1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27184 inlägg · 5186 ämnen
« · 104090 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: V Ä L K O M N A
OE, tackar för ett mycket fint arbete med den nya sidan.
Men, vart tog ungdomsavdelningen vägen ? eller så har jag blivigt blind på bägge ögonen....
MVH
Ceres

Rögle/superallsvenskan.
Utan att sticka fram hakan, så är frågan vilka lag följer
med RBK till super-allsvenskan.
Undrar vad ni andra tycker. Har jag inte rätt i mitt påstående.

Hälsningar
Jan-Åke

Ny design.
Håller med om att den nya designen är mycket tjusig.

Hälsningar
Jan-Åke

det närmar sig
Hallo alla, nu är det snart dags igen äntligen. Årets lag ser ju väldigt intressant ut. Tror att många spelare kommer attt höja sin nivå ett snäpp från förra säsongen. Det lilla jag har sett av försäsongen ser mycket bättre ut än på länge, mer linjer i spelet o bättre posirioner på banan bl a. Men för att det ska gå från bra till riktigt bra behövs en forward till, en riktigt bra sådan dessutom, dels för att spetsa till anfallet, men också för att bredda truppen när skadorna kommer.....är det någon som händelsevis har hört nåt nytt i frågan?? *smile*

OE:
Du är ursäktad betr smågodis inför match, jag förstår nu att du lagt ner mycket tid på nätmagasinet. Mycket bra jobbat, tack!!!
mvh

OE: snygg sida! =))

Får lov att instämma. Jäkligt bra och snygg sida. Snyggt jobbat. Man blir mer stolt att var RBK:are nu än innan.

OE: Snygg sida.

Ursäkta språket, men fy fan vilken snygg hemsida....
Starkt jobbat OE, skönt att ha en "egen" hemsida, i stället för swehockey.se/rogle
Härligt att det händer saker inom Rögle BK..
Jag tror att vi kan se fram emot en riktigt rolig säsong, med ES som slutmål!!!!!!!!!!

Lej: blir det något ståhej, nu med tanke på att Rögle BK fyller 70 år i år?

+ Häng upp Roger Elvenes tröja i taket, han é kung

OE:Hej

Jag vill gratulera dig (och ev medhjälpare) till en fin hemsida som håller elitklass.För övrigt kan jag bara säga att stämningen genom hela föreningen andas verkligen optimism och jag ser fram emot säsongen som kommer.
Lars Jersmyr

Det var en verklig ansiktslyftning på officiella!
Bra jobbat!

Hittade problemet med inloggningen. Det är säkert fler som har samma syptom. Man måste ändra "sekretessvärdet" i sina inställningar till att "acceptera alla cookies". (adderat i HS->Vanliga frågor)

Är det någon fler än jag som inte kommer in
på HS via Rögles hemsida. Jag använder
senaste Internet Explorer. Det är något
problem med cookies antar jag. Det går upp
jag tar upp HS i ett eget fönster men inte då
man kör inom RBK's ramar.

OE: Jäkligt bra jobbat. Det är den snyggaste hockey sida jag skådat på mycket lång tid. Fan va glad man blir.

OE: Mycket trevlig hemsida

OE: Vill vara den första att gratulera dig till ett fint arbete.
Nu har vi en modern hemsida som håller hög klass.
Tack för det

V Ä L K O M N A
Nätmagasinet har nu ersatt hemsidan!

Adressen är numera enkel: www.roglebk.nu och servern ska hålla en högre kvalité än swehockey!!

Hoppas allt är till belåtenhet med designen!

Sv: "hinke"
Om någon timme är det dags! ÄNTLIGEN...

"hinke"
Inte för att det händer så fasligt mycket för tillfället, men i avsaknad av spontana hockeyartiklar i blaskan skulle det sitta fint med en liten halvtidsrapport från vår populäre lagledare, på hemsidan.

Sv: Bissett
Patrik: ...fast å andra sidan igen så skulle det inte skada att höra efter. Skulle vara en fin fin förstärkning. Vore nästan lite tjänstefel att inte höra efter åtminstonde :o)

Sv: Bissett
... fast å andra sidan är han nog inte billig i drift ;-)

Bissett
Bissett är ledig men han kostar för mycket att gå till en annan elitklubb.
Det är ju billigare för en allsvensk klubb att lösa honom, och Melin lär känna honom rätt väl.
Kanske läge för en komplettering av truppen?

Sv: Souvenirer
NiC: Det är varken eller(!). Det rör sig istället om lasertryck (som Rögle hade de senaste åren. Reklam och logo och allt annat "sprängs" rakt in i tyget.

Hallå! Är det någon som vet om det är sydda tryck eller "pressade" tryck?

Svenne:
Och vem är din body double? Göran Persson, Peter Harrysson eller Sara Wedlund modell '95? *ggg*

Svenne: Vi kan fixa en avgjutning av dej i gips när vi träffas någonstans på halva vägen, typ pizzerian i Trasån, och ta med till templet i Ängelholm

OE:
Jag ska göra som de gör i Hollywood och skicka en body double...hehe.

Jag vet inte hur lång tid det tar innan de anländer till hallen. Men en det dröjer nog mer än en månad. Därför är det tur att vi är ute i relativt god tid.

Kom ihåg att storleksbeställningen bara är preliminär, ni kan prova ut rätt i hallen senare, så det är "No worries" om ni känner er lite osäkra.

Patrik:
Jag har för mig att det står på officiella sidan att det är de gröna tröjorna. Reklamen skulle vara på, men om man vill ha namn och nummer är inte aktuellt vid förhandsbokningen.
Jag håller på att fråga mina celluliter vilken storlek de ska ha. :-)

Patrik: Enligt hemsidan är det den gröna som det gäller.

Sådärja, nu var beställningen postad! Man bör kanske tänka på att ens celluliter inte riktigt fyller ut alla de skydd som spelarna har under tröjan, så jag antar att XXL är för extremt välbyggda kroppar?
En annan sak jag tänkte på är om det blir den vita eller gröna tröjan som är aktuell?
Det fanns inget om att man skulle fylla i om man vill ha tryck i formuläret, men jag antar att man återkommer i den frågan när det blir aktuellt

OE:
Hur lång tid tar det innan man får tröjorna i så fall ? Skickas de med post till oss långväga beställare eller måste de hämtas i ishallen ??
Jag behöver min senast 25/9... då blir det min första match för säsongen. :-)

Mygel: Vet inte riktigt. Men det blir nog i någon vecka tror jag...

OE: Hur länge kan man förbeställa? Dåligt med dollars just nu :(

vault: var lite snabb där nu har länken kommit :)

Från och med nu går det att förhandsbeställa matchtröjor samt göra intresseanmälan för supporterflaggor.

Följ länk på förstasidan. Ser fram emot gröna läktare i vinter!

Ja det ska sitta fint med en go matchtröja. Fan vad snygg man kommer bli;-)

Var på hemsidan gör man sin intresseanmälan? Hittar ingen länk

Sv: " Vuxna " Rögle fans
lej: Tack Lars för att du kommer in och säger vad föreningen tycker. Tyvärr så tror jag inte att dagisbarnen uppehåller sig i denna gästboken då de antagligen tycker att vi vanliga personer är mesar. Vad jag har förstått så håller de flesta av dem till inne på AIA:s hemsida, vilket är lite synd.

Men tack igen för att du visar intresse och tar dig tid att läsa vad supportrarna tycker.

Vidare så tycker jag att det är ett mycket bra initiativ med nya supporter prylar. Rögle har enda sedan vi trillade ur varit i B-laget vad gäller supporter prylar i sport-Sverige. Kan man nu hoppas på att man återupprättar en gammal tradition i slutet av säsongen och auktionerar ut spelar tröjorna?

Sv: HD/NST
OE:

Hoppas du menar när serien startar, vinter tolkar jag till december/ januari. Kan inte nån väcka HD/NST dagen innan match
så man får någon info på spelarfronten, jag tror det är viktigt för många intresserade. Annars får man hoppas att det var ett olycksfall i Arbetet, he he!

mvh

Sv: Popovic
Nu tycker jag att vi lägger ner denna tråden
Tack Belix

Ljunggren:

Hans framfart i utländska rinkar?? Även om du är gammal verkar du trots detta ha dålig koll. I NHL fick ju Popovic ständig kritik för att han spelade alldeles för tamt/snällt. De tyckte att han borde använda sin stora kroppshydda på ett betydligt bättre och hårdare sätt.

Att han sen dessutom alltid ger intryck av att vara en supersympatisk kille förstärker ju bara intrycket av att ditt hat mot honom känns jävligt tveksamt

Ljunggren & Numero Uno: OK nu kan vi detta, va??? Vi andra vill inte höra/läsa/ mer om vem som hatar vem och vem som älskar vem. Skriv något om Rögle istället. Annars tycker jag GB-ansvarig lägger ner tråden. Ämnet är utagerat.

Numero Uno: Vem f-n är Mats Wennerholm? Den uppfattning jag har om Popovic har jag skapat mig själv. Jag är, tydligen till skillnad från dig, tillräckligt gammal för att ha sett hans framfart, både i svensak och utländska ishockeyrinkar. Ingen trevlig syn precis. Två saker på det personliga planet som jag inte kan låta bli att kommentera: Det verkar inte alls som om du skiter i vad som hände 1993...Eller är du bara ännnu en kverulant? Dessutom heter det "äldre än du"....

Joinzzon: Det är verkligen mycket som blivit bra den här säsongen - på flera plan.
Framförallt så visar föreningen tydligt att man tar sina fans på allvar, och detta med riktiga matchtröjor är det senaste exemplet!
Det känns som att flera av de förslag som framfördes från supportrarna i motionen till RBK:s årsmöte hörsammats, vilket är mycket glädjande.
Och mer är på gång - kul!
Ordförande Jersmyrs initiativ att här i gästboken gå in och kommentera en viktig sak är också mycket vällovligt och positivt.
Sen ska vi inte tala om Melin, harmonin i spelartruppen etc. Allt pekar på en ljus framtid för RBK!

Slutligen - Tack för dina värmande ord om RFN-sajten. Jag måste bara understryka en sak, för att inte skapa negativa "vibbar";
För egen del såg jag inte RFN som en tävling visavi officiella,
utan under den mesta tiden av RFN:s levnad fanns faktiskt ett nära samarbete, där officiella såg RFN som ett komplement.
Att nu officiella klarar sig precis lika bra och kanske bättre än en gammal nerlagd supportersajt är således enbart positivt.
Möjligen kan man känna lite stolthet över att ha sått några små frön till inspiration och utveckling av Rögles exponering på nätet ;-)
Lycka till Rögle!

OE:
Äntligen !!!!!
Kul att det äntligen händer något både i butiken o på nätet.
De senaste åren har det var MYCKET deprimerande, både att gå in i souvenirer butiken o gå in på officella sidan aldrig något nytt.
Säsongen 2002-2003 ser ut att bli mycket intresant både på o utanför planen :-)

Patrik:
De lär ända aldrig slå det jobbet du gjorde med RFN .......
Tack än en gång för allt jobb du lade ner
// Freddy

Souvenirer
Följande gäller:

Matchtröjor (all reklam, modell 02/03) kommer tas hem. Dock måste vi ha ett visst antal förhandsbeställningar för att det hela ska ros i hamn. Vid beställning betalas även 200:- i förskott av de 450:- som tröjan kostar. Från och med imorgon torsdag kan ni anmäla er via hemsidan.
*Pris med nummer och namn=550:-

Supporterflaggor tas hem om ett starkt intresse finns. Intresseanmälan är gratis och göres även den via hemsidan från och med torsdag.

Ytterligare souvenirer är på ingång, men vilka det är får bli en glad överraskning för alla grönvita.

Sv: HD/NST
QP: Laguppställning, skaderapport och annat inför matcherna kommer i vinter. Men just nu går tiden åt till att göra server och design förbättringar. OK?

Referat är ute nu!

Sv: Nordquist
vault:
Ja med det förnamnet kan han ju bara inte misslyckas *gg*.
Själv tycker jag att samtliga nyförvärv hjälper till att höja klassen på laget, jämfört med fjolårets upplaga.
Men visst kommer Nordquist att ta upp kampen med Starck och Löwgren vad gäller poängkungakronan. Sicka mål han gjorde i kväll. Snacka om att förnedra både backar och målvakt i motståndarlaget ;-)

Nordquist
Jag tror att Jonas Nordquist kan bli djävligt vass i vinter. Skönt med en lirare.

« · 104090 · »