1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27005 inlägg · 5183 ämnen

Säsong 2022-23

2514705 · » Till forumet


Sv: Säsong 2022-23
Lägg just nu:
Clang, Edström samt Kasper till Nordamerika och troligen AHL.
Larsson till Öret.

Sund och Mozik går till andra klubbar.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Då var det silly season.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Charliejfz: Då får vi tacka Rögle för en hård och jämn kamp. Tycker även domarna ska ha en eloge denna match, visst, misstag blir det men det måste axepteras och det jämnar ut sig i längden.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Gameday! Nu gäller det.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
RE 4 Remake släppt... sugen på en xbox för att testa. Imorgon match sex i Catena.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Tarasov: Håller helt med. Tycker slutspel handlar mycket om strategi. Det är inte som grundserie spel.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Charliejfz:
Är det inte det som är charmen med ett ett slutspel, man kan vinna på olika sätt. Tycker denna matchserie är väldigt bra, många bra moment från båda lagen. Rögle står upp bra
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Iceman99: Ok, du är inte nöjd med RBKs sätt att spela och domarnas bedömningar i dessa matcher. Fine... vi släpper det denna gång.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Charliejfz: Trist att ni inte vann matchen och ännu mer trist att motståndarna fuskar sig till det PP under vilket de kvitterar till 2-2. Tyvärr tillhör detta fuskande a la sparkboll era motståndares genomtänkta strategi.

Det nu aktuella fusket finns dokumenterat med bildbevis på Hockeysnackets Luleåsida under inläggen APANS FUSK, del 1 samt APANS FUSK, del 2.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Charliejfz: Offensiv hockey vill ju alla titta på, har varit lite av Rögles signum genom åren kan jag tycka. Det jag skrev att domarna släpper alltför mycket spelförstörande grejorna var givetvis riktat till domarna och en riktig dålig "tendens" I svensk hockey. Både AIK och Rögle utnyttjar detta faktum, läs det jag skrev en gång till.



.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Iceman99: Slutspelshockey är annorlunda ... matchen gick i alla fall till SAIK. Domarna tillåter mer vilket tenderar att ske i slutspel. I övrigt så kanske du snart inser att du skriver på ett annat lags sida. Ja, RBK hade visst flyt mot Leksand. Kanske läge att försöka starta ert eget forum igen.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Charliejfz: Man ska inte vinna hockeymatcher om man spelar som Rögle gjorde ikväll. Hålla motståndarna på utsidan och sarga ut puckarna väl medveten att man får chanser. Ja ni vann matchserien mot Leksand på det viset med det får räcka. Domarna släpper också massor med spelförstörande moment typ, fasthållning, interferens, hålla i motståndarnas klubbor och detta ständig tjafsande framför målvakterna.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Och så vann SAIK efter OT. Viktig match hemma för RBK nu.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
9 min och OT samt 2-2
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Saik-Småland: Nåväl, vi får se hur förlängningen går.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Charliejfz: Jag vet inte om vi ser samma match? Skotten 44-19 till Saik 15-3 i tredje till Saik!!! Ja ni har haft otur.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
En bra match av RBK och borde varit klart efter tre perioder. Men slutspel är slutspel.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Och där kom 2-2. Jaha, då är det öppet igen.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Och pp SAIK...
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
1-2 just nu ...
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Iceman99: Tycker han växt överlag under kvartsfinalserien.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Charliejfz: Vi sätter alla skott i magen, även jag skulle ta dom.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Natthaj: Han gör i alla fall bra räddningar. Rifalk växer när det behövs.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Tredje perioden inleds med PP för SAIK. Likt tidigare matcher har spelkvaliteten svängt men RBK spelar bitvis bra hockey. Slutspelshockey är någon annat än vanligt serielunk. Spelstrategier förändras och vanlig fart ersätts med mer planerat spel. Kanske tråkigt men varje runda på slutspels karusellen ger lagen viktiga intäkter.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Står Rifalk på huvudet i vanlig ordning?
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
30 SEK kvar och tredje PP för SAIK.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Iceman99: japp, 0-2 nu
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Charliejfz: Man får hoppas att det börjar spelas hockey i andra, sluta med tjafset framför målvakterna, den delen har Rögle en fördel med tyvärr.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
0-1 Bengtsson. Kul!
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Snart nedsläpp ...
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Gameday i Skellefteå!
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Imorgon är det match mot Saik igen.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Rulltårtan : Jag försöker att vara trevlig mot alla. Det är en del av min personlighet.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Charliejfz: starkt att vinna mot Skaik! Men du verkar ju vara en vettig person så varför gullar du med idioten Sven mfl!??
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Och nu är det 2-2 i matcher. Så denna matchserie är helt öppen. Bra jobbat RBK!
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Larsson gör 5-2.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
4-2 Saik chansade och spelade med 6 man.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
2 minuter kvar... fortfarande 3-2
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
3-2 RBK
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
2-2 efter andra perioden.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Klåparna: Storebror ligger i SHL lillebror i HA Vi har en lillebror till Luleå men de är lite bättre än er.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Iceman99: Antar att Saik, Frölunda, Färjestad, DIF, Modo, HV, Brynäs, Luleå tillhör klubbarna som skickat flest spelare till AHL och NHL.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Charliejfz: Att lock talanger är inte det svåra. Bättre och mera ärligt hur bra en förening fungerar är att kolla statistiken vilka föreningar över tid som har gett egna juniorer och andras chansen till ett NHL kontrakt? Det är ju det alla grabbar drömmer om.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Och så tänker vi på att hålla en god ton på forumet.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Iceman99: Såg inte matchen men så blir det ibland. Ett lag kan spela bra men det andra laget som spelar sämre gör målen. Många matcher kan te sig slumpartade eller tursamma för ett lag. Men sådan är idrott.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Iceman99: Hade varit intressant att se statistik på vilka klubbar som lockar flest juniorer i SHL och allsvenskan,
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Klåparna: Vi skulle älska att få hata alla er i akademikerstaden nästa säsong i högsta serien men den risken är liten. Börja med att satsa på er juniorer, det är en skam att det inte finns ett J20 elitlag i Umeå. Ser ingen hos er att alla talanger från 16 års ålder drar till Skellefteå eller Modo.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Charliejfz: Matchen idag stod och vägde länge. Vi levde på våra två mål men spelade inte speciellt bra. Förra matchen var faktiskt en mera gedigen insatts kan jag tycka än i kväll.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Iceman99: Skellefteå är alltid lillebror.
Kommentera

Sv: Säsong 2022-23
Klåparna: Det finns mycket som är bra med Skellefteå AIK. Kolla statestiken på vad du vill de senast 20 åren i SHL. Vi är topp 3
Kommentera

2514705 · »