P: Den har inte körts så ofta. Skulle gissa på att det beror på att folk inte kan hänga med på rytmen. Annars är det en riktig hit. Vet inte vem som gjorde den, men tror till 99,5% att det är den ende som behärskar förmågan att göra riktigt bra ramsor - allas vår Stellan!
Gokväll på er... Vet inte vad tidigare Tranåsbor skrivit eller sagt ang. domarens insats i bredstorpshallen? Låt mig få ge min åsikt om det hela: Ok, visst domaren höll inte allsvensk klass, han var ojämn men som tidigare sagt så drabbade det båda lagen. Det som vi i Tranås reagerar extra starkt på är att Johan "Liket" Lindström får 2+2 min för vad som kan ses som en klapp på kinden i jämförelse med (vem det nu var):s tackling på Holmgren. Men nu gör ju TAIF-spelarna ett misstag o stannar upp i spelet. De inväntar en signal från domarn som aldrig kommer. Rögle kan då relativt enkelt med rutin o skicklighet sätta 5-4 bakom en besviken Kalle Matsson i Tranås kassen.
Med andra ord: Domarn gjorde ett mkt stort misstag men TAIF -spelarna har sig själva att skylla efterssom de inte fortsätter spela. Man får räkna med att domarn inte kan se allt...
Och så vil jag även säga att ingen ur FCS (Flying Crane Supporters) kastade in ngt på isen, svårt att tänka mig det iaf. Vi i FCS är hopplöst placerade bland en massa småungar som jag såg kastade in burkar och programblad. Det förklarar inte snusdosan och sittdynorna men, men...vissa växer väll aldrig upp?
Hoppas att vi kan bjuda på finare stämmning nästa gång och att vi slipper såna här tråkiga incidenter eller vad man ska kalla det. Har absolut ingenting emot er som förening eller er som supporters, bara så ni vet.
Och om ni undrar hur jag avreagerade mig blev det ett kraftigt slag med näven i planket. Svullnaden har fortfarande inte gått ner men det är sånt man får ta. Lever nog lite väl mkt för hockeyn skulle jag tro...
Ha de så fint /Steken
PS: Stavfel o sånt hoppas jag ni inte bryr er om, sent på kvällen förstår ni...
Backen: Tackar för välkomnandet. Jag tror att 99% av oss Rögle supporters också hoppas på en trevlig match på fredag (med Rögle seger såklart). Men tyvärr så har vi våra hmmm jag vet inte vad man skall använda benämning på dem, sandlådebarn??? Men vi får hoppas att dessa mindre mogna människor inte förstör detta härliga derby för oss andra.
Vill bara säga att ni är hjärtligt välkommna till Halmstad med ert fantastiskt fina lag som börjat serien på ett magnifikt sätt. Hoppas att Hammers kan matcha Rögle så att det blir en hockeyfest med fart och fläkt, Att Rögle hör hemma i SA är det ingen tvekan om och jag hoppas att Hammersa kan knipa en plats där också, Och till alla er som älskar att hata vill jag bara säga : varför skulle jag inte kunna lyckönska Rögle i Allsvenskan ? jag Bor i H-stad och håller på Hammers men för den delen kan jag vara ödmjuk och önska ett annat lag välgång, speciellt ett lag som Rögle som har kvallitè och är en tillgång och atraktion i denna serie, det finns för mycket hatskriverier i dessa olika gästböcker och jag kan inte glorifierar inte våran egen på något sätt. Detta är skrivet i all välmening och jag hoppas att det finns någon som tar det till sig på ett positivt sätt.
M B E: Dom gjorde det som det blir stora rubriker om i tidningen när Röglesupportrar är inblandade. I detta fall kastades det in allehanda saker på isen vid Hanssons 5-4 mål, och det var inte lite heller. Detta som protest mot domare Claesson, som gjorde en del misstag, men dom var lika många åt båda håll.
Jonas: Nu blir den här forum nykomlingen nyfiken. Vad vad det egentligen publiken i Tranäs gjorde? Först läste jag Hansons kommentar i HD i morse att han blev extra glad när han gjorde 5-4 målet till Rögle eftersom publiken "jublade så" när 4-4 kom, och nu denna kommentar. Vad hände?
OE: eeeh, jag är inte så otroligt insatt i frågan ang. Melody Club och Caesars Palace. Däremot känner jag sångaren i Arken, så jag vet att bandet startades i den by där jag bor - Rottne, 2 mil norr om Växjö. Från detta icke-hockeyrelaterade ämne till... hockey; Gårdagsmatchen var obehagligt lik träningsmatchen mot Oskarshamn. Snabbt ledningsmål för Rögle, varefter spelet föll ihop som ett korthus. Det tog tvärstopp i mittzon. Powerplayspelet under 4-minutaren var riktigt dåligt Några glädjande saker var dock 1. Pelles 3-0. Riktigt klapp-klapp-lir 2. Iwarssons insats i första perioden 3. den sista halvminuten ;-) 4. Glädjen efter matchen!
FC: Stackars dig du har det inte lätt med dommarn, du kanske tillhörde den skara av mentala kalhygge som visade hur man ska uppföra sig när en dommare inte blåser som Du tycker han ska göra. Det var fantastiskt moget av Trasåns publik att börja kasta in allt som fanns i händerna program, läskburkar, sittunderlag, och snus. Allt efter den dommare som försöker göra sitt jobb efter bästa förmåga. Jag kan hålla med dig om att domarn var ojämn. Men jag tror att jag har rätt när jag säger att han var lika ojämn mot båda lagen. Jag tycker inte det är fegt att klaga på dommarn. Det är så dumt att så det finns inte ord för det. Sen om någon tagit ES i sin mun så är det inte så konstig vi vinner ju matcherna mot motståndare som är så bra att dom skulle vunnit mot oss om dom nu inte hade dommarn imot sig. Sen när det gäller skottstatistiken så var det kanske rätt att ni vann skotten men varför gör ni inte mål då eller var det nu dommaren som stod ivägen för skotten med. Det behövs knappast sägas men iallafall väx upp och kravla dig ur sandlådan. MVH Belix en av dom fem :-) tillresta.
Har lagt upp bilderna från gårdagens match. Det finns även uppdaterade nyheter på RGV. Kan dessutom konstatera att redan nu i Tipparligan har tätgruppen utkristaliserat sig :-)
FC: Äfter som ja endåsiter ock v'änntar på tidningen kann jag svaraadej Vivar 12- femton pärsoner på bortal"äktarn ieran sunkna isall fortfarande har en dommare alldirg avjort en is hockey match even om Clason änd rade nivvå i var je anndetag Visom va där konnstat erade at rätt lag van eran egen stockstatistek stemerinte m'ed dän ofsiella. nukom tidningen så jlag slitar nu..vvvvvvvvv........
Aftonbladet är sådan härlig och rikstäckande tidning ;) Idag när varken Hammarby eller AIK har spelat så står det inte ett skvatt i tidningen om resultaten. Inte ens en notis :/
...Rögle BK för att ni inte slarvade bort de tre poängen i Bonnläpphallen i kväll. Hedersomnämnande till Roger Hansson som visade att gammal är äldst när det som mest behövdes. ...för att man slapp 3,5 timmar bakom ratten tuggandes fragda. Man blir en mycket bättre och mer harmonisk bilförare med tre friska poäng i trunken. ...för att det fanimej alltid regnar när man börjar närma sig Ljungby. Som om det inte är tillräckligt mörkt och eländigt i de trakterna ändå. ...till hemmapubliken, som genom sitt uppträdande i slutet på matchen YTTERLIGARE EN GÅNG får mig att känna mig stolt över Ängelholmspubliken, när den är som värst.
Fan vad glad man blir när man ser att vi har gjort dubbelt så mycket mål som de som har gjort näst mest. Och att vi även leder serien trots att hela laget ska vara i anfallzonen samtidigt.
Släppa in tre mål på sex minuter.. Det tyder på okoncentration eller svagt defensivt spel.. Himla tur har vi. Hoppas detta blir en väckarklocka när vi möter betydligt bättre lag!
Frisco: (B)lindh gör sin 2:a säsong i Elitserien, men det är inte säkert att vi slipper homom ändå:-( Han dömde nämligen Halmstad-Oskarshamn i 1:a omgången
FC: Ehh, jag var inte däruppe, men 36 - 31 i skott tycker jag inte säger så mycket. Om det hade varit ex 36 - 20 eller så är det en annan sak. 36 - 31 verkar mer som det var en jämn match där Rögle utnyttjade sin chanser bättre.
Jag läste att ni har tagit E-serien i eran skånska mun??
Tillåt mej le, Ni ska vara j'ädrigt tacksamma över någon poäng alls ni kan ju alltid fråga dom 5 tillresta om Rögles match det skulle normalt inte blivit en poäng alls jag vet det kan verka fegt att säga att dommaren avgjorde men så var fallet skottstatestiken #36-31 Sov gott...........sssssss..........
lumberjack: Vi fortsätter och testar oss fram. Om inte annat var det skönt med en vinst, jag är i Umeå och hade själv "nytta" av att få resultaten. Hälsningar Håkan Eriksson
Annars är det en riktig hit. Vet inte vem som gjorde den, men tror till 99,5% att det är den ende som behärskar förmågan att göra riktigt bra ramsor - allas vår Stellan!