1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27187 inlägg · 5186 ämnen
« · 116875 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Ekonomi
Hackborn1: Om jag inte minns helt fel så hade Rögle en omsättning förra året på 12 miljoner. Kommer inte ihåg vad spelarlönerna låg på. Någon annan som var på årsmötet kan kanske friska upp minnet?

Ekonomi
Läste Aftonbladet idag (se länktips) om ekonomin i elitserieklubbarna. Totala spelarlöner per år låg mellan 15-32 MSEK och de omsatte 39-118 MSEK säsongen 2001/02. Är det någon som har koll på RBK´s siffror?

Spelarstatistik RBK
Hade inget bättre för mig än att sitta tänka på vem som vinner den interna poängligan osv i år, här är min gissning:

Poängligan: Magnus Hermansson
Utvisningsligan: Daniel Larsson
Stjärnligan: Roger Hansson

Spelbolag
Vad tycker ni om debatten om Ladbrokes,Unitbet & Svenskaspel?
Jag tycker Hammarby & AIK gör helt rätt. Enligt AIK´s VD så får "vi" allsvenska klubbar inte ett smack av Svenska Spel´s pengar. Bara elitserielagen.

Men som vanligt. Förbundet vill bara dom allsvenska lagen skit verkar det som.

Sv: tänkte bara fråga..
Junior: Visst e "Cocha" litet och trångt, men det är endå bra drag och trevligt folk där!

vi måst ju hålla kontakten, alla vi som skapå pub, så det blir av

La Cocaracha . Ska vi inte på plats med fler än 5fans på puben?. Nä skämt å sido. Där e jävligt litet å trångt

OE: Glöm inte Bengtssons på hörna...
Det finns mååååånga ställen som v kan fira segern på

Fransson: Helt rätt! Allt finns i Halmstad city, Bulls är heller inte helt fel och inte Mårtensons heller för den delen. Ett annat trevligt ställe är Kompassen, och La Cocaracha och ...... Som sagt Halmstad City har allt som krävs för en lyckad helkväll.
Ni som är Högskolestuderande kan även besöka Kårpuben, (garanterat lägst priser, fast stället jäkligt e sunkigt).

Se till att göra Halmstadmatcherna till fester i år! INGET MER AV DET NEGATIVA FRÅN IFJOL!!!!

Sv: för fan
Ja det är pinsamt. + att det kommer att bli FRUKTANSVÄRT jobbigt att lyssna på.. ÅåååÅ!!

för fan
saxat från Halmstads hemsida

Det var någon som frågade vad som hade hänt med klacken..
En medem i Sledgehammers svarade så här:

"Eftersom det inte har varit någon större publiktillströmning på träningsmatcherna, och då inte heller i klacken har det varit naturligt att det inte har hänt så mycket med klackverksamheten utåt, men vi i Sledgehammers har jobbat lite med klacken inför säsongen.

Att få med större delen av publiken krävs att vi i klacken håller tempo i våra sånger, och det kommer vi i år att göra ännu bättre detta året än förra, då vi bara hade 1 trumma. I år har vi handlat in 1 trumma till, men även att par koklockor som för ett härligt ljud."

Ska vi behöva lyssna på trummor oc KO-KLOCKOR(!) bara för at halmstadsklacken inte kan hålla takten?

Ja hatar trummor på en hockeyrink och vad jagyucker om ko-klockor ska jag inte ens yttra mig om.

Jag vet att vi kommer att överrösta dem ändå, men ko-klockor? AAAAAAAAAAAAHHHHHH

vi bodde på kronocamping under festivalen och på fina laxen till premiären av förra säsongen, så jag kan stan lite
Det fnns en bargata som där är räääättt så bra tryck på..

Ta en taxi och säg att ni ska till O´learys så kommer ni dit!!!

åhh va jag längtar!!

Fransson: Jag är på o ta några bira uppe i Halmstad. Eventuellt så tror jag att vi kommer att vara 29 pers som ska upp och kolla. Vissa ska fortsätta o festa efteråt. Jag är kass på pubar i närheten av deras ishall. Är det någon som kollade omgivningarna under hockeyfestivalen??

Matchbilder Rögle-Växjö
Bilderna från kvällens sömnpiller är uppe nu. Åter en match som försvarar utrycket motivation slår klass.
Håll till godo vänner vi ses i ladan på söndag
/Belix

tänkte bara fråga..
Hur tar folk sig upp till Halmstad..
Själv blir det tåget.

Det hade varit gött om vi hade kunnat träffats på någon pub innan för ett par kalla!!

några förslag?

hämmers..
...rankar Rögle tvåa

kolla länktips

Sv: Matchen
Så som jag så det så var det ingen i Rögle som verkade vara intresserad av att vinna, ingen skärpa i passningarna ingen tanke i Powerplayspelet, inget konstruktivt spel och Wolle hade några äventyr utan för buren som han inte skulle ha haft...

Hoppas nu att den gamla myten stämmer:
"Man ska aldrig spela bra matchen innan premiären"

ALLA TILL LADAN PÅ SÖNDAG!!!!

Ursäkta, det stod ju kommenterat lite längre ner.

Var spelet lika "dåligt" som resultatet?

3-4 och SLUT enl. Lakers forum

Byström matchstraff.. Hmm
Det var väl förra året som Hultgren fick matchstraff i en träningsmatch och sen var avstängd i premiären mot Halmstad.

Han jag pratar med i ladan säger också att det är TOTALT VÄRDELÖST och gemförde Rögle med Lejonet. USCH.

Tur att man förengångsskull jobbar kväll..

2-4 enligt Lakers forum.

Och så blev det 1-4 och Byström har fått matchstraff...

nicke: Det blev 1-3 direkt i början på tredje. Rapportören är på väg att avlida av tristess. Underhållningsvårdet är på minus.
Men ett uselt genrep ger en bra premiär eller så. Vi får väl hoppas på det.

1-2 enl Lakers forum;-(

Svenne: Inga fler rapporter?

R.Hansson gjorde målet för er som vill veta..

Svenne:
Kan besvara min egen fråga, fick en kort rapport från hallen.
Det står 1-1 efter första och 13-7 i skott till Rögle. Underhållningsvärdet är inte speciellt bra enligt rapporten...

Matchen
Har någon koll på hur det går ikväll ?
Ingen som har skrivit något om sista träningsmatchen i kväll direkt...

Sv: Swehockey
Där finns även en trevlig sida "elitseriens historik 1972-2002".
Där kan du kolla alla spelare som spelade i Rögle BK under elitserie tiden. Poäng, mål mm.

Sv: Biljettpriser
Hett tips till alla små kommunister som vägrar ställa upp på den biljettprissättning som en kompetent och duglig styrelse satt upp, förmodligen efter noggranna kalkyler och riskberäkningar:

Stanna hemma!!!

Lågbudgetalternativet skulle kunna vara att parkera mopeden utanför en villa i Södra Utmarken och planka in i andra periodpausen. Garanterat gratis och garanterat enligt den modellen ni försöker leva era liv.

rbkfan: Skillnaden mellan ÄFF och Rögle är väl två. Rögle satsar på att försöka nå högsta ligan vilket kräver pengar, ÄFF satsar på att hålla sig kvar med samma material som mer eller mindre har varit med sen de lägre serierna. Kanske viktigaste skillnaden är ändock att ÄFF försöker skapa ett intresse kring fotbollen i Ängelholm. Även om hockeyintresset har minskat i Ä-holm på senare år så är Rögle redan väletablerat i regionen.

Personligen, som student, så tycker jag att det är mycket pengar. Men samtidigt så vet jag att om vi ska satsa mot eliten så krävs det att vi drar in pengar och har ett plus resultat om vi nu når upp till vårt mål. Kan säga så här; jag kommer att följa Rögle oavsett vad som sker även om priserna är av det lite saftigare laget.

Nu har vi en tränare som satsar mot eliten fullt ut och smakar det så kostar det :)
Just nu är vi 500 000 kr ifrån att vara en av de få klubbar på denna nivå som går med plus och utan sådana publik dragare som Leksand och tätare med matcher så är det kanske svårare att dra in dessa pengar. Styrelsen måste även ha med i sina kalkyler att vi KAN missa SA och på så sätt förlora en massa pengar.

Däremot så kanske jag skulle bli lite mer irriterad om de nu efter jul skulle höja priserna igen i en eventuell SA.

Biljettpriser
Instämmer, inte bra att Rögle börjar höja sina priser, där tappar man bara vanlig publik. Slipsgubbarna kommer ändå och sitter lika tysta som i kyrkan

Roadrunner: Jag vet då inte var du fått uppgiften om 2 till priset av 1 via HD/NST. Se Länktips ang. erbjudande med HD-passet. 20:- rabatt, men ändock en höjning!

Inte för att vara bitchig, jag kan nog klara av den här enorma =) höjningen, jag skulle dock vilja ha en motivering!

Roadrunner: Men var ska pengara komma in. Jag tror på att lägre biljett priser ger mer folk och där med mer pengar än om man skulle ha höga och ha mindre folk på matcherna...

Rättning i leden tack!!!

Ungdomar, pensionärer och värnpliktiga står för 40 spänn. De får med andra ord se en hockeymatch för vad en bärs kostar på krogen.
Prenumererar du på HD/NST kan du sitta 2 personer för priset av 1, det vill säga 60 spänn.
Riktigt små ungar går väl fortfarande in gratis?
Vid ett antal tillfällen erbjuder RBK saftiga rabatter till idrottsföreningarna i närområdet, för att öka intresset i bygden.

Frågan är: Ni som tycker det är för dyrt, vem anser Ni skall betala era kalas?

100kr + 20kr parkering. Sen bor inte alla i Ängelholm. Vi brukar vara typ 3-4 i bilen och då går det 30kr till. Så 150kr för varje hemmamatch är lite väl saftigt..

nicke: De är fan sjukt! Sänk det till 80! Det tar Äff om jag har rätt för mig! och 40 för ungdom!

Personligen ser jag hellere sänkta biljettpriser och en fylld hall än höga biljett priser och en halv fylld hall, håller ni inte med om det?

Swehockey
Har skrivit om Rögle och dom andra lagen i SHA NHA på sin hemsida..

Ebbe: Ståplats 100 kr och sitt 120 kr. Tror vi är dyrast i serien. Det är elitserie priser för ståplats. Malmö tar 60 kr för sina ståplats, men dom har kanske inte lika prisvärd ståplats.

Ebbe: Vadå?. Det står ju på hemsidan att biljetterna kommer att kosta 100kr för att stå. 120 för att sitta.

Personligen tycker jag det är för mycket pengar. Helt klart..

Ebbe: Nej, 100:- för ståplats enligt länktips!!

blev en nilla för mycket i sista nummret

aw: Du menar väll att sitplats kommer att kosta 100 kr. 1000 kr för ståplats låter lite väl mycket..

Biljettpriser
På Officiella, under biljetter står att Ståplats kommer kosta 100:- (höjning med 20:- va?) Stämmer detta och finns det någon motivering till höjningen? (Skillnaden är nu bara 20:- jmf. med Sittplats).

Sv: KVP
Hackborn1: KVP handlar om Joakim Svanhall/Mörrum idag..

Sv: KVP
Hackborn1: Vet inte om de har präntat ner nåt om vårt kära Rögle ännu. Men i dagens tidning så skrivs det om Mörrum.
Tråkigt att de inte gör någon ranking :(

KVP
Läste KVP igår, såg att de hade börjat bevaka Allsvenskan södra nu inför premiären. Igår skrev de om Daniel Wallin i Oskarshamn. Vet någon om de skrivit om RBK ännu??

Sv: Tipparliga
OE: OK, då kör vi på det - en så bra lösning som möjligt för röglefolket.
Natti

Sv: Tipparliga
Patrik: Jag negligerar absolut inte några mail. De senaste dagarna har jag knappt varit på nätet i längre tid än 10 minuter och har inte hunnit svara. Men nu har jag svarat och mail ligger i din brevlåda.

Inget behöver utesluta någonting annat. Kan jag bara få lite mer information om hur sakerna fungerar tekniskt sett så ska inget vara omöjligt.
Jag länkar gärna till alla tipstävlingar, men som sagt: Har inte hunnit sätta mig in i alla nyheter ännu.

Vi hörs!
/OLOF

« · 116875 · »