1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27214 inlägg · 5186 ämnen

Lockout 2004

Lockout 2004
Så, nu har man fastställt regelverket för NHL-proffs i Elitserien nästa säsong, om det nu blir lockout (det mesta talar väl för det).
ES-tränarna jublar förstås. Ja, nästan alla. Roger Melin surar, eftersom LHC's bidrag till NHL är...begränsat!
Vad jag inte riktigt hänger med på är att de som väljer att lira elitserie under lockouten, TVINGAS att lira elitserie HELA nästa säsong (spelare utan NHL-kontrakt). Så när tvisten är löst i nordamerika efter en månad eller två, kommer NHL ändå att stå utan svenska (och kanske andra) stjärnor likförbannat. Tror inte NHL tillåter detta?
Om det nu blir på det viset, skulle ett önskvärt scenario kanske vara att stjärnorna söker sig till en lägre serie för att "hålla igång". Avtalet gäller väl bara elitserien, om jag förstått det hela rätt?
Nu vet jag inte om Kennys kontrakt med Islanders kontrakt går ut i vår, men hur coolt hade det inte varit med honom i laget några månader (gärna fler än några) nästa höst? Han kan ju ta några lagkompisar med sig också, förutsatt att inte ett smärre mirakel sker fram på vårkanten härhemma.

« · 324169