1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27183 inlägg · 5186 ämnen

Publicitet

Publicitet
För första gången på flera år så masade jag mig i helgen ner till Ängelholms största jippo; Rosfestivalen. Det är en rätt trevlig tillställning med j-vla massa folk som tar del av Ängelholms utbud. När man då hade gått runt ett tag i stan o kollat in allt som fanns där så tänkte jag att skulle se vad Rögle bidrog till denna festival. Man hade ju nästan fått gul färg på näthinnan överallt ÄFF man hade sett. Men hur jag än letade och sökte så kunde jag inte finna ett enda spår av Rögle BK:s färger någonstans. Man börjar bli lite orolig och undrar om inte laget har flytt från denna stad.

Jag förstår inte detta. Rosfestivalen är det allra bästa tillfället i denna stad att marknadsföra sig.

Med sådan här "intensiv" PR-kampanj så är det inte konstigt att det inte kommer fler än 2 000 till ladan, fastän Ängelholm traditionellt sett är en hockeykommun. Vi som åker ut där nu är de som lever på de gamla minnena och på hoppet. Men vad händer när folk börjar "tagga" av, försvinna?? Kommer där något nytt folk och upptäcker Rögle? Detta är frågor som den nya styrelsen verkligen måste ta tag i. Man kan inte leva på gamla meriter hur länge som helst. Folk måste börja snacka hockey på stan igen!!!

« · 98761