Tomas HOCKEY: Vad fan linjemännen sysslade med idag vet jag inte, men det var rent farsartade Gestapofasoner vid många tekningar. Typ om en halv skridskoskena var inne i cirkeln, på millimetern hur tekarna skulle stå med axlar och händer, och fan vet vad. Har aldrig sett nåt liknande... Hade Lindh kunnat åka skridsko så hade han inte varit i mittzon när Starck tråcklade in 1-0 och då hade han sett att pucken var en decimeter innaför mållinjen, och då kanske matchutgången blivit en annan. Om inte om.....och så vidare....
Gasolin: Ja du var ramsorna kommer ifrån vet inte jag! Inte bryr jag mig heller direkt men kan du säga med 100 % säkerhet att ramsorna kommer från Bajen ska du får en tjugolapp :)
Tomas HOCKEY: Inte märkvärdig på nåt sätt men betydligt bättre än Rögleklacken. Om nån klack var bedrövlig så var det vår. Halva klacken sjunger inte alls och andra halvan sjunger typ "Spela hockey, bonnjävlar" och andra nydanande sånger...
Tomas HOCKEY: Brynäsklacken satte färg på tillställningen. Kan inte beskylla den för att hålla ett jävulskt tryck, men det var den bästa bortaklacken på bra länge i Ängelholm.
Tomas HOCKEY: Det var precis som om inte Rögle fick vinna denna matchen. Hört på läktaren: "Om det hade suttit en pianotråd uppspänd i Brynäskassen, kan jag ge mig fan på att alla Rögleskotten hade träffat den". Inte så kul att linjemännen skulle köra Lektion 1A vid varenda tekning. Annars var det en jävligt bra hockeymatch, fast med helt fel utgång. Man lider lite med laget... :-(
Har precis klivit innanför dörren hemma i Lund. Normalt brukar jag inte ge mig in i så många diskussioner här på forumet men nu är det ju t o m så att jag reagerar.
Jag undrar om AIA är dött? Och då pratar jag om själva klacken. Idag var det t o m så att jag, som aldrig startat en sång i hallen förr blev så frustrerad så jag var tvungen att åtminstone vädra strupen en gång. En befogad sång borde vara "Och vi ska ha hemmaplan, och vi ska ha....."
Arto: hehe... ja, då får man alltså tillfælle att ladda ænnu mer infør nedslæpp! Hmm... BLindh? frågan ær væl om detta ær positivt eller negativt før RBK. Han har væl fortfarande svårt att hænga med i tempot i Allsvenskan?!? Nåja, får væl se positivt på det hela! Måste medge att jag ær mycket førvæntansfull infor denna drabbning! RBK brukar ju av tradition vara som bæst nær man spelar med "kniven på strupen". Strax efter 20-tiden har vi facit ihand.
Kan førresten meddela att Lillehammer IK enligt sækra kællor ær på væg mot en praktkonkurs. Således læge før RBK att lægga vantarna på supertalangen och norske juniorlandslagsmannen Lars Erik Spetz...
Fick nyss reda på att matchen är drygt en timme försenad. Rådbjer hade tydligen blivit skadad/sjuk så Ulrik Lindh är på väg. Tänkte bara meddela så ingen sitter och upprör sig över Swehockey. :)
Nu börjar det dra ihop sig till en "nyckel" match...vinner vi denna så är vi med ordentligt! Läste nedan att Brynäs kommer med 4 bussar+ett antal bilar! ! Är inte detta underbart?? Länge sedan det var ordentligt med folk på bortasektionen och som vi alla vet lyfter sig klacken alltid ett snäpp då de får lite motstånd! (om det blir något mostånd eller det är "tyst" publik vet jag inte) Men jag tycker iallafall att detta är trevligt...så låt oss nu alla stödja vårat lag till seger idag...
OBS ! ! Glöm nu inte att ställa fram klockan idag...vore snopet att komma för sent ! ! :-)
Belix: Tror Du underskattar Brynas-klacken. Jag har sett Brynas Supporterklubb Vast mer eller mindre ta over ett nastan fullsatt Scandinavium. Det kommer att bli ordentligt drag i isladan i Angelholm i eftermiddag tack vare Brynasklacken, rakna med det.
Dagens match kommer att bli tuff, och klacken sättas på prov.Visa att ni är bäst i både med och MOTGÅNG.Sjung till tusen, publiken dras med,och våra grönvita hjältar växer av all energi som pumpas ut.Tillsammans krossar vi motståndet,och de får ta sig till Gävle utan poäng.De blir de man vill,om man tänker rätt.Vilka möjligheter!!!
OE: Jag tyckte lika dant först men jag slängde in filmen i datorn och körde fram och tillbaka och kom fram till att pucken inte var inne. Det ser ju visserligen ut så men när pucken kommer ner från ribban studsar den hårt (på mållijen) i isen och studsar upp en 5-10 cm och man luras att tro att pucken studsar in över linjen, men några bildrutor senare landar pucken ca 20 centimeter utanför målet. Hur gärna man än vill att den ska vara inne så kan man inte säga emot en videorepris..
Marrtin: Dåligt och dåligt.. men det är väl lite synd om honom. Men om han hade varit bättre än Wennström på träningarna hade säkert han fått chansen. Men i såna här matcher krävs den bästa målvakten! Kolla in min sida... ändrad lite..
Jag tycker det är dåligt att inte Iwarsson fått en enda chans. Ibland kan det faktiskt hjälpa ifall 2:a målvakten kommer in..... Hoppas han står imorren!!!!!!!
Sittplats var väl slut 1,5 dagar efter dom släppt dom? sedan släppte dom ju några i måndags.. fast det var bara kortsidan så dom e nog också slut... Det vore ju skandal om det inte är fullsatt mot - Brynäs! Hoppas vi spöar dem så det blir lite roligt igen!
"Se nu till att mösa er ner till Ängelholm på söndag så ska Rögle få en ”bortamatch” de sent ska glömma. Brynäs Väst kommer med två bussar + flera privatbilar." He he stora ord från en sömgångare till Brynäsfan dom är ju inte direkt värdsberömda för sitt tryck. Men kom igen nu och visa Brynäs vad hemmastöd är för något. Första motståndarklacken på länge i ishallen kan det bli annat än en härlig inramning i morgon?
Trogen: jag vet att möjligheterna är mycket stora att LHC missar elitserien i år, jag hoppas att mitt lag klarar sig som du hoppas att ditt klarar sig......jag poängterade förut att Brynäs är bättre än LHC och att ni får det tufft på söndag, men visst vinner ni där så har ni mycket stora möjligheter o gå om oss o kanske lira ES nästa säsong?
Cluben LHC: jag vill inte på något sätt vara dryg mot Rögle supportrarna, det jag säger är att i mina ögon sett är inte Rögle elitseriemässiga den här gången, jag tyckte inte att de imponerade alls i stångebro, o jag säger inte heller att LHC kommer att klara sig, det finns säkert minst 2 lag som för tillfället är bättre än oss, SAIK och Brynäs!
East: Du behöver inte dryga dig mot Rögle. De är värda sin framgång och har jobbat på rätt spår den senaste tiden. De satsar sunt och klokt. Ekonomin går åt rätt håll, det sportsliga går åt rätt håll och publiksnittet går åt rätt håll så man kan inte säga annat än att dom är värda det dom åstakommit.
Trogen: Tro inte att Easts självsäkerhet är någonting generellt bland LHC-supporters. Tvärtom, vi har härdats under säsongen och tar verkligen ingenting för givet. Kvalserien är ett helvete och kan fortfarande sluta precis hur som helst...
East: Det är möjligt att vi är patetiska, och förmodligen så går vårat tåg på söndag, vill vi vara med krävs 3 poäng mot Brynäs.
Men du ska inte vara så himla säker på att ni kommer lira i elitserien nästa år, bjud på så många friläge mot andra lag som kanske kommer sätta sina läge, då lär ni inte ens vara i närheten av någon av dom 2 platserna.
Sen om vi tänker till lite så har lilla fattiga Rögle spelat 3 bortamatcher och en hemma, och vi har tagit fyra poäng, det är godkännt, förlusten hemma mot Saik sved lite, men dom var riktigt bra defensivt och jävligt effektiva. Nu ska vi lira fyra hemmatcher på dom närmasta 5 omgångarna, bli inte förvånad om vi är om Er i tabellen inom det snaraste, Sen är det ju ingen garanti att Ni får spela i Es bara för att ni oxå vill ha en "fin" hall.
East: Du skrev att laget inte hade återhämtat sig ännu. Måste säga att Rögle har gjort det med råge eftersom vi kommer att göra en vinst i miljon klassen denna säsongen. Vi är mer eller mindre helt skuld fria dessutom. Hur många andra klubbar på hög nivå är det?
East: Liten rättelse: inte konkurs... det hela blev en ackorduppgörelse, dvs skulderna skrevs ner och en avbetalningsplan gjordes. Konkurs är etter värre...
Mygel: med råge??? det skulle inte jag påstå, det tog er ett x antal år o fixa till det.....ett lag som återhämtat sig med råge är väl ändå LHC, från att ha gått i konkurs 1990 och nu är en av de rikaste klubbarna i sverige, det kallar jag starkt!
Pelle--> lägg ner det där med målet, bara patetiskt ju....domaren ville inte ens använda målkameran.......inse ni har förlorat o lirar i allsvenkan nästa år också!
Junior: okej bra, då förtsätter vi o spela i elitserien när inte ni vill det......... vilket lag var det nu som på mitten av 90-talet hade jättestora skulder när de åkte ut o som inte återhämtat sig från den baksmällan än?