VCF kommer att finnas på plats på onsdag. Nu e det snart dags att Melin hoppar av tåget och reser upp till "intressanta" Linköping. Hoppas dom åker ner så det smäller om det!!
Trogen: J20 ligger på en tionde plats, för att slippa kvala måste man komma på en tolfte plats. Rögle har sju poäng ner till kvalstrecket och 3 poäng upp till slutspelsplats (8).
Man har avgörandet i egna händer när man den kommande helgen möter AIK och Södertälje borta.
Man kan ju inte mer än att luta sig bakåt och njuta av den fina tabellen över SA, allt gick vägen igår. Nu har grabbarna det helt i sina egna händer, vinst mot Mora och Aik så borde kvalserien vara klar, Plus att dom är förvarnade om Mora nu som trots allt inte har lagt sig ner och dött, Skulle det inte bli kvalserien så har säsongen varit en grymt bra säsong, den bästa på många år.
Tack till Votruba som drog till Tjeckien, tack till styrelsen som hittade en mycket bättre tränare som ersättare. Fortsätt med det fina jobbet så har vi snart ett ES lag....kanske till och med mycket snart....
Lite tänkvärt! Om!? RBK vinner mot MORA o AIK så ser seriesegern inte allt för avlägsen ut, eller hur? Lagen under har mycket matcher mot varandra och kommer därmed tappa poäng lite här o där. Lövenmatchen kan t.o.m vara utan betydelse för slutställningen i tabellen.
Så här har de gått i kvalserien de senaste tre åren: -00 1:a o 3:a i SA = Timrå o Löven Från ES = Västerås o Linköping Till ES, Timrå o Löven -01 1:a o 2:a i SA = Södertälje o Linköping Från ES = Leksand o Löven Till ES, Södertälje o Linköping -02 1:a o 2:a i SA = Leksand o Boden Från ES = AIK o Timrå Till ES, Timrå o Leksand
Alltså 5 av 6 SA lag har tagit klivet upp de senaste 3 åren. Vinnaren i SA har vunnit kvalserien 2 gånger samt kommit 2:a 1 gång. Som sista lag i ES har end. Timrå lyckats komma tillbaka, förra året, detta kommer sannolikt inte hända 2år i rad " finns kultur i Timrå, o detta är vad som behövs när de kniper"... Sorry Linköping och dess organisation!
Ja ja, skit samma nu é de slutspurten i första hand som gäller....kul tanke i alla fall
Gasolin: Jag sitter själv på sittplats och jag såg då inget FO från honom. Däremot hörde jag en hel del ur publiken som skrek mindre tryckvänliga saker till honom (eller kanske till RBK...som ju just då hade tappat spelet). Daniel är för snäll för att skrika otidligheter, så JAG tror att du hört fel eller läst fel på hans läppar!!
HasseT: Det var precis vad han gjorde. sen att Wallin ville vara kvar i Rögle är en annan sak.Tyvärr är han inte riktigt bra för att spela i Rögle. Synd för han är en trevlig prick med ett stort Hjärta..
Håller med dej Junior att det är för dåligt att folk inte kommer och stöttar laget även om motståndet inte är på topp.Tyvärr var det likadant i elitserien.Folk är inte beredda att betala för underhållningen tydligen =(
ledansk: Visst är det härligt med fortsatt serieledarturné..
Även från Stockholm går det bil till Mora på onsdag, avfärd senast 14.00.... Vägen är Stockholm-Enköping-Sala-Avesta-Falun.... Skriv till mig på Hockeysnack... så kan vi åka ihop..
Junior: Tror inte publiksiffran hade så mycket med Rögle och göra..snarar våra motståndare... folk vill väl se toppmatcher, och de som valde att stanna hemma valde nog rätt match för det var inte så väldigt bra spel igår!
Gasolin: Det har jag mycket svårt att tänka mig att Han skulle göra! Så omogen är han verkligen inte, och han säger ju att han gillar rögle med. nej nu sksa jag och spela hockey i ladan trevlig vecka för jag ska iväg och åka snowboard! ha det!
Från nätmagasinet: "-Som sämst i Play Off, som bäst Kvalserien." Jag skulle vilja ändra detta till -som sämst i Play Off, som bäst Elitserien! Så spöar vi MIF igen!
Släng nu inte skit på en gammal spelare som faktiskt ville vara kvar i föreningen men inte fick.Daniel är en kanonkille och duktig hockeyspelare även om han inte spelar i RBK längre,Gasolin.
Laget visade härlig moral i 2:a och 3:e i en sömning match som man "visste att man skulle vinna".Inget skönspel men vinst är det viktigaste.
Saxat från officiellas sida: - Det är jäkligt skoj att komma tillbaks och spela mot kompisarna i Ängelholms Ishall. Vi har bra tryck hemma i vår hall också, men ingen kan mäta sig med Rögleklacken, säger den forne publikfavoriten
Daniel Wallin har inte glömt oss, även om han gjorde mål idag!!
Alltså Rögle har JÄTTE läge att nå Kvalserien. 3p mot Mora 3p mot AIK lär det vara klart. Hoppas hoppas hoppas
Sen är det för jävligt att det inte kom fler än 3200 idag. Vad begär folk egentligen?. När Rögle är för bra stannar folk hemma, när Rögle är för dåliga stannar folk hemma. Märkligt värre
Hardmen: Av en ishockeymatch fordras nå´t mer än klarläggande av ett psykiskt o fysikt skeende. Den får inte bli ett trauma i tre akter..... må nå´t mer vara med oss! Amen
HasseT: På 13 matcher= 5 vunna, 1 oav, 1 förl(hemma) 2 oav o 4 förlorade, ingen vunnen (borta) mot Mora. Ere nån som ställer in skridskorna på onsdag månne?
HasseT: DEt var nog ganska länge sen.. förra året förlora vi med 6-0 tror jag, och i grundserien i år blev det väl 4-2... men det kan bara bli bättre....tror ändå på en klar RBk- seger.. typ 5-1
Underbar seger även om det började trögt, man blir inte orolig när Rögle ligger under längre, man vet att dom vinner ändå. Tycker synd om Hansson, han verkar rädd för närkampsspel och har även svårt att hänga med på skridskorna men han kämpar på iallafall! Arlbrandt är ju också för j*ävla bra, vilket mål och vilka passningar den killen kan göra..oj,oj,oj!
Nu gäller det att vara ute i tid o få över Moras M Heinrich till nästa säsong. Han kan mycket väl ställa till det för oss på onsdag, jag säger det, bara så ni vet!
FredrikM: In med Larsson igen, låt Roger vila sig i form till kvalet (å då som fw) Sätt in Thomas istället för Hammerstad. I övrigt idag riktigt godkänt(2 o 3:e). Wennström e go!
Vilken härlig kille..Arlbrandt.."Honom ska vi HA", Rbk vinner..löven och skellefteå tappar points, följer Bajen med stort intresse resten av kvällen, sen blir det film på datorn och sängen...ställa klockan på 4.45.....men vad gör det idag.....
Charliejfz: Ni har inlett mycket bättre än vad de s.k. "experterna" har förutspått. Kanske det passar er bra att få gå lite under radarn? Men alla vet ju hur svåra ni är att möta när ni får till er defensiv. Bra jobbat hur som helst.
Det senaste jag läste var Mats Waltin, inte helt illa. Han medgav åtminstonne att rögle varit i kontakt med honom.
Spännande värre..........
Den som väntar får se.