Tänk om det hade funnits 14 lag i Elitserien! Tänk om man minskade omgångarna från 50 till runt 40! Tänk om man la ner skit-turneringarna karjala cup, baltica cup och allt vad de heter! Tänk om man bara anordnade VM vart annat år, och därmed höjde statusen på den turneringen! Tänk om man bara gjorde en serie under Eliserien! Tänk om de sände hockey-Vm på fyran eller svt! Tänk om de skulle anordna en ny turnering vart annat år med alla NHL-spelare med!
Tänk så mycket roligare och populärare hockeyn hade blivit!
Belix: anledningen till att inte så många skriver här i böckerna är att de flesta klubbar inte har länkat detta på sina hemsidor och adressen hit är relativt krånglig. Rögle har länkat alltså skriver fler, eller så är det för att Rögle är bäst? :)
Hinkenspaad: Rögle har altid legat i topp här på HS och har andvänt denna GB under en lång tid. Många av dom andra elit och allsvenska klubbarna har sina egna gb som dom andvänder nakdelen med dom flesta är att dom är stängda och man måste logga in på dom efter man fått ett godkännande från moderatorerna. HS har hittat ett sätt att ha alla klubbar samlade under ett tak och förhoppningsvis kan allt fler hitta hit.
FAntastiskt ! Rögle är den mest använda gästboken utav alla allsvenska klubbar här på hockeysnack! fortsätt så så e vi snart den mest använda av alla. Det är bara ett fåtal eliserieklubbar som e före!
Mygel: kanske det kanske! men det hade varit ganska komplicerat! och antagligen ingen som tar tag i det! de e ganska lätt o bara dumpa ner en tjuga i en plastbytta på hemmamatcherna istället..men men vill du köra system på stryktipset så visst..ha!..
jeje jag e ändå ganska fattig! Tror på Mattias Månsson, han kommer nog slå igenom stort en fin dag..
Nån som har koll på vad Rögle har budgeterat med i Publiksnitt?? Tycker det är helt ok hittills med tanke på att Klassen + lagen är klasser sämre/ointressantare iår än ifjor.Är det inte även dags att redan nu börja försöka prata kontrakt med Melin så han inte försvinner efter denna säsong??? När vi ÄNTLIGEN fått en bra tränare.Känns som det borde prioriteras HÖGT på listan.
Mygel: sen kan ju dom som samlar få sina namn inskrivna nån stans:) jag tror jag tippat på Pelle förrförra gången och två gånger innan dess. han var "skadad" en av de gångerna.. =(. men i övermorgon gör han fanimig mål först ;).
FredrikM: Hade man varit ett antal personer (t.ex. 20 st) som varje vecka lade in en tjuga och att man sedan tog dessa pengar och körde ett system på stryktipset så skulle man nog känna mer på detta i längden än att samla ihop dessa tjugolappar varje vecka. Sen hade man självklart fått skriva något sorts avtal innan om att all vinst skall gå till Rögle, eller dylikt.
Fransson: jaså josefsson.. då får vi väl hoppas det blir han! vad har ni tagit i tipparligan?? jag tror inte att josefsson gör första iallafall. jag har dratt på Pelle tre gånger i rad nu, men inte fan lyckas det. Så jag tar han igen! :) 6-2 blir det!
Skulle vatt roligt om man skulle få kunna se ett nytt och fräsht RBK visa vägen mot Tranås. Hoppas på 7-0. Inget omöjligt om dem spelar bra hockey och allt funkar där bak.!
Mygel: Hej Jag har problem med min hemmadator och får därför kommunicera via jobbdatorn på kvällstid. När det gäller träningshallen så har den fortfarande högsta prioritet och projektet pågor med i första hand kommunkontakter. Självklart vill vi ha den på plats så fort det går men precis som Mygel skriver så tar allting sin tid och vi vill självklart ha allting genomarbetat så att vi får en så bra planering som möjligt.
Jag var i helgen tillsammans med Allsvenska Hockeyföreningen och 24 föreningar från Norra och Södra. Ett intressant möte där man kunde konstatera att RBK ligger väl framme i många avseende, men där finns även en hel del att lära av andra föreningar. Vad som också var roligt var att ett antal föreningar var mycket imponerade av vår klack, vilket gjorde mig STOLT. Hälsningar lej
Hinkenspaad: ur mitt hjärta säger jag nog 9-0 till Rögle. Men min hjärna säger inte mer än 5-2, 6-2. :P. Vem gör första målet då? kan Pelle göra det mån tro?
FredrikM: Nu ska vi inte ta i för mycket här! Men ett par tre fyra mål ska vi nog alltid kunna besegra dom med! Hur bra form de än befinner sig i så har Rögle en starkare spelar-trupp som ska klara av nästa match!
Mygel: Varför inte bara skänka pengarna direkt till Rögle!.. Hade antagligen varit lite mer givande! Och om man nu skulle vinna på nått spel skulle det nog kännt konstigt och jobbigt att ge bort så mycket pengar! så man skulle behållt dom själv!
men om man lägger lite pengar varje vecka så kan vi nog lyckas sammla ihop en hel del till slut!
Hardmen: Det som sades var att Rögle numera har en uttalad och klar målsättning att bygga en träningshall inom en så snar framtid som möjligt. Inte säker på att något datum sattes, men 2003 låter lite väl optimistiskt. Först måste man gå igenom detaljplanen för området samt överhuvudtaget bestämma var hallen ska ligga. Sen måste antagligen en arkitekt firma anlitas och förslag upprättas. Därefter tillkommer själva arbetet som måste följa gällande byggnormer m.m..
Men det är kul att det nu äntligen är på gång. Tänk om vi hade haft det redan nu och sluppit att släppa ifrån oss sådana som bröderna Lundqvist och Gustaf Palm.
En kul grej som man skulle kunna ha gjort (antagligen omöjligt att genomföra utan någon sorts organisation) är att man är ett antal supportrar som varje vecka lägger ihop en större summa pengar och spelar på något spel, t.ex. stryktipset. Man har dessförinnan enats om att eventuell vinst skall skänkas till Rögle för byggandet av hallen. Hade både varit roligt och, förhoppningsvis, ekonomiskt givande :)
Trogen: I våras hade dom som mål att börja bygga i början 2003, alltså snart...men det varit tyst om det nu ett tag. Ja det hade kanske blivit billigare om vi supporters kunde hjälpt till på något sätt. Själv går jag bygg i klippan så jag hjälper till grattis,allt för Rögle...
Blir det någon träningshall och i såna fall när?? skulle inte vi supportrar kunna bidra med något??? skulle det finnas intresse att hjälpa till?? Otto e ju gammal byggare........eller var det bryggare Otto????
Det har nu varit ett uppehåll i hockeyn - men marknadsansvarig i klubben vad händer under uppehållet? Det måste ut i tidningar,tv,världen för att hålla intresset vid liv för alla som inte håller på med denna sida. Det är övriga osäkra supportrar som skall hållas intresserade med lite skvaller och information om klubbens aktiviteter.Kom igen gör Rögle spännande för alla.
Hej. Hörde nyss på P4 att han som pratade skulle vara isprinsessa i pausen mellan första och andra perioden.. lät faktiskt ganska kul får jag ju ta och säga. Han skulle in till Helsingborg och öva idag, så får vi se hans kunskaper på onsdag:) skolan nu. ha det.
Ebbe: När man nu för en gångs skull är uppe i Ä-holm och är ledig för att se en Jonstorps match så missar man den :(
Mycket härligt att se att det går bra för vårt "farmarlag". Otroligt viktigt att Jonstorp håller sig kvar där uppe så att de spelare som vi lånar ut, t.ex. Niko, får mycket matchträning i högt tempo.
Jonstorp skrällde än en gång mot Kronobergslagen. Denna gången mot Växjö, 4-2 till Jonstorp. Tror deras svit på ett 10 tal matcher utanförlust bröts där med.
fjortis: hehe ja det skulle vara coolt. tror dock att det visst skulle påverka mycket, eftersom i närcamper e det viktigt att se mycket. det tar längre tid för ögonen att "fatta". typ.. men det skulle vara coolt. ha det.
Han kunde tuffat till sig igenom att tona sitt visir! Har inte sett någon med tonat visir men det kan ju inte påverka så mycket! Hela laget skulle kanske haft tonade visir!=)
FredrikM: Du har ingen aning om att detta är "allmänt snack"? Sverige spelade idag mot Ryssland, det klarade dom sådär. Lite ineffektiva. men en 3-1seger..
Tycker man borde utöka elitserien till 14 lag!.. titta på fotbollen nu planera man utöka allsvenskan ytterligare till 16 lag!.. vilken antagligen skulle leda till ännu större intresse för fotbollen och mindre för hockeyn!
Jag har skapat en tråd på allmän hockeysnack också, om ni vill lägga er i diskussionen!
mejla o klaga till svenska hockeyförbundet! swehockey.com eller se kanske de är!!-- höhö!
RBK-Tranås, hur många ska dit? se nu till att komma hela rubbet vill inte ha nån såsklack.