1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27190 inlägg · 5186 ämnen
« · 129284 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

KVP
Underbar bild i KVP idag när Rögle-spelarna kommer inkrypande efter matchen....

Tråhha!
Nån som ska till Ljungby imorgon från Lundatrakten och som har plats över?

/P

Ny spelare till J20
Rögles J20 har gjort klart med en ny spelare, en utländsk sådan. Han kommer inte från något land som ännu inte förknippas med proffs hockey. Landet är Kroatien.

Luka Teuber heter han och deubutterar om 1 ½ timme (15:00) mot Mora.

Sv: LÄKTARKROSS
Dom på högra sittplats igår är det samma gäng som var i Sannarsphallen och skrek på sittplats?. Kommer ihåg att Rögle spelarna åkte och tackade dom efter matchen mot Halmstad.

Det var länge sedan det var såhär kul med hockey:n. Ett jävla bra tryck på läktaren. Spelarna kämpar som djur. Alla nyförvärven är skitbra. LIVET LEKER!!!!!!

Sen tycker jag att det är skitskoj att Jersmyr kommer in på isen och klappar och vill att vi ska sjunga högre för att spelarna ska komma in.. Fräckt som fan!!

OE: Håller med, hatten av för högra igår. Mer sånt.

Högra sittplats börjar likna svängarna i Madison Square Garden! Grymt publikstöd!

Gasolin: Varför hatar ni Troja?
Jag hade sittplats och fick höra mycket om bönder och tomtar och att "en handgranat skulle passa där" (om Trojas klack)

Joinzzon: Vakna upp nu... den dagen då vi slutar att hata troja o miffo finns inte... det har hängt med i 20år.. om det inte var tryck igår varför bjuder spelarna på sig så mycket efteråt då?????? Läktar-kultur kallas det.... Man Citys fans sjunger säkert om hur mycket dom älskar Man Utd, liksom Dif om Aik, Bois om Hif, Lazio om Roma, Bif om Fck, Pelle #20 kung....

Klacken
Om man inte ska sjunga lite om räliga Malmö kan man lika bra börja med TIFO! =)

Hm?
Joinzzon,Eh,är du lomhörd eller?Det var länge sedan det var sånt drag i hallen.Din matte borde också uppgraderas.Men visst sjöngs det en del hatramsor det kan jag hålla med om.Men så jäkla ofta sjöngs de inte.Även jag är less på dessa men men.Och om du är en trogen Röglesupporter så förstår du varför kännslorna är som de är mot räliga MIF och deras bidragsgivare!Till sist tycker jag att det är märkligt att tränare,spelare och morgontidningar skriver om det härliga trycket i hallen som du tyvärr missade.Jag håller med om att vi borde hata mindre och älska mer.Men dagen då vi skulle älska MIF och Percy,ja då är det sju torsdagar i veckan.Imed och motgång finns bara Rögle

yrrol:
Vadå läktarkross ??
För det första: Det lät inte speciellet mycket
För det andra: Hur roligt är det att höra hur stor p##t Percy har ??
För det tredje: Hur kul är det att höra hur mycket vi HATAR Troja ??

Jag ÄLSKAR när ni sjunger t.ex vem som är det bästa Grön/Vita laget ..... men jag är jävligt less på att höra sånger om MIF (o det är typ var 3:e sång) o att hata motståndarna.

ÄLSKA Rögle i med o motgång o SLUTA hata
Tack
// Joinzzon

Sv: Joinzzon krossaren Znuttis!!
znuttis:
Jaja du fick 10p o jag gick miste om 260 spänn bara för att pågarna inte kunde göra mål i tom bur ..... vilket är bäst att du får 10p eller att jag får 260:- ??

Joinzzon krossaren Znuttis!!
Måste berömma pågarna idag....Bra gjort grabbar!!
Så bra, så att jag som e nybörjare både här o på tipparligan fick in rätt resultat idag. Alá 10 poäng!
Till Joinzzons stora förtret ...hehe he.Jag steg i graderna o han sjönk som en gråsten ;-)
Undrar hur det ska gå med husfriden nu!!??

Väl möt alla på söndag,vi ses i Ljungby!

LÄKTARKROSS
Vilken lirare!En Pelle Svensson finns bara en Pelle Svensson.Trycket från klacken var helt otroligt.Kul att även högra sittplats tar ton.Bra jobbat!Rögles krypmarch in på isen var även det en höjdare.Nu kan man sova gott inatt igen.Alla till Ljungby på söndag.Imed och motgång finns bara Rögle.

Sv: Dagens match
Helt underbart! Bra drag på läktarna, bra drag på isen, tre poäng och en nyköpt Rögle t-shirt som är jäkligt vacker.
Vi synes på söndag.

Söndag
Kom igeg nu ska vi visa tomtarna vad som menas med läktar kultur är!
_VI HÅLLER PÅ RBK...

Det är dags
att berömma våra målvakter. Melin har gjort det i pressen och det är dags att vi också berömmer våra målisar. Wolle verkar vara stabilare än på länge. Bara berömma Melin för att "våga" satsa på båda målvakterna.
Men förr eller senare så måste Melin utse en första målvakt. Jag lider med Herr Melin, det måste vara svårt.

Vad tycker ni?
Jag sätter en slant på Wolle!

Gött att Blanck fick göra mål ikväll, två dessutom

Sv: Matchbilder Rögle Troja
tack för en helt underbar kväll.. fy fan vad jag älskar er rögle folk. hoppas vi ses på söndag..

Jersmyr. Kungen på isen!!!!!!!!!!!!

Matchbilder Rögle Troja
Bilderna är uppe från kvällens match.

Bästa stämningen på flera år!!!!!!!
Fy fan vad grymt ös det var ikväll grabbar o töser! Bästa jag varit med om på många år!

Hoppas på ett par hundra i Ljungby på söndag!!

fjortis: Gratulerar till segern! Jag själv svek ju lite och stannade hemma men ses på söndag kan jag inte säga heller. Matchen krockar nämligen med en ytterst viktig kvalmatch i fotboll för Guddarps IF!

tk: 31 på ca 20 sekunder mellan bägge målen

fjortis:KÄMPA RBK

Dagens match
1-1

Sv: Souvenirer
Rögle Fans: Halsduken bör komma inom ett par veckor.
Keps kommer senare på säsongen. Nu i höst satsar vi på snygga grönvita beppehattar. Logo Broderad samt RÖGLE i rött broderat när man viker upp brättet. Kan bli storsuccé i shopen!

Sv: Inför Troja
Rögle Fans: Inte för att vara sådan, men det är bättre att du för in det i tipparligan än i GB:n ;)

Sv: Inför Troja
Alltid där: Jag hoppas att Rögle vinner med 6-2 och mål gör Jonas Nordquist 3 , och Björn Lindén 1 , Magnus Eriksson 1 och Kristoffer Starck 1 och 2500 st i ladan

nicke: hehe. Han har ju två. Han vill ju inte själv ha dem :)

Troja på söndag
Jag o Nicke har två platser över i bilen från Helsingborg/Ängelholm på söndag borta mot Troja. Intresserade kan skicka brev till Nicke genom brev funktionen.

Inför Troja
Kul med lite inför matchen läsning idag - det tar sig - tack.

Mycket många til ladan i kväll.

Tipparligan
Fint att man ska åka nu så är man inte hemma till klockan 19!
Trodde jag, så funkar inte tipparligan

Mygel: Not, den är bokad av mig. Du kan få min snygga Griffins halsduk;-)

OE: Ack det var ju lite synd. Det betyder ju att tröjorna inte kommer att komma förrän i december då :(
Tja jag får väl trösta mig med en T-shirt idag då och en lånad halsduk av Hackborn :)

OE: När kommer nya halsduken och kepsen till souvenirbutiken.

TYST ??
Hej till Er alla.
Ovanligt tyst på forumet idag, trots att vi möter tomtarna ikväll.
Kan det vara så att Ni inte är benägna att skriva idag (kanske för mycket öl redan).
Hoppas att alla sköter sig ikväll, och då menar jag att man hejar på sitt lag och skriker som f-n.

Från en på sittplats som inte kan vara tyst..........

Ha en fortsatt god eftermiddag (med eller utan öl)

Souvenirer
Nya mörkgröna t-shirts med stor Röglelogo över magen har anlänt till shopen! Kostnad 159:-

Matchtröjorna beräknas komma om ca 8 veckor. Det är tyvärr den tid det tar med leverans och produktion, men den som väntar på något gott...

Sv: Enligt....
Jag tror ni oroar er i onödan, pågar. I JP (Jönköpings Posten) idag fanns en artikel om Daniel. Så här svarade Dag Larsson, HVs sportchef, i den (jag sammanfattar):

Han har inga planer på att behålla Daniel under resten av säsongen, i morgon ska bestämmas ifall det blir de här 3 matcherna eller några till. Dag tycker det är viktigt att ha en bra relation till Rögle, de har ju också bara 7 backar att tillgå från seriestart, och har naturligtvis räknat med Daniel, men i den situationen som HV hamnade var det den enda lösningen att tillgå. Avslutningsvis säger Daniel "Killarna i Rögle är så bra att de klarar sig fint ett tag utan mig".

Mygel: Det är illa om styrelsen inser som fansen att det var dumt att låna ut honom, hoppas bara att dom ser honom som utfyllnadsspelare

Matchreferat från hvfantasten.com
"Daniel Josefsson bjöd på ett baklängesmål, men var annars mycket rejäl och stabil."

Ciao...

vault: Ja man får hoppas på det så att inte deras tankar om att behålla honom slår in. Det hade varit en alltför tung förlust så tidigt på säsongen :(

man får hoppas att HV:s skadade backar blir friska snabbt och "petar bort" Josefsson från en plats i laget.

Mygel: var inne på HV´s gästbok, och han hade lirat+att han hade varit riktigt bra.....vill inte säga detta men,,,skit

tomtekross i morgon

Fransson: Enligt Swehockeys online service så gjorde han. Ännu mer hmmmm

Enligt....
HV´s hemsida lirade Josefsson inte i dag...hmmmm

Sv: Glöm ej...
OE: tack för du påminnde! =) Det hade jag glömt... men nu är det gjort!

jag tro 4-3 till rögle

Glöm ej...
...att lämna in tipset i tid! Fortfarande en hel del röda punkter i listan!

Sv: Trojaner
Roadrunner: Det är mycket möjligt att Troja har seriens bästa målvakt,men det behövs verkligen när motståndarna tillåts att skjuta 40 skott VARJE match.

Sv: Bilder från Nybro
Ozzy: Det löste sig ju snabbt o bra, thx =)

Sv: Bilder från Nybro
Rumpolf: Klicka på Belix bildsida så funkar det nog =)

« · 129284 · »