1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27190 inlägg · 5186 ämnen
« · 147103 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Bofors - RBk
exil-Rogleit: hejsan!... va lite orolig när dom gjorde 1-0.. men sedan när det blev 1-1 så blev jag glad.. och nu 1-2 så nu e ju livet bra. Rögle spelar ju en helt annan hockey i år, så dom ska nog inte ha samma problem längre mot Bofors. Jag har tippat 5-3 till Bofors, hoppas det blir tvärtom istället. ha det:)

Sv: Pausrapport från Kruthallen
Åhhh Torgny Löwgren, we want to now how you score that goal.

1-2

Det var ingen ommöblering i kedjorna. "Gubbarna" verkar heta ikväll. Yippie!!!

Yess 1-2 Torgny Löwgren

Pausrapport från Kruthallen
Visst är det hemmalaget som för matchen, men till viss del hänger det ihop med att man fått fyra powerplay.
Rögle har spelat väldigt bra boxplay, medan man i spel 5 mot 5 har släppt till lite väl enkla chanser.
Vi får vara nöjda med 1-1 i paus.
Det var en riktig kalldusch i inledningen där Emil Kåberg gav BIK ledningen på ett till synes inte alltför otagbart mål, som ramlade in mellan Wolles benskydd.
Rögles kvittering var jättesnygg.
En passning från sidled fram till Hansson, som bara hade att peta till pucken för att förpassa trissan in i mål.
Några av utvisningarna var lite tveksamma, framförallt den första, men på det stora hela är det ingen domarkatastrof att bara rögleiter blivit utvisade.
Boforsklacken har bytt plats, och står nu på kortsidan, medan en liten del av långsidan är avsedd för de 10 röglefansen på plats.
Fylle-Robban och någon mer kändis har varit framme och hälsat RBK-supportrarna välkomna till Karlskoga – vackert!

Halmstad mäktade på med 1 skott i första...:)...så mer än dom iallafall!

Som sagt, försvaret verkar starkt, men det kan inte vara lätt att göra något framåt med en man mindre halva perioden.

3 skott bara av Rögle

Men det försvaret kanske vi kan vinna den här matchen. Det målet satt gott.

Yippie!!! Verkar redan ha vaskat om i kedjorna, om inte målet kom i samband med ett byte.

1-1 nu, Roger Hansson

Gött Hansson 1-1

3-0 till rögle efter 8 minuter. Utvisningarna ska vi vinna i alla fall.

3:e raka utvisningen ett bp mål nu skulle inte vara fel

exil-Rogleit: ingen bra start

Också bp direkt. Håll ut nu, Rögle!!!

Kul start. Kårberg av alla. Vilar det någon förbannelse över Bofors

nej
Mål efter 33 sec

swehockey
Swehockey.se verkar ha skärpt sig. Laguppställningar ute. Redan... Kanske slipper vänta hela första perioden på första uppdateringen idag.

Sv: SMS tjänst
Mygel: nej jag måste bli medlem, tänkte jag när jag var på bio förra fredagen och undrade vad det stog mellan mörrum och Rögle.. jaha.. får väl bli medlem. då.. hadet=)

HasseT: Jepps, men alla kanske inte har tillgång till det mellan kl 16 och 18.30

Mygel: men som tur var så finns ju swehockey.se eller svt text :)

SMS tjänst
På grund av tekniska problem så blir det troligen ingen SMS tjänst idag.

Joinzzon: asså hallå, Rögle kan visst slå Bofors!.. 9-0 förlusten e ju historia! senaste matchen borta mot Bofors kom ni ihåg vad den blev? jag tror den blev 3-2 till dom eller nåt.. veti inte säkert.. efter sudden t.-o.m kanske.. i SA förra året..!

Quakaren:
Klarat att vi kan slå Bofors vad är det för skitsnack :-(
Vi har gjort det för o vi kommer att göra det i eftermiddag igen :-)
Snart rullar bilen mot Karlskoga för ännu en seger.
Jag lovar grabbar jag ska kolla noga idag om jag ser Bo Fors ;-)

Tyvärr kan RBK spela hur bra som helst matchen innan man ska möta Bofors. Sen när det väl är dags så kroknar RBK och blir ett lätt byte för Karlskogalaget. Det är som en förbannelse....RBK kan inte slå Bofors. Så allt undet 9-0 får man se som ett steg framåt :/

5-2 till Bofors, tippar tyvärr jag...=(

Håller på rbk: Hmm har du snott mitt tips men nu ska vi sticka mot Karlskoga med ett stort hopp om tre poäng med hem

Sv: Varför?
Håller på rbk: Ja men nu har dem ändrat det! Hade varit fint om några tippare skulle tippat klockan 18! Fast dem flesta visste nog att matchen började klockan 16! Tror det blir tufft idag! Har tippat mot Rögle! Men hoppas stenhårt på en 0-1 vinst! =)

Varför?
Varför står det inget om inför dagens match? Man är ju sugen på att läsa lite om laget. Det stod ju inte så mycket i NST..... Men det brukar ju vara inne kvällen innan?

Sv: Angående rubrik!!!
fjortis: Ja, matchen börjar ju klockan 16.00... snart bär det av mot Karlskoga...gött!

Angående rubrik!!!
Det som inleder med att J20 vann, avslutas med att Bofors-Rögle spelar klockan 19 stämmer ju inte??!!!!!!

Tro mig. Rögle kommer att vinna med 5-3 idag. Det känns som att det är dags att visa Bofors var skåpet ska stå!?!!!

FredrikM: E du galen eller!!! Jag hoppas att Rögle ente vill förnedras en gång till däruppe... eller? Tror själv på 3-3 och att Rögle avgör genom Starck i förlängningen.

Sv: Boka in fredagen den 22/11!!!
nicke: "KÄMPA NU RÖGLE FÖR DET HÄR SKA VI VINNA, VI SKA UPP TILL ELITSERIEN OCH VISA VÅRA STOLTA HJÄRTAN...."

Vi drömmer om ES

Mygel, Mygel, ge mig en sång, MYGEL ge mig en sång.

Håller på rbk: I våra hjärtan finns bara RÖGLE, i med och motgång finns bara RÖGLE , RBK ska aldrig döö. Na na na na na na

Mygel: Tackar för lånet

Boka in fredagen den 22/11!!!
Då spelar Rögle borta mot Troja. Och vi ska dit allihopa! Vi ska skapa den stämningen vi hade i Halmstad om inte bättre. Kom igen nu och boka in er på en borta resa då så att ni inte missar något !!!! Det kommer att gå bussar!! Säg till om ni ska med.
Ses på onsdag! Kan tyvärr inte imorgon! :( Jobbar!

Joinzzon: okej!.. men det var väl nära i SA förra året med??..

HasseT:
1 oktober 2000

Joinzzon: mm läste allt.. när var det?.. hm.. 9-0 vann Bo Fors med i fjool ocksåå .. fy fan va jag va pisst då.. hehe.. Röglespelarna festade visst dagen innan också?.. jaja.. nog om det.. vi får hoppas på seger imorgon.. ha det

HasseT:
Jag tror på en favorit i repris ...... se länk
Bofors har ännu inte förlorat på hemmaplan, det känns som det är hög tid för det nu ;-)
Det kan iaf inte bli sämre än ifjol, en back som spela handboll o kasta pucken i egen bur, en målvakt som gjorde självmål, ett höstlöv från blå som dingla ner på en backs axel o in i mål osv.osv :-(

FredrikM: in my ass fredrik. möjligtvis en Boforsseger men inte med 6-0! 5-3 kanske.. men jag hoppas på Röglevinst.. ÄFF förlorade dessutom idag, för er som inte visste det. 1-0 till Sylvia. så nu har vi ingen konkurans om publik längre:) hehe ha det

Bofors - RBk
jag gissar på 6-0 ... vad tror ni om de..

Dagens ES
Malmö verkar åka på ännu en förlust. Vinst imorgon och vi har en av de där underbara helgerna igen med MIF förlust och Rögle vinst.

Känner för att piggas upp??
Om det är någon som mot förmodan känner sig nere eller deprimerad i dessa framgångs tider så kan jag tipsa om en sak som kan lyfta upp humöret. Gå in på denna länk:www.aftonbladet.se/sport/hockey/elitserien.html

Kolla sen Djurgården och därefter milstolpar. Där kommer ni att finna ett välkänt resultat som säkerligen kommer att pigga upp er :)

Sv: Nyström
ledansk: jag orkar ändå inte hänga med:P.. hehe.. får väl hänga med nån annan gång.. eller kanske 10% att jag hänger med!

Sv: Nyström
Tuborg: Bra, då har vi konstaterat det!! Du skickar väl blommor
med ursäkten?

Sv: Mot Bofors
HasseT: Belix har skrivit här att han har plats i bilen, kolla hans profil där finns hans nummer....

ha d

ledansk: jag har inte råd.. eller vet inte nån som kör.. rättare sagt.. jaja.. får väl bli Halmstad på Onsdag istället... heja fram dom nu!!.. jag vill inte se att Bofors ska vinna igen.. dom blir så kaxiga då!!

Ytterligare en svår match väntar på söndag i motgångsarenan Nobelhallen. Jag tänker inte missa när Rögle tar sin första seger borta mot Bofors på ett bra tag......

så komigen nu visa vilket lag som leder serien, det ska synas både på isen och på läktarn på söndag!

några som tänkt joina på söndag i karlskoga?

« · 147103 · »