half: Har inte hört någonting annat än att det skulle vara den tredje iochförsig så sa speakern att det var den andre senast men det var nog en felsägning.
Min kommentar till Persson Rena var naturligtvis ett skämt/pik. Något annat, större, sammanhang var den inte ämnad för, så jämförelsen med misshandel känns rätt långsökt, med eller utan smiley.
Men jag blev ändå nyfiken på om Persson "anklagelse" stämmer. AIK åkte ur -86 och gick upp året efter så någon med lite större ork kanske kan kolla upp det? Och om det nu stämmer, tas/togs inte beslut om serieomläggning kommande säsong en bra bit innan det är klart vem som åker ut? Att det sen ändrades året efter känns väl rätt ovidkommande.
Annars har jag rätt svårt att kommentera om storstadslagen ges fördelar gentemot de övriga eftersom jag, som QP så vackert beskriver det, sitter mitt i ghettot. Frölunda vs Tingsryd är visserligen ett exempel, men frågar du en göteborgare så skulle han säkert påstå att dom är förfördelade gentemot stockholmslagen, så vart går gränsen?
Att media är stockholmsfixerade kan jag dock inte säga emot. Men även här blir debatten ofta rätt skrattretande. Ute landet grinas det över att man inte får någon uppmärksamhet medans man i Stockholm gnäller över att det bara skrivs skit om det egna laget och hyllningar till konkurrenterna.
Och koncentrerar vi oss på de så bespottade kvällstidningarna så finns det ju faktiskt ett alternativ; låt bli och läs dom. Ni har väl egna alternativ eller hur?
Och när dagen kommer till ända så kan ni ju alltid trösta er med att ni tydligen bor bättre än oss häruppe i misären.
Cobraen: Tjena på dig! Det var ett mycket dumt erbjudande du kom med, för nu blir ni troligen tvingade att hyra en lastbil för att få plats med alla beställningar ;-) Eller så är det som så, att vi redan har våra kylskåp fyllda med denna ädla importerade dryck. Men tack för erbjudandet.
QP: Nejdå, jag missade inte poängen alls och jag håller med fullständigt. Hessel (signaturen, inte spelaren) vet jag inte vem är och har aldrig sett något inlägg från honom tidigare. Men jag tyckte ändå kommentaren var lustig, även om han inte gav sin syn på själva sakfrågan vilket var rätt synd. Ååååhhh, ständigt dessa citroner (från ICA)....hehe! Vi kommer nog att påminna varandra om citroner säsongen 2005-06 också ;-)
Du missade hela poängen, det var principen det var frågan om! Är ett storstadslag på väg ur en serie så är resp. förbund sällan främmande för regeländringar som kan rädda kvar laget eller snabbt plocka upp i igen. Jämför ex.vis behandlingen av VF contra TAIF när det gäller dolda förmåner till spelare, du vet själv vad som inträffat eller hur. Precis samma sak med AIK och deras "återtåg" till elitserien, som P.R menade fast han missade vilket år det var. Annars förstår jag din "sympati" för Hessel, han liksom du gillar och vara lite "giftiga" när ni får chansen. Å andra sidan, en misshandel blir ju inte lustigare för att den som slår dig ler, medan han dunkar ner dig! :(
Det vore väl trevvligt om vi kund få witehall till RBK så har vi ett super lag när serien börjar men vi har ju redan ett jätte bra lag men om ekonomin till låter tycker jag att vi kan köpa honom och så får vi en hälig bred på truppen. Vad tycker alla ni andra här inne??? RBK 4 EVER
QP: Finns ingen anledninga att gapa. Årtalen blev visst lite galna, och de är inte ovidkommande om man drar upp dom. Själv tyckte jag Hessels kommentar var rätt rolig ;-)
Hessel: Du Hessel, det spelare ingen roll vad vi utanför Sthlm o Gbg (och M-ö) regionerna tycker. Gubbarna där gör som dom vill om det passar storstadslagen (oavsett sport). De upptäcker du inte förrän du flyttar ifrån någon av dessa getton. DET ÄR DET SAKEN GÄLLER, sen är rätt årtal o andra detaljer ovidkommande i de här fallet !!!
Mygel: Jag håller med dig i kritiken av rosa Sportblaskan. Numera läser jag endast Kvällan och Expressens sport. Dessutom tycker jag att de har en mer grävande journalistik. På gott och ont, men oftast är det skoj att läsa;)
Persson Rena: Glöm inte det konstanta gråtandet i tidningarna när ett av de "klassiska" lagen åker ut. Minns speciellt Leksand när de åkte eller när Västerås åkte ur och sedermera konkade. Björklöven tar inte jag på allvar längre när de gråter, de är ju rena hisslaget, upp ibland och ner igen.
Mygel: Jag vet inte om du kommer ihåg det, men AIK hade ju den "j**** oturen" att råka ramla ur elitserien 1984 oxå. Åren innan...och åren efter var det ingen direktkvalificering till ES. Men just det året AIK var nere i ettan gjorde Sv.Hockeyförbundet om reglerna...så 1985 blev vinnaren av allsvenskan direktkvalificerad för elitserien...och gissa vilket lag som vann......ditt nick speglar hela svenska hockeyeliten.......
Mygel: Håller helt med om dina sista rader. Jag har de flesta RBK-framträdena i TV på video från o m 1986 och kommer specifikt ihåg ett referat från sportspegeln det året vi ramlade ur, matchen var mot VIK 3-3 och reportern började med orden: "Rögggle......laget som ingen vill se"...beklämmande.......
Tycker bara att det är roligt att Cratz ses som någon gud hos pressen efter det att han vunnit SM-guld med Bajen. Sandlins krönika i AB lyser av förakt mot vad HIF har gjort och helt plötsligt är helsingborgare humorlösa och saknar empati. Ursäkta mig men är det in sådana här saker som väcker lite av hatet? Va fan vet de stockholmarna om vad som händer här nere och hur vi är??? Detta är nu en av de allra tydligaste exemplen på Stockholmsfixeringen som existerar hos AB. Jag funderar på att helt sluta läsa den %(/)%¤% blaskan nu.
Jag lovar att om Rögle går upp i Elitserien så kommer det bara att finnas en liten sketen notis om det. Om däremot AIK återvänder så blir det en extra bilaga med "kval-hjältarna"!!!
Jonas: Finns ett undantag om man läser Lasse Sandlins krönika i AB, där han skriver att ledningen i HIF här fick en välkommen anledning att göra sig av med en tränare man inte ville ha längre. Pga olika anledningar. Efter midnatt är ämnet om kossan slut för mig i denna gästbok. :-)
För övrigt är det rätt så beklämmande att läsa Stockholmsbaserade mediers vinkling om att ärevarvet på Söderstadion skulle vara en ENDA anledningen till att Cratz fick sparken, när denna händelse bara var en droppe som fick vattentunnan att rinna över. Lika beklämmande måste tankegångarna i HIF:s styrelserum vara! Finns det ingen som "kan" fotboll i den föreningens ledning?
17srsen17RBK: Du har så rätt men det är klart att kossans intresse finns ju även hos den mest inbitne Röglesupporter så när en så stor händelse som att tränarn får sparken så får vi väl släppa in mjölkbönderna i vår forum för en dag.
Detta är ett forum för RÖGLE BK Och inte ska vi diskutera en skräpförening som Helsingborgs IF. Denna förening har alltid varit och kommer alltid att förbli en skräpförening.Så är det bara.
Helt vansinnigt överreagerat av HIF! Cratz agerande på Söderstadion är positivt för fotbollen, kärlek på läktarna istället för "hata, hata, hata". Patetiskt att kicka honom efter en sådan grej. Om vi sett hyllningar för någon i motståndarlaget lite oftare och att personerna i fråga tar emot dem hade säkerligen hatet och huliganismen minskat, den hade i varje fall inte ökat!!
Mygel: Jag håller med i sak där att Cratz uppträdande var minst sagt besynnerligt. Att han får applåder är en sak och att han tackade för dessa innan match är helt ok. Det var ju likadant med Abris, han fick rätt mycket hyllningar när han var i Ladan med Skellefteå för något år sen. Jag var på matchen igår och blev rätt paff när Cratz kom ut igen på planen och efter en tung förlust vrkade fira med Bajen-klacken. Det var ett klart övertramp, men att han fick sparken har nog inte bara med detta att göra. Tror mer att det var droppen som fick den ökända bägaren att rinna över.
Sen tror jag knappast att vi lär möta Arlanda.. fast kanske Brynäs. Det hade betytt att vi är i Kvalserien... :-)
Helt rätt att sparka herr Cratz. Att göra en sådan sak är totalförbjudet enligt mig. Tänk om Melin skulle springa fram till t.ex. Arlandas supporters (om vi någonsin möter dem) och hyllas. Det visar ju att hjärtat och tankarna inte riktigt är på rätt ställe. Sen kan man ju inte heller säga att han fick ut så mycket av materialet som HIF har.
svennis 2: Hmm detta leder mer till att ni använder er av våra sånger, vilket e sant. Snackat med hämmes fans som tidigare höll på Rögle då hämmes var långt ner i lingonskogen och dessa har medgett att ni använder er av våra sånger. Så det är väl inte så konstigt att det låter likadant :)
KalleK: Ja i Rögle har dom ju "HockeyKultur" då förstår dom inte bättre utan kallar alla från södra sverige för egna produkter.Och kaxiga är dom också skauningarna dom brukar skrika RBK RBK RBK det låter som HBK HBK HBK.*Ler*
Belix: Okej, nu är jag med. :) Kul att iaf se lite bilder. Men du, en liten detalj... Det stavas "inofficiell". Jag tänkte att en sån fin sida ska ha den första raden rättstavad. God natt!
GregerofHonkers: Ville bara säga att du tror väl inte att Rögle kan tända till mot ett lag som Hammers , isåfall måste du skoja . nä det behövs mer än ett lag som heter Hammers för att få alla storstjärnor att tända till .
KalleK: Nu är referat inte min grej. Så du får vänta tills officiella sidan lägger ut referatet. bilderna hittar du antingen om du klickar på länktipset eller klicka på min logga nere i menyspalten
KalleK: Japp Ni spelade mot oss i kväll och då ska ni överta gästboken med sanlådestilen . Jag vet man behöver vara minst två för att bråka. Men det ser likadant ut varje gång som vi möter halmstad. mer än hälften av inläggen sen jag stack iväg för att se på matchen kommer från halmstad och få av dom är meningsfulla utan handlar mest om min pappa är större än din suck.Ni är givetvis välkommna att skriva även här. Jag tyckte bara att nivån var patetiskt låg.