1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27193 inlägg · 5186 ämnen
« · 153935 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Insamling till Rögle
Belix: Helt rätt, ville bara se till att en ny viktig tråd som denna inte skulle ha en felstavad rubrik.

Sv: Insamling till Rögle
OE: Man ska kanske inte vara så nogran med stavningen i en gästbok. Vi är många som kanske inte skriver dagligen och är otränade på just stavningen. Det är viktigare att man skriver än att man ska sitta med ett lexikon för att undvika stavfel.

Insamling till Rögle
Observera stavningen!

Insammling till Rögle
Vi hade en diskussion här innan om miljoner till Rögle!.. jag tycker de var en bra ide att sammla in pengar till Rögle!.. skulle kunna vara ett steg närmare elitserien.. vad tycker ni? Är det ingen som vill ta tag i det?

Sv: PUBLIKEN!
Ebbe: Jag vet att Åstorp har mindre verksamhet. Ängelholms ishall har öppet varje dag. Men mellan ungefär 12-15 (lite olika, ca. 1,5-2 h öppet). Vem jobbar/går inte i skolan då?

HasseT: Åstorp har betydligt mindre verksamhet än Rögle. De har t.ex. inte ett enda juniorlag medan vi har tre U16E, J18 & J20. Medan även deras A-lag spelar i Div. 3!

ALLMÄNT
Ja jag längtar också. Det blir nog också lite mer publik efter det. eftersom en träningshall ger lite reklam om Rögle med. hm. hehe. japp.

Imorgon möter Sverige-Ryssland, ingen toppmatch precis men som den "hockeynörd" jag är, så tänker jag ändå sitta och titta. :)

HasseT: Vi längtar alla efter träningshallen, men för varje dag som går kommer vi närmre den stora dagen!

OE: Du det ska jag säga dig, det är så dåligt med öppettider där. Skulle verkligen behövas en ny hall. har inte öppet på helgerna! Dessutom har de typ öppet från 1-max 3 på vardagar. (då jag går i skolan). titta på "ungdom", tryck dig sedan vidare till "allmänhetens åkning" så ser du.
Jag tar mig istället till Åstorp, som har öppet från 14.30-16.30 varje vardag! Att man ska behöva köra så långt för att få spela ishockey när man betalar skatt för att få spela här...
Men ha det!

HasseT: Vilka tider är det Allmänhetens åkning på stora banan? Har inte lirat ens på fritiden sedan jag slutade för några år sedan.

HasseT: Men drömmen är att se reklamfria tröjor hos de stora lagen i Sverige också! Hade varit så mycket stilfullare. Det estetiska värdet på en match hade höjts med 400%! Eller vad säger ni?

Hardmen, OE: Nej jag brukar spela hockey på fritiden med polare, jävligt kul.

OE: låter mycket bra. Det är nästan så man får köpa en. Har varit lite irriterad för att det bara är Rögle som inte har haft reklam på sina tröjor (nhl också).
549.. ett saftigt pris för en tröja (motsvarande FBK:s 499:-) men det ska nog gå att köpa.

Ordningsfrågor
Om ett medelande är till en speciel person maila det istället.
Tänk på att byta rubrik när ni bytar ämne

HasseT: Ursäkta, jag läste inte det inlägg ordentligt. Trodde först att du menade att man inte gjorde reklam för tröjorna, men jag förstår nu...

HasseT: De nya matchtröjorna kommer innehålla ALL REKLAM! De kommer bli snygga, särskilt om du trycker namn och nummer. Nytt för i år är att nummer även trycks på ärmarna!

HasseT: Ja innan pratade man iallafall om tröjorna, nu hör man ingenting alls. Förresten,vad tränar du?

Hardmen: gör så!

En sak jag undrar är varför det inte finns nån reklam på de tröjorna man köper. Kan ju säga att dom skulle få många fler köpta då. Jag köper ingen förrän det kommer reklam. Det e skönt att träna i en sån tröja.. Men snyggt utan reklam och sånt.. =(

HasseT: Jag ska nog köpa en flagga, den är rätt så fin...funderar på t-shirt också.

Bra tal Jimmy! hehe.

Ett bra sätt att synas är att köpa en Röglet-shirt, den e ju ganska snygg dessutom! tänkte köpa en snart..

Fredrik:
Äff kan visst ta publik av oss. Många ungdomar väljer ÄFF framför Rögle, tyvärr. Vi har ganska bra publiksiffror ändå. Men bara för några år sen var de mycket bättre! ha det bra.

Hej igen alla röglefans (och ni andra bilvande också för den delen).

Inget ont om varken ÄFF, innebandy eller nåt annat, men beträffande publiksiffrorna på rögles matcher finns det ändå massor av metoder för att förbättra detta.

Vissa av er nämner andra klubbars metoder till att binda folk till sina arenor. Ganska självklart för ett stort lag som rögle att man måste hålla ögonen öppna och försöka om inte kopiera metoder som fungerar så i alla fall skaffa sig lite inspiration från andra lag.

Det finns hundra metoder som skulle kunna nämnas men det tänker jag inte göra. Man skulle med två ord kunna sammanfatta dessa hundra metoder. Dessa ord är "ATT SYNAS". Tänk efter ni alla rögle supportrar. Hur många gånger ser ni rögles logo utanför ishallen eller i tidningen NST??? Hur många gånger ser ni någon iögonfallande händelse i Ängelholm och inte minst i Helsingborg som är skapad av Rögle. Bara en enkel sak som att sätta upp skyltar som visar att entrén till den gron-vita byggnaden är Rögles.

Jag är mycket väl medveten om att Rögle gör en del för att synas, men min kritik lyder "ALDELES FÖR LITE". Det räcker inte med att skicka ut gratisbiljetter till en skolklass EN gång. Detta måste göras med repetition.

"Vi måste höja våra röster för att höras"

Jimmy L

Sv: LHC = MIF ??
Hardmen: Det är därför det har gått heltossigt för Rögle de senaste säsongerna då man hela tiden har byt ut nästan hela laget. Bättre att skapa kontinuitet.
Behåll JOSEF!!!! :)

Sv: Flaggan
fjortis: lika stor som den vita som fanns för nårra år sedan..

Flaggan
Någon som vet hur stor flaggan i shopen är?

Sv: LHC = MIF ??
Svenne: Det är bättre att bygga ett lag lite varje säsong så kostar det inte lika mycket. Det heltosigt att köpa ihop ett helt lag och tro att man når framgång direkt. Det tar tid att spela ihop ett helt lag och det kvittar hur bra spelare det än är. Till sist så går det bara utåt med ekonomin och det sportsliga.

LHC = MIF ??
Fler köpelag med diverse problem, verkar som om LHC får rejäla problem om de missar slutspelet.
Delar av texten käns lite igen när det gäller MIF. Bland annat den delen om skenande lönekostnader..

Följ länken..

Sv: Rögle så här långt
Fransson: Bra krönika, det låter rimligt!!

Rögle så här långt
Har skrivet en liten krönika om årets Rögle så här långt i serien...tiita gärna in

Sv: Bäst/sämst?
Bäst= Magnus Eriksson, Daniel Josefsson. SA särsklass bästa backpar.

HasseT: haha som om ÄFF skulle ta över!.. dom har ju ingen publik alls!..och uselt spelar dom också!..nej Ängelholm är och förblir en hockeystad!

SOUVENIRER
Kolla in alla nyheterna i souvenirshopen, nu även på nätet!

Loggor
Om ni inte har en Rögle logga i mobilen ännu så är det dags att skaffa det nu!!!!!!!!
Följ länken:
aftonbladet2.inpoc.se/ab/ikoner/category_871_0.html

oscarD: Måste säga att jag har inga speciella känslor för ÄFF. Enda anledningen att jag masade mig ut till idrottsplatsen någon gång i somras var för att min polare lirar i laget. För mig kommer ÄFF alltid vara den där lilla klubben som för en tapper kamp i de nedre regionerna och ibland överraskar. Jag är då mer intresserad av HIF, trots att jag kommer från Ä-holm.
Jag har inte sett att man unisont ropar jippi över att ÄFF åkte ur. Hade faktiskt varit skojigt att få gå se iallafall ett av IFK-lagen nästa säsong. Men samtidigt är det så som jag sa ovan, att jag mer eller mindre bryr mig inte så mycket om ÄFF. Rögle däremot, där har jag mitt hjärta!

Ebbe: Jingblad, sa Bull!

Med tanke på ÄFF, de har gjort precis som Rögle, värvat en bra tränare. Mats Lingblad tror jag namnet var.

oscarD: jo jag håller med. Jag håller på ÄFF också. Men jag e rädd att ÄFF tar över, så vi får en fotbollsstad istället. Jag var på matchen när ÄFF gick upp och hoppades naturligtvis också på vinst. Men med det spelet ÄFF har så ska man inte spela i superettan.

Jag hoppas att dom går upp nästa år med, men det är ju svårt, eftersom man måste vinna över många lag om man ska komma upp.

Såg ni kalla fakta om de lössen. aaa kliar på hela kroppen nu. /Hasse, som längtar till tranåsmatchen...

HasseT: Bäst har ju Nordan varit!
Där finns ingen man kan kalla dålig!

HasseT: Jag förstår inte varför vissa personer har så svårt att acceptera att ÄFF stack upp och utmanade Rögle om sponsorer och publik. Varför kan en stad inte ha både ett bra ishockeylag och ett bra fotbollslag? För min del kunde vi gärna ha fler lag i flera olika sporter högt uppe i landets serier. Det skulle skapa ett stort publikintresse vilket i sin tur skulle generera mer sponsorpengar.
Dessutom är jag av den åsikten att om man kommer från t.ex. Ängelholm ska man hålla på våra lokala lag – man behöver inte se en enda match. Det räcker med att man känner för laget och hoppas på det bästa – inte om många Rögleanhängare gjorde när ÄFF gick upp i superettan. Man förbarmade sig högt och ljudligt och tyckte det var rena pesten och när de nu åkte ur ställer man sig upp och jublar unisont för att man blivit av med ”skiten”.

Mygel: jo jag vet. men jag tycker inte man sett blanck så mycket ändå. men det e ju vad jag tycker. Josefsson är nog vårt bästa får jag ¨hålla med om .

För en gångs skull har Rögle ingen spelare som är direkt dålig. En spelare som jag är imponerad av så här långt är faktiskt Tom Hammerstad, han har gjort ett bra jobb och kan nog göra mycket nytta i Rögle framöver. Det bästa med årets Rögle är ändå jämnheten, vilken femma som helst kan avgöra en match. Hoppas det fortsätter så här...ha de!

HasseT: Jag läste ditt meddelande. Bara för att man ligger högt i poängligan så betyder inte det att man syns så mycket på matcherna och tvärtom. Finns många grovjobbare inom hockeyn som samlar på sig en massa poäng utan att synas så speciellt mycket.

Mygel: Läste du mitt meddelande eller? jag skrev att Nordquist ligger 8:a i poängligan. Jonas Blanck synns väl inte så mycket.

HasseT: Jag vill inte peka ut någon som sämst. Tycker att Nordquist är en kanonvärvning. Det jag menade var att hans arbete inte syns så mycket, fastän han tillför enormt mycket till laget.

Mygel: Den som synts minst är väl Jonas Blanck? Nordquist ligger 8 i poängligan och tvåa i Rögles, så han kan vi nog räkna bort som sämsta nyförvärv.

MackeRBK: Tycker alla nyförvärven är av toppklass. Den som lyser ut mest är antagligen Daniel "Skjut för att döda" Josefsson. Sen så kanske inte Jonas Nordquist syns så mycket men han gör ett gediget jobb och har skrapat ihop en hel del poäng (vinnaren av poängligan i år?)

MackeRBK: Jag tycker inte Björn Lindén har imponerat minst. Han gjorde ju 2 mål mot bofors och assists mot Arboga.

Bäst/sämst?
Undrar vem ni tycker är den bästa värvninghen hittills`?? Resp. den sämsta.?
Imponerat mest på mig har Josef gjort.
Imponerat minst hittillls är nog tyvärr Linden. Men han är ju ovärderlig i BP.Får hoppas han får igång målskyttet igen.

Sv: Filmer
Mygel: Dom visade väl Modo - Rögle om jag inte minns helt fel.

Fransson: oj hehe.. men ursäkta då. åkte ur skulle det naturligtvis stå.

HasseT: så vitt jag get låg inte ÄFF i allvsneksan i år, men jag kan ha fel!!!

Mygel: Jag tycker att Ängelholm ska förbli en hockeystad. Därför bryr jag mig inte så mycket om att ÄFF åkte ner i superettan. fan-bärandet ska göras av Rögleiter. ha det.

« · 153935 · »