1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27199 inlägg · 5186 ämnen
« · 204393 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Hemmaledningar
gott josefsson, gjorde 2-1... ett mål till nu!!

Sv: Rögle på sydnytt
shorty: länktipset funkade visst inte, så kopiera addressen och det och klistra in i webbläsaren istället..

javascript:OpenVideoWindow("www.svt.se/malmo/sydnytt/koris/onsdag8","Sydnytt","b")

Rögle på sydnytt
Ni som missade inslaget om Rögle på sydnytt idag (onsdag).. kan se det genomatt följa länktipset eller här:

javascript:OpenVideoWindow("www.svt.se/malmo/sydnytt/koris/onsdag8","Sydnytt","b")

Sv: Jacke utvisad 18.43
Zeke65: Det är bättre ni går in på chatten killar. Det blir bara en massa onödiga inlägg i GB:n som vi måste rensa sen.

Jacke utvisad 18.43
Håll ihop detta RBK!!!

Är det inte bättre att gå in på AIA-chatten och diskutera matchen där istället. Ni hittar den via Belix bildsida här till höger.

AIK ångar på
4-1 nu mot IKO

jävlar... AIK - IKO 4-1!

Bofors - Rögle 1-0

KUKEN!

COME ON!

BIK-RBK 1-0!!!
COME ON Rögle!!

Hemmaledningar
Skellefteå AIK - Hammarby IF 1 - 0
AIK - IK Oskarshamn 2 - 0
IF Björklöven - Mora IK 2 - 0

YES!!
GO RBK!!

08.55 2 min Bofors 24. NÄSLUND, Kristoffer HO-ST

Utvisning RBK
04.18 2 min Rögle 17. LÖWGREN, Torgny HOOK

Chatten
Ni kommer väl in så diskuterar vi Rögle på chatten.
Länk finns på Belix fotsida.. Kom in där

Speaker
Jo det har jag, och dom har varit betydligt bättre än den vi har i hallen.

Musik på matcherna
Får ju säga att det är på väg åt rätt håll i o m ACDC..Men jag tycker nog att man kunde valt nån lite hårdare låt, typ Thunderstruck..Annars tror jag att Love Gun med KISS hade kunnat passa bra..men men, smaken är ju som den är..=)

GrisHockey IK - RBK 1-4

Sv: Speaker
Rogleiten: Då har du aldrig varit på någon bortamatch!
för på dem ställena jag har varit på så har ingen haft någon som har varit bättre

Sv: Inför Boforsmatchen
Jag läste på Bofors hemsida att Mattias Luukonen från Frölunda är klar för just Bofors, han lär debutera på fredag i returen.

Speaker
Jag läste att ni pratade om speakern vi har i Ängelholms ishall. Jag vill bara säga det att sämre speaker i landet finns inte. Det skulle varit en kvina på 30-40 år i denna lilla ishall. Dessutom hör man aldrig vad han säger.

Sv: Inför Boforsmatchen
Mygel: Kom igen nu Rögle och vinn!

Heder åt dom
Som åkte med bussen idag. Givetvis kan många inte följa med p.g.a jobb/skola

Själv har jag ett stort ansvar som VD. Så jag hade problem med att ta mig ledig. Knappt att jag har tid att skriva här :o)

Sv: Linköping
Ljunggren: Vad jag tror är att jag skulle vara väldigt förvånad om det visade sig att White Ladies skulle hitta på en egen sång. Men det är bara vad jag själv tror :)

Mygel:
Vi sjunger ju "Vi ska vinna, vinna DENNA matchen" ;-)

O det ska vi göra ikväll ..... för nu drar jag i väg till Karlskoga

Mygel: Vad tror du själv? =)

Linköping
Var även inne på Linköpings hemsida för att se hur de förbereder sig för att spela i allsvenskan nästa säsong. Såg då att de sjunger sången: "Vi ska vinna, vinna hela matchen....". Är det en sång - "stöld" eller är det vi som har apat efter alla andra?

Favoriter
Jag tycker Bik fansen är för roliga.
Detta är saxat från deras gästbok

"Rögle har en kanonkedja och två medelmåttiga..Bofors har tre mycket bra kedjor. Så att bedömma Favorittrycket är en enkel match"

Min fråga är. Vilken är Rögles kanonkedja och vilka två är medelmåttiga?

Gött att dom tycker dom själv är favoriter. Inte mej emot. Risken finns att dom lär bli grymt besvikna

Inför Boforsmatchen
Läste "inför" artikeln på Svenska fans o man kan väls säga att deras skribent inte riktigt har koll på läget. Dels skrivs det att Bofors spelar konstruktivt. Det enda jag förknippar med Bofors är grishockey. Det för övrigt det enda laget som jag direkt tänker på tråkig hockey när jag hör namnet. Men vad vet jag, kanske de har förändrat sitt spel radikalt under de senaste matcherna.
Sen påstår han att Rögle är mycket bra i numerära överlägen. I alla år som jag har sett Rögle så kan jag inte erinra mig en enda årgång av Rögle som har varit speciellt bra på powerplay. Det är som om det är något som sitter i ladans väggar.
Men allt detta kvittar eftrsom Rögle vinner oavsett idag o på fredag o behåller därmed serieledningen även efter söndagens match vilken jag tror vi torskar i.

Sv: Pausmusik
Killer Bob: VADÅ DÖD?? WASP o Maiden ekar fortfarande ur mina högtalare.
Tycker de skulle kunna spela WASPs "Kill fuck die" i introt. Hade fått en o annan att hoppa till :)

Skitsamma vad det är för musik som spelas, bara det rockar!!!!!

Snälla Zeke inga fler tips av den kalibern !
Pudelrocken är död (tack o lov) =)

HasseT: Varför inte lite Def Leppard?? Någon låt från Hysteria Albumet t.ex.

Inför Boforsmatchen...
..finns att hitta här. Följ länktipset.

Verkar lovande tycker jag. Nu ska man iofs inte gotta sig åt att spelare är borta men om RBK ska till ES så....

Mitt tips ikväll: 2-5

Arlbrandt gör första målet!!

Sv: Favoriter!!!
Försöker inte med nåt, ja menar ni vann södra serien outstanding, ni leder superallsvenskan.
Vi fick kämpa för att gå till sa, vi ligger i mitten av serien, vi har inte förstärkt, enbart tappat, vi har 4 ordinarie !!! backar borta idag.
Borde inte det innebära att ni har favoritskapet?

Sv: klacken
Ljunggren: Jaja oki men de hade varit coolt eller vad säger du??? men men vad heter du i förnamn då??? men ha d fint tre pinnar i kväll

Sv: Bofors-Rögle
Idag skulle det verkligen smaka med en seger, vilket läge vi skulle skaffa oss inför fortsättningen. Mitt tips blir 2-4, Rögles kung ikväll blir Albrandt alt. Hermansson.

/Johan

1-4 till rögle! Come on rögle!

Vi ses IRC quakenet #rogle Ikväll!

---------------------------------------------------------------------------

*FITTE Rbk DU HAR FÅTT E-mail*

Sista chansen nu! Ær det ngn som vill med och se BIK-RBK ikvæll och som uppehåller sig længs vægen Lillehammer - Karlskoga, læmna ett mess i min "låda". Bilen rullar 13.00 från Norge.

För att få med fakta om hur många vi är som åker upp med supporterklubbens resa så är det 12 st som ska iväg.

Kingen: Tänkte osså på det under förra matchen, tycker att man borde få till nåt bra med dagens teknik! Vi kan ju gå in i studion hela klacken, vet jag! Ta nu tre pinnar ikväll! Längtar redan efter kvalserien!! ;-)

Sv: klacken
fillart12: Funkar inte. Tiden det tar för ljudet att ta sig de 60 meterna över isen gör att det inte blir växelsång, utan en enda röra. Dessutom, för jag vet inte vilken gång i ordningen, jag är INTE Andreas.

Sv: Daniel Josefsson
mn båstad: Enbart Nordan är draftad, dessutom rankad som 17:e mest taland fulle spelare på senaste rankingen.

Sv: HV 71 - MIF
(Rögle)JoS: Bara härligt för Hv71 vi vill ju ha Mif i kvalserien...
tänk! Snacka om att biljetterna kommer gå åt då...

Daniel Josefsson
Är det någon som vet om Josef är draftad?
Eller är Nordan ensam med att vara draftad i Rögle.

Kingen: Svarar på mitt eget inlägg...Kom på en sak! skulle man inte kunna spela in klackens sånger, mixa dem till ett mäktigt intro på nåt vis ihopkopplat med hoandet.

Sv: Tystnad!
Jonas: Skulle tro att dem åker upp i morgon för det gjorde de senast och det var en söndag, dvs tidigare matchstart

Sv: vilken vändning!!
Pat86: få stryk i två matcher i rad?? Mot vilka då? *oroligt fundersam*

Stoffe
Här kommer man precis hem från sjukan när man ser att sidan begåvats med ett reportage om AIA:s hembesök hos Stoffe.
Bra jobbat!

HasseT: SEGROCK!!!Nehe, ACDC rulez. Jag tycker att årets intro är bra, ända tills ho,ho,ho,ho,ho slutar med STOP! Man skulle inte stoppa utan fortsätta med nån hevvyrock i samma takt som hoandet. Vilken låt detta skulle vara får man tänka till på. Fräckt med hela publiken som sitter och hoar!!

Tystnad!
Vad är det som händer egentligen?
Åkte laget upp redan under tisdagen, eller ska man lira med 45 mil buss i benen?
Är alla friska och krya?
Vad var det för kryptiskt uttalande av Melin i HD i dag?
Alla dessa frågor men inga svar :-(

Sv: Favoriter!!!
Svenne:
Snack! Jag såg Wolle hålla nollan däruppe för några år sedan. Det gjorde du också, försök inte.
Hoppas vår keeper har den matchen i minnet i morgon, och inte förra säsongens ;-)

« · 204393 · »