Där jag arbetar är det ett förbannat tradande om Brynäs. När dom frågade mig vad jag kände till om Brynäs, så jag svarade det är väl en stadsdel i Gävle. Dom har aldrig frågat mig mer efter detta svar.
Önskar RBK lycka till i kväll, en 3 poängare hade suttit fint.
FredrikM: skulle faktiskt inte tro att den statistiken stämmer direkt, utan de e snarare vem man hoppas på att vinner kvalserien, man röstar helt enkelt på det lag man håller på
Om 4,5 timmar drygt startar den 10 matcher långa festen. Även om det i slutändan inte skulle räcka till Elitserien så är dessa matcher en ren och skär bonus jämfört med föregående säsonger. Plus att jag tänker se lite hemmamatcher också....
fritte rbk: Hoppas det!!! Men vafan har hålt på RBK så man vet vilka besvikelser det kan bli. Men håller med dig det känns jäkligt bra. Nu med Starck tillbaka... Hoppas det går vägen... Spöa HIF idag...Så vi slipper all sthlm fokusering...
Samma tradiga kommentarer som fälls på många ställen i övriga Sverige ang Rögle i ES...
Kvalificerade lag ska spela i den liga dom kvalat in till. Om det sen är Sunne eller ett lokalt hockey-bockeylag från Säffle spelar väl ingen roll. Sen kan väl jag tycka att resavstånden passar bättre med vissa lag än med andra, men som sagt. Var lag på sin plats i ligan.
Ebbe: Hmpf för oss exilröglefans så skulle Sunne sitta skönt. Kommer ihåg när Grums lirade o man fick de grönvita hjältarna köra över dem med 9-1 Högardh o Stass hade lekstuga o vi fick dansa runt i deras glamorösa hall!!
FredrikM: Det finns ett AKTIVT fotbollslag som heter fotbollklubben Karlstad = FBK och sedan finns det FBK = Färjestaden Boll Klubb....
Jaja slut på detta ämne det e ju trors allt RBK vi hejar på. Ko m igen nu o heja fram dem till elitserien så man kan få se dem i Löfbergs Lila. O spöa FBK......
Junior: Ja, en jävla maginfluensa att komma precis nu, så man inte kan hänga med.....skrik som fan nu allihopa, så åker vi upp till Stockholm på söndag igen!!!!!!!
Nu när man inte kan följa med så hoppas jag att ni skriker som in i h*lvete på Hovet. Ha en trevlig bussresa med många goda Öl och skrik som aldrig förr..
Idag tror jag det var kommer Aftonbladet skriva en stor guid om hela kvalserien..... Glöm inte att gå in och rösta på vilket lag ni tror vinner kvalserien i dagens sportfråga.. RÖgle ligger just nu sist!
OE: Jovisst. Men du kan se scenariot framför dig. Vilket tror du drar mest publik? 1 sådan här säsong till i AS eller botten gäng i ES??
Visst ES ger en massa extra cash, men samtidigt innebär det en hel del extra kostnader. Tror inte att killarna är så där supersugna på att spela med deltidskontrakt i ES precis. Nä, om vi inte får en mäktiga sponsor (PEAB ta ert förnuft till fånga fo fan) inför nästa säsong så tror jag att Rögle mår bättre av att ligga en säsong till AS, även hur mycket jag än önskar att Rögle gick upp i år.
Kingen: Tja det är ju inte så många som har snackat om ny hall heller. De flesta är nog rätt eniga om att den vi har nu räcker mer än väl för tillfället. Vi har haft fullsatt EN gång på jag vet inte hur många år. Utländska spelare tror jag att det blir så många av i Rögle dressen i framtiden. Finns säsongen sitter fortfarande kvar i många Rögle personers bakhuvud. Undantaget är sådana utländska spelare som tas hit på ett tidigt stadium och går genom våra junior led t.ex. Hammerstad o Tangnes. Visserligen så skulle ingen bli gladare än jag (möjligtvis Systembolaget oxå) om en ny Srsen dyker upp i Rögle.
Kingen: det handlar om svarsjuka på LHC, nu kommer många att säga hur bra har LHC lyckats med sina nyförvärv då??....men om ni hade eller vilket lag som helst det lika bra ställt som LHC skulle ni göra samma sak.........varför säger ingen nåt om HV71:s nyförvärv eller Färjestads? de värvar ju finska landslagsspelare som är minst lika dyra som LHC:s, men LHC är en uppstickare o då får man inte konkurrera med de stora lagen även om man har pengar............
jaja nog om den saken nu, ´lycka till o kvalserien som startar imorron, fan så nervös man är =)
förresten om ni vill lira ett liknande dreamteam spel så kan ni gå in på LHC:s sida o anmäla er till ett dreamteam som de på LHC:s sida fixat, det är bara kvalseriespelare o det börjar i omgång 4 till sista omgången.....men det e rätt dyrt tycker ja.............
FredrikM m fl: Jag förstår inte detta...alla vill att RBK ska gå upp i ES och att det ska köpas in spelare, helst utländska kannadicker, jänkar finnar, tjecker etc. Och en ny hall hade inte varit dumt, bättre än "bara" en träningshall.
Samtidigt spyr man galla över LHC som satsat på spelare samt en ny hall.
HasseT: Tycker det är bra att man bygger ny arenor i Sverige... det är väl bara bra för hockeyn! Sen så betalar ju Linköping kommun stora delar av bygget + att man får massa eu-bidrag skulle jag tro!
Mygel: Håller inte med dej. För mycket business, för lite "Old time hockey".
Håller man på med denna sport måste man alltid sikta på att gå upp. Håller inte med om något annat. Felet förra gången vi gick upp var just att den största entusiasmen han lägga sig och styrelsen var tvungen att "vrålsatsa" för att dels skaffa vinnande lag och dels håll publikens intresse vid liv.
Tillbaka så fort som möjligt, annars kommer vi tappa en massa duktiga killar nu när vi äntligen har ett hyfsat lag.
rbkniklas: Man får ta och säga att det är lite överdrivet.. Vad gör kyrkan som sponsorer bara? Jag tycker mest det är slöseri med pengar. Men det är det mesta är det mesta med pengar i den föreningen, enligt min mening. Varför inte bara lägga ner den där ishallen för 250 millar? Men detta är inte i Ängelholm så varför oroa sig? Man får ta och hälsa de lycka till.
Läste på aftonbladets näteupllaga att lhc kommer att hjälp av svenska kyrkan för att komma hålla sig kvar i elitserien inte nog med att dem är en av dem största sponsorerna
harrykarlstad: Harry rishue det står ju på Färjestads hemsida.. men va spelar det för roll över huvudtaget? Men om du fortfarande inte tror mig så e det bara o gå in på Färjestads hemsida och läsa igenom!
Mygel: Jag vill även ha eldvattnet o dom bruna lemonaderna tillbaks..Som vanligt går allt att köpa för rätt peng...sakna han inte snön o sin snöbil..vem fan e magnus österby?????
Kvälssposten hade en interjuv med i dagens tidning
dem tog inte upp något nytt utan det var mest det gamla vanliga att han har band med 5 av 6 lag i kvalserien om han ska klara att coach rbk mot linköping
Mygel: Med tanke på Österbys jämförelsevis unga ålder så sätter nog MIF honom på tillväxt i juniorlaget tills han fyller 33 och är mogen för A-lagsspel. :-)
FredrikM: Ett antal olika medier, eftersom Hirsch själv sagt det i intervju. Sen är det ju i och för sig inte så jävla lätt att flytta norrut från Ö-vik om man har ambitioner. Luleå skulle väl vara det enda tänkbara alternativet. Övriga 10 elitserielag återfinns söderöver ;-)
Fy fan. Kung Österby har klottrat på ett kontrakt med räliga MIF. Därmed anser jag att hans benämning "kung" tas bort + att Otto återfår de blommor som överlämnades till honom förra säsongen.
När dom frågade mig vad jag kände till om Brynäs, så jag svarade
det är väl en stadsdel i Gävle.
Dom har aldrig frågat mig mer efter detta svar.
Önskar RBK lycka till i kväll, en 3 poängare hade suttit fint.
Jan-Åke