...ser bra ut på förhand. Våra seriekonkurrenter har inte gjort några ögonbrynshöjande nyförvärv (med några få undantag). en del okända kort (Trojas transatlant t ex), men sedan?? De flesta tycks ha bytt spelare med andra allsvenska eller div 1-lag.
Som jag ser det har RBK den absolut vassaste truppen. sedan får man se upp med VIK! Hammers tror sig ha en kanontrupp i år, men vilka spetshöjande förvärv har dom gjort. Vill säga...Einarsson från TAIF, kanske, men sedan???
Kingen: Puuuh ja! Det börjar bli dags att spana in de andra lagen lite. Tycker nog vi kan vara nöjda med vad herrar värvaransvariga åstadkommit i det grönvita lägret. Ingen mening att spekulera i vad som skulle kunna ha hänt. Nu står vi där med det vi har och på pappret ser det onekligen intressant ut. Sen måste man ju bara digga Hr Melins sätt att uttala en målsättning. Inget snack, inget hymlande utan raka puckar rätt igenom.
Vad gäller Halmstad, så garvade vi åt dom inför förra säsongen också. Två svidande nederlag i Sannarpshallen blev facit. Fyyy f-n, låt det inte hända igen....pleeeeeease!
För oss okända utlänningar är alltid kul att se. Få se vad Trojas transatlant är för något. Stackarna, de har ju problem på så många plan nuförtiden. Mora och Bofors blir nog de svåraste lagen att tas med i serien, men vi ska nog akta oss för att ta ut för mycket i förskott.
Jonas: Det känns i vanlig ordning som att norra serien är starkare. Som det ser ut just nu är det väl Rögle,Mora,Bofors som bör ta tre av fyra platser. Sen har vi väl alltid något skrällgäng som överraskar.
Svenne: Just Bofors är jag mest rädd för. Den statistik vi har mot dem från de senaste säsongerna är absolut ingen rolig läsning :(
Jag tror att vi överlag har fått ett bra lag. Förra säsongen värvades det in rätt många spelare som hade tillbringat en del på bänken i sina gamla lag, vilket är både på gott och ont. Nu har vi fått spelare som iallafall har lirat lite och om de inte har gjort det (Nordquist) så är de mer än hyfsade talanger.
Det är en riktigt bra påse med gott & blandat vi fått :)
Sen är det bra med en tränare som kör med raka puckar. Enda grejen är väl det att vi Rögle supportrar oftast tror att en målsättning innebär det samma som att det redan är klart. Jag kan väl utan att riskera alltför mycket garantera att vi nu inte går upp till ES så kommer det bli totalt raseri bland vissa supportrar eftersom "vi skulle ju upp till elitserien i år!" :)
Mygel: Bofors är svåra, men Mora på bortaplan tillhör inte Rögles favoritmatcher heller. Jag och Joinzzon kan ju "skryta" med att vi såg båda eländesmatcherna som slutade med en sammanlagd 0-15 förlust förra säsongen. :-(
Självklart ska man sikta högt, men det är ju inte bara Rögle som gör det, Skellefteå ska väl i vanlig ordning upp dit och Löven vill säkert också det. Sen har vi AIK också som ingen riktigt vet vad för lag de får ihop. Jag tror dock inte att vi går upp, men har inget emot ett allvarligt försök med många roliga matcher på vägen.. :-)
Plus ett lite bättre bortaspel än förra säsongen tack, jag fick bevittna 2 hela vinster (Tranås,Örebro) och en hel massa trista förluster. Den långa vägen hem känns lättare efter en vinst..
Svenne: Mycke' gnäll om bortaförluster från dig! Var du med i Mölndal kanske? Dessutom är det ju bara ett litet sketet stenkast för dig, att köra hem från alla dessa metropoler. Sträckan Mora-Helsingborg efter 0-7 i brunögat och slutt på säsongen, kan vi börja snacka om tunga hemresor ;-)
Svenne: hrmm hrmm Jag var faktiskt och såg Rögle få stryk hemma mot Bofors nu i vintras, värre insats får man nästan leta efter :) (På tal om dålig uppväxt)
Som jag ser det har RBK den absolut vassaste truppen. sedan får man se upp med VIK! Hammers tror sig ha en kanontrupp i år, men vilka spetshöjande förvärv har dom gjort. Vill säga...Einarsson från TAIF, kanske, men sedan???
Vad säger ni andra??