0586: Jag är mycket glad för all omtanke om RBK när det gäller ev "skatterazzia" men jag kan försäkra er om att under dom senaste 5 åren (under Lennart Nordstrands ledning) har allt skötts klanderfritt och så kommer det under min ledning att vara även framöver. Hälsningar lej
Jäklar vad rädd man blev. Här kommer man upp till datasalen lagom bakis för att kolla hur det gick för RBK igår. Men så får man läsa om razzia mot RBK;-( Mycket lättad över att det var en felskrivning OCH glad över segern;-)
..med konsten att förlora med 5-1 över Rungsted.. Men vet inte precis var man har lagen i Södra iår.. Att Bofors och Rögle kommer att vandra igenom serien är väl dom flesta överens om..
QP: Det är ju nästan nostalgiska minnen som väcks till liv när du råkar kalla kissekatterna från Karlskoga för Boden :-) EN gång i tiden fanns det en nitisk webredaktör i Tranås, som hade för vana att alltid stava fel på Gud#12 - det var både Högart och Höghartd innan motdraget blev att konsekvent kalla pälsklubben för "Trasån". jaja, minnen...
Dom små grävmaskinerna vann över Skövde med 9-3. Rubriken vald med omsorg, då vissa har problem med vad det är för lag som är aktuellt, i olika sammanhang! Jag syftar naturligtvis på för- växlingen TAIF o RBK både i cuptabell o i razziasammanhang! (o alla vet väl vad en bobcat är?)
Skulle vara trevligt, kanske inte trevligt men intressant om alla vi andra kunnde ta del av allt snack om "Razzian". Så om nån snäll person skulle villja skriva ut adressen till sidan så vore jag tacksam.
bon scott: som ju tydligt framgått är ju detta en nättidningsanka, men OM det skulle varit sant...vad hade vi haft att frukta?? Skattemyndigheterna i Ängelholm har redan granskat klubben juh. Detta gjordes i samband (före) med den samordnade aktionen mot Taif.
Bafucin: Blir gärna så att försöka dölja ett fel så blir det med ett fel osv. Att han inte tar bort artiklen tils han får alla rätt i den han gör ju sig själv bara löjligare. Men så är det ibland. Men desto roligare för oss andra.
Belix: Ju mer jag tittar på Kanons artikel så ser det ut som att de lagt in en gammal en, från tiden det begav sig. Fast det är fortfarande oursäktligt och ofattbart.
Bafucin: Nu ska du inte tro att vi tar alla från kanonstaden örer samma kam men nästan ;-) och visst det är en nättidning men även dom ska kolla sina uppgifter. Rögle Grönt och vitt nyhetstjänst har upmärsammat sin konkurents blunder.
Svenne: Det är ju så man får skämmas....sessutom är det inte en tidning i ordets rätta bemärkelse, alltså en av papper, utan en nättidning men det ursäktar ju ingenting.
Belix: Det återstår en rejäl blunder i den artikeln. Det står att BIK och Tingsryd är seriekonkurrenter.. *asg* Tyvärr 0586, Bafucin och ni andra BIK-are. Då lär vi inte mötas den här säsongen då ju Tingsryd spelar i Div. 1. Är det en sommarvikarie ni inte blivit av med på tidningen ?? :-)
" Vi gjorde en bra match idag, enligt Roger Melin var det säsongens bästa hittills. Efter 0-0 i första perioden tog vi ledningen med 2-0 i andra. Målskyttar blev Martin Ericsson (slagskott från vänsterbacksposition) och Jakob Johansson (retur efter att ha skapat stort tryck tillsammans med Pelle och Tomas). Sedan kvitterar de till 2-2. Första gör de på kontring och andra efter att de snappat upp en passning från Lindén som kunde friställt Hansson. Inför tredje perioden fick Niko Suoraniemi vila och ersattes av Roger Hansson som klarade det höga tempot bättre. 3-2 gjordes av Björn Lindén sedan han brutit sig in från högerkanten och sprätt upp pucken i nättaket. 4-2 gjordes sedan av Torgny Löwgren. I vårt mål svarade Jesse för en godkänd insats.
Skottstatistiken vann vi med 42-29.
Kristoffer Starck gick av banan efter första perioden då han kände av ljumskarna. Jonas Nordquist vilade på grund av en axel idag. Tomas Andersson fick ett fult slag över näsan och blev groggy. Dessa tre vilar från söndagens match mot Skövde."
0586: :-) imponerande grabbar på den blaskan men får han några dagar till på sig så rättar det säkert till sig med alla lag i hans artikel. Han är redan en säker vinnare i årets sportreporterkalkonliga.. Ha ha vilken djuping.
Nu lugnar vi ner oss låt kalkontidningen stå där och visa hur fantastiskt duktiga deras reportrar är inte ens jag stavar så illa att Tingsryd blir Rögle när fingrarna snubblar fram. Jag tar bort alla mess som innebär uppmuntran till tvivelaktigt agerande.
men vem bryr sig ... skatterazzia .. denna säsong som såg så lovande ut .. jag säger bara fy faen för den sanering av ekonomin om det gått till på detta sättet - jag vill inte tro att detta är sant
Fransson: att 3 ledare kommer åtalas kom ut i blaskorna o i går! sen vilja 4 spelare som tagit emot extra löner och förnekat att dom vissta om d.. jo tjena
0586 & Ni andra: Självklart gäller det Tingsryds AIF. Att er blaska uppe i tomteskogen inte förmår skilja på Rögle och Tingsryd är minsjäl hårresande. Årets kalkon av "Kanon" moooahhh!
Gå in på länktips ang polis-razzian, Hoppas ni inte råkar ut för det Tingsryd gjorde, visste ni Röglefans inte om detta? Är Karlskoga pressen snabbare? Alltid Bofors
0586: Du som verkar så beläst och välinformerad kan du vidarutvekla detta med polisrazzia. Var dom inne i omklädningsrummet och gjorde razzia eller var det i Ängelholm dom gjorde razzian.