I årets slutspel i Elitserien så är jag inte så nyfiken på hur det slutar som jag brukar vara när det börjar dra ihop sig! Kanske kan det bero på att man är mer nyfiken på vad som kommer att hända med Rögle för när slutspelet i ES är igång... ja då har Rögle nästan spelat färdigt!
Undrar vilka nyförvärv RBK är intresserade av att värva. Inte för att det har högsta prioritet nu men det hade varit intressant att veta. Undrar om Mathias Lööf e aktuell?? Men han tar väl Linkköping liksom Jacke om inte RBK går upp!
harrykarlstad: ja men när hockeyn först började spelas i Karlstad var det väl folk från Färjestad fotboll som bestämde att klubben skulle börja lira hockey också?!?!
Mygel: Jepp Bollklubb ska de va! Innan Färjestad började med hockey så var det fotboll och bandy som man sysselsatte sig med..
Såhär slutar kvalserien: 1. Brynäs (all rutin i världen) 2. Rögle (har inget o förlora) 3. Linköping (ett par riktiga klassspelare men köpelaget räcker inte till) 4. Hammarby (vasst lag men..) 5. Skellefteå (kan komma högre upp men..) 6. AIK (för tunnt lag)
nollan2: Japp. Om det blir buss eller minibuss beror på intresset. Om vi är totalavsågade inför sista matchen så är ju frågan hur stort intresset är nämligen. Som det ser ut just nu så är det bara Skellefteå borta som vi inte har några planer på att anordna bortaresa till. Men om det skulle strömma in en massa anmälningar till denna match så är det inte helt omöjligt att vi även fixar något på denna match.
Priset är sänkt på matchen borta mot Linköping. Priset är nu 300 kr oavsett ålder. I priset ingår som vanligt entrébiljetten. Anmäl er redan nu till både den och AIK matchen så att vi vet i god tid vilken buss vi ska beställa!
Jag fattar inte hur styrelsen i Löven tänker. Man MÅSTE fixa bort en skuld på 3miljoner till April nästa år. Hur har man tänkt denna säsongen? Jag vill inte ens tänka på vad Zalapski,Marrinucci,Potvin,Rosenthal, Figliuzzi har i lön. Bedrövligt hur vissa folk sköter en förening.
Dom kanske borde lyfta luren och ringa Nordstrand på direkten?
Gasolin: Håller helt med dig (förutom Bajens placering :). Precis som även Nordstrand sa tidigare så går folk för att se vinnande lag, oavsett serie mer eller mindre. Titta på lag som Lakers och Hammers. Man kan oxå se på Rögles senaste sejour i ES, åren innan då vi dominerade div 1 så var det lapp på luckan och ös i hallen. Första omgångarna i ES var det oxå ös, sen efterhand som förlusterna kom så dalade intresset rejält. Folk lägger sina surt förvärvade pengar på att få en rolig upplevelse i den trista vardagen. Att se sitt lag förlora match efter match är inget folk vill kasta pengar på. Det bästa för Rögle, krasst sett, är att stanna kvar i allsvenskan åtminstone en säsong till med samma framgångar som i år. Detta skulle göra den ekonomiska situationen mycket stabilare. Vi skulle kunna få ihop ett lag som skulle vara mycket mer förberett för ES (chansen är t.ex. större att Kenny kommer hem om några år). Men självklart så vill man som brinnande supporter att laget ska spela i högsta serien, helst så fort som möjligt. Men samtidigt vill man ju inte se Rögle som ett strykgäng i ES.
Det är bättre att ligga i topp i Allsvenskan än att ligga sist i eliten, Folk vill se ett vannande lag. Kommer ihåg hur det var sist vi var uppe, Det gick bra så länge vi vann, Sen när det gick dåligt stanna folk hemma...
OE: I snacket om överskattade lag så står sig SAIK's futtiga millar ganska slätt mot "clubens" betydligt fler millar ;-) Annars är det intressant att samtliga tippare hittills, utom en, placerar RBK i elitserien nästa säsong. Själv tippar jag att jag hoppas Rögle kommer att sälja sig dyrt i den kommande serien. Det får räcka som "helgardering".
Tycker att SAIK är Sveriges mest överskattade lag. Trots mångmiljonsatsningar har de inte nått Kvalserien en enda gång sedan de föll ur för 13 år sedan.
1. Brynäs (Hör hemma i Elitserien) 2. Rögle (Det är vår tur helt enkelt) 3. Skellefteå (Starka, men faller i sista omgången) 4. Hammarby (Stark trupp, men är inte etablerade nog) 5. Linköping (Verkar tunna) 6. AIk Solna (Har inte tillräckligt stark trupp)
1. Linköping. Har laddat länge! 2. Rögle. Med vårat stöd så! 3. Brynäs. Stupar på mållinje! 4. Skellefteå. Orkar inte riktigt. 5. Hammarby. Har inget att sätta imot! 6. AIK. Lite för tunna!
Mitt tips ser ut som följer: 1. Brynäs Allt annat vore en mindre sensation 2. Rögle BK Vore en mindre sensation,men varför inte? 3. Hammarby Är nog starkast av Sthlms lagen 4. Linköping Tyvärr, elitserien är över för den här gången 5. AIK Räcker inte riktigt till....ännu. 6. Skellefteå AIK Stupar som vanligt på mållinjen. Har gjort sitt.
Lycka till i Kvalserien. Två dagar kvar och det känns för djävligt att missa den....:-(
Visa att södra allsvenskan inte är att leka med. Jag tror att ni har en ganska så bra chans att ta steget upp även om jag tror att det kanske är ett år för tidigt. Är ni verkligen redo?
Hur som helst, det är era problem och inte mina. Ett stort lycka till kommer det i alla fall från Kanonstan.
Mygel: Ska det återförenas på riktigt så får vi väl i så fall även slänga in Kari & Kari i truppen, så blir det de två klassiska backparen (2+4, 19+35) igen =) Alternativt kan Niko ta farsans plats, hehe
OE: Drömscenariot. Men det är trots allt roligare att inte utgå ifrån det om det händer:)
Nu är Daniel Johansson uppsatt på SICOs transferlista. Snälla Lööv, gå ner på knä o erbjud guld o gröna skogar för att få hem Johansson senior. Tycker att vi ska försöka få honom att förstå att Rögle är hans klubb genom att sjunga någon sorts hyllningssång till killen när vi möter Brynäs. En våt dröm att somna in till: Kenny kommer hem o återförenas med D. Johansson nästa säsong :)
Nu är alla lagen spikade i KS o den stora nervositetn börjar infinna sig. Dags för lite tippning då: 1. Brynäs 2. SKAIK 3. Rögle 4. Linköping 5. Hammarby 6. AIK
Tyvärr så tror jag inte Rögle fixar det. Men det är roligare att inte ta ut något i förskott. Om då det oväntade sker så blir man ju så mycket gladare :)
Jonas: Vi får inte glömma Guldet i tresteg! Första hemmamatchen på fredag mot SAIK.. Inte det lättaste. Nu gäller det för Rögle att inte lata sig, det har vi inte råd med om vi ska hamna bra i serien.
Sandviken vann bandyfinalen och Stefan Holm tog guld i vm. Kipketer blev bara tvåa.... Vilken är färgkoden på den gröna ramen här ovan, i Pantoneskalan alltså, bara undrar, typ...
HasseT: jag vet inte riktigt vad du är ute efter jag har bilderna i låg kvalitet för att dom inte ska bli för stora att lägga upp på nätet. Du får fråga mig i hallen så kan jag kanske visa dig vad du undrar över eller skicka mail det är knappast av allmänintresse
HasseT: utgår från att det är storleken på bilderna du undrar efter dom bilder jag lägger upp på bildsidan har alla storleken 640*480 skriptet är instält på den storleken.
Saik vann med 4-2.. men Arboga hade komandot länge :).. Färjestad vann första semin med 3-1/4-1 och Frölunda med 6-4.. Belix vilken upplösning har dina bilder 800x600 eller? bara undrar..
lumberjack: Bussen är inte helt full än vi har fortfarande tid att boka större buss så kom igen och anmäl er. Senast i morgon kväll måste jag ha er anmälan. Ring 0704466975 mellan 17-20