1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27199 inlägg · 5186 ämnen
« · 204808 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Om Bofors-RBK
QP: Jag førsvarar absolut inte Kåberg, men i ærlighetens namn så ær det ju inte bara han som "grisar" i Bofors. Ja, han ær førvisso vårdsløs, men vid øverkørningen av Volle kan vi ju inte bortse från det faktum att Volle befann sig utanfør målgården och dærmed var tacklingsbar. Det var absolut inte vackert gjort av Kåberg och en "normal" hockeyspelare hade undvikit att åka på Volle. Nu ær ju Kåberg som alla vet inte særskilt normal, utan snarare ett litet fegt kræk med fula skridskor som åker omkring och jævlas med allt och alla, før att sedan åka och gømma sig bakom større och starkare lagkamrater. Detta beteende retar gallfeber på motståndarna, som glømmer bort sitt eget spel - och dærmed gør ju Kåberg trots allt en viss nytta før sitt lag. Men tro inte att jag gillar honom før det - tværtom! Kåberg ær som ett destillat av Dan O´Connel - fast fegare. DOC stod ju åtminstone upp och åkte inte omkring och gömde sig...

Receptet før att løsa problemet Kåberg ær nog att ge honom en ordentlig brøstværmare tidigt i matchen imorgon. Sedan får klacken gøra sitt med att psyka bort honom. Ær øvertygad om att klacken klarar denna uppgift med bravur. Herr Kåberg ær ju inte direkt kænd før sitt balanserade upptrædande...

Sv: SA
Michael Olsson: Kan faktiskt till viss del hålla med dig. Nu såg jag förvisso inte matchen i Karskoga senast men jag såg den senaste i Ängelholm. Det är alltid tufft spel mellan RBK och BIK, kanske på gränsen ibland, men detta är ju något som måste stävjas av domaren. Det är upp till varje lag att skärpa till sig. Domaren kanske hade en konstig bedömningsnivå senast men det drabbade väl båda lagen, om än RBK lite mer. Nej vad jag kan tolka olika kommentarer är att det var RBK som stördes mest av detta tuffa spel och därmed förlorade. BIK vet naturligtvis om att detta stör RBK och spelar följdaktligen efter förutsättningarna. Det är krig och då spelar man för att vinna.
Vill bara på detta vis berätta för dig att alla Röglesupporters inte klagar på Bofors utan tycker man ska försöka spela sitt eget vinnande spel i alla lägen. Senast lyckades BIK bäst. Imorgon är det upp till RBK att visa hemmapubliken att man behärskar sitt eget vägvinnande spel och därmed ser till att ta 3p.

RBK till ES!!!

Michael Olsson: Bæste herr Olsson! Jag tror inte något motsåndarlag eller deras supportrar uppskattar Bofors ideliga tjuvnyp efter avblåsningar och allmænna gruffande. Det ær væl helt enkelt BIK:s spelstil. Som jag ser det ær det upp till domarna att stævja sådant, något som tyværr inte hænde igår pga clownen som agerade "domare" på isen. Han tappade kontrollen på matchen redan i førsta perioden, det måste till och med du medge.

RFN ær ett minne blott. Nu ær det nya AIA som gæller, med medlemmar från både nær och fjærran... men tack iallafall.

Mygel: Håller med. Tragiskt att sådan hockey ska ge framgång.
Under alla år som Melin varit tränare så har det hänt 1gång att domaren behövde en en pratstund.

Och tänk så många lag Melin har varit med om att få möta. Och av alla dessa lag är det inte helt oväntat att det var i matchen mot Bofors.

Att inte Strömberg sparkar Kåberg långt åt helvete fattar jag inte.
Verkligen tur att vi fick Melin och inte Strömberg. Han hade förstört Rögle´s fina kultur med rolig hockey

Michael Olsson: Du får tycka vad du vill o att vi är patetiska får stå för dig. Jag skriver bara utifrån det jag har sett av Bofors o det är ren o skär grishockey i sin ädlaste form. Inte speciellt underhållande men väldigt effektiv taktik. Min uppfattning är att matcherna mot Bofors är de med lägst underhållningsvärde o detta borde rimligtvis bero på Bofors då jag ser Rögle spela underhållande o rolig hockey i andra matcher.
Men vad vet jag. Ni kanske har förändrat ert spelsätt radikalt sen i höstas. Tvivlar dock eftrsom ni har spelat på samma sätt under de senaste åren.

Sv: Om Bofors-RBK
Pyttemjuk: I stort håller jag med vad du skriver, men jag undrar vad en sån spelare som Kåberg tillför hockeyn (och publiken). Det han håller på med är ju spelförstörande och det värsta av allt, det kan leda till skador på motståndarlagets spelare. En slagskämpe är ju inte samma sak som en spel/spelarförstörare, Kåberg är ju inte önskvärd någonstan egentligen, det han sysslar med går ju mest in under brottsbalken, försök till vållande av kroppsskada eller sabotage (av spel som åskådare betalt stora pengar för att se). Tror inte BIK tjänar på att ha honom i laget p g a badwill, för poängen han gör är ju försumbara!
Visst är våran Pelle grym ibland, men inte riktigt så vårdslös och
medvetet hänsynslös/medvetslös som Kåberg, dessutom kan han spela hockey vilket man inte kan säga om E.K för han försöker ju inte ens en gång. Fy f...n!

Ni är nog den patetiskaste supporter fenomen som funnit på ett forum.
Förutom grabbarna i RFN verkar ni inte vara många som är med i matchen, jo normännen.
Skriva så mycket skit om bofors som ni gör har ja aldrig sett maken till, om man kollar med alla andra lags supportrar så ger dom BOBCATS beröm för sitt spel med mycket fart och inget fulspel, men när det gäller ert sätt att se på det hela verkar avundan svida.
Kamma för fan till er och inse att det kanske är ni som är dom fula fiskarna.
Gillade en gång rögles supportrar, men märker nu att det var tydligen bara rfn grabbarna som kunde sporten.

Sv: Inledningsmusik
OE: Rättelse: Paffendorf

Sv: Pinsamt
Kingen: Lägg märke till ordet "klassiska", det kan även tydas som historiska..

Sv: Inledningsmusik
kalasklas:

Låt 1: Richard Hubert - Blue Lagoon
Låt 2: Paffendorfer - Where are you
Låt 3: AC DC - If you want blood, you've got it!

Kingen: Det var jag som skrev om antagonisterna. Jonstorp-Rögle var ett klassiskt derbymöte under 1950- 1960-talet. Det var en ständig konkurrens mellan klubbarna. Jonstorp var störst och fick sin konstfrusna "Pärarinken" före Rögle fick sin första konstfrusna bana. När sedan Pollenkungen tog vid i RBK gick Rögle förbi Jonstorp.

Men en klassisk antagonist är Jonstorp, även om nutiden är ett annat läge.

Mygel: I vilket fall, i morgon vinner RBK, fulspel eller ej. Hoppas att man ej får några skador bara

nek97raj: Det är sant. Fattar egentligen inte varför Rögle inte har vant sig vid Bofors spelstil ännu?? De har ju mött varandra nu ett antal ggr o varje gång så presterar Bofors den värsta grishockey jag har sett på elitnivå. Detta stör alltid Rögle (undantaget kan vara bortamatchen i Södra A i höstas, såg inte dne matchen dock). Har de inte lärt sig nu att skita i deras sätt att ta kontroll på matchen?? Man måste försöka fokusera på sitt eget spel. Kanske skulle Herman gå in i inledningen o trycka upp några av motståndarna så att man skrämmer skiten ur dem så att vi får dem ur balans istället. Vill inte se fler förluster mot Bofors nu, vilket jag anser är ett av de sämre lagen i SA.

Fransson: det kan hända, men, liksom biträdande tränaren i RBK tycker jag nog att RBK bör klara av även fulspelande lag

Pat86: Hæng inte upp dig på det! Bofors ær inget dåligt lag! Det finns inga lag i SA som vi kan karaktærisera som "dåliga", det visar ju inte minst getingboet i tabelltoppen just nu! Alla lag har kapacitet att slå alla och jag ær øvertygad om att fler lag i tabelltoppen kommer att tappa viktiga poæng mot just Bofors. Dock hoppas jag ju att RBK tar 3 pinnar imorgon!

nek97raj: vad menar du med att förlora mot ett lag som Bofors? skulle bofors vara ett dåligt lag eller? Bofors slog har slagit både SAIK och RBK och ligger bara ett poäng efter dessa två lag och ändå skriver du så det låter som de skulle vara ett mycket sämre lag en Rögle...

jag hoppas och tror att vi slår er nere i ängleholm pimorgon med 4-3 och då har vi gått om er...

Måste även säga att ni hade en trevlig klack på besök

Forza Bofors!!

nek97raj: Det du inte vet är att Bofos är det fulatse laget i hela Allsvenskan, de vinner på att de bråkar, de får matcherna dit de vill, att motståndarna blir förbannade och när de leder grisar de...så är det bara, kom och bevittna matchen på fredag oxå, så ska du se ett heltaggat rögle och så kan du ju ta med några polare så ska vi visa vad det innebär att stötta sitt lag muntligt..UTAN TRUMMOR,TRUMPETER O S V....:

SA
jag bevistade matchen i sönags mot SAIK och blev mycket imponerad av tempot och intensiteten. Det slog mig att båda lagen, med det spelet, hade haft mycket att hämta i ES. Därför blir man besviken när RBK kan förlora mot ett lag som Bofors. För att kunna hävda sig i ES krävs det bra koncentration i ALLA matcher.

Om Bofors-RBK
Bofors vann matchen igår helt rættvist, tyværr. Det tror jag nog de flesta tillresta RBK-fansen ær bøjda att hålla med om. Bofors visade lite mer vilja och beslutsamhet och det måste i ærlighetens namn erkænnas att BIK presterade en snabb och frejdig anfallshockey, kombinerat med ett ettrigt førsvarsspel. Røgle såg lite slarvigt ut i førsta och andra perioden. Visst hade RBK ett antal bra lægen, men antingen missade man dessa eller så presterade den mycket duktige Boforsmålvakten den ena idiotræddningen efter den andra, bl a en "fotbollsræddning" i slutet av andra perioden som skulle fått sjælvaste Ravelli att dræggla av avund. Detta, kombinerat med att Bofors satte sina lægen gjorde att stællningen var 2-0 efter två perioder. De førsta 5 minuterna i tredje perioden økade RBK tempot høgst markant och då hængde inte BIK med. RBK fick mycket riktigt in en reduceringspuck och jag tror nog att den mest fanatiske Bofors-supporter kan hålla med om att RBK var nærmare 2-2 æn vad BIK var i nærheten av 3-1. Dærfør kom 3-1 som en riktig kalldusch. Det var ett typiskt "plødsligt-bara-låg-pucken-i-mål". Dærefter var RBK tvungna att førsøka ligga på ænnu hårdare, vilket gjorde att man øppnade sig før kontringar och 4-1 kom ju som ett brev på posten.

Vad betræffar domaren, så tror jag nog att såvæl Boforsfansen som Røgleditona vid mer æn ett tillfælle kliade sig i huvudet till føljd av denne randige pajas mystiska fløjtande før skitsaker, samtidigt som han - på grund av usel skridskoåkning - missade de værsta øvergreppen. Han var långt från situationerna vi många tillfællen i denna match.

Kåberg? Tja, vad ska man sæga om detta fenomen? Han ær ju spelaren som vi ælskar att hata... Hade han spelat i RBK, antar jag att vi hade gillat honom bættre. Han ær som han ær...

Læste nyss Hinkes sammanfattning på førstasidan. Jag ær bøjd att hålla med honom! Det ær ju ingen nyhet att Bofors spelar grishockey och handskar i ansiktet, efterslængar och andra tjuvnyp ær væl något som RBK bara har att børja vænja sig vid, speciellt om laget har ambitionen att titta en bit høgre i seriesystemet, dær griserier av det slaget hør till vanligheterna i alla matcher. Tyværr verkar RBK blir så till den milda grad størda av den typen av spel, att man fokuserar mer på detta æn sitt eget spel. Dærfør lyckades Bofors igår att få Røgle precis dit man ville!

Låt "Grisa-Pelle" smælla dit Kåberg i planket - likt en kladd hæftmassa på en vinyltapet - redan i førsta bytet imorgon, før att visa vilket lag som bestæmmer i Ængelholm! Sedan hoppas jag att RBK struntar i Bofors grishockey, fokuserar på sitt eget spel och plockar hem 3 mycket viktiga poæng!

Allvarligt talat: vem orkar bry sig om elitserien nær vi har SA! Mærkligt att TV4, Aftonbladet och andra sk "mediaaktører" inte upptæckt att hockeysveriges mest intressanta drabbningar utspelar sig i SA.

Kaffet ær gott i Karlskoga. Speciellt nær man kørt 37 mil från Norge... *støn*

Inledningsmusik
Finns det någon som vet vad Rögle har för inledningsmusik när de lommer in på isen. Det avslutas ju med AC/DC men vad börjar det med.
Rögle lyckas ofta få till bra sådana. Den de hade i Elitserien med: The good, the bad and the ugly var ändå den bästa.

Vi ses på fredag i en fullsatt ishall. Nästan alla sittplats är sålda. Gytt.

Ja det är väl rätt många år sedan vi mötte MIF i tävlingssammanhang också =)

"Tyringe, Jonstorp, Malmö och Troja. De är Rögles klassiska antagonister. De nya är utan tvekan Bofors." Så skriver Hinke i kommentaren. Men Jonstorp!!Dom har vi inte mött på år å dar. Dessutom har U-sidan ett givande utbyte med J, så att det är antagonister...nej. Jag ser dom som partners eller farmarlag.

Sv: neråt?
wrebe: Detta kommer inte hända med årets lag. Det är mycket stabilare nu. Roger Melin har ingjutit mer mod och kyla i killarna.
Det är upp till oss på läktaren att stötta vårt kära RBK och hjälpa dem ta 3 "säkra" poäng imorgon. Förresten är det den första förlusten hittils så det är ingen "ko på isen"...

neråt?
Kommer ni ihåg förra rundan av super? Dubbelmöte mot Bofors och 2 förluster.. Sen rasa de.. Som de rasa och hallååå vad det rasa... Kommer det att hända igen? Är Rögle "mätta" nu efter att ha slagit b.la AIK på bortais?
Antagligen inte men detta scenario (eller hur de stavas) får inte hända igen..

Kom igen nu RBK, vinst mot BIK imorgon och vi är med igen!?

Sv: En fredag i hallen
Mygel: Jaja ,räkning är inte min starka sida.
Men jag hoppas att jag får räkna många röglemål imorgon

fritte rbk: Hmm lite fler bokstäver i isballerina än antalet * jag satte :)

Mygel: ******=isballerina????

fritte rbk: O isprinsessan Kåberg ska få höra att han inte är välkommen i Ängelholm. Kan man inte spela hockey så har man inte på isen att göra.
Något musikaliskt geni som kan komma på någon bättre ramsa till kvinnan i de vita skridskorna än "Kåberg är en *****"?

Gasolin: Lika självklart som en regning skånevinter!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En fredag i hallen
Vad kan vara bättre än en fredag i hallen? Ställ upp o kom till hallen i morgon. Ta med din granne, kompis eller vem fan som helst, Vi ska ha ett jävla tryck hela matchen o sjunga Rögle till seger. Skål..

Killer Bob:
Det var ingen som tappade humöret igår.
Däremot tappade domaren matchen fullständigt. Ena minuten fick spelarna inte röra varandra o nästa minut så var det helt ok att dela ut en armbågstackling.
Nu förlorade vi inte matchen pga av domaren men det är bedrövlig klass på domarna nu. *suck*

Sv: Fullsatt?
Haggeman: Tror inte att det kommer att bli så rysligt många på fredag. Bofors är inte någon direkt fröjd att se på isen + att vi förlorade senast.
runt 3 500 kanske.

Fullsatt?
Är det mycket biljetter sålda till Fredags-matchen?

Pinsamt
Hinkes kommentarer efter matchen är rejält pinsamma och förmodligen skrivna innan han lugnat ner sig.Spelarna måste lära sig att tåla tjuvnyp och tuffare tag utan att tappa humöret.Pelle Svensson,Jakob Johansson m fl är inte sena att dela ut men har betydligt svårare att ta emot.Sluta gnälla och visa vad som gäller på fredag istället.Spelet pågår tills domaren blåser.

Nya tag på fredag
Nu gäller det att ta nya tag och visa de där Boforsarna hur riktig hockey ska spelas.

FULL uppslutning i ladan , tack!!!!!!!!!!!!!!!!

Sv: Bofors-Rögle
Vi hade konstant press i Bofors zon de första 6 minutrarna av 3:e(Boforstränare tog timeout efter 4 min) sedan gjorde Pelle en j##la indianare o så var matchen slut *suck*

Sv: Klack
Gasolin:
Då ska publiken ha - för att man buade under tiden han låg ner URUSELT :-(

Klack
Vi ska vissa Bofors vad klack är för något, det var det sämsta jag har hört av ett hemmalag idag. Man blev ju hjärtligt välkommen i karlskoga idag. Not, 1000 kr i fortkörningsböter. En sak som Bofors publiken ska ha + för, var när arkesvinnet kåberg körde över Wolle när han reste sig efter några minuter så klappade dom. Vi krossar dom på fredag, med mycke kaffegök i kroppen..

Vad är väl en...
...bal på slottet?

Efter 100 mil på vägarna och en sur förlust, känns aslet som om man haft ormgrop med herrar Levengood och Gardell.

Det är ju bara ett spel ändå........*blääääää*

I med och motgång och så vidare...

Sv: Månsson...
Och Månsson går bra!?

...hoppas att ni tar er till Kvalserien och tvålar dit LHC, synd på förlusten ikväll i övrigt är jag positivt överraskad...

...TIK - RBK nästa säsong? varför inte!

Sv: YES!!
mn båstad: Jag skall visa mig på fedag oxå, även om ni skulle råka vinna, det lovar jag. Och några 5-1 törs jag nog lova att det inte blir.

Zeke65: Visst kommer det att bli svårare på fredag, det räknar jag med. Jo, vi fick matchen dit vi ville...till Boforsseger.

Sv: Getingbo
Hinkes kommentar ute nu!!

Getingbo
Snacka om att superallsvenskan är ett riktigt getingbo! Det är väl så det ska vara men kanske inte så man önskar att det vore...

Bafucin: Titta på Bafucin där var han snabbt inne på vår GB efter att hans lag har vunnit, då passar det att visa sig

Men men vad gör det för på fredag så kommer han inte att synas för då vinner vi med 5-1

Bafucin: Då fick ni matchen dit ni ville då!
På fredag blir det svårare, trust me!!

Bafucin: Pinsamt att förlora mot Bofors. RÖGLE borde lärt sej hantera deras provoserande spel vid det här laget.

Ja ja.. en dålig dag på arbetet...

Zeke65: Håller helt med rubriken på denna tråd....YES!!!!

4-1 seger, skott 36-22. Inte mycket att diskutera.

Nya tag på fredag.

Josefsson fick pris som bäste RBK spelare om nån är intresserad.

Bobcats 4ever!!

Sv: Hemmaledningar
jävla skiiiit! rögle förlorar med minst 4-1!!!!!:... faaan det... jaja, jag ska supa på fredag, hoppas det är fler so mska det, så det blir lite tryck i hallen...
sen efterfesta på bahnhof... givet...

RRRRRBBBBBKKKK!!!

Sv: Hemmaledningar
Näää

« · 204808 · »