1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27190 inlägg · 5186 ämnen
« · 137493 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Halmstad försöker men ...
Man kan undra hur de kommer att hantera tränar situationen. Så vitt jag vet har Halmstad alrid befinit sig i nöd! Vågar klubben ge weinstock sparken?

Jag förtsår inte att de satsar på en målvakt när de redan har två hyfsade.... Vår gamle Spasic är ju deras andra målvakt så varför inte testa honom??? Nej jag tycker att Hammers är ute o reser... kanske reser de ändå ner till div 1??

Sv: GRATTIS DANIEL JOSEFSSON!!!
Stigsson: Instämmer i hyllningarna av Josef. Även stort grattis till honom för målet i söndags. Han har helt klart varit det nyförvärvet som har överraskat mest. Hade varit jävligt skönt om vi kunde få honom att kladda ner en liten kråka på ett kontrakt efter säsongen.

Sen trodde jag att man hade fyrfaldiga leven för folk inom familjen och Skåne. Resten får nöja sig med tre i bästa fall :)

Belix: Duger inte spaken längre?

GRATTIS Daniel!

Vi ska tillbaka!

Belix: Han är inte bara "Kung" i Rögle utan i hela allsvenskan, förmodligen vår Nya Rahm.

Stort Rögle-hjärta

Belix: Han är fotskadad och kan inte vara med på träningen i kväll.

Stigsson: Men han är kung i Rögle därför fyra leven :-)

Håller på rbk: Trodde inte att ni skåningar höll på med fyrfaldiga leven. Vad jag har lärt mig så hurrar skåningar endast fyra gånger för kungen eller fosterlandet i övrigt ska det vara tre leven?

Halmstad försöker men ...
I sina försök att kunna etablera sig i allsvenskan så har dom nu lånat en målvakt från LinKÖPing Daniel Sperrle heter han visst ska ge stabilitet i skutan :-) behövs nog mer än så

Håller på rbk: Jag får instämma i grattulationerna låt oss hoppas att han väljer att spela för Rögle även nästa födelsedag

GRATTIS DANIEL JOSEFSSON!!!
Ja må han leva , ja må han leva , ja må han leva ut i hundrade år ja visst ska han leva javisst ska han leva ja visst ska han leva ut i hundrade år!!! Ett fyrfaldigt leve för Daniel , han leve HURRA HURRA HURRA HURRA!!!!! Hoppas att du får en trevlig födelsedag Daniel... Men ät inte för mycket tårta så du inte orkar ladda om tills morgondagens match.....

Tack Fransson!
Tack fransson, nu är äntligen jag inne på gästboken så att det är någon med sunda åsikter... .... Jasså du kan se Rbk- västerås? Vad skönt att inga Landskronabor kommer då kan vi vara lugna ..... Eller du kommer junior???

Sv: Varför???
fjortis: man vill regera på bortaplan och det gör vi, när vi inte har konkurrens, sjunker trycket....kalla fakta är vad det är

Varför???
Kan någon ge mig en förklaring varför det är mer tryck på bortamatcher som Troja än vad det är hemma?

Sv: "Storhetstid"
Ebbe: jag vet, men Stockholmsälskarna Aftonbladet, är ju inte kända för att lägga ner så mycket energi på skånelagen, men det var en trevlig läsning!!!

Fransson: Kolla länktipset så får du se att det är sant!

Ebbe: det måste vara fel!!!

"Storhetstid"
I dagens aftonbladet står det om att Rögle ångar på mot ny storhetstid. Lite smikrande att en Stockholmstidning lägger märke till oss igen,,=)..

Sv: Mora matchen
Junior: Vi kunde ju inte sjunga så mycket....Ljunggren tog en hel period på sig när han skulle dra ge mig ett R..

geeeee miiiiiiigg ettt aaaaaaaaaarrrrrrrr
bbbbbeeeeeeeeeee
kkkkhhhåååååååå
vaaaaa bliiiiiiirr deeeeeeeettt??
eeeeennn gåååånngg tiiiiiillll
eeeeennn gååånnngg tiiiiiillll

Mora matchen
Läste detta i Moras gästbok.

"Därför det var ett riktigt bra tryck i hallen. trots att det bara var 2500 personer. Kändes magiskt.
Något som är miljoner ljusår bort i Smidjegrav. Tyvärr."

Själv tyckte jag det var katastof stämning igår.
Riktigt tyyyyyyyyyyyyyyyyyst långa stunder.

Hoppas verkligen det blir bättre....

Sv: Mörrum på fredag!
Fransson: förlåt mig själv...."håller på rbk" ÄR SUMO, såg det när jag kollade hans profil.....det går väl buss sumo???

Tacka mig sumo för att du kom in här!!!

RBK FANS I H-st: gå in på aia´s hemsida, där brukar det stå något, annars hör med sumo...om du vet vem det är...fråga på aia´s gästbok i såna fall!!!

Kan inte heller komma till matchen på onsadg, retar mig som fan, men jag får lägga all min energi på fredag!!!

vi ska tillbaka

Håller på rbk: är de någon som vet om de ggår någon buss till mörrum på fredag.? Kan inte kolla på matchen på onsdag ... mvh rbk fans i halmstad

Sv: Dagens match
half: Bosse ahl... fan vad jag vill att han någon dag ska stå i Rögle!!!

Mörrum på fredag!
Ni som vill med till Mörrum på fredag säg till på onsdag...
Nu ska vi hjälpa Rögle till revanch ... Mörrum ska inte tro att dom är så jävla bra... .. . Vi ska upp till elitserien igen...

Sv: Västerås
Patrik: hoppas & hoppas, man är ju realist...

nek97raj: Ser man på - en miffare som hoppas att vi möts i kvalserien! Bra talat!

ledansk: Kör på, RBK! Vi ses i kvalserien!

Västerås
Efter att återigen fåt smaka på segerns sötma ser jag fram emot matchen mot Västerås, ett forna storlag på väg upp igen!

Men detta ska väl inte skrämma våra grönvita hjältar!

Hoppas bara att stödet från klacken fortsätter att vara starkt även på bortaplan, tänker i första hand på Bofors borta den 27:e. I Karlskoga brukar vi inte bli många, en tradition som SKA brytas, fler än 10 pers ska vi kunna bli!

FORZA GRÖNVITT; ALLA TILL KARLSKOGA!

nickeman: hehe.

Vilken klack? Pinsamt idag kan ja ju bara säga, inget som helst drag, saft o bullar o en clown hade passat in i klacken idag,

Det var trevligt att Bosse Ahl hälsar till Rögleklacken! =)

Sv: Herman??
Fransson: Herman hade feber i går... Melin valde att vila honom tots att han var feberfri i morse - en ren säkerhetsåtgärd...

Sv: Björn Lindén
Roadrunner: vem har kallat honom idiot??

Sv: Björn Lindén
Fransson:
Det är en människa och tillika kontrakterad Röglespelare som bl.a. gjorde mål i eftermiddags.
Han har en åsikt som förmodligen avviker från din. Gör det honom till en idiot?

Björn Lindén
....e mif-fan....läste det på sledgehammers hemsida...när han lirade i Halm,stad blev han intervjuav av en i sledgehammers...han andra favoritlag är hammers var HIF i fotboll och mif i hockey......va faaaan é det??????

Sv: Jag kan inte...
Belix: ja...men jag visste ju inte att du skulle skriva, eftersom när jag skrev mitt, postade du ditt!!!

det är bara att konstatarea...vi landskronapågar är kungarna på läktar´n

Fransson: Om du läser några mess ner så ser du att ditt om hermans feber är postat flera sekunder efter mitt Det andra du säger är så sant så sant

Belix: vad är jag efter här i gb:n`??

jag är expert, du avancerad..
jag har skrivit mer inlägg än dig.....men du fotar bättre än mig ...he he

ÄLSKA ALLA SOM ÄLSKAR RÖGLE!!!!

Fransson: du får nog inse du är efter mig inte bara i tipparligan utan även i gb :-) känn dig slagen på förhand.
Ja ja det är denna omgången jag kan vara spydig sen är allt som vanligt igen

lumberjack: herman var febersjuk

lumberjack: Han var febersjuk enligt Officiella nätmagasinet

Referatet...
...är ute.

QP: håller med...han é en riktig slitvarg, som aldrig ger sig...synd bara att målskyttet lossnat ännu....men det kommer väl i kvalserien!!!!

Måste oxå säga: Pelle och Rogge...vilka lirare, jag har aldirg sett pelle så spelsugen och så bra som han är för tillfället!!!

+ Härligt att höra jublet när speakern berättade resultatet i Malme....synd bara att det vann......grrr

JA VARFÖR VAR INTE HERMAN I DAG??

Jag kan inte...
låta bli att berömma Jonas Nordquist, vilken härlig spelare. Vilka dragningar, vilka tekningar, vilka smarta framspelningar. Härligt att han valde RBK. Motsatsen kan man säga om MIK:s Simons, vilken tur att han valde MIK och inte RBK. Grattis Rögle till J.N och ytterligare en seger och väl kämpat, alla i laget!

Sv: Bilder från Rögle Mora
Belix: he he ....var helt blåslagennär jag skulle tippa, jag visste inte vad jag gjorde, jag hade tänkt ta karma, och 6-3.....hmmm

Belix, jag ska om dig!!!!

Sv: revansch
Rögle Fans: Det är sant...kul att du upptäckt det:-)

Menar inte att vara spydig men när man vunnit länsderbyt mot små sjörövarna från Örebro så är man lite uppspelt.

Sv: Bilder från Rögle Mora
Fransson: Föresten skulle inte du klättra i tipparligan idag jag har för mig att jag läste det tidigare här i GB. ;-)

« · 137493 · »