Joinzzon: Ja men man pallar inte gå så långt ner då måste man ju för tusan läsa igenom varenda inläss som står och det tar skitlång tid! Jasså de har du ? vart lirar han?
Roadrunner: Är det Greg Brown det talas om? Han skulle inte platsa i Rögle hur mycket i än ville? tror han börjar blli lite gammal nu! Killen skulle antagligen inte ens vilja komma tillbaka till STORSATSANDE Rögle!
Ebbe: Anledningen att Greg parks inte kommer att spela för Löven i vinter e att hans dotter dog i cancer, så han e nog inte sugen på att lira hockey nu
Mygel: Ja men då var det ingen som svarade!.. jag tänkte få lite bättre respons denna gången!.. .förhoppningsvis är det fler som läser detta för att de var inte hemma när jag skrev det första!.. ha!
Jag tror inte det blir nån "piratkopiering" precis. Men detta är ju hockeysnack, då ska ju inte folk sitta och skicka vanliga låtar! Är väl okej att man skickar några ibland, men om alla har denna funktion och kan den så kommer nog hela sidan fyllas med låtar är jag rädd.
FredrikM: Har inte så många andra låtar med Rögle. Sen ska jag ta det lilla lugna innan man börjar sprida musik här inne. Vill inte att HS ska bli en sida för pirat kopiering.
Tänk om det hade funnits 14 lag i Elitserien! Tänk om man minskade omgångarna från 50 till runt 40! Tänk om man la ner skit-turneringarna karjala cup, baltica cup och allt vad de heter! Tänk om man bara anordnade VM vart annat år, och därmed höjde statusen på den turneringen! Tänk om man bara gjorde en serie under Eliserien! Tänk om de sände hockey-Vm på fyran eller svt! Tänk om de skulle anordna en ny turnering vart annat år med alla NHL-spelare med!
Ebbe: Det var det jag tänkte med att den kan bli intressant. en tror dock ändå inte att det är en match som drar så värst mycket publik. Bofors har ingen lång historia när det gäller Rögle, vilket jag tror spelar in mycket. Se t.ex. på matcherna mot Troja och Mora. Dessa två matcher är de som drar mest folk hemma, då vi har en lång historia med möten mot just dessa lag. Även bottenlaget Mörrum drar hyfsat med folk hemma. Tror även att Nybro kommer att dra en hel del då gamla rävar masar sig ut till ladan för att återuppliva gamla minnen :)
Mygel: jag vet publiken är ganska bra, men jag vill lixom ha nån match där det kommer lite extra publik! vad tror du det blir i matchen, och inte 54-2 eller vad det va.. ?
HasseT: Vet inte hur lönt det är att uppmana här inne. Jag är ganska säker på att de flesta här inne är på mer eller mindre de flesta matcherna. Tycker själv att publiksnittet hittills är över all förväntan.
Jag tror det kan bli en rolig match imorgon, så kom ALLA! är trött på denna usla publiksiffra. Den är trots allt bra.. Men Leksand-matcherna då? var inte dom roliga med över 3000... längtar till MIF också! fan va det ska bli kul. I kvalserien. Överfull ishall...oooo. vi drömmer vi drömmer. som sagt imorgon blir det bara högst 6-2..
Ebbe: Nybro ska jag definitivt se. Det är kul när vi möter dessa gamla lag som vi har haft en massvis av duster med under tiden innan ES. Hade det inte varit coolt om lag som Hanhals, Vita Hästen, Team Boro hade återuppstått så att vi kunde möta dem igen? Hur som helst så är där en intressant match i slutet av Södra och det är den mot Bofors. Antagligen ingen publikdragare, men den kan bli riktigt intressant ändå beroende på hur tabellen ser ut.
En koll av detaljplan och en projekteringsmätning tar/bör inte ta så lång tid, Det finns säkert någon projekterings firma som skulle kunna fixa det mot lite reklam i hallen, Peab skulle kunna fixa maskiner för grundläggning m.m... se inte bara problem utan lösningar......
Förstår jag det att man lämnar Löven för Japan... Dags för storseger nu... minns med glädje motsvarande match förra säsongen. 7-0 efter tre min av andra perioden.
Fransson: RBK - Tranås 57 - 2 Josef gör 41 mål. Därefter gör alla varsitt mål med undantaget för Pelle som gör 3. Vid tre av Josefs mål så skjuter han rakt igenom kassen och igenom sargen så att det blir 3 spel avbrott då man måste laga sargen samt väggarna bakom. Tre puckar kommer att ligga på modellflygsklubbens gräsplätt på torsdagen. En annan intressant sak är att Lundmark tar på sig skridskorna och skrinnar ut som i fornstora dar och lägger in en fete tackling på en liten förskrämd Tranåsare med galler för hjälmen. Hela sargen rister och ett plexiglas faller ner. Siaren har talat...
Förbereder på att matchen kommer att hålla på länge.
Ja tror att Rögle vinner superallsvenskan överlägset, sen vinner dem onsdagens match mot Tranås med 36-1, Magnus Wennström gör tre mål? E de nån som tror på samma komb?
Junior: Om Rögle spelar på topp så kanske det går, egentligen ska det bli tvåsiffrigt i vilket fall som helst, men jag tror snarare på 8-0 till Rögle och 3 mål av Linden, 2 av Josef, 1 av Månsson, 1 av Pelle och 1 av Hansson...
fjortis: japp nu börjar det bli dags för uppehållet att lida mot sitt slut. Jag hoppas att Rögle lärt sig att vinna över sämre lag och att spela i powerplay. Dessutom så hoppas jag att publiken inte sviker på onsdag. 6-2 och 5-2 e mina resultat, högre blir det garanterat inte. Ha det.
Äntligen tid igen! En ganska rolig match men det var roligare när Fransson storspelade mot Rögle men ändå lyckades göra en massa mål i varje match mot Taif! 7-2!! något annat resultat?? 6-2 är inget bra