1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27221 inlägg · 5186 ämnen
« · 257580 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Nästa säsong!
Mygel: Haha, säger han som har 12 på ryggen:)

nicke: Men du är oxå lite små kåt på Mange. Undras vad hans flickvän säger om er små pilska pågar :)

Sv: Målvaktsbyte
Fransson: Hmm, vem är det som inte kommer in på pubar..... :)

Elvenesarna
Vill ni hylla Elvenesbröderna så har en Rungstedssupporter gjort en sida för hälsningar till Stass och Elvis.

Sv: Signaturen Fransson
Pelle Svensson är en spelare jag hoppas fortsätter tills han är minst 40 år. Vem kan ana att han nu är 33??? Är fortfarande en av de absolut bästa i laget. Kolla in hans rörelsemönster och fina skridskoåkning, inga ålderskrämpor där inte!! Dessutom river och sliter han hela tiden för laget.

Tack Pelle - och fortsätt i många år till!!!

/OLOF ERIKZON

Helt korrekt Fransson jag vill inte läsa dessa dystra rader jag lider tillräckligt efter gårdagens bottennapp.Förstår Pelle Svenssons frustration efter matchen.Allt för många inser inte att man inte vinner några matcher utan att ta stryk.Det ska göra ont att vinna.

Killer Bob: Om du läser rätt, står det att jag ber 17srsen17rbk, skriva en krönika, inte jag...men jag kommer givetvis skriva en ändå..

hata mif

Fransson: Nej snälla bespara oss andra den krönikan =)

17srsen17RBK: skriv en säsongskrönika EFTER säsongen då

Signaturen Fransson
Nej jag struntar inte i Rögle bara för att kvalet är kört.
Det blir bara inte samma stuk längre när det inte gäller något,
annat än att spela av matcherna.
Därför menade jag med att man summera redan nu.

Hälsningar
Jan-Åke

Sv: Säsongen 2002/03
17srsen17RBK: Så nu när Rögle är helt körda för elitserienspel, så skiter du i att följa dem?

medgångssuporter?

Säsongen 2002/03
Stort tack till hela RÖGLE-laget för en mycket fin säsong, den bästa
sedan elit-säsongen 1993/94.
Önskar sedan Mats Waltin och han assisterade coach lycka till
nästa säsong, och hoppas på en ännu bättre säsong.
Vem som blir assisterade coach är ännu inte klart, men enligt
signaturen (Killer Bob=Viktigt petter) som blir det inte Peter Lundmark.Tog upp frågan en gång internt med Killer Bob, då
fick jag det svaret, att skillnaden mellan han och mig var, han vet
och jag tror, men kan också omformullera till han vet och VI ANDRA
inte begriper ett enda dugg.
Önskar alla Rögle supporters en trevlig sommar.
Ses till hösten när det drar ihop sig, till förhoppningsvis en säsong
som leder till ELITSERIEN.

Ha det bra
Hälsningar
Jan-Åke

STRÖ SALT I SÅREN!
Nu jävlar pojkar får det vara slut på kollektiva kalopser, se nu till o visa det mot SAIK så vi slipper skämmas för halva hockey-Sverige. HIF killarna undrade ju både vad som hänt laget o publiken.

Kom igen nu RBK!!

Junior: Håller helt med dig, ME måste man ha kvar i truppen.

ME ska det vara

Junior: nähä...Du säger så¨om MG, bara för att du é kåt på honom...har du varit hela säsongen =)

Fransson: Men sen kan du inget om hockey heller...

Junior: Josefsson är ju LÄTT rbk´s bästa back i år.....

No doubt about it

+ att han är Rögle´s snyggaste spelare.. haha

Tycker det är märkligt att man säger att man redan börjat diskutera kontrakt nästa säsong, samtidigt säger Magnus Eriksson att han inte har hört något.

Rögle´s solklart bästa back hela säsongen.

HasseT: Jag tycker du borde stilla pubishåren en aning,,,för en som ännu inte är nära att komma in på pubar, ska inte uttala dig mot mig...Jag känner att jag borde agerat i Oskarshamn...

Piss Off Hasse!!!!

Nästa säsong!
Längtar redan till nästa säsong. Tycker, trots slutet, att Rögle gjort en bra och underhållande säsong! Se nu till att vi åtminstone har något lag bakom oss när kvalserien är slut!

ELITSERIEN 04/05 :-)

Sv: Pinsamt
Jonas: Ja du Jonas, du verkar vara en riktigt klippa, en sån som dig skulle behövs i båset, någon med hjärta och tankar på rätt ställe.
Jag kan inte fatta hur spelare som inte har dugit innan under säsongen, helt plötstligt ska spela för att vi är slitna, jag har tittat och tittat på tabellen, men vi har inte spelat fler matcher än dom andra lagen??

Jag vet vart problemet ligger, om ni andra öppnar ögonen så kanske ni oxå skulle upptäcka det, kalla mig vad ni vill nu, men jag är fan inte naiv iaf som en hel del människor är när det gäller vissa personer vara eller icke vara i föreningen.

Sist men inte minst, inget jävla gnäll på Jesse, Kan inte vara kul att vara så jävla överigiven som han var........

Matchreferat ute nu.
Magnus Hermansson beskriver Rögles fall som en kollektiv kollaps.

Kommentarerna lyser med sin frånvaro i kväll, med några få undantag. Märkligt hur snabbt det vänder när det blåser lite snålt och resultaten går emot. Rejält emot, kanske man ska säga.

Det är alltid lätt att vara efterklok. Ändringarna i laget var väl en chansning för att försöka vända förlusttrenden. Nu gick det som det gick och med facit säkert placerat i knäet är vi många som kan vara läktarproffs och smarta analytiker.

Jag tycker att väldigt många spelare har underpresterat sedan premiären borta mot Bajen. Det är ju för fan nu det ska vara som roligast! Alldeles för få spelare sticker ut. #27 är spelsugen värre, skapar lägen men gör inga mål. #20 har varit en klippa i alla sex matcherna. Outstanding bäste grönvite spelare. Andra blixtrar till lite då och då men mest är det en gröngrå röra som verkar sakna trygghet framför allt i försvaret. När det inte heller trillar in några enkla puckar då och då så blir det lätt tungt. Det är nog rätt lite som skiljer fiasko från succé, speciellt på den här nivån.

Nu är det bara stolthet kvar att spela för och jag hoppas fler kan gräva djupt i fickorna och plocka fram lite av den varan, inför de avslutande fyra matcherna. Alldeles speciellt nästa torsdag, då vi har LHC på besök.
Då kan man nog, med lite distans till det hela, ändå se tillbaka på denna säsongen med rätt stor behållning.

Pinsamt
Jag tyckte att inställningen var pinsamt dålig idag!!!!Fattar inte varför Melin ändrar så mycket i laget efter en väldigt bra match mot Brynäs.Målvaktsbytet var ingen höjdare,tycker att han skulle tagit time-out när det började rasa iväg.Nu stog han mest och klia sig i pannan.Med samma inställning som i den 3-e perioden matchen igenom så hade det blivit 3 poäng!

Fransson+Gasolin: Såg bara att han klagade, folk som klagar blir tråkiga som pensionärer. Tycker det är så tråkigt när folk bara klagar på varandra. Men visst tycker du det är kul (som ingen annan tycker, möjligtvis Gasolin) så får ni tycka det nån annan stans!
Tack för mig och SKÄRP ER!

Sv: Äntligen
skovdepeter: Där slängde du ut en tia helt i onödan!

Sv: RÖgle-bajen
Härlig valuta för entrépengen i kväll. Hela 11 mål fick man se minsann.

Jag vill bara tillägga att jag ironiserar grovt.

Underbar revansch ikväll! 7 baljor i Ängelholm, inte illa... Nu är det ni som ligger sist.

2-5 efter perioder undrar om det är iwarsson som o tränad eller försvaret som tat semester redan

RÖgle-bajen
1-3 ajajajaj måste fan slå bajen på hemma plan

HasseT: Förlåt, men du é fan riktigt dum i huvet...att du kan gå upprätt fattar jag inte...är det konstigt att Gasolin klagar på folk, när det finns såna som dig här på forumet?

Vet din mamma var du é....??

Sv: Äntligen
nils-ove: Jag har 6-2 på oddset! : )

HasseT: ????? du ska bara vara tyst..bollibompa börjar strax så lugna ner dig nu...

HasseT:
Sluta klaga på när matcherna startar Hasse!

OE: Det var ett helsikes bytande av tider.. I söndags börja matchen 17.15 p.g.a domare och nu börjar den matchen tidare.. men bra att man vet det så man inte kommer i andra perioden..

Gasolin sluta klaga på folk!

Trevlig kväll.

Äntligen
ställer Melin Jens Iwarsson i målet. Försvaret har varit otråligt dåligt i KS. Jag tycker Melin gör rätt att sätta Iwarsson i målet!

Tips ikväll: 6-2

Nordan 3, Herman 1, Pelle 1, Karmhag 1.

=)

Inför matchen reportage ute nu!

Matchen på söndag har flyttats till kl 15:00 OBS!!!

Killer Bob: Du kan o vet allt, Du tror väl inte att Iwar inte gör sitt bästa idag eller? Han tänker väl på att få ett bra kontrakt till nästa säsong med någon klubb (kanske Rögle).

Junior: Avdelningen ordmärkeri: Du menar väl Elitserien.

Rent teoretiskt sett är det inte kört, men kanske är det mer realistiskt att satsa på Allsvenskan/Superallsvenskan/Kvalserien/Elitserien nästa år isället.

Än lever hoppet.

Krossa Bajen ikväll!!!!!!!

Jag känner det som Melin tänker. Äch nu har vi missat Kvalserien, då kan lika bra Iwarsson stå. Så tror jag Iwar oxå känner.

Föresten. Tv4Plus sänder Saik-Rögle på Fredag.

TV4 Plus
För er som inte vet, 4:an plus visar Skellefteå-Rögle på fredag. Vinst i kväll och man får gapa sig hes från soffan en fredagkväll. Inte illa!

Sv: Roger Hansson
Televinken-: Till sist hade Olof Tryggvesson icke kvar något skepp mer än Ormen långe. Dit hade samlat sig allt hans manskap, som ännu kunde strida. Vildt rasade striden. Ormen långe var på alla sidor omgifven af fientliga skepp. Men än stod Olof Tryggvesson med högburet hufvud i aktern på Ormen och ledde striden. Närmast honom stod Ejnar Tambarskälfve, Norges ypperste bågskytt. För hans pilar föll mången fiende. Men hastigt kom en pil och krossade med stort brak hans båge. "Hvad var det, som brast med sådant brak?" sporde Olof Tryggvesson. Ejnar svarade, "Norge ur din hand, konung."

Sens moral: Om man i stridens hetta spänner sin båge för högt och hårt går man oftast förlorande ur den. Givetvis bör Wolle stå!

Sv: REALISTISKT!
skovdepeter: Nässjö lär inte vara speciellt aktuella för några högre hockeysfärer. Det enda som kommit därifrån är väl "Kessler" Eriksson på sin tid. Sillastryparna från Olofström lär inte heller vara speciellt aktuella för avancemang...
Nä, det måste vara Växjö som avses, men även om de skulle gå upp så lär de inte vara ett lag för toppen precis.
Slutligen så är det ju fyra lag från södra allsvenskan som går till Superallsvenskan, och jag skulle inte ha något emot att RBK fick vässa formen mot lag som LHC, Bofors och Mora redan i grundserien. Kan ju vara roligt för Melin att få hälsa på i Ängelholm även nästa säsong =)

Sv: Sju domare..
Ebbe: Jadu Ebbe......vilken dag på året släpptes denna "nyhet" då??? *hmmmm*

Sv: REALISTISKT!
QP: Nässjö? är de på väg upp?

Kingen: Helt rätt deras powerplay har inte fungerat.Däremot är det inte fel att vaska runt för att folk ska vakna till kanske ?
Vi får väl hoppas att dom tränat på frilägen i veckan =)

chipsalgen: 21 insläppta mål på 5 matcher är inget bra facit. Jag vill absolut inte lägga någon skuld på Wolle, han har var mycket bra, men det verkar som samarbetet målvakt/backar inte riktigt funkat.

Därför tror jag som jag sagt tidigare att det är bra att ändra om för att bryta trenden.

Come on Rögle

Roger Hansson
När ska denne tidigare poängkung få spela på sin rätta plats?
Det har pratats om att han skulle lämna backpositionen och spela forward....har inte jag märkt. Det är väl på tiden nu att de gamla rutinerade rävarna kliver FRAM ett par steg nu och då menar jag Pelle och Togge också. Vi måste ha någon som verkligen visar vägen och ingjuter lite mer kraft i sina medspelare och herr Melin skulle ju absolut agera mer i båset och ta fram de hungriga bänkade spelarna som säkert skulle ge allt för att ta en plats.

Det är idag det gäller......3 poäng ett absolut måste och med skärpa.

Sedan vet jag inte vad jag ska tro att Jesse står istället för Wennström.....intressant. Lycka till Jesse, du är värd allt stöd från oss alla.

Rögle våga och vinn...."hellre lyssna till den båge som brast än att aldrig spänna en båge....."

In med pucken.......många ggr ikväll..... mera framåt än bakåt, det räcker långt:-)

« · 257580 · »