1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27178 inlägg · 5186 ämnen

Några tankar om varför.

Några tankar om varför.
Några tankar som kan vara en del av anledningen till årets resultat...

1. För få träningsmatcher... Man skulle införa ett nytt spelsystem men hade endast 6 (har jag för mig) träningsmatcher... Varför? man spelade inte heller en enda under juluppehållet när man ska omskola Hammerstad till back (stackars kille)

2. Brist på självförtroende... När resultaten gick mot laget och man i början av säsongen sköt och sköt men bara hade stolpe ut (ex. Bofors hemma när Ivarsson räddade med allt han hade plus lite till) fick man sämre självförtroende och det verkar finnas kvar i laget fortfarande.

3. För små spelare... alla nyförvärv är SMÅ... i fiol re "små" spelare (arla, skugge och starck) i år har vi en hel hög (starck, arla, forsberg, pettersson, tano, carlsson, skugge och Wågström) = fem av sex nyförvärv är under 1,80 och den sista är 1,80 prick....

4. Inga reaktioner för att bryta mönstret när det går sämre... Man plockar inte in Näzwall förrän det återstår tre matcher av serien och man i princip redan är borta från SA. Hade man tagit honom tidigare hade han lyft laget med sig och jag tror inte vi hade varit där vi är idag.(tre mål och tre assist på tre matcher säger en del!) man går inte ens ner på färre spelare när laget spelar dåligt i vissa matcher.

5. Spelarna verkar spela utan hjärta... no comments

Det finns säkert fler orsaker och detta är ju min teori av hur det kan ha gått till. Men nä, nu tittar vi framåt och hoppas på seger i morgon mot boga!

« · 368324