Joinzzon: nej du.. vi får hoppas att det inte blir några såna denna säsongen=) men det ser ju inte så ut iallafall.. lite dåligt mot Mörrum men det var ju bara 4 mål.. men jaja!
Svenne: Jag minns att det blev 6-0 i Mora ja o jag minns att det tog 45 min o få en pizza som jag knappt hann tugga på förren vi var tvungna att sticka till hallen ja o jag minns att det stod 3-0 på nolltid ja o jag minns att Rögle sköt 1 skott !?! på mål i 1:a perioden o det var ett nerlägg av Pelle som skulle åka o byta ja
Något sämre än det har jag aldrig sätt Rögle prestera (eller inte prestera) ..... o jsag hoppas att jag slipper se något sämre :-(
Patrik: jodå patrik låt oss hoppas det=) ska du dit själv?.. jag ska såklart dit.. man sviker ju inte vårat kära RBK. för Mora ska vi slå shalalalala=) hej då
HasseT: Man får väl se det som ett positivt tecken på att alla samlar sig inför morgondagens match, och därför inte har tid att surfa? Ska bli väldigt intressant att se första matchen mot ett tippat topplag. Låt oss hjälpas åt att lyfta fram RBK till en ny seger! "Trevliga Rögle"
Röglemange: Helt rätt det blev 6-0 till Mora. Det stod redan 3-0 innan Rögle sköt sitt första skott på mål. Vi var två stackars Röglesupportrar som stod och mest längtade till vilket annat ställe som helst än att se denna utskåpning. Minns du Joinzzon ??
Patrik: Ack, ljuva minnen (eller delvis avsaknad av minnen) från de helgresorna. Då insåg man att det finns lika många galna supportrar som vi är. Och att vi har mycket gemensamt med dessa, dock är det laget vi älskar som skiljer oss åt.
Problemet med Ängelholms Ishall är väl att den ligger lite avsides från Centrum. Hade varit perfekt med en pub nära inpå hallen. Men tanken är god...
Förra säsongen knäppte Mora oss rejält på näsan uppe i deras hemmahall om jag inte missminner mig blev det 6-0 till dom. Och nu vill vi ha revansch på dom,nu är våra grabbar tända till 1000 och vill nog visa oss att det bara var en engångsföreteelse det som hände i södra hallen I onsdags!kämpa ner dom gubbar nu och visa vem som är bäst när det gäller.Heja heja heja RBK 7-2 slutar matchen till oss, kom nu alla RBK-fans på söndag och heja fram vårt kära lag.
En annan sak som kunde skapa lite bättre stämning är om man sökte kontakt med motståndarna i samband med matchen. De riktiga fansen är ju som vi - bara det att de håller på "fel" lag :-) För två säsonger sedan så hade RBK tre dubbelmöten lördag-söndag i Mellansverige. Då blev röglefansen mottagna på ett mycket postivt sätt av våra motståndare (se t.ex. hem.passagen.se/rbkfans/norra/9900/kronika8.htm eller hem.passagen.se/rbkfans/norra/9900/kronika13.htm ) Ett exempel är väl hur Arboga Army stod och skanderade "Hata Rögle", men när de sen kände igen röglefansen från supporterfotbollen i Södertälje, så sprang de fram och skulle kramas :-) Finns det något ställe i Ängelholm som skulle vara lämpligt för att bjuda in motståndarfans inför matchen? Eller är detta fortfarande en utopi att det skulle lyckas?
RBK-Micke: Du är inne på rätt linje. Jag skall berätta hur man som domare upplever en match. Jag har själv stor erfarenhet eftersom jag har dömt internationell handboll under många år med en OS-final som höjdpunkt. Det spelar ingen roll vilken sport man dömer utan man fungerar på samma vis. När man är på banan och man möts av burop så upplever man sig inte välkommen och man vet ju vilket lag publiken tillhör. Under matchen försöker publiken påverka mig men det blir det motsatta, man tänker att "dom skall inte påverka mig i alla fall" och toleransen mot hemmaspelarna blir mindre än mot bortalaget. Under matchen är det givet att man får acceptera att hemmapubliken inte gillar domslut som går emot dem. Det jag har berättat nu är fullkomligt mänskligt och beror inte påatt domarna skulle tycka mindre om laget eller om vbissa spelare.Man fungerar så som människa. Det viktigaste tycker jag är att domarna är konsekventa och kan ha "glimten" i ögat. Jag kan berätta att jag innan varje match går in och hälsar på domarna och efter matchen tackar dem för jag vet vilken svår uppgift dom har och hur ensam man känner sig på planen. Var positiv tillsammans med RBK lej
Fransson: jojoo.. jättebra tips;P haha.. jag kan typ inte tipsa för jag e inte medlem nu.. hmm.. hehe.. har inget årskort heller inte så lönt att köpa det nu för att jag hade inga pengar när de startade serien.. japp! hare!
Ja tänk er, Malmö i till kvalserien Rögle möter dem.. står 4-4 till det är en minut kvar. då stjäler Magnus Hermansson pucken på Rögles på.. gör en snygg fint förbi en MIF-spelare och bli fri.. gör ett liknande skott som Beljavski i Björklöven förra året ni vet (det snygga målet).. och Rögle vinner... upp i elitserien.. ni tror inte det blir fest då?!?!.. vi drömmer vi drömmer vi drömmer om, elitserien vi drömmer om att RBK ska upp igen å vi drömmer vi drömmer..=) jaja.. skulle det bli så.. så skulle iallafall jag vara jäkligt glad...:) hej då alla RBK-fans
Rögle vinner mot Mora med 6-2 och hoppas att det blir över 2000 st i ladan på Söndag och målen gör Jonas Nordquist, Daniel Josefsson, Björn Lindén, Magnus Eriksson, Kristoffer Starck och Magnus Hermansson.
Fransson: Nämn någon domare som du tycker gör ett bättre jobb än Morgan, av dom som brukar döma i Ängelholm. Jag förstår inte varför ni tycker så illa om honom, han gör väl inte fler misstag än någon annan. Jag minns speciellt matchen mot Björklöven i våras, då jag tyckte han gjorde ett utmärkt jobb bl a.
Men tillbaka till huvudtesen i mitt första inlägg i frågan. Varför vara negativa till domarna innan matchen börjat? Jag anser att ett bra sätt att få domaren att döma till Rögles fördel, är att inte skrika en massa okvädesord i onödan och för allra minsta misstag (hur man nu kan anse att en viss kvinnlig kroppsdel är ett svärord).
/// Fransson, tänk på "ordningsreglerna" i gästboken. Här kommer en "bantad" version av inlägget: ///
Fransson skrev: RBK-Micke: Sen finns det ju vissa domare, som verkar ha en riktigt negativ inställning till Rögle, Morgan Johansson och Ulrik Blind är två av dessa....missar domaren en solklar utvisning eller eller tar en ofattbar utvisning, tror jag inte att du håller inne med din aggresision
Junior: Det är väl ingen som sagt att inte domaren ska få höra när han gör fel (i alla fall sett med Rögle-ögon). Men dom "misstagen" kanske vore färre om man startar matchen med att vara positivt inställd till domaren.
Junior: Låter som en ovanlig arbetsplats. Jag föredrar en chef som är rättvis, och inte en som skäller på mej utan anledning, men där är vi tydligen olika. Stigsson: Självfallet är det lättare att stå ut med domarens fel om de gynnar Rögle :-)
Krångla nu inte till det. Jag hade ju ett stort övertag på Patrik.. ÅÅå :o)
Nu går jag händelserna fruktansvärt långt i förväg. Men tänk om Malmö så skulle åka ner i Kvalserien. Jag vetifan om jag skulle kunna förlåta Rögle om dom då missade Kvalserien..
Junior: Menar du "Domaren ska höra när han gjort fel" eller domaren ska höra när han gjort något som missgynnat mitt lag. Det är två skilda saker som kan vara svåra att hålla isär.