Frånsett att det var grinigt på isen igår, så måste man säga att IK Oskarshamns tränare Joakim Fagervalls uttalande i dagens Östra Småland är både skrämmande och idiotiskt!
Mathias Olsson fick matchstraff sedan han med full kraft slashade Tomas Andersson i korsryggen (vid 5-5-målet). Tomas fick rejält ont efter tilltaget.
Fagervall säger i tidningen: "Mathias gjorde helt rätt. Det ska göra ont att gå in framför vår kasse"
Måste bara få säga att man saknar Hacke. Jag kikade upp bakom hans luckor, och där sitter stackar´n inklämd som ett hamburgerkött. Befria djuret! (pappugglan slapp vi också, fast i det fallet är det ingen förlust)
Wallin var väl duktig med sina två mål, men sen fattar jag inte varför han var på Niko vid två tillfällen? Såg riktigt osportsligt ut! För övrigt en grinig historia där det vimlade av ojustheter, ojämn domarnivå, petiga linjedomare m.m. Rögles anfallsförsök stoppades av en köttmur i mittzon, och måste nog hitta en bra metod för att dyrka upp den typen av försvar. Samtidigt får man beröma IKO för sin taktik, som tydligen rubbade RBK:s cirklar.
Vad minns man då för positivt? Nordqvists mål direkt i inledningen - då trodde man att det skulle bli en enkel affär. Karmas rökare från blå i powerplay. Stoffes mål var en riktig delikatess, där han snurrade runt målisen och lobbade upp pucken över dennes axel. Även Thomas mål var snyggt, men i samma ögonblick fick han en mycket ful slashing i ryggen, som gav matchstraff. Sen med halvminuten kvar brottades Jacke ner med ett omvänt livtag - varpå det blev tvåminutare för Oskarshamnaren - och Jacke!
Skall man vara ärlig så var dock flera av utvisningarna tidigare under matchen billiga (för båda lagen).
Ett tips är onlinerapporteringen på IK Oskarshamns hemsida från matchen mot Rögle ikväll.
För IKO är kvällens match en bra värdemätare mot ett förmodat mycket bra motstånd. För Rögles del kanske bara ytterligare en i raden av träningsmatcher. I vilket fall som helst börjar rapporteringen kl 19. Gå via "online" i menyn.
läste på luleås for att en av era bästa spelare avlidit end 51 år gammal,kjell-arne wikstöm var ju ssk-bäste målskytt på 70-tale med c:a 50 matcher för 3:-.märkl att ssk-s hemsida ej hade noterat detta,kanske för att han var fostr l skelleft o återv dit i slutet av 70-talet. vila i frid kjelle!
Patrik: Då var det ju 50% rätt ;-) VIK spelar inte i Rögles grupp men man har tagit Tingsryds plats i Smålandsgruppen. Synd att man inte fick åka o se Rögle fler gånger i Rocklunda, men jag gissar på att jag kommer att se minst lika många matcher i Rocklunda som Sven kommer att se på Hovet.
Mygel: Det har jag inte gjort än, träningsmatcher ger nog inte så mycket. Men den 24/9 är det Hammarby-AIK här och dagen efter ska jag se Tranås-Rögle. Då kan jag börja jämföra lite.. plus att jag lär passa på när Löven och SAIK kommer ner.
Svenne: Har du hunnit spana på Norrlagen ännu?? Hammarby skulle ju vara bland topplagen enligt vissa "experter" (Stockholms patrioter), men dessa körde vi ju över.
Mygel o Junior: Det är trevlig läsning för en "exilare" det här. Har själv inte sett laget en enda gång hittills och har 15 dagar kvar tills jag får se de själv för första gången den här säsongen. Ni bygger sannerligen upp mina förväntningar grabbar. :-) Jag får väl göra som de två föregående säsongerna, spionera en del på Norrlagen och sen jämföra med det jag får se av Rögle..
Mygel: Håller med dej om att Jonas svaghet är att han ser lite seg ut på grillorna. Men å andra sidan så kompenserar han det med massa andra bra saker.
Blanck har jag som en liten favorit. Han en spelstil som påminner lite om Casparsson/Rahm. Gillar när backar gör offensiva äventyr
Sen så är det mycket som är positivt iår. Pelle ser hetare ut än på länge Herman ser snabbare ut på grillorna. Mart.Eriksson har ett bra skott från blå Samtliga nyförvärv ser bättre ut än på många år Melin behöver man inte orda om Hansson ser också hetare ut än förra året Jersmyr verkar vara en otroligt trevlig person.
Samtliga ser ut att ha roligare iår än på länge.
När Rögle parkerade nere i Rungsted´s zon sitter fortfarande på näthinnan. Vilket lir
Junior: Ärlig talat så tror jag att om inte Jonas hade haft problem med skridskoåkningen så hade han varit en etablerad ES spelare denna säsongen. Samma sak är det med Josefsson, den spelare som jag tycker har överraskat mest hittintills. Hade han bara varait lite kraftigare och tyngre att möta så skulle han definitivt spelat kvar i ES. Fast då skulle hans skridskoåkning bli lidande antagligen. Hur som helst så är jag asglad att vi lyckats locka till oss de nyförvärv som vi har fått denna säsongen. Alla nyförvärv har överraskat positivt. Sen har spelare som Tomas Andersson och Hammerstad nu tydligen visat att de är redo för en plats i A-laget. Tycker faktiskt att Tomas spel liknar Lindros spel. En tung forward som forecheckar hårt och högt. Det enda som jag kan se att Rögle saknar just nu är (sorry Wolle o Ivar) en riktig stor målvakt. En sådan där målvakt som kan avgöra matcherna själv. Utan en sådan spelare så är det kanske tveksamt om det blir ES i år. Däremot så skall vi väl kunna ta oss till KS i år iallfall. Så pass bra är laget.
Ebbe: Jag erkänner gärna att jag föredrar Mora före Nyköping rent känslomässigt. Mora är alltid trevligt att komma till med sin hockeykunniga publik. Nyköping däremot.. Nåja.. Men rent krasst så borde Mora tillhöra Norra serien och 1,90 Södra.
Vilka lag ingår i Rögles grupp ?? Vad jag har hört så har VIK varit tvungna att ta över Tingsryds plats stämmer det ?? Då skulle det vara Rögle,Halmstad,Mörrum o VIK !?! Inte så j##la smart det heller i sådana fall.
Svenne: Helt rätt. Placera Mora i norra gruppen, de ligger trots allt längre norr ut än Nyköping. Eller är min geografi så dålig? Oc följaktligen hamnar då NH i södra. Det vore ju mest logiskt. Men logik är väl ett svårt ord för förbundet. Fast det finns ju ordböcker.
Hittade precis en artikel på aftonbladet.se där vallenmtuna är arga över att ha hammlat i samma derby grupp som Björklöven, Örnsköldsvik, Sundsvall istället för ha hammlat med sthmls lagen.
Hade det inte vart bättre och lagt Nyköping i södra och låtit Arboga eller VIK fått spela i norra??
Kul att Pelle har hittat formen. Han hade kanske inte en av sina bästa säsonger förra säsongen precis.
Och nu något helt annat.... Om det är någon (förutom Hackborn) som har en bil och bor runt Malmö/Lund så får denna person gärna höra av sig till mig. Vi har blivit rätt många nu som vill åka här nere ifrån o se matcherna.
skovdepeter: INte i Skövde, men du har ju nära till Örebro, Arboga och Bofors. Då får du sällskap av några händer till som applåderar om du kommer dit...
Det blev ju ingen match för A-lagets del mot Malmö men ni som vill se Rögles J18 spela mot de kan bege sig ut till hallen imorgon klockan 20:00, då smäller det!
9 dagar kvar!!!