1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27186 inlägg · 5186 ämnen
« · 115792 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Tipparliga
OE: ...och varför behöver det ena utesluta det andra?
Vore det inte bra att satsa på båda tävlingarna parallelllt, som jag nämnde i mitt svar?
Är det inte ens värt att kommentera att den tekniska möjligheten redan finns?
Hur blir det nu med priserna från Rögle?
Har du missat att jag/vi jobbat på fallet ett bra tag, trots att jag informerat dej om detta?
Kunde man hitta en kombinationslösning då det gäller tävlingen?
(trist att du konsekvent negligerar mina brev, och att jag därför måste kommunicera via gästboken istället)

SOUVENIRER
Här kommer senaste nytt från souvenirfronten:

Vi har nu tagit emot ett tillräckligt stort antal förhandsbeställningar av Replica Matchtröjor för att beställningar ska kunna göras!

Vi arbetar nu med att göra de sista sammanställningarna av det vi behöver i form av grafik och inom det snaraste blir det beställningsdags!!
Har fått tag på de pms-nummer som gäller för de rätta färgnyanserna på tröjan (allt för att Ni ska känna er riktigt stolta i er tröja).
Namnen som ni (eventuellt) önskar på Era tröjor kommer tryckas i exakt samma teckensnitt som A-lagsspelarnas.
På sifferfronten arbetar jag för att få fram ett teckensnitt som är till 99% likt A-lagets. På grund av att NHL äger rättigheterna till de exakta går de ej att trycka. Men Ni kommer absolut inte bli besvikna kan jag lova!

Ni kan fortfarande förhandsboka Er egen tröja och på så sätt försäkra er om att tillhöra de första som drar igång vågen av färggladare läktare. Målet är att spelarna ska mötas av ett grönvitt läktarhav varje gång de skrinnar ut i arenan!

aw: Det finns intresse att lägga upp din fint gjorda tipparliga på officiella nätmagasinet. Skicka ett mail till mig med vidare förklaringar om hur den kommer byggas upp så jag får veta lite mer om saken.

aw: Rent spontant så vore det kanske en bra lösning att satsa på båda ligorna parallellt? - både det nya 1-X-2 som jag tycker är kanon OCH din PHP-variant av den gamla RFN-tävlingen!
Rent tekniskt är det inga problem att lägga upp skriptet eftersom stora delar av Belix bildsida redan nu använder PHP/MySQL.

Blev besviken när jag läste att det inte skulle bli någon tipparliga i år (i och med RFN:s nedläggning). Så jag tog tag i saken med början i dag... Har byggt script för ungefär halva tävlingen, men innan jag fortsätter behöver jag någon som kan "hosta" det hela. Jag undrar nu om Officiella eller möjligen Belix är intresserad av att ha denna tävling på sin sida. Krav: PHP, MySQL. Jag jobbar på att få allt klart till helgen, men möjligen att första matchen får utgå!

MVH

// AW

fjortis:
Hej. Vad menar du med inte händer något på en fotosida.

Mej veterligen så är det för det första en privat sida som du på inget sätt behöver känna dig tvungen att besöka.

För det andra så har inte Rögle spelat några matcher där jag har varit därför inga nya bilder.

För det tredje så har mycket hänt på sidan bland annat en helt ny layout en ny länksida en ny sida: Rögle Grönt & Vitt nyheter.

Om du nu inbillar dig att du har någon som helst rätt att kräva någonting av mig så glöm det. Jag gör sidan i den takt som jag hinner eller har lust med.

Åter igen du behöver inte besöka sidan om du inte är nöjd med vad den innehåller.

Ha det från en uppretad Belix.

fjortis: Jag tycker att vi skall vara tacksamma att Marcus fixar en tipparliga, annars tror jag inte att någon hade orkat sköta en sådan för hand en säsong till. Sven gjorde ett jättejobb de senaste säsongerna.
Anledningen till att bildsidan inte har blivit uppdaterad är väl förmodligen att det inte har spelats några matcher som man kan visa bilder från på sistone...

Sv: HD/NST
skovdepeter: Vad menar du??? Reportaget hittar du på HD´s hemsida.

Alla: Men den traditionella hade varit roligare!
Angånede 1-X-2, så hade det varit roligare med endast
Röglefans som den förra som endast handlade om Rögle
och handlade inte bara om 1-X-2! Kan det inte arangeras en sån då?? Händer det inget nytt på Belix sida eller är det denna data som är skadad!

nä de gött med reportage hoppas de kommer ut på nätet också...

vault: ett reportagen varje dag fram till premiären...gottemos

HD/NST
Nu börjar tidningen skriva lite inför premiären på söndag..

Mygel: Sorry Mygel men Mora-Nybro är säkraste 1:an just nu (95%) Rögle- Arboga (92 %)

Patrik: Var inne o testade tippar ligan nu. Ser roligt ut att Rögle är det mest segertippade laget av alla :)

Dream team inlägg
Till alla som spelar dream team: posta inte reklam för tävlingen eller era dream team lag i lagens gästböcker. Posta sådana inlägg i allmänt snack istället.

Tack på förhand

fjortis: Här på Hockeysnack är det för fullt på gång med en värdig "arvtagare" till Tipparligan - "1-X-2"
Den kör igång nu när serien startar, men man kan provköra redan nu!

Premiär
Nu stiger tempen det kan jag lova :)

Om 6 dagar rullar bilen upp till ladan och man kan återigen inandas ordentlig luft :)

För de som uppehåller sig här nere i Lund/Malmö området så tänkte jag samla några stycken innan och klämma några pilsners och träna upp sångrösterna. Bilen upp är tyvärr fullbokad, men om ni är sugna på att värma upp tillsammans så är det bara att skicka ett meddelande här igenom GB:n.

Sen är det så att vi verkar bli ett rätt stort gäng som åker här nere ifrån till bortamatchen mot Halmstad. Om det är någon som är intresserad av att vara med så kan ävgen dessa meddela mig genom GB:n så får vi klura ut ett sätt att ta oss upp i samlad trupp.

Sv: ett råd...
Hata bafucin

Forza Fishermans friend!!!!!

Sv: ett råd...
Fransson: Ett tips angående punkt 5 i din lista med råd...två askar Bafucin:-)

fjortis: Håller med dig fjortis....tipparligan är en riktigt rolig grej att följa..

Hoppas att någon kan ta tag i det!!!

Tipparliga
Blir det någon tippar liga på Officiella eller Belix hemsida???
Tycker det borde vara en! Med eller utan priser spelar ju ingen roll!
Obs! Krossa HipHopyngve

Sv: Tröjor
bon scott: Om du kontaktar Siv Andersson på kansliet så kan du få besked. 0431-16236
Hälsningar lej

Sv: Tröjor
Är det någon som vet hur det blir med tröjorna?

Sv: Lika som bär
Junior: hahahaha, nu när du nämner det, så kan det nog stämma.....

Lika som bär
Man kanske skulle skicka in en bild på Peter Lundmark till Aftonbladet. Där hade han kunnat bilda par tillsammans med Chuk(?) Norris i utnämningen "Lika som bär"

Hoho..

6dagar kvar....

Sv: tabellen slutar så här.
Istället för att hacka på varandra för eventuella feltips så skriv ner den tabell ni tror på tillsammans med erat namn, vilket lag ni håller på och hur många mål ni tror ett av lagen gör (valfritt vilket lag) och skicka detta till [email protected] så får vi se efter färdigspelad serie vem som hade mest rätt.

/Micke

Nu blir det svårt..
Vi får se upp nästa söndag..

Arboga har värvat den målfarliga Tomas Jansson från Vaxholm från div.1

Sicket artistnamn!!!

ett råd...
1. Få en god natts sömn
2. Ät en ordentlig och näringsrik frukost.
3. Ring polarna och bestäm när ni ska köra
4. Sitt lungt ner i absolut tystnad och visualisera om hur det ska
gå i matchen.
5. Käka två påsar halstabletter
6 Bege dig ut till Ängelholm ishall.
7. Sjung så in i helvete.

Detta gäller för nästa söndag!

De fyra som går till SA:

1. Rögle 2. Bofors 3. Mora 4. Hammers/Mörrum

Ebbe: Såklart, här skall inte tas några returer framför vår målvakt. Det kallas att freda sin kasse och inte grishockey. Möjligt att Hammarby spelade bättre hockey...men de vann inte.

Sv: Köbelag
Fransson:
Visst ledde det till Elitserien och det var härliga år, men åren efter det med konkurshot och allt som varit vill jag inte uppleva igen. Ödesmatchen mot Kristianstad var värre än alla andra matcher jag sett..
Elitserien, ja tack. Men inte på samma villkor och inte med de följderna, då är jag nöjd med Allsvenskt spel.

Ebbe:
Det var Bengt Lövgren som lånade pengarna.

Fransson: Jag vill bara rätta till en felaktighet i ditt inlägg.
Lennart Nordstrand och hans styrelse hade inget att göra med dom lånade pengarna tvärtom ärvde vi 8 miljoner i skulder som vi plockade bort under Lennarts ledning.

Hälsningar
Lasse
Spänningen ökar eller hur

Bafucin: Var uppe i skövde och kollade, och kan säga att jag tyckte att Hammarby spelade en bättre hockey än er. Så fort rögle försökte ta retur skulle ni upp med nävarna och mer eller mindre slås...

Fransson: var det inte örning som lånade pengarna??

Röglemange: håller med...se bara på Rögle...inför säsongen 91-92 lånade Lennart Nordtrand 10 miljoner kronor, för att kunne köpa in riktigt duktiga spelare...och se vad det ledde till.....ELITSERIEN!!!

Köbelag
Skulle det vara något konstigt med att ett (Köbelag) skulle bli tvåa
va säger ni då om Färjestad i eliten då?dom har ju lagt ner ungdomsverksamheten för att bara ta andra lags spelare.
Ska man kunna lyckas måste man ju köpa in spelare.

nedräkningen....
...har börjat.... 7 dagar och 30minuter kvar

Hoppas på trängsel på ståplats!!!!!

Jag tror Rögle BK, Bofors, Mora och Hammers går till SA.

Jugga: Jäkligt moget att kalla dom köbelag. Alla lag i de övre serierna är köbelag. Även Rögle. Varför skriker vi annars om nyförvärv??

Sv: Idiotiskt uttalande!
Fransson: Han frågade nog resten av oss om vi trodde att dret skulle bli två siffrigt :)

Röglemange: tvåsiffrigt och 8-1?? Hur fär du det att gå i hop??

MEN DEÄR HÄRLIGT MED ENTUSIASM!!!

1 Rögle
2 Bofors
3 Mora
4 Troja
5 - 10 Kan sluta hursomhelst (även 4:e platsen är tveksam)

11 Mörrum
12 Nybro

Röglemange: Bofors, Rögle, Mora och Oskarshamn till SA. Resten hur sokm helst.

Om du kallar Bofors hockey för grishockey så har du inte sett speciellt mycket av laget. Grishockey är väl det sista de spelar.

Bobcats 4ever!!

Lycka till i serien.

Röglemange: Rögle, bofors och Mora bland blir det tre första sen kan det go hur som helst!

Röglemange: Du måste vara sjuk,hur fan tror du att Hammers skall göra för att komma 2:a, du måste skämta Hammers är ju seriens sämsta lag ( Köbelag )

tabellen slutar så här.
1.A RÖGLE för vi har Melin i båset och kanongrabbar i laget.
2.A HALMSTAD!Jag tror på skrällvarning!
3.A BOFORS Jag skulle hellre slippa grishockey i serien.
4.A MORA
5.A OSKARSHAMN
6.A VÄSTERÅS Kul och ha dom tillbaka!kan bli med bland topp 4:a
7.A TROJA-LJUNGBY
8.A TRANÅS
9.A MÖRRUM
10.A ÖREBRO
11.A ARBOGA
12.A NYBRO Blir tyvärr sist!

Kom igen nu grabbar och tjejer och tippa tabellen som ni tror den slutar.

rbkfan: Du har helt rätt,nu är ju killarna bara inställda på serien,så do då blir det berg o dalbana i träningsmatcherna.Nu har vi siktet inställt på Arboga på söndag!va tror ni blir det 2 siffrigt bakom Arbogas målvakt?mitt tips 8-1 till oss.

Roadrunner: Skit i detta! Nu ser man framemot nästa Söndag!!!

Där hjärna, talang och förmåga tar slut, tar nävarna vid!
Vissa verkar aldrig ha haft något annat än nävar.

« · 115792 · »