1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27224 inlägg · 5186 ämnen
« · 217268 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Vem blir den nye härledaren???
Silly-season är igång och spekulationerna om vem som ska bli den nye tränaren i RBK är många.

Det senaste jag läste var Mats Waltin, inte helt illa. Han medgav åtminstonne att rögle varit i kontakt med honom.

Spännande värre..........

Den som väntar får se.

Sv: Wiman
Fick ej tag på Johan ikväll för en kommentar. Men förhoppningsvis når jag honom imorron (tisdag)...

Sv: VCF
firman NJJ: trevligt att Rögle supportrar kör så långt för att stötta rögle.

Sv: VCF
firman NJJ: vadå VCF???

VCF
VCF kommer att finnas på plats på onsdag.
Nu e det snart dags att Melin hoppar av tåget och reser upp till "intressanta" Linköping. Hoppas dom åker ner så det smäller om det!!

Hackborn1:
Ingen aning.
Han plockade fram tröjan från ett köksskåp o vecklade upp den i rutan (den nya mörkgröna med stort tryck)

Hackborn1: Det går i repris 00:55

Joinzzon: fan vad coolt, vet du om det går i repis eller om man kan ladda ner det från nätet?

Wiman
Rögletröjan visades precis i Wimans nya program på Z-Tv :-)

Löven
Läste i deras lilla skyddade forum att dom e glada över att det ska vara en elitserie domare som dömer derbyt....gissa vem?

Ulrik Lindh....

Sv: J-20
Trogen: J20 ligger på en tionde plats, för att slippa kvala måste man komma på en tolfte plats. Rögle har sju poäng ner till kvalstrecket och 3 poäng upp till slutspelsplats (8).

Man har avgörandet i egna händer när man den kommande helgen möter AIK och Södertälje borta.

Härligt
Man kan ju inte mer än att luta sig bakåt och njuta av den fina tabellen över SA, allt gick vägen igår.
Nu har grabbarna det helt i sina egna händer, vinst mot Mora och Aik så borde kvalserien vara klar, Plus att dom är förvarnade om Mora nu som trots allt inte har lagt sig ner och dött, Skulle det inte bli kvalserien så har säsongen varit en grymt bra säsong, den bästa på många år.

Tack till Votruba som drog till Tjeckien, tack till styrelsen som hittade en mycket bättre tränare som ersättare. Fortsätt med det fina jobbet så har vi snart ett ES lag....kanske till och med mycket snart....

lev väl

Tänkvärt från 08-or
Ibland får även en huvudstadsbo till det...

Serieseger i SA = ES
Lite tänkvärt!
Om!? RBK vinner mot MORA o AIK så ser seriesegern inte allt för avlägsen ut, eller hur? Lagen under har mycket matcher mot varandra och kommer därmed tappa poäng lite här o där. Lövenmatchen kan t.o.m vara utan betydelse för slutställningen i tabellen.

Så här har de gått i kvalserien de senaste tre åren:
-00
1:a o 3:a i SA = Timrå o Löven
Från ES = Västerås o Linköping
Till ES, Timrå o Löven
-01
1:a o 2:a i SA = Södertälje o Linköping
Från ES = Leksand o Löven
Till ES, Södertälje o Linköping
-02
1:a o 2:a i SA = Leksand o Boden
Från ES = AIK o Timrå
Till ES, Timrå o Leksand

Alltså 5 av 6 SA lag har tagit klivet upp de senaste 3 åren. Vinnaren i SA har vunnit kvalserien 2 gånger samt kommit 2:a 1 gång. Som sista lag i ES har end. Timrå lyckats komma tillbaka, förra året, detta kommer sannolikt inte hända 2år i rad " finns kultur i Timrå, o detta är vad som behövs när de kniper"... Sorry Linköping och dess organisation!

Ja ja, skit samma nu é de slutspurten i första hand som gäller....kul tanke i alla fall

Sv: Mora på onsdag!
Svenne: tyvärr ligger dessa orter på lite långt avstånd från Karlstad, annars hade jag kunnat åka med dig!

Är det nån söderifrån som ska upp eller?

Sv: Röglehjärta...
Gasolin: Jag sitter själv på sittplats och jag såg då inget FO från honom. Däremot hörde jag en hel del ur publiken som skrek mindre tryckvänliga saker till honom (eller kanske till RBK...som ju just då hade tappat spelet).
Daniel är för snäll för att skrika otidligheter, så JAG tror att du hört fel eller läst fel på hans läppar!!

HasseT: Det var precis vad han gjorde. sen att Wallin ville vara kvar i Rögle är en annan sak.Tyvärr är han inte riktigt bra för att spela i Rögle. Synd för han är en trevlig prick med ett stort Hjärta..

Hasse ska åka snowboard
Hur länge blir du borta, Hasse.....? Mer än en vecka....? ;-)

Sv: En sak till!
Håller med dej Junior att det är för dåligt att folk inte kommer och stöttar laget även om motståndet inte är på topp.Tyvärr var det likadant i elitserien.Folk är inte beredda att betala för underhållningen tydligen =(

Sv: Mora på onsdag!
ledansk: Visst är det härligt med fortsatt serieledarturné..

Även från Stockholm går det bil till Mora på onsdag, avfärd senast 14.00....
Vägen är Stockholm-Enköping-Sala-Avesta-Falun....
Skriv till mig på Hockeysnack... så kan vi åka ihop..

Junior: Tror inte publiksiffran hade så mycket med Rögle och göra..snarar våra motståndare... folk vill väl se toppmatcher, och de som valde att stanna hemma valde nog rätt match för det var inte så väldigt bra spel igår!

Mora på onsdag!
Härligt med serieledning och bra utgångsläge för de sista matcherna!

Är det någon som ska till Mora som har plats i bilen som åker genom Karlstad- eller Örebroregionen?

Skriv i så fall till mig här på hockeysnack, eller ring mig på 0736526971!

tack på förhand!

Gasolin: Det har jag mycket svårt att tänka mig att Han skulle göra! Så omogen är han verkligen inte, och han säger ju att han gillar rögle med.
nej nu sksa jag och spela hockey i ladan trevlig vecka för jag ska iväg och åka snowboard! ha det!

Fel!
Från nätmagasinet: "-Som sämst i Play Off, som bäst Kvalserien." Jag skulle vilja ändra detta till -som sämst i Play Off, som bäst Elitserien! Så spöar vi MIF igen!

Släng nu inte skit på en gammal spelare som faktiskt ville vara kvar i föreningen men inte fick.Daniel är en kanonkille och duktig hockeyspelare även om han inte spelar i RBK längre,Gasolin.

Laget visade härlig moral i 2:a och 3:e i en sömning match som man "visste att man skulle vinna".Inget skönspel men vinst är det viktigaste.

Hoppas nu killarna avväpnar Ross & Co på onsdag

HasseT:
Det är drygt 3år sedan vi vann i Mora. Den säsongen vann vi på straffar i SA o i sudden i Södra.
Tror tyvärr att vi får max 1p på Onsdag.

Kingen: När han gjorde sitt mål så åkte han mot sittplars o skrek Fuck Off....

Sv: Rögle - Oskarshamn
QP: Hammerstad ska ingenstans, det är ju en grymt bra defensiv center, vill du se Andersson, bänka Lövgren eller Månsa.

Kingen: Hade Daniel fått välja vilken klubb han skulle spela i så skulle det bli Rögle. Detta enligt honom själv.

Röglehjärta...
Saxat från officiellas sida:
- Det är jäkligt skoj att komma tillbaks och spela mot kompisarna i Ängelholms Ishall. Vi har bra tryck hemma i vår hall också, men ingen kan mäta sig med Rögleklacken, säger den forne publikfavoriten

Daniel Wallin har inte glömt oss, även om han gjorde mål idag!!

Alltså Rögle har JÄTTE läge att nå Kvalserien. 3p mot Mora 3p mot AIK lär det vara klart.
Hoppas hoppas hoppas

Sen är det för jävligt att det inte kom fler än 3200 idag.
Vad begär folk egentligen?. När Rögle är för bra stannar folk hemma, när Rögle är för dåliga stannar folk hemma. Märkligt värre

Hardmen: Av en ishockeymatch fordras nå´t mer än klarläggande av ett psykiskt o fysikt skeende. Den får inte bli ett trauma i tre akter..... må nå´t mer vara med oss! Amen

QP: Ingen risk, alla är säkert laddade till max när kvalserien hägrar!!

HasseT: På 13 matcher= 5 vunna, 1 oav, 1 förl(hemma) 2 oav o 4 förlorade, ingen vunnen (borta) mot Mora. Ere nån som ställer in skridskorna på onsdag månne?

HasseT: DEt var nog ganska länge sen.. förra året förlora vi med 6-0 tror jag, och i grundserien i år blev det väl 4-2... men det kan bara bli bättre....tror ändå på en klar RBk- seger.. typ 5-1

Underbar seger även om det började trögt, man blir inte orolig när Rögle ligger under längre, man vet att dom vinner ändå. Tycker synd om Hansson, han verkar rädd för närkampsspel och har även svårt att hänga med på skridskorna men han kämpar på iallafall!
Arlbrandt är ju också för j*ävla bra, vilket mål och vilka passningar den killen kan göra..oj,oj,oj!

QP: Hur länge sedan var det vi vann uppe i Mora??..
där kan vi inte ha vunnit många ggr.
hooppas ni får en fortsatt trevlig söndagskväll.

Reportage från matchen ute i Nätmagasinet!

En sak till!
Nu gäller det att vara ute i tid o få över Moras M Heinrich till nästa säsong. Han kan mycket väl ställa till det för oss på onsdag, jag säger det, bara så ni vet!

Sv: stämningen!!
hilding: Det hördes att du inte var där!

Sv: stämningen!!
hilding: ungefär som spelet ganska avslaget i början lite bättre på slutet

stämningen!!
Hur var stämningen i ladan ikväll???

FredrikM: In med Larsson igen, låt Roger vila sig i form till kvalet
(å då som fw) Sätt in Thomas istället för Hammerstad. I övrigt idag
riktigt godkänt(2 o 3:e). Wennström e go!

tycker

Matchreferat
Ett referat från matchen finns på AIAs hemsida

HasseT: Gott Mora vann! och vi leder serien med 2 poäng!!!

Matchbilder
Bilderna från kvällens match är uppe nu på bildsidan.

Sv: lovely
Sebbe: Och nu ska domaren se till att bajen vinner ser det ut som....

Sv: lovely
Härlig vinst idag!
Matchavgörande var de två snabba målen i 3:e som ledde till 2-4 o 2-5!

lovely
Vilken härlig kille..Arlbrandt.."Honom ska vi HA", Rbk vinner..löven och skellefteå tappar points, följer Bajen med stort intresse resten av kvällen, sen blir det film på datorn och sängen...ställa klockan på 4.45.....men vad gör det idag.....

lev väl alla vänner.

Lite drygt 3200. trodde det skulle komma mer, med tanke på att det är en vecka kvar till nästa hemmamatch och att de vann mot Hammarby senast...

« · 217268 · »