1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27183 inlägg · 5186 ämnen

Re:Minnen

Re:Minnen
Satt precis och tittade på gamla RBK-videoklipp med en MIF-supporter(!) som jag jobbar ihop med. Allt från HP's kvalmål till Stefan Larsson 4-4 efter 19.59. Mina starkaste minnen är nog ändå vändningen mot Luleå första säsongen, grym stämning på läktaren, och 25-0 mot Dalen för evigheter sedan. Nån som minns nån annan supermatch?

Sv: Re:Minnen
P: Är det privata videoklipp du pratar om??

P: Du har inte lust att kopiera dem och kanske sälja...Har faktiskt inte så mycket Rögleminnen på VHS!!

Hade varit schysst!!!!!!

P: Jag glömmer aldrig Stefan Larsson´s mål. Om jag inte minns helt fel så stod han vid blå(VF gjorde mål mot sittplats). Slänger iväg en isare och det säger "PLIIIIIIIIIIIIIINGGGGG".
Påminner om det ljudet som kom från Näsvall´s "ribba in skott" i SD. Usch Usch..

Löwgren´s mål mot Löven är det senaste minnet som gjorde mig riktigt glad.. Oj oj oj vad glad man var

Fransson: Det var inte mina tejpar utan nåt som Micke hade lånat, men jag kan kolla om han kan fixa dom igen så man kan kopiera dom. Själv har jag annars bara Sydnytts sammandrag från avgörande mot Leksand och Sportnytts sammandrag av RBK-MIF andra säsongen i eliten tror jag att det var. Då rögle spöade MoDo med 12-3 (13-2?), Djurgården med 10-1 och Malmö med 7-3. Just då var dom ju faktiskt Sveriges bästa lag, med myggkedjan och Srsen i storform. Vem minns inte Micke Hjälms mål på Pekka när det ser ut som Hjälmen inte själv vet vad han gör. :-) Eller Srsen som skrinnar från alla från mittcirkeln och sprätter upp den i taket.

Men sammandraget med 26:ans klassiska skott har väl dom flesta hemma i byrålådan antar jag.

//P

P: Nej inte jag...men skulle gärna vilja ha dem...nägon som vill kopiera(igen) till mig...så köper jag för ett bestämt pris

Fransson: Visst, vi löser det på nåt bra sätt. Ska kolla om jag har bandet i Lund eller hos mor och far och sen får jag forska mer i det där bandet som min polare hade. Låter det bra?

//P

P: Det låter mycket bra!!
Håll mig uppdaterad bara!!

Blir det Halmstad för dig P?

« · 98917