1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27221 inlägg · 5186 ämnen
« · 239306 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

WTF!!
Kan Arboga verkligen skrälla igen!?!?
1 - 0 till dem just nu mot renfösarna.

Sv: TRUMMOR IGEN!
QP: håller med dig! det är så fruktansvärt irriterande att höra på trummslag en hel match...

TRUMMOR IGEN!
Nu när åtminstone DIF officiellt har förbjudit trummor på sina matcher vore det inte helt fel om RBK snabbt följde efter så vi slapp eländet hemma i varjefall!

Andreas Byström
Hej alla Rögle fans, finns ett repotage om "Bya" i tidningen Ångermanland. www.tidningen.to

Sv: Trummor
bobbe: Det tackar man för:)

Ni är välkomna till Ängelholm!!!!!!

fritte rbk: Du slipper åtminstone trumma på besök när vi gästar er... ;)

Sv: Träningsmatchen mot Troja
OE: Snackade med Hinke. han hade tydligen fått feber när han kom till samlingen idag.

Han stod ju med i laguppställningen så det måste varit något som dykt upp i sista sekunden. Har ingen aning faktiskt...

Någon som vet om Magnus Eriksson var sjuk? eller varför han inte var med i matchen mot Troja?

Nu är referatet ute!

Referat på väg.

Bilderna är uppe från kvällens match

HasseT: 38 - 16 i skott till Rögle
Jepp, var var en bil här nere ifrån + två nissar från Landskrona/Hbg
Klart man följer Rögle oavsett. En annan åkte ju upp till ishallen dagen efter löven matchen o klappade i 20 minuter innan man åkte tillbax till Lund :)

Det var väl ingen toppmatch precis..
Nån som vet vad det blev i skott??
Inga bra PP:s precis.
Mygel, åkte du ända från lund för att se matchen?
.. vissa e ju galna..

Jonas: Håller med. En halv sömnig tillställning med vissa roliga inslag, om man säger så. Tyckte att trion Hammerstad - T. Andersson - Palm var det som visade upp mest positivt. Kämpade enormt under hela matchen och med lite tur så hade Palm kunnat sätta sitt premiär mål. Dessa tre herrar kommer säkerligen att figurera mer i laget i framtiden.

4-1 tíll slut. Pelle och Togge (tom bur) inför 300-400 halvsovande på läktarna. Stoffe spelade hela matchen, men var ganska anonym precis som så många andra. 6 Trojaanhängare dominerade på läktarna.

Träningsmatchen mot Troja
2-1 efter 2 perioder
Togge gjorde 1-0 i 1:a skott 14-1
Josef gjorde mål i PP i 2:a skott 13-7

Sv: I kväll kl.19.00
Fransson: priserna är inklusive entrén
450:- vuxen
350:- ungdom till och med 18 år och priserna gäller

Sv: Kvalserien
Jonas: Nu har planeringen börjat för resrutten under Kvalserien. Och det stora fjäskandet för mina kollegor när jag vill byta skift och vara ledig och ha sovmorgon osv.. :-)

Omgång 1-5 är redan i hamn för min del. Rögle-Saik den 21:e blir min första hemmamatch för säsongen !!! Sen är det bara åka hem, titta till lägenheten och fortsätta mot Umeå och Lövenmatchen... Hoppas hoppas att gnagarna kan skrälla mot de alltmer vissnande löven. Så man slipper en norrlandstrip...

Sv: TV4+
Haggeman:
Det är AIK/Löven-LHC samma dag. Den matchen kan nog också bli aktuell.
Bättre dom visar Rögle på obskyra bortamatcher mitt i veckan. Jag tänker då i första hand på den frustrerade Junior ;-)

TV4+
Jag var inne och kollade tablån för tv4+ och kunde se att de skulle visa från kvalserien den 30/3, då spelar Rögle-Brynäs. Skulle tro att de sänder den om det gått bra för bägge lagen! Känns som man hellre ser den matchen live, om det nu skulle bli den! Men det kan ju vara ett komplement till de som inte får någon biljett!

Sv: Heja Rögle
Ja, det är positivt att höra så om stämningen i Ängelholm och den stämning som skapas på bortais...

Om man bara fortsätter så här så kanske stämpeln "pack" försvinner bort från Rögle och AIA så man slipper höra det från andra lag runtom i Sverige...

Vi ska upp igen!

Junior:
Vad hade du räknat med? Att förbundet skulle lägga alla Rögles bortamatcher på söndagar?
Lövenmatchen tror jag inte du hade tänkt åka på i vilket fall som helst. Blir det AIK kan du åka den söndagen.
Gävle måste du väl kunna åka till. Det är en lördag.
Skellefteå tror jag inte heller att du tänkt pallra dig till, så det spelar ingen roll vilken dag det är (Arboga går INTE vidare).
Kvar blir Bajen och LHC (onsdag resp. torsdag). Linköping når man lätt på 4 timmar i bil. Hovet på 5. Kan du inte ta ledigt från jobbet hela dagar, så kanske du åtminstone kan byta bort skift eller ta kompledigt och jobba in.
Fan Junior, ge inte upp. Improvisera så gott det går ;-)

fritte rbk: det skulle vara perfekt då skulle vi slippa dem huvudvärksframkallande trummorna hos bortaklaken och tvinga dem till att sjunga och eftersom dom är vana vid att ha sin trumma till hälp hade dem inte hörts överhuvudtaget

Ebbe: Kan inte en bannlysning av trummor i Hockeyladan i Ängelholm vara på sin plats oxå?????????

Ebbe:
Vad jag hört PÅ Hovet, så har Bajenklacken haft en trumma varenda gång.

Jonas.. Jag tror spelschemat passar illa för mer än mig.
Ta ledigt från jobb 4 av 5 bortmatcher.

Tycker också det är lite märkligt hur Melin kan vara nöjd med lottningen. Iofs, den är suverän om Rögle inte blir avsågade i början. Jaja, jag tycker iaf den är totalt jävla värdelös.

Det ska ju bli skoj att inte kunna se en ända bortamatch

P: Vad jag har hört är det även förbjudet i Hovet så besultet gäller antagligen gemensamt för AIK, DIF och HIF.

Junior:
Då är det ju en jäkla tur att spelschemat verkar passa laget bättre än det passar dig ;-)
Åtminstone att döma av kommentarerna från lagledningen.

Är det bara jag som tycker att lottningen till Kvalserien var total värdelös?. För det första, om det går dåligt i dom första 4matcherna så finns risken att Rögle tappar rejält med publik dom sista matcherna som kan vara helt betydelselösa.

Sen borta matcherna.

Onsdag Bajen
Söndag Löven/AIK.
Torsdag LHC
Fredag SAIK/Arboga
Lördag Brynäs

Iaf jag och säkert många andra kommer att få det svårt att få ledigt från jobb. Vi snackar en Söndag´s match som kan bli mot Löven.

Känns som bussarna kommer att bli ganska tomma.

Tycker att det är katastrof Kvalserie

Det beslut Djurgården tog behöver väl bara kommenteras med ett ord....: MÄKTIGT!!! =)

Ljunggren: Det var väl inte det enda som fanns att anmärka på där.... =)

rbkniklas: Stavningspolisen rycker ut; Det heter inte "dem" utan "de"!

Så går det!
18 poäng och en andra plats blir det för vårt kära RBK!!

Bara så ni vet:)

Ebbe: det hade varit underbart om trummar hade blivit förbjudna
dem hade ju tagit HV klakens trumma när dem var i globen.
och han som ägde den hade skikat ett telegram till rix imorse där han gnällde över att han inte hade fått ta in trumman i hallen

I kväll kl.19.00
Rögle-Troja i kväll kl.19.00, kom ut och stötta hjältarna....

Glöm inte att anmäla er till premiären i Kvalserien, Bajen borta...

Preliminärpris är 450:- för bussbiljett+inträde om man är över 16
Upp till 16 kostar det 350:- för bussbiljett+inträde...

Cha la la la la

Furca: De kanske blir en lag precis som det är med hulligan tutor. De är enligt regelboken förbjudna och domaren kan få de borttaget om det används på matcher.

Sv: kvalserien på tv?
fritte rbk: De 6 sista omgångarna kommer att sändas i TV4 Plus. Vilka matcher det kommer att bli beror på tabelläget.

Läs mer på AIA och tv4.se

Sv: Heja Rögle
exil-Rogleit: Har själv en liknande historia från Scandinavium ifjol.
En av mina arbetskamrater var på matchen Frölunda-Brynäs, det kan nämnas att han inte är särskilt intresserad av hockey men hade ett par timmar att slå ihjäl i Gbg...
På platserna bakom homom satt två slipsnissar från Göteborg, varav den ena förmodligen var på hockey för första gången. Snacket gick bl a om hur fantastik han tyckte Frölundaklacken var och om hur hög stämmningen var. Den andra Göteborgsnissen, som tydlgen sett en del hockey i sitt liv sa då att: "om han var intrssserad av hög stämning och bra klack skulle han åkta till Ängelholm där stämningen var oslagbar."

Trummor
Fler som ogillar trummande...

kvalserien på tv?
Är det någon som vet om och i såfall vilka matcher från kvalserien som kommer att visas på tv.

Bara så man kan programera videon..................

De kan sökert bli en del ändringar men ytterst små sådana skulle jag tro.

Hackborn1: Det måste vara spikat eftersom det finns att tanka hem från Swehockeys hemsida som pdf.
Det återstår att de vilka som vinner Playoff 2, men det är ju klart att premiären blir mot Hammarby borta, så den matchen är inlagd i Tipparligan.

Är kvalserien spikad nu eller är detta ett preliminärt förslag som kan ändras??

Heja Rögle
Pratade med en holländsk utbytesstudent ikväll om hockey i allmänhet och morgondagens slutspelsmatch här i kyrkstan i synnerhet. Han såg fram emot matchen, och trodde på god stämning på läktaren. Utan att jag hunnit berätta att mina sympatier är grönvita, sade han att inget kunde gå upp mot den match han såg på väg från Holland. Av någon anledning stannade han till i Ängelholm och såg Skellefteåmatchen i SA. Han var helt extatisk när han berättade om stämningen. Sådant värmer att höra!!

Snart är det bara en vecka kvar...

Sv: ...sista matchen?
Jonas:
Om vi vinner så kan jag tänka mig att åka dit hela veckan ;-)

Sv: ...sista matchen?
Joinzzon:
Betyder det att du kommer att köra till Gävle den 12 eller den 13 april? *gg*

Svenne: Lika bra att att ta tjuren i hornen direkt som man säger*s*.

Men sen kan det va bra med tre hemma matcher på slutet med. Tror inte det spelar någon större roll.

En tung inledning på kvalserien. 3 av de 4 första matcherna på bortaplan.. Det gäller att inte tappa för mycket då.
Hoppas att antingen AIK eller Arboga kan skrälla.. så man kan skippa en norrlandstrip av två.. :-)

En bra inledning på serien kan räcka långt, för sen kommer hemmamatcherna som ett pärlband...

Efter att kollat Hammarbys entrépriser så kommer resan till hovet den 19/3 att kosta prelimenärt 450:- för vuxen och 350:- för ungdommar upp till 16 år inklusive entrén.

Preliminär avresa blir från The Tivoli 10,00 och polishuset 10,30

Förändringar kan ske eftersom jag inte fått tag i bussbolaget än.

« · 239306 · »