1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27184 inlägg · 5186 ämnen
« · 105405 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Dagens motståndare
Belix: Men nu var det match mor er ikväll. Vill ni ha en ensidig gästbok, så okej. Men är det roligare med flera åsikter?
Jag gick mest in här ikväll för jag hoppades på ett bra matchreferat. Kan någon ge mig det? Gärna ett så objektivit som möjligt. Det går lika bra i vår gästbok som här.

KalleK: va i den och lek då

Belix: Kanske för att Hammers har en egen gästbok? Där är det sista skrivet för några minuter sen...

Jaha nu möter vi Halmstad och vips så är sandlådenivån igång.
Kan någon förklara för mig varför???
varför har inte hämmersfansen skrivit ett enda inlägg i deras egen gästbok sedan den 19. men så fort dom är i Ängelholm och spelar så vaknar dom små skrivarfingrarna i Halmstad.

GregerofHonkers: Slå med klubba, använda knytnävar och efterslängar... det är Halmstads recept på att gå till SA, fy fan vilka idioter Halmstadsspelarna är...

+ domaren var sämre än Morgan J
+Pelle var kung i dag...speciellt när han tryckte ner Niklas Bjurman
till isen,
+Nordqvist är vår nya Srsen

Ses på Tisdag!!!!

GregerofHonkers: vi kommer piska er i serien oki.........
åhh wennström martin ericsson skugge tomas e egna produkter

Nu har jag fått reda på hur ni räknar egna produkter. Det är tydligen när ni tar spelarna från klubbar i närheten och fostrar dem.
Vad jag vet så räknars det som att moderklubben har skapat produkten och att det är deras produkt.

Jugga: Lekstuga? Jaha. 3-3. Vi är ett dåligt köbelag så det är juh konstigt att ni inte slår oss? Så patetiskt att det inte är sant.

Sv: vad blev matchen i dag?
lumberjack: 3-3

vad blev matchen i dag?
vad blev det vann rögle eller

Det står att du Persson Rena, har följt Rögle i 25 år. Då gissar jag på att du är minst trettio år gammal. Inte dags att ta sig ur sandlådan?

Persson Rena: Vilka tolv egna produkter? Räknar ni juniorlaget då eller? I A-Truppen har ni en, och det är en spelare som har utvecklats till vad han är i Halmstad. Om man är 16 och kommer till Rögle från en annan klubb är man ingen egen produkt. En egen produkt är en spelare som började sin hockeykarriär helt och hållet för t.ex Rögle. Oftast vid sju-åtta års ålder. Men det visste ni eftersom ni har "hockeykultur".

Så länge man har "hockeykultur" så behöver man inte visa upp resultat och alla spelare är egna produkter. Eller?

Det måste väl finnas nån Röglesupporter här som är lite realistik och ödmjuk? Annars är det pinsamt.

Persson Rena: Så vi är töntiga och inte ni? Jaha, är det på den nivån ni är...? Pinsamt. Fortfarande inget svar på vilka de 12 "egna produkterna" är?

svennis 2: JAJAJA...ni har övertgat mig. Jag vill också bli en halmstadtönt och hålla på töntiga hämmes. Stämmer härmed upp ett taktfast hejande..."HÄMMES HÄMMES HÄMMES!!! *klapp klapp*

Ebbe: Jaha, vid 16? Och då kallar ni det egna produkter? Skrattretande!

Där är ett par personer som kommit till rögle vid 16 års ålder! Lägg till det!

Persson Rena: Rögle är ett KÖBELAG 1 egen prudukt rena skämtet Hammers kör över Rögle ikväll

Persson Rena: Vilka menar du då? Jag gick genom alla era spelare och på en enda står det "Moderklubb: Rögle BK"... Men ni kanske menar egna produkter på ett annat sätt än vad resten av hockeyseverige gör??

GregerofHonkers: Jaja, det enda skämtet här är tydligen du, RBK har 12 egna produkter i laget, så jag tycker du skall läsa på lite bättre i fortsättningen......

Jugga: Fy vad pinsamt! Hur många egna produkter har Rögle egentligen? Jag hittade en! Herr Björn Lindén! Och vi är ett köbelag? Haha. Silket skämt! Hammers har tre gånger så många!

Jugga: Hammers har tre egna produkter i seniortruppen. Har Rögle så många fler? Jag vet inte, det är därför jag frågar.

Hammers slog Rögle ifjol med 5-1 i premiären. Då var det ett lag blandat med spelare som kom direkt ifrån division I. I år är alla spelare (förutom en) komna från minst allsvenskan och där har de spelat minst en säsong. Jag tror Nyström, Bjurman, Svensson, Salmi, Abrahamsson och Fälth gör mål idag. Det blir alltså 6 mål för Hammers. Nordqvist får väl in ett och Lindén ett! Ahh, 6-2 till Halmstad Hammers.

Ps. Lindén är fortfarande gud för oss!

1:a
4-3
Nordquist
539 pers

Snart går tåget till Ängelholm;-)

Nya klubbadresser
Så har då alla gamla Rögleiter fått klart med nya klubbadresser.

Dagens motståndare
Som alla vet så är Hammers inget hockeylag utan ett dåligt köbelag så jag räknar med att Rögle har lekstuga ikväll.

Ps Har Hammers någon egen spelare , ja kanske en .....

Mitt tips 7-1 till RBK

RBK-hämmers
Alla tar sig ut till Ladan i dag och stöttar vårt Rögle, har hört att det kommer en del Hammersfans, så vi måste ju överrösta dem...

Kom igen nu!!!!!

Sv: Ny spelare
Var det inte så att vi fick en hel drös med långtids skador i början av förra säsongen.Det gjorde att vi fick hit Engström och Sjöberg. När sedan skadorna var läkta hade vi lite för många spelare. Därför har vi skickat fler än viskaffat.

Sv: Hardy "stänga elitserien" Ni
Jag får väl också lägga mig i debatten :)

För det första så måste det sägas att amerikansk sport kultur absolut inte kan jämnföras med europeisk. I USA går de flesta på sport evenemang av en helt annan anledning än man gör i Europa. I USA är matcher o dyl shower som man kan gå o titta på tillsammans med polarna, familjen etc. Ungefär som att gå på teater, cirkus eller dyl. Av denna anledning kostar också biljetterna omkring 600 - 700 kr stycket. Det är alltså inte så att man hänger där varje hemma match om du inte är jävligt tät. I Europa har vi en mer fans orienterad sport kultur. Du håller på ditt lag i vått o torrt då det representerar något du tycker om t.ex. det område där du bor etc. Vi vill ha spänningen att se vilka som kan mäta sig med vilka. Känna att laget vi satsar allt på kan avancera etc. Om pamparna vill stänga elitserien så är det för att få den att likna NHL mer och alltså föra in en syn på sporten som idag inte finns här hos oss. Det kommer bara att sluta med pannkaka, det kan jag lova.

Vad man behöver göra är först o främst att fortsätta att jobba inom Internationella hockey förbundet och få fram acceptabla övergångssummor för spelare som går till NHL. De ha ju pengarna där, varför ska inte de som har utbildat spelarn få del av dessa? Fotbollsklubbarna lever i mångt och mycket på att få sålt sina spelare utomlands, vilket är omöjligt för hockeyklubbarna i Sverige.
Det andra som måste göras är det som man har snackat och funderat kring nu ett tag; skapa EN serie under ES á la Superettan i fotboll. Tittar man på de senaste årens supperallsvenska så ser man att det finns ett antal lag som alltid återkommer t.ex. Rögle. Dessa är lag som i nuläget inte riktigt räcker till för Elitserien men samtidigt är för bra för de allsvenska serierna. För dessa lag är höstsäsongen enbart en enda lång transportsträcka som har ett lågt publik intresse. Då det är en transportsträcka för dessa lag tänk då vad ett lag som precis har fallit ur ser det so och vilket intresse det kommer att ha under höstsäsongen. Även en av den mest viktiga faktorn för sporten, media, ser höstallsvenskorna so totalt ointressanta. Något måste hända här. Om vi kan skapa en superallsvenska direkt under elitserien så tror inte jag att fallet för en elitserieklubb skulle bli så dramatiskt om de trillade ur som det är idag. I superallsvenskan skulle även flera av de yngre spelarna kunna fostras i ett matchtempo som är så nära ES som möjligt. Saken är också den att detta är inte omöjligt. Om lagen kan hålla sig med juniorlag som spelar mot lag som ligger hundratals mil ifrån hemorten så skulle dessa lag även kunna hålla sig med A-lag som spelar matcher på dessa avstånd. Framförallt eftersom intrsesset skulle vara större då man möter bättre lag.

Snacket om utländska spelare är bullshit. Om vi ska anse oss ha världens näst bästa hockeyliga så är det självklart att andra länders bästa spelare kommer hit och spelar. Hardy gäller över att han inte kan hitta spelare till ett slagkraftigt landslag, men är det inte samma för de andra länderna? VM är en amatörturnering (iallafall till slutspelet). Tycker att man ska skrota hela idén med VM vart år och istället införa några års mellanrum och försöka få upp intresset i USA för turneringen. Om hockeypubliken i USA får upp ögonen för turneringen så kanske det blir lättare att släppa iväg NHL spelare. Hardy snackar om att han har svårt att hitta unga nya spelare som kan ta plats i landslaget. Hur många unga talanger (sett till antalet spelare det finns tillgängligt) får plats i det hyllade fotbollslandslaget????

Nä hela den här gnället handlar bara om att pamparna i SHL har uptäckt att hockeyn i Sverige är på dekis och försöker nu hitta någonting att skylla det på. Det verkar inte gå upp för dem att folk börjar bli lite för över gödda med hockey. Det är helt enkelt för mycket matcher som spelas. Någon sketen b-turnering med landslaget varje månad nästan, tre matcher i veckan etc etc. Folk blir helt enkelt för mätta. Som tidigare sagt så har vi inte den synen på sport som man har i NHL och därför inte heller samma behov av ett så mäktigt matchprogram. Dessutom så har vi inte det publikunderlaget. Inte ens den mest trogne supportern orkar med eller har råd att gå och se nära 50 matcher om året. Det går helt enkelt inte.

Junior: Jag är inte OE, men kan meddela att Helsingborgs Dagblad hade intervju med Roger Melin häromdagen där RM sade att han är nöjd med dagens trupp och att några ytterligare värvningar inte är aktuella. Ev kan ny spelare tillkomma OM någon i truppen blir allvarligt (långtids)skadad. Vänta inte på fler nyförvärv alltså.

Junior: Två nya forwards har kommit till Rögle, sex(!) har lämnat, tror att en fw till hade varit ett bra komplement till övriga forwards....

Även om Csaba och Hiroshi inte spelade så mycket, gav det säkert ledningen en trygghet..

Tror för övrigt att Skugge slår igenom i år!!!!!

Blir det någon klack i morgon eller?

Ny spelare
OE>> Har du hört något om det blir någon ny forward?. Ledningen ville ju först se några träningsmatcher för att se vad för spelar typ som behövs?. Kommer det fler eller är truppen spikad?

Sv: Varför
fjortis: Är inte helt säker på vad du menar. Om du syftar på officiella så är den inte nerlagd utan ersatt av ett fräscht nätmagasin.

Varför
Varför la dem ner den andra sidan??

Marchment: ville mest lägga in en liten tanke i denna otroligt intresanta debatt som tas upp varje år inför starten på en ny sässong.

varför kan inte alla dessa pampar som sitter på swehockeys kansli *eller va fan det nu heter* iallafall de som sitter på förbundet. när ska de sluta att snegla bort över den stora sjön i väster *usa* när ska vi i sverige lära oss att vi inte kan jämföra oss med usa och deras nhl?? de resurserna de har där borta med spelare, löner och sponsorer kan inte ens ett topp lag i sverige spotta fram!! börja tröttna på allt detta snack om att stänga eliten. inte bara för att jag håller på rögle och för att vi ligger på gränsen till att gå upp. jag även om rögle hade legat i eliten idag så hade jag varit emot att stänga den. skulle vi ha en stängd elitserie så hade vi ju fått ha dubbel så många lag som nhl har för det skulle bli något intresant alls. och hur jävla roligt e det att se samma lag mötas år efter år och veta att det kommer inga andra lag och vi tappar inga lag.!! om vi stänger eliten så kommer vi snart inte att ha några små klubbar kvar där spelarna bryr sig om hockey och spelar för att en dag få komma upp och leka med de stora. det kommer inte att vara någon som vill spela i en klubb som man vet inte kan komma upp. det kommer att bli spelar flyckt. se på statistiken redan idag hur många många som lämnar sverige för spel någon annanstans. behåll det som det e, och utöka eliten med ett par lag till. så man slipper att se så många dubbel möten. jag menar efter att sett djurgården möta aik 4 gånger så börjar man bli rätt trött. *jag tål kritik*

sedan ett par ord till dig marchment. jag kan hålla med dig i vissa av dina punkter. tex utvisning för spel utan hjälm, den e rätt löjlig. klart man ska kanske åka runder som salming, men utvisning e ju korkat. jag tror att spelarna idag känner att de kanske ska byta när de har blivit av med hjälmen.

hårdare bedöming vid hög klubba. helt rätt jag börjar allvarligt undra ibland om domarna vet vad hög klubba e. låt oss få bort dett skitet med klubbor i ansiktet.

tillåtta mer tacklingspel e jag väll lite tveksam mot, jag menar hur mycke hårdare kan det bli. ska man tillåta mer sådant, så snart armbågar också ok, men ioofs domarna kan ju bättra sig lite och inte ta för minsta lilla knuff som vissa verkar göra. tacklingar ska utföras med kropp inte klubba och vassa armbågar.

spelarnamnen kan man nog inte göra mycke åt. det gäller ju att synas mest för ett företag om de ska ställa upp som sponsorer.

sedan e jag lite skeptisk. det här med touch icing. jag vet inte om det hade funkat. det finns ju röt ägg som sagt. det e ju ganska lätt att det kan bli lite väll hårt spel om man inför det. jag tror inte att vi vill ha fler skador i svensk hockey än vad vi har. match straff vid slagsmål kan ju diskuteras. ser dommaren att det e en spelare som tydligt börjar så e det ok med matchstraff för den. men den som blir angripen och försvarar sig kan ju få något mildare.

tack för mig.

Varför inte titta mer på Finland
Mindre rinkar, Stängd liga och Mer ungdommar med istid...
Fast ska vi ha en stängd i Sverige så måste den utökas med fler lag än vad pamparna vill..

Tycker oxå detta är en fjärt i kattegatt det finns viktigare regeländringar som borde införas...

*Ta bort Utvisning för att spela utan hjälm.
*Inför touchising
*Ta bort automatiskt matchstraff vid slagsmål.
*Hårdare bedömmning på spel med hög klubba.
*Tillåta mer tacklings spel.
*Förbjuda reklam på spelaruniformerna och placera spelarnamnet på axlarna och inte i röven på spelarna...

Brist på annat
Eftersom det inte skrivs så mycket här idagslaget kan jag tipsa om en liten intervju med förre Rögle tränaren Håkan Nygren i dagens HD. (inte mycket men alltid något)

Quakaren:
Om Elitserien stängs kan inte Djurgården åka ur. :-)

Men annars är jag enig, det här tjafset har vi inför varje säsong. Fast för en gångs skull är det inte en funktionär till ett lag som nyss åkt ur som klagar utan Hardy själv. Men det lär inte hända något i alla fall.. Som vanligt ett storm i ett vattenglas och lite hjälp för nyhetstorkan fram till Elitseriestarten.

Fan dom snackar så jävla mycke. Enda anledningen till att stänga ES är är pengar och underhållning.
Låt oss säga att ES stängs och mot all förmodan Djurgården åker ut, va händer då. Ska de bli en öppen seire igen tills dom kommit tillbaka?. Tror inte lille Hardy tänkt så långt.

Nä, det svenska hockey behöver är att alla fånar som vill stänga ES avsetts, och ersätts med personer som verkligen brinner för sporten och vill låta dramatiken fortsätta med upp och nedflyttningar.

Norrlandslagen
Svar till Wrebe.
Förmodligen handlar det om ekonomi, det blir för dyrt
att åka upp till Norrland bara för en träningsmatch.

Ha det bra
Hälsningar
Jan-Åke

Norrlandslagen
Varför inte möta lag från norr i träningsmatcher?
Jag menar.. Vad ger matcher som mot Tingsryd och Växjö?

Bara en fundering..

Stigsson: Jo, det är visst så att svensk hockey försöker hålla sig i världstopp, men då behövs det verkligen levande klubbar på alla nivåer, som skakar fram de lovande talangerna. Hur skall man då göra för att ge dessa klubbar så bra förutsättningar som möjligt?
Jo, självklart hänger mycket på publik- och sponsorintäkter. Därför MÅSTE man ha kvar spänningsmomentet - även för lag som ligger under elitserien. Annars hamnar man i en situation där enbart de tolv stora förfogar över alla pengarna, varför svensk hockey ännu mer utarmas.

Det nuvarande systemet med utbildningsbidrag är väl bra tänkt, men kan också bli negativt för halvbra spelare, som ingen vill köpa.
Jag tror att det finns två möjligheter:
1. Att försöka göra det populärt bland barn/ungdomar att träna hockey. Då krävs det en blandning av bra ungdomstränare, hyfasade representationslag (oavsett nivå) som ungdomarna kan se som sina idoler OCH som har möjligheten att någon gång ta klivet upp i seriepyramiden, bra träningsmöjligheter (när byggs träningshallen?) och en tuff marknadsföring på bred front (jmfr. "poplagens" framgång i att skaka fram pengar på nolltid)

2. En utökning av antalet lag i högsta serien, som Stigsson också nämner. Balans i ekonomin är fortfarande ett krav - tyvärr finns det fortfarande för många klubbar som har många lik i lasten sedan 90-talets ekonomiska hysteri.

Patrik: Skillnade mellan fotbollen och hockeyn är väl att fotbollen vet att dom är en C-liga redan från start medans hockeyn försöker behålla sin nivå som en A-liga. Inom fotbollen måste ju dom bästa ligorna (Italien, Spanien, England) kämpa på samma sätt som svensk hockey vilket som bekant leder till att lagen överköper sig och går i konkurs.

En stängd liga är öken och kommer aldrig att accepteras. Gör då istället som dom stora fotbollsligorna, utöka till 14, 16 eller 18 lag då riskerar aldrig "storklubbarna" att ramla ur utan det sköts av dom små "inte lika viktiga" klubbarna.

Patrik: om nu inte och tro att jag gillar att nämna laget från "staden med bron" med positive ordalag.... tyckte bara att det passade in som exempel.

Precis som du skriver så behövs möjligheten för upp eller nedflyttning för utvecklingen av sporten.
Lite nytt blod/lag är aldrig fel även om diskussionen dök upp endast därför att man har farhågor om att Tre Kronor inte kommer kunna/har kunnat hävda sig på senare tid utan förstärkningar från NHL.
Att man inte ser några problem inom fotbollen ligger nog också i att sporten i säg är i ropet med ett "framgångsrikt" landslag.

Frasse99: Om det nu är dumt att prata foboll (bara som jämförelse alltså) i detta forum, så är det ett helgerån att nämna räliga malmö i positiva termer *brrr*

För övrigt tycker jag att jämförelsen då det gäller just upp- och nerflyttning är relevant! Jag förstår inte varför det ska vara så svårt för hockeyns elitlag att riskera ramla ur, när INGEN ifrågasätter detta inom fotbollen.

Patrik:
Tycker inte om att prata fortboll på detta forum men låt gå för denna gång.
Skillnaden ligger i att Hardy Nilsson anser sig inte ha möjligheten att ta ut ett slagkraftigt landslag pga av att det inte kommer fram några nya talanger utan flyktade spelare ersätts med utlänningar.
Tommy Söderberg däremot kan alltid ta ut ett slagkraftigt lag då han har tillgång till samtliga proffs.

Men en stängd liga löser inga problem och dessutom så förgyller många av utlänningarna både ES och Allsvenskan i hockey.
Vad skulle t.e.x MIF Redhawks vara utan Juha Rihiiärvi ?

Fransson: Ähh, dom där hockeypamparna är ena riktiga gnällkärringar. Titta på fotbollen - där gnälls det inte om att stänga allsvenskan, minska antalet utlänningar etc.
Svensk hockey är en nationalsport, med betoning på SPORT. I samma stund som man klipper av nerven i att kunna trilla ur om man spelar dåligt, så dödas sportmomentet. Då handlar det enbart om pengar och ett slags uppvisningsjippo.
Enda anledningen till att man vill stänga är för att kunna "ta det lugnt". Det är ynkligt att man skall vara så rädd för att få in nytt fräscht blod i elitserien (när nya lag eventuellt på rent spelmässiga grunder lyckas ta sig upp).
Finns det någon som gnäller för att Öster är på väg upp i allsvenskan, och att detta kommer att ske på bekostnad av ett av de nuvarande allsvenska lagen?
Vari ligger skillnaden?

Hardy "stänga elitserien" Ni
Nu får han väl ge sig..

Hardy Nilsson vill stänga Elitserien, men inte hindra allsvenska lag från att kunna gå upp, det handlar i sådana fall om en utökning av Elitsertien på ett eller två lag...

Tänk om det blir så här. och så går t. ex skellefteå och Löven upp i mår och sedan stänger man Elitserien.... Vad är det för lönt att Rögle BK existerar?
Deras ambition har ju varit att gå upp i Elitserien ända sen elitseriesäsongen 95/96, vilka spelare vill komma till Rögle, vilken Röglesupporter vill komma och titta på Rögle när de inte kan gå någonstans?
Seriesystemen, vem orkar bry sig om dem om de stänger Elitserien?

Nä, stänger de Elitserien...dödar de svensk hockey!!!

MVH// Orolig hockeyälskare

Matchtröja
Är det många som har förhandsbeställt dom nya matchtröjorna?

Historiken
Alla som varit inne på roglebk.nu, gå in på historiken och läs det, det är uppdaterat...

DET ÄR SÅ MAN FÅR GÅSHUD!!!

Mindre än en månad kvar till premiären...mums

Sv: V Ä L K O M N A
Ceres: För att underlätta finns Ungdomssektionen numera i den gråa menyraden.

Sv: V Ä L K O M N A
Ceres: Kolla nere till höger på sidan under övriga sektioner.

« · 105405 · »