Det jag tror är viktigt är att skapa en kontinuitet och trygghet i föreningen. En stabil och bra undomsverksamhet är och kommer vara grunden i Rögles framgångar. Vi har inte de ekonomiska resurser som krävs. En Modo-liknande modell är det enda som skulle kunna fungera.
Så full satsing på juniorerna är grunden till framtida framgångar. Det tror jag styrelsen har koll på iofs, men det tål ändå att påpekas
Joinzzon: Jag tror att han jämförde anläggningar, dom saknar tydligen tak på sin. Kanske det är anledningen till att det stormar kring BIF! Är dom inte snälla så tar vi hem Daniel till nästa säsong. Förresten det gör vi ändå, även om dom är det!
Lilljanne: Klart att jag är inloggad, det skulle vara svårt att att skriva inlägg annars. Förmodligen så finns jag. Men frågan är vart du vill komma med dina inlägg?
Det är lite konstigt att han skriver på för ett 3-årskontrakt med ett lag som håller på att nästan gå ur. det är bättre om han skriver på för 2-3 år för Rögle. Om han hade fortsatt i Rögle hade de gått upp i elitserien, kan jag garantera. Det är svårt att säga vem som hade vunnit om Rögle och Linköping mötts.. Det hade varit förståligt om han skrivit på för lag som MoDo, men LHC.. de ligger ju t.o.m under Brynäs..
FredrikM: Vet inte, har ingen uppfattning om honom, känns lite som en förlorare det oxå, men det va ju fan vad jag e kräsen idag. Men med tanke på vad han har presterat i HV så är jag inte imponerade.
QP: Jag hoppas att det inte finns någon som helst verklighetsförankring i detta, jag VILL inte ha Bendelin som tränare i MITT kära RBk, Bendelin har en stor förlorarstämpel på sig.
Det finns 2 grymt bra allternativ till tränare nästa säsong, och det är gamla hederliga Brithen, eller Lundh, 2 ytterst kompetenta tränare med lite olika stil, Lundhs still drar mot Melins, lugnt och tryggt......
Citat Lasse Jersmyr ur HD 9 februari - Det kan vara värt några kronor extra på tränaren för att få ett etablerat och välkänt namn. Titta på vad Roger inneburit för Rögle den här säsongen, vi vill att hans ersättare kan fortsätta på den inslagna vägen, säger Jersmyr.
Jag tycker att Melin har gjort ett riktigt bra jobb i Rögle. Alla spelarna trivs och många rankar honom som den bästa tränaren de haft. Inför säsongen gick han ut med att han ville träna ett elitserielag nästa säsong och det har jag all förståelse för. Men att skriva på för Linköping i detta läget är i mina ögon helt befängt. Jag förstår er som inte kommer att applådera för Melin fler gånger,han har svikit både spelarna och oss supportrar. Hoppas att styrelsen pratar med spelarna innan dom bestämmer sig för vilken tränare som ska ta över så att det inte blir någon spelarflykt.. Väl mött på söndag.
Nä det är rätt mycket du inte har koll på Junior.Nu har laget en defensiv som Nygren aldrig var i närheten av.Dessutom får unga lovande spela plus att spelarna hyser hög respekt för tränaren både på och utanför banan,så var det definitivt inte på Nygrens tid.
Killer Bob: Jag jämförde inte Melin med Nygren. Jag satt bara och tänkte efter när vi hade en tränare senast som spelade lika underhållande hockey som vi gör nu.
Fick inte Nygren "sparken" innan Elvenes stack? Jag är inte säker.
mn båstad: Jag vet att det pågår seriösa samtal mellan bägge parter. Hur eller av vem vill jag inte säga. Men det finns möjligheter till att det blir Bendelin. Vi får vänta och se.
Rögle BK har Torgny Bendelin som ett första alternativ till tränarposten i Rögle. Det förklarar varför Lundh/Brithen inte hört av någon från RBK. Skulle det gå i lås så blir ju en ev match i kvalserien mellan LHC och RBK intressant
Killer Bob: Utan supporters - inga publikintäkter. Utan supporters - inga sponsorer - inga sponsorintäkter. Utan intäkter - ingen högavlönad tränare....
Att jämföra Roger Melin och Håkan Nygren var inte snällt mot Melin.Roger är väldokumenterat skicklig ledare med mycket hög kompetens.Håkan Nygren har aldrig lyckats hela vägen i någon förening.Det enda han har gjort är att sätta sprätt på föreningens pengar med en massa nyförvärv och sedan gett lovande ungdomar foten.Dessutom var Nygren den utlösande faktorn att bröderna Elvenes lämnade föreningen och det kommer nog aldrig någon äkta supporter glömma.
Varför blev aldrig Håkan Nygren någon kung?. Rögle har nog aldrig spelat så rolig och offensiv hockey som dom gjorde då. Gick till Play Off 2 där man förlorade på ett otroligt smärtsamt sätt.
KINGEN: Jag vet inte om du inkluderar mig i ditt inlägg när du menar att Melin inte är mycket värd....det hoppas jag nämligen inte. Jag är inne på samma linje som du. Jag vill dock inte höja Melin till samma höjder som tex Christer Abrahamsson m fl.
Junior: Varför i hela friden ska han gå ut och prata lön med Svenska folket för. Det är en sak mellan honom och LHC. Jag tycker han varit så ärlig man kan vara i den förhandlingsposition som han varit i. Detta har vi vetat sedan han skrev kontrakt med oss, att han kunde försvinna efter 1 säsong. Nu gick det så. Acceptera och gå vidare. Det finns nog saker i hans kontrakt mellan såväl RBK som LHC som vi inte vet eller behöver veta.
Sen är RM så proffsig i sin roll att han aldrig, aldrig, aldrig skulle skita ner sitt namn för att coacha bort Rögle i förhållande till LHC. Sådana tankar finns inte hos RM. Då skulle han väl inte kunna coacha oss mot Brynäs heller??Hur är det med ES-tränarna som möter sina gamla lag i streckstrid? Eller spelarna?
Nej den debatten kan läggas ner bums. Skapa inte sådana problem i GB.
Kingen: Om det nu är pengar det handlar om så kunde han väl säga det. Jag tror iofs inte pengar det handlar om eftersom en sponsor skulle gått in och hjälpt att betala Melins lön.
Jag tycker inte han har spelat med öppna kort.
Och jag vill defentivt inte veta hur han känner i en eventuell Kvalserie när Rögle möter Lhc. Hoppas det tänder spelarna så in i helvete´s mycket
Tror ni verkligen att Roger Melin tränar ett LHC som spelar i Allsvenskan? Jag tror det inte. Mannen är säkert inte dummare än att överenskommelsen ENDAST gäller om LHC spelar kvar i högsta serien. Grejen är bara att ingen ännu ställt den frågan till honom eller LHC.
Junior: Märkligt vad Melin sjunkit i en del supportrars ögon. För två månader sedan bönade och bad alla om att RM skulle stanna för han var det bästa som fanns. Nu har vi besked, RBK på väg till största framgången sedan elitserietiden...och då är plötsligt inte RM värd flingorna på morgonfilen längre! Inse att ledare kommer och går. Självklart har detta byte inte bara med ES-status att göra. Vem hade inte bytt kneg om man erbjudits dubbelt så mycket lön på annat jobb för samma (eller snarlika) arbetsuppgifter. Kom inte och säg att Ni är såå lojala mot Er arbetsgivare att inte ens dubbel inkomst (+ närmare hem till familj, släkt och vänner) kan locka bort er från jobbet. Jag anser att Melin är KUNG i Ängelholm och kommer alltid att högakta honom för vad han gjort för klubben. Jag är dessutom stor nog att önska honom lycka till i framtiden!!!
Jag har gillat Melin hela säsongen. Gör det iofs fortfarande. Men jag tycker det är riktigt lågt att snacka om Elitserien bla bla bla när han går till ett lag som faktiskt mycket väl kan åka ur elitserien. Jag hoppas innerligen att Lhc åker ur.
Det var satan vad du slår dej för bröstet,Ljunggren.Vi kan nog alla vara överens om att Melin har MYCKET stor del i klubbens förändring.Tyvärr är det väl inte förrän vinden har vänt som klacken hakat på tåget med nybildande av AIA m m.Bara för att Melin valt en annan väg än vår är hans jobb inte mindre förtjänstfullt.
Haggeman: Nu ska nog inte ge Melin all credit för den positiva väg som RBK slagit in på den här säsongen. En hårt arbetande styrelse, ett hungrigt representationslag och ett allmänt drag kring hockeyn i NV Skåne har minst lika stor del i framgångarna som R M. En ny tränare med liknande, eller bättre kvalitéer, än Melin bör kunna värvas utan större bekymmer. Sedan är det ju så; spelare och tränare kommer och går och deras lojalitet ligger hos de klubbar där de för tillfället verkar. Däremot är man supporter "på livstid" och vi grön-vita på stå- och sittplats både bör och kan ta en stor del av äran av att RBK befinner sig i det trevliga läge som vi gör idag.
Klart att Linköping kommer att satsa, men f_n vilken blåsning Melin går på om dom åker ner i allsvenskan! För det var väl därför han lämnar Rögle, för äran att träna ett elitserielag, eller??? Jag vill iallafall önska honom lycka till och tacka för den här tiden!! Han har fört in Rögle på det rätta spåret igen!
Svenne: en sak har idrottshistorien lärt oss: det finns inga "enkla" matcher! men voisst, är bara rbk fokuserade så bör det bli sex poäng mot oskarshamn resp. mora
Svenne: på pappret enkel ja .... Jag har på mina 4 senaste besök i Mora bara fått vara med om en seger Pekka Virta på straff 1-2,resten har blivit torsk 6-4 6-0 4-2 Denna match känns väldigt otäck, ett avsågat Mora mot ett Rögle som behöver vinna.
Kingen: Hammarby har ju den fördelen att man spelar 3 av de 4 återstående matcherna på hemmaplan.. 2 egna hemmamatcher plus derbyt mot AIK som också spelas på Hovet ju.. Nu på söndag spelar alla fyra topplagen på hemmaplan, då kan vi räkna med att tabellen ser ut precis som efter idag.. För det är omgången på onsdag där Rögle kan göra ett avgörande ryck när både Skellefteå och Hammarby har derbymatcher där ju vad som helst kan hända.. och Rögle har den (på pappret) enkla matchen borta mot Mora...
Mygel: Det är ungefär det du skriver som är min åsikt oxå...tack för att du utvecklade. DET jag vill ha fram är att Melin har gjort sitt..på ett proffsigt sätt....som en skicklig yrkesman. Nu dra han vidare....och skall inte höjas till skyarna. Lyfta på hatten och tacka är nog. Det som för oss är viktigt, och som du påpekar är hockeykulturen....den bibehåller man inte med ett års tränare. Inte ens om dom är så skickliga som Melin.
Jonas: Var i Stockholm igår, så jag missade matchen, tyvärr. Dessto mer frustade jag när jag läste Expressens Sthlmedition. Där stog att RBK vann till ingen nytta för Hammarby tar lätt 2-aplatsen efter SkAIK...
Varför har du så svårt att acceptera vad andra tycker?.
Jag har min åsikt. Du har din. Helt ok.