Mygel: Tror inte vi blir ett strykgäng. Se bara på Timrå. De har inte den fetaste budgeten, men är ändå ett topplag. Tror man ska försöka gå upp så snart som möjligt, utan att för den sakens skull panikköpa. Väntar man medvetet kan det bli ödesdigert, då kan intresset hinna svalna och man blir tvungen att värva som fasen. Så var det förra gången. Intresset hann svalna och man var tvungna att göra ett megaprojekt för att dels gå upp men även locka tillbaka intresset. Hade Rögle gått upp redan 87 när laget började vara riktigt hett tror jag verkligheten sett annorlunda ut under 90-talet. Men skitsamma, nya tiden är här precis som Pelle säger. Tror det blir tredje gången gillt när vi nästa gång går upp. Nästa gång går vi ju upp med ett positivt eget kapital, de andra två var det på lånta fjädrar.
OE: Jo men har vi cashen att gå upp i år? Risken är ju rätt stor att vi blir ett strykgäng o vi vet ju alla hur kräsen Ängelholmspubliken är. Nog bättre med ett framgångsrikt år till i allsvenskan även om jag skulle bli as glad om vi tog steget upp. Självklart så är det ju ES man drömmer om, men samtidigt drömmer jag om att vi etablerar oss i ES o inte tar korta sejourer
JOA: Min åsikt är att Melin har lagt grunden för det som Pelle benämnde som "den nya tiden". Rögle har nu kommit ur stålbadet som vi var tvugna att ta oss ur efter den vettlösa ES satsningen. Jag är jäkligt imponerad hur Lööv + styrelsen har lyckats behålla Rögle som ett topplag med de minimala resurser klubben har haft. Vi har varit ett av Sveriges bästa lag under ES nästan hela tiden sen vi trillade ur ES. Vi har spelat i alla upplagor av SA sen den serien startades. Allt detta med hjälp av väldigt lite resurser (snacka om att ha hockeykultur). Nu går Rögle mot stora ekonomiska vinster, laget är bättre än på länge, hockeyintresset stiger i NV skåne igen , ja allt, pekar uppårt igen. I detta skeddet har Melin bidragit enormt. Han är första steget för att återigen göra Rögle till sydsveriges bästa lag. Allt kan bara bli bättre nu. Detta året kommer Rögle att göra en fantastisk ekonomisk vinst + att vi kommer få bättre möjlighter att behålla våra enormt talangfulla juniorer. Jag hoppas mest på ett sådant år som detta nästa år igen för att sen näst nästa säsong ta det stora steget för en fullsatsning mot att ta tillbaka platsen i ES. Jag vill med detta ge ett stort tack till Melin för att han har hjälpt vår klubb att ta detta första steg mot nya ljusare tider. Förhoppningsvis ersätts han av en lika duktig och proffsig tränare som stannar ett tag och hjälper oss att ta det avgörande steget. Upp, upp vi går dit ***** pekar
Vill Ni läsa något skoj, surfa in på Lövens hemsida och läs deras halvroliga inlägg om Oskarshamn, kan inte tro mina ögon när jag läser det, Iko är helt kass, spelar raggarhockey, ingen Disciplin m.m, Hur skulle det vara om Norrlagen öppnade ögonen lite, Enligt Löven´s supportrar har dom ju ett världsmästarlag..
Men bäst av allt var nog killen som skrev att nästa år ska dom krossa Iko.....trodde dom ville upp, innan skattmassen kommer på dom..
Lev väl.
PS: dom kunde ju frågat oss om Oskarshamn borta är en promenad seger......
JOA: Håller med, kunde inte skrivet det bättre själv. Tack Roger för arbetet du lagt ner och jag hoppas om det nu är LHC som är din nästa klubb att du för ner dom till allsvenskan först innan du lämnar oss. Bara vi går till kvalserien så!!
Roger Melin har främst innan men även under säsongen kört med öppna kort...Rögle var en nödlösning för hans del. Melin har visat att han har rutin och har givit Rögle en stadga som inte har funnits på många år. Melin är ett proffs ut i fingerspetsarna. Att som ledare få en grupp spelare att lyssna utan att höja rösten och dessutom få dom att arbeta år ett och samma håll inger respekt. Tyvärr har inte ens Melin lyckats att få Rögles Power Play att fungera...det är bara att hoppas att det kommer. Röglestyrelsen har gjort allt man har kunnat för att hålla kvar Melin i Rögle...det gick inte denna gången. Draget på matcherna, fansens kampanjer m.m har inte varit tillräckligt för att få Melin att stanna. Och skall man vara ärlig så hör ju en tränare av Melins kaliber hemma i Elitserien.
Så TACK Roger Melin för ett bra arbete...men du blir aldrig någon riktig ikon i Rögle. Möjligtvis om du kommer tillbaka när vi spelar i högsta serien.
Junior: Det är rätt! har funderat på det också! Måste vara tröttsamt för spelarna! Men man kan ju ha det vi bra tillfällen! Inte när man slagit Oskarshamn t ex på hemmais med 3-1!
Vi tar ca 150 bilder per match och så tycker du att jag ska hålla koll på i vilken sekund varje bild tas skriva ner det så jag kan komma ihåg det och och dessutom sitta och hitta på diverse namn på varje bild.
Då stänger jag hellre ner bildsidan för gott. Jag har oxå ett visst intresse av att se matchen live.
Junior: rätt talat. Det ska inte hända ofta. Det händer ju nästan varje match nu, eller ska man säga att det händer varje? När Rögle spöat en riktigt bra motståndare tycker jag man kan be dem att komma ut. Men Hammarby kändes inte som en riktigt bra motstånadare.
Mygel: Jo då man får visst ha övergångssummor på spelare som byter lag inom landet. Finns t.o.m i lingondivisionerna i fotboll, lämnar en spelare Vegeholm för Jonstorp måste klubbarna enas om en övergångsumma. Att det inte funkar i hockeyn beror på att den till stor del styrs av clowner(SHL).
Visst är det super kul när spelarna ropas in efter matchen. Helt klart. Men jag gillar inte riktigt att det sker efter varje match. Det känns inte speciellt längre när dom kommer in. Tror också spelarna uppskattar det mer när det inte händer som ofta. Ska liksom vara något speciellt.
Som efter matchen mot Bofors när alla stod och skrek och "dansade" utanför omklädningsrummet. Hur kul att det varit och gjort det efter varje match?.
HasseT: Hmm, Hasse nu var det det här med att tänka efter innan man skriver igen :) Om man återinför betalningar för spelare så gynnar det de ALLSVENSKA lagen. Tyvärr så går det inte p.g.a EU o den fria rörlighten av arbetskraft.
Skeagg: vad menar du med: Återinför spelarköp. Spelare ska inte kunna gå fria från en klubb, detta gynnar de Allsvenska lagen.? Är det nåt fel på att det gynnar de allsvenska lagen? Jag tycker inte man skall vara så egoistisk. Tänk lite på andra. Tänk om ditt lag inte hade haft chansen att gå upp. Hade du tyckt det var kul?
Killer Bob: Tycker att Roger gjorde en mycket bra match igår! Var hela tiden (utom vid ett tillfälle) på rätt plats, slog bra passar och gjorde dessutom mål. Tycker att han har varit bra denna säsongen och hoppas att han tar en säsong till!! Måste också säga att Pelle var grym igår, han har mycket kvar att ge!! Tack för mig!
Visst var Hanssons insats igår helt ok förutom målet.Däremot tycker inte jag att han tillhör de bättre i det stora hela denna säsong.Det går långsamt och ser ängsligt ut när han hamnar i tidsnöd.
Killer Bob: Ang. Hansson, så där dålig var han ju inte igår, han gjorde ett grovt misstag som ledde till ett baklängesmål. men han gjorde ju faktiskt ett mål framåt. Givetvis kan man ställa höga krav på Roger, men att begära att han ska var på topp hela tiden är väl inte riktigt juste.
Iövrigt kan jag hålla med dig om att Klacken rockade fett igår!!!
Våra idiella funktionärer lägger väl ner ett bra arbete, men don bör kanske få någon form av utbildning. När det nu börjar komma lite ovan publik som springer runt med biljetten i näven, då skall funktionärerna veta och hjälpa till. Har ibland upplevt att vissa funktionärer bara är där för kaffet o matchens skull.
Vill rikta ett riktigt stort tack till nya AIA som verkligen satte pricken över i:et i går.Det är just denna fantastiska känsla som infann sig i hallen som jag tror att varenda spelare får gåshud av. Som åskådare är det helt fantastiskt att få vara med om detta.
Om man nu skall klaga på något så är det RBK´s fullkomligt usla powerplay.Detta kommer aldrig att räcka i en eventuell kvalserie.Varför inte skapa en powerplay-formation ?
Dessutom tragiskt att se Hansson sjunka från tongivande forward till back under medelmåttet.
Mygel: Det var allt annat än en hockeyfest... det största nöjet var att lyssna på diverse AIK-supportrar som då och då reste sig upp och skrek okvädningsord riktade mot tränaren.. "Bonnläpp" var det snällaste uttrycket som haglade...
Citat "Hade fotbollslaget spelat så på Råsunda hade det blivit upplopp"
Bafucin: Tja, kommer man från skogarna där man gör kanoner så är säkert resultatet. Själv hade man nog somnat vid en sådan tillställning. 1 500 på Hovet?? Snacka om ekon.
Jonas: Skellefteå har snackat om Kvalserien ända sedan vår-Allsvenskan 1990 då laget föll ur Elitserien. Men aldrig har man lyckats ta sig dit... (Avd. Mycket snack o lite...)
...visar att det eviga mörkret verkar ha lagt sig över Umeå. Spelare och system som för en dryg vecka sedan höjdes till skyarna är för tillfället inte värda en rutten bärfis.
I Oskarshamn är det däremot uppåt värre. IKO har nu tagit full pott mot Löven och har bara fyra poäng upp till en playoff-plats. Härmed borde Rögle vara varnat inför söndagsmatchen. Det lär bli taggade motståndare som kommer till Ängelholm.
Och när dom ändå är här, kan Lundmark gott ta ett snack med IKO-coachen Fagervall efter matchen, om hur man ska gå tillväga för att plocka tre poäng i Umeå.
I Mora är man rädd för att få stämpeln "tidernas sämsta superallsvenska lag". En titel som f.n. innehas av Troja.
...och i Skellefteå snackas det mest kvalserie. Fast det har det gjorts sedan i höstas ;-)
Jonas: Håller med. Jäklar vad killen är bra. Lööv o Co sätt igång med operation "Övertalning" vad gäller Arlbrandt. Snacka om förstärkning om vi hade kunnat ha honom hela nästa säsongen. Faktiskt en gåta varför han inte har fått mer chanser i HV.
OE: Det har du rätt i. Tråden är nog hämtad från Hänt Extras rubriksättares privata gästbok.
Fast den kan inte förta glädjen över kvällens seger. Fem lag inom två poäng... På E tyckte vi kollektivt synd om Arlbrandt, att han inte fick sätta en kasse. Han får göra två på söndag istället :-)
Kan inte sova :-( Vill bara hala fram pekpinnen och säga att det är spam-varning på Skaeggs inlägg, eftersom detta inte är den enda gb'n som det postades i.
Ta upp ett NORR lag (SKAIK), ett SÖDER lag (RBK) och ett STHLMs lag AIK el. Hammarby . Därför det är inget annat lag i SuperAllsvenskan som har kapacitet ekonomiskt el. sportsligt att göra i elitserien.
De tre bästa lagen i resp. grupp går till SuperConference. Där möts lagen 2 gånger. ( = 16 matcher) De 7 bästa lagen går till slutspel.
De två lagen som blev över från de 16 första matcherna bildar WinORLoseConference. Där möts de 2 gånger. ( = 10 matcher). Bästa laget går till slutspel.
Slutspelet spelas enligt följande: ______________________________________________________ Kvart: Bäst av tre
1 .3:a i Super - 1:a i WinORLose 2. 1:a i Super - 6:a i Super 3. 2:a i Super - 7:a i Super 4. 4:a i Super - 5:a i Super
Semi: Bäst av tre
1. vinnare av kvart 1 - vinnare kvart 3 2. vinnare av kvart 2 - vinnare kvart 4
Final: Bäst av tre
1. vinnare semi 1 - vinnare semi 2
Vinnaren är Svenska Mästare _______________________________________________________
Laget som kom sist i SuperElit och 5 lag från WinORLose och vinnaren av Allsvenskan Söder resp. Norr. Möts i slutspel.
Kvart: Bäst av tre
1. 7:a i Super - 6:a i WinOrLose 2. 2:a i WinOrLose - 1:a Söder 3. 3:a i WinOrLose - 1:a Norr 4. 4:a i WinOrLose - 5:a i WinOrLose
Semi: Bäst av tre
1. vinnaren i kvart 1 - vinnaren i kvart 3 2. vinnaren i kvart 2 - vinnaren i kvart 4
Final: Bäst av tre
1. vinnaren i semi1 - vinnaren i semi2
Vinnaren får en summa prispengar. _______________________________________________________
* Med detta system får man mindre antal matcher spelade. * Högre spelstandard från början av säsongen. * Alla matcher är viktiga för alla lag. * Återinför spelarköp. Spelare ska inte kunna gå fria från en klubb, detta gynnar de Allsvenska lagen. * Max 5 utländska spelare i lagen. Max 3 europeer, max 2 icke-europeer.
+ en masssa andra regler.
Mitt hjärta bankar för Mora. Men det här är det enda rätta att göra för att rädda svensk hockey.
Reportagen är ute nu. Håller på att klippa till bilderna och ska även fixa matchstatistiken och tabellen på förstasidan. Men jag tänkte det säkert underlättar för alla nattsuddare om jag lägger ut reportagen först;)
Belix: Man kan inte döpa bilderna till olika namn, beronde på olika skeden i matchen? Eller skriva vilken tid de utspelade sig på? Det skulle vara trevligt och fint. Bara en liten fråga eller ett litet tips! fortsatt trevlig kväll/natt!
Har du tröttnat på att läsa referat? Skriv ett eget på Bajens hemsida (länk). Tänk efter lite innan du fyller i rutorna, så kan det bli rätt kul. Självgod som jag är, garvade jag rätt gott åt mitt eget...
HasseT: Ja sen hade vi legat etta om inte Wennström hade slängt ut pucken i sargen efter 14.24 i första perioden. Eller när Hinke vägrade passa till Lundmark när det återstod 10sek av presskonferansen. Eller när.........
vault: och t.o.m olika intervjuer på alla tre! men jag är lite besviken att vi skulle släppa in 2 mål.. och inte göra ett till.. Hammarby var ju inte alls bra. Hanssons missade backen lite i andra. I tredje, var var markeringen på hammarbyspelaren? vi hade varit tvåa om vi gjort ett till eller släppt in ett färre..!
Charliejfz: Känns som ni vet hur man slår oss. Såg inte matchen. Reste med bil o lyssnade på radion. Där sa de att FBK hade svårt att komma upp i anfall. Ni vet tydligen hur man stänger ner oss. Grattis till vinsten.
Men skitsamma, nya tiden är här precis som Pelle säger. Tror det blir tredje gången gillt när vi nästa gång går upp. Nästa gång går vi ju upp med ett positivt eget kapital, de andra två var det på lånta fjädrar.