1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27221 inlägg · 5186 ämnen
« · 246525 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Belix
Gasolin: Låter bra vi vill ju alla vara med i Ottos gäng

Belix: Ok då följer jag med nästa gång.....

Gasolin: Den gamle gubben fick inte med sig kameran in på hovet så det blev inga bilder därifrån.

Trodde att alla som var intreserade åkte med bussen upp!!!

Tydligen fans det någon som stannade hemma som ville sett matchbilder. Vi som var där fick se dom om vi namnade alla sekvenser direkt.

Du får väl se till att följa med istället för att bära lådor fram och tillbaks :-)

AIK borta på söndag!
Är det någon som ska åka tåg till stockholm på söndag, själv åker jag tåg dit från Karlstad.
om någon ska åka tåg dit så hör av er till mig, här eller på min mail ([email protected]), så kanske vi kan åka till hovet tillsammans!

Kör hårt pågar!

Sv: Pinsamma Bajare
vilka jävla nötter, dem kan ju komma ner till ängelholm, sen kan dem börja spring när dem väl e här

Gasolin: Haha! Roligare än segern igår nästan.

Hasse T, vilken passning, va? Mitt på bladet =)

Svenne: Jaj, låt dem hålla på...

heja heja R-B-K

Fransson: Sen kan man undra hur de kan kalla oss för bönder när de själva kommer från en håla som Gnesta..
Det är ingen metropol direkt...

Fransson: Inte nog med att de verkar lida väldigt av att förlora, geografikunskaperna är som vanligt inte riktigt på plats.

Det är tänt men det verkar inte vara någon hemma!!!!

Bildtexterna visar oxå på en viss form "dålig-förlorar-mentalitet"

analys från hammarbys hemsida
hehe ... läste ännu en rolig sak ... denna gången på hammarbys hemsida ... där stod följande:

"Har man sen en målvakt av typen Magnus ”Vart tog mitt mål vägen?” Wennström, som både är skicklig i att mota puckar och att knuffa undan sin bur när puckarna ser alltför svåra ut, ja då är grunden till framgång lagd."

Det är DÄRFÖR Rögle är så förbannat bra och vinner matchen mot Hammarby :) hehe ..

Livet är bra underbart ibland ...

Pinsamma Bajare
Kolla in denna länke noch läs vad de pinsamma Gnestabajarna har skrivit om matchen....

en liten skvätt av dålig förloraranda

Sv: sluta klaga gasolin
Fransson: jo,jag vet att han var ironisk........det har aldrig varit mycket allvar med gasolin:)...........fyll ladan på fredag och skräm renjagarna med värsta trycket. Sjung,hoppa och skrik för alla rögle fans i utlandet.

Sv: sluta klaga gasolin
aloha: Tror nästan att Gasolin var lite ironisk med det han skrev...Belix/Vegas gör ett toppenjobb!!!

sluta klaga gasolin
det är ju typiskt att gasolin ska börja hacka direkt........gläd dig åt segern istället sköt dina arbetsuppgifter på färsen :)........Drick och sjung för mig på fredag.........heja råå if

Belix
Hur länga ska man behöva vänta på fotona från matchen igår?? Nu får den gamla gubben ta o vakna. Sätt gärna ut namn på bilderna så det blir lättare att hitta..skärpning tack..

Sv: Underbart Rögle
Lite tråkigt att alla inte kan uppföra sig på bussen, räcka upp höger arm och skryta med hur mycket dom har vandaliserat på tidigare resor.
Kan ju hoppas att dom inte får åka med fler gånger.

Alla till Linköping nästa torsd, de brukar vara grym,tryck från båda klackarna då, och dessutom så e de inte så långt, och inte heller så dyrt. :)

fan va härligt att läsa att rögles ca 60 ditresta supportrar låter som närmare 600 kanske en liten överdrift men... fan, ändå! :)

Nu är Hinkes kommentarer på plats. Det var toppenstämning i laget efter denna succéstart!

Jaha, så var det seriefinal i ladan på fredag då *LOL*

Svenne: Tänk vilken känsla. Här sitter man och slötitar på en dokumentär om Stevie Wonder, och så läser man Svennes referat "En snabb kontring där Pelle fintar bort Bajens målvakt och back och serverar Togge ett läge som inte ens en blind med rullator hade missat."
Viiiiiilken kväll! Tack Rögle!

Jonas: Faaaan va skönt!"!!! 3p till rögle.... Kan det bli bättre JA bara bättre !!!

Vi ska upp till elitserien igen....

Svenne: Vem är nu Mega??

Jonas: Visst var det en underbar seger..
Ringrosten syntes dock lång väg på båda lagen, tänk vilken potential som då fortfarande slumrar för de närmaste matcherna.

Tycker vi ska se till att Mega alltid får stå nära ett räcke i framtiden. :-)

Underbart Rögle
Starkt av Rögle att tre gånger hämta upp underläge. Det var ingen särskilt välspelad match, men det är ju inte så konstigt med två halvt rinkrostiga lag.
Underhållningsvärdet var desto större.
Bäst i ett bra RBK, Pelle S. Fick motståndare ur balans, snodde puckar, irriterade och serverade mackor till både Stoffe och Togge i en salig blandning.
En av de roligaste scenerna på läktaren var när Mega stod och juckade mot ett räcke efter 3-5 ;-)

Gött mos Rögle.

domare
Vi får en fin domare i matchen på fredag.....Ulf Rådbjer blåser i pipan då

Sv: mmm
nähä..det gick inte...jaja skit samma...vi é bäst i alla fall

Sv: mmm
Flåt Det var denna länken jag menade

mmm
Följ denna länken och njut!!!

Mycket fin "tavla"

Sv: KUNG STARCK!
Helt underbart !
Vilken härlig känsla för Starck att få skrinna av isen som stor hjälte efter en så pass svår skada.Härligt killar !

På söndag
Glöm nu inte bort att anmäla er till Söndagen´s match på Hovet.
Anmäl er på Fredag. Det hade varit helt underbart med 2bussar på söndag.

Sv: Bajern - Rögle
Fransson: nej du skojar? fy fan

endast 2406 åskådare i dag...pinsamt tycker jag!!!!!

vänta er ett enormt tryck...
... vänta er ett enormt tryck på fredag, tänker er fylla och en fullsatt ishall... fyfaaan! helt otroligt kommer det bli....

KUNG STARCK!
TACK FÖR DEN RÖGLE!Vilken comeback av Starck, nu fyller vi ladan på fredag!Väl mött då!

//Nöjd Johan

Fy fan vad härligt!!!!!!!
Yes. Vilken dröm start vi fick.. Stoffe verkade vara het med två mål om jag inte såg fel.. =) Måste vara skönt för killarna att få en sån start. Go Rögle..

Mailman: Fan vilka härliga tider ..
lika mellan BIf o lhc också.. bättre start finns inte ..
Fullt hus alla hemmamatcher!!!!

Fy fanken vad gott!! Nu är man fan helt lyrisk...längtar tills fredag då det smäller igen =)

Sv: Hammarby-Rögle
fan va gott..alla till ladan på fredag..........mycke kaffegök...

Sebbe:

så nu var det slut.. 5-3 seger. Mycket bra start.

Både Linköping och Brynäs tappar poäng vilket inte gör starten sämre.

SEGER!!!

5-3 på bortais, härlig start!

Hammarby-Rögle
Där satt den, gott att se att Stoffe e het!!!!
Alla till ladan på fredag!

Sebbe: Nu jävlar har rögles elitserietåg gått!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Stefan: Hammarby missa nyss en straff med nån minut kvar, segern e nog i hamn nu skulle ja tro.

Bajern - Rögle
Trevligt...står 5-3 till Rögle med mindre än 6min kvar att spela.

Håll i detta nu! :)

mRIC!
Kom in på mRIC--- Quakenet på #rogle -----

Min tipps 2-4

tk's tråd
Se nu till och åk till Linköping.

Sv: AFtonbladet
Fattar inte varför Aftonbladet höjer Hammarby till skyarna (eller det gör jag väl egentligen då det ju är ett Stockholmslag...)

Hur som helst lyckades de vinna kvalserien som dock var väldigt jämn. Som jag ser det så kan alla lag skrälla, kanske AIK undantaget. Att en objektiv sportjournalist inte håller Rögle och t.ex. Skellefteå lika högt är för mig mycket märkligt.

Det kommer bli kul att se hur fel han har om tre veckor!!!

Studenten: ja kan hålla med om att aftonbladet skriver konstiga saker ibland..... Läste också chatten med Mats Wennerholm.. det var inte många som var kritiska mot honom men det fanns några ljuspunkter.. synd att man inte var hemma då..

Är inte två plus lika med Bra eller godkännt!?!

FredrikM:

Aftonbladet är bara för mycket, har precis läst deras betyg av respektive lag. Motiveringen av Rögles backar är följande:

"Det finns många duktiga backar i Rögle, många med elitserieerfarenhet. Niklas Karmhag är mycket duktig, omskolade Roger Hansson är gammal världsmästare med Tre Kronor - men då som forward."

Jahaja, tänker man, det låter ju bra, sen ser man betyget. Av maximala 5 plus får Rögle 2.
Nu vet jag iof inte om blaskan jämför med elitserien, men iaf. En 2:a på en 5 gradig skala brukar benämnas som underkänt. Jaja ..

3 p ikväll !!

« · 246525 · »