fans

Tack för den respons som mitt inlägg har givit. Mitt inlägg skrevs i med en stor portion ilska och jag ber om ursäkt för att jag i inlägget drog alla över en kam.
Jag har förstått på de svar jag fått att både Klacken och klubben försöker få bukt med dessa bråkstakar och jag hoppas att ni lyckas då de svärtar ner inte bara sig själva utan hela det lag de säger sig representera med sitt uppträdande. Detta gäller självklart inte bara era dårar utan alla andra som troligtvis finns i alla klubbar. De har väl inte riktigt förstått vad Ishockey går ut på och vad det innebär att tillhöra en klack.
Till er ishall kommer jag troligtvis ett antal gånger även denna säsong när grabben skall ha sina bataljer med ert U-11 lag och att ni har en bra stämning vet jag sen den tiden då Halmstad var i Lingonplocka serien och ni var och nosade i Elitserien. Då jag och ett gäng kompisar ofta var och kikade på er då.

Än en gång tack för responsen och lycka till i ert arbete mot bråkstakar samt självklart lycka till i serien.
Mvh

Faliz

Matchbilder Rögle Tingsryd
Matchbilderna är uppe nu.
Ha det Belix

Sv: rbk-taif
Synd att det bara var 580 pers på matchen, men det var snygga mål

Matchen slutade 8-2 till vårt RBK.
Tingsryd hade inte bytt målis. Sorry
Rögle slog av på tempot i slutet. Men hade ändå ett kraftigt övertag.

vad blev det i dag då?

nicke: Det gick bra tycker jag. Underbart att man kan få direktrapporter på nätet från en träningsmatch i mitten av augusti, tack för det!

LOL, nu ser det tungt ut... :)

Kul att TAIF'arna sätter lite mål iaf!

Hackborn1: yes, han ringer och ger en kort rapport vid varje mål.
Hur gick det idag?????

nicke: Tjena, har du direktkontakt med Micke eller?

Tingsryd har bytt målis och hur gick det.
Jo 8-2 av Norquist, backhand.
Enligt rapport så har målen bara blivit snyggare och snyggare och klacken skanderar " ni får möta Jonstorp ohh ohh ohhooooooooo"

7-2 Olof. Pettersson Skott som tog i Wolles ena stolpe. Hoppade ut framför honom, vilket han inte såg och det var bara att blåsa in pucken i kassen.

Nästan alla Rögle målen har varit vackra mål. Starcks var ett slag skott upp i krysset om jag hörde rätt.

tack för rapporteringen Raskolnikov..

Hoppas Nicke fortsätter..

nicke: Du får bättre rapportering än jag, så jag drar mej tillbaka.

7-2

Bye

7-1 Mossa, snygg inbrytning,pp

7-1 Månsson

Period paus?

Raskolnikov: 5 kom från Martin.E efter klapp klapp spel.
Lindèns mål var tydligen mycket vackert.
5-1 Åkesson
6-1 Starck rakt upp i krysset

5-1

5-0 (tyvärr så vet jag inte vem som är målskytt. jag får resultaten via sms)

4-0 Linden

Rögle har ett helt annat tempo och snurra ganska kraftigt;-)

Tydligen spelar Skugge med Norquist och Mossa.
Hansson, Hermansson och Lindèn
Tomas, Jacke och Starck

Magnus.E och Josefsson
Niko-Martin
Bya-Karma

Wolle står Magnus.Johansson dörr öppnare.

Ivarsson, Pelle, D.Larsson, Lövgren och Blanck vilar idag.

Tack så mycket för informationen Nicke & Raskolnikov. Fortsätt gärna när ni vet mer.. Värdelöst att inte vara i hallen ju....

FAN vad gött liara dom bra eller?

1-0 Nordquist
2-0 Karma
3-0 Hansson

3-0

nu 2-0

Vet inte vem som är målskytt men det lär stå 1-0

rbk-taif
inget vet hur matchen går?

Sv: HD/NST
Gasolin:
Jag gick inpå T-ryds hemsida och där fanns info, om TAIF:s laguppställning, skador o lite annat. Det räcker gott, se o lär officiella!!!!!!
(Det kan inte ha tagit allt för lång tid att samla ihop o plita ner)

Gasolin:
Är helt överens med dig betr HD/NST, mycket svagt av tidningen
att inte skriva något om kvällens match. Vi samtidigt passa på att ge en känga åt RBK som när de upptäcker att HD/NST missat, inte
kan gå in och ge lite info själva, ex vis tänkt laguppställning, läget i laget etc. Det behöver inte vara mycket men det skulle onekligen
kännas som de bryr sig om oss som tänker gå dit.

Sv: Popovic
Ljunggren: Som att det faktum att jag är yngre än dig gör någon skillnad... Vad som hände då (93?), har jag ingen aning om, det skiter jag också i. Även de snällaste hockeyspwlare kan ju faktiskt "råka"(?) skada någon i stridens hetta så att säga. Det som jag stör mig på är att du hakar på Mats Wennerholms okunniga och fördomsfulla idéer om Peter Popovic. Han fick ju som bekant äta upp vartenda ont ord han plitade ner innan säsongen.

stålle: Vakna nu det finns bara en Poppe i hockeyvärlden o det är Rögles egen Poppe från Höganäs..

Patrik: Håller med dig fullständigt att det bara finns en poppe o han kan ställa sig i skaran med bl a Daniel Rydmark o peter Ekroth

Sv: Matchen
Dala:

1:a
5-2
657 pers
Josefsson

Matchen
Hur mkt vinner Rögle med ikväll? Kommer de spela med bästa laget eller får folk vila, hur hård har träningen varit de senaste dagarna? Många frågor, men sen så är jag ju nyfiken också :)

Sv: " Vuxna " Rögle fans
Faliz: Hej Faliz
Mitt namn är Lars Jersmyr och jag är ordförande i Rögle BK. Jag kan bara beklaga det som hänt och jag kan försäkra dig att vi inom klubben arbetar intensivt med att hålla "rent" och att vi tar avstånd från allt våld. Jag var inte på plats men har kollat lite för att försöka reda ut vilka det var och kan konstatera att dessa "rötägg" inte var riktiga RBK-fans men dock kunde man få uppfattningen att dom tillhörde oss och det är illa nog. Jag tycker det är tråkigt om din grabb inte skall kunna gå och titta på hockey och jag hoppas att jag kan få bjuda dig och din familj till Ängelholms Ishall så att du kan få uppleva stämningen i vår hall. Om du tycker att det låter ok ber jag dig att kontakta mig för att bestämma dag och tid. För övrigt hoppas jag att du och din son får mycket nöje den kommande hockeysäsongen.
Hockeyhälsningar / Lars Jersmyr

Sammåkning
Finns det fler Röglepatrioter som bor i Norge eller nära E-6an, så kanske man kan sammåka til en del matcher i vinter??????

Norrbaggen

Der är för dåligt av HD/NST o inte skriva om matchen ikväll. Jag vet när Rögle BK spelar!

Nedsläpp ikväll är 19.00

Ett tips: Skriv ut hela spelschemat från hemsidan så riskerar ni aldrig att missa en match.

Igår var där en annons om att Rögle skulle möta TAIF idag...men där stod ingen inför matchen idag=(..

Gasolin:
Såg också det. Rooth eller Mauritzson är kanske sjuka?
Men de ska få en chans att släta över misstaget, genom att köra en hel "inför-bilaga" som på den gamla goda tiden. Inte bara några helsidor veckan innan seriestarten ;-)

HD/NST
undrar hur Rögle BK spelar idag? Inte ett skit om Rögle, Men en helsida om att Troja-tomten Rade Prica ska spela från start..... Det var bättre innan tidningar gick ihop.

Sv: Stängd elitserie?
Jonas: Det fattade han nog, Han ville väl bara klaga som du brukar göra...

oscarD:
Ironi - Hört talas om det? ;-)

Jonas: Jasså, de ska lära sig svenska? Är icing, offside, slashing, hooking och time-out svenska?
Det är möjligt att du använder ord som isare, av sida och tid ut? Det enda ordet som har en svensk översättning är ju hooking...

Tingsryd hemma
Då ska man äntligen få se en match med RBK.Har man längtat eller.Någon som vet hur dax matchen börjar i morgon?Själv så skulle jag tippa på kl19.Men man vet ju inte.Imorgon så ska de degraderade kattungarna få känna på hur det är att förlora mot det bästa grön vita laget,he,he.Får se om man även får lufta sångstrupen på ståplats.Ha det gött gubbar,nu drar det snart igång på allvar.Imed och motgång finns bara Rögle

Ljunggren: Där slog du huvudet på spiken - finns bara en Poppe i hockeyvärlden :-) (bild finns i länktipset)

Numero Uno: Poppe?! Den gamla, fina snubben i grön overall som eldade på Röglepubliken i början på 80-talet? Jag ÄLSKAR ju den killen! F ö är jag säkerligen minst 10 år äldre än du: Och någon PT känner jag inte att jag har behov av.

Numero Uno & andra:
Ska debatten blossa upp igen med en massa invektiv och påhopp i dess kölvatten, kommer hela tråden att åka ner i tunnan.

Ljunggren: I din presentation kallar du dig själv för "ståplatsveteran"... Du låter mer som en jävla snorunge i dina påhopp på Poppe.

Har du ingen egen(!) tränare att attackera?!!

« · 103253 · »