Jonas: Precis som alla säger, efter söndagens träningsmatch så är dte bara att sitta o hålla tummarna för att SKAIK slår LHC. Hade varit otroligt skönt att putta ner wannabe laget. Inte så mycket för Melin utan mest för att det är.......... Linköping :). Ett lag som måste ha Sveriges absolut sämsta klack i White Ladies. Är det någon som vet om de har en endaste egen ramsa eller sång?? Uppe i Linköping så sjöngs det enbart sånger som var tagna från andra lag. Jag skulle skämmas som Linköping supporter. Pinsamt!!
Belix: Mystisk var ordet, sa Bull! Mycket kan man säga att detta laget gör med sin hemmapublik, men vi har definitivt blivit testade på sistone ;-) Hur något så lysande och maximalt kan ändras till något så huvudlöst på bara 18 sketna pausminuter, är en gåta som aldrig kommer att kunna förklaras. Dagens analys blir tre poäng och överlämnad jumboplats. Be nu en stilla bön för Skellefteå i morgon, så kan vi själva (eller snarare laget) putta ner LHC ur elitserien på torsdag. Det hade väl varit en trevlig avrundning på säsongen ;-) Sen kan boysen åka till Gävle och spela en mysmatch mot Brynäs på lördag, samt göra stan däruppe på kvällningen.
HasseT: Som sagt, snittet gäller hela säsongen, låg på 4084 åskådare på de 25 matcherna i Elitserien. Kapaciteten har sjunkit under säsongen, från 4700 till ca 4400-4500 (ståplatser har förvandlats till sittplatser).
Under Kvalseriens tre första matcher är snittet 4174. Det lär knappast minska i morgon.
jaså då är det ju bra om ni stannar i allsvenskan så har ni mycket publik, för i elitserien var den inte så bra? vad rymmer hallen? 5200? Men lyccka till imorgon mot saik hemma..
HasseT: Hallen har praktiskt taget varit fullsatt de senaste matcherna och ett publiksnitt över 4000 i skithallen med skitspelet den senaste säsongen är inte alls illa...
QP: Men det kommer nog inte bli så kul att träna ett lag som har 3000 i publik när dom har en hall som rymmer 8100... Jag tror ju knappast att det skulle komma 4000 mer om dom stannade i elitserien heller. Det skulle vara en sak om dom byggde en ny hall när de hade fullsatt i sin gamla. Men nu bytade jag ämne lite. Men alla till hallen på onsdag(?), det lär ju bli intressant! synd att Rögle inte kunde spela lika bra i alla tre perioderna idag 18-0 skulle varit kul. grattis till HIF också.. 4-1 mot Örgryte.. mycket bra =)
Kingen: Håller med du,.. herrMelin har fortfarande gjort ett bra jobb med laget, de flesta spelarna tycker han har varit en av de bästa tränare de haft. Han har aldrig lovat en fortsättning, från första stund var det bara tal om 1 år. Han gav ett snabbt besked till styrelsen så den kunde binda upp Waltin. Inga försåtliga tankar, utan raka besked. Klart det hade varit kul om han hade valt att stanna i första skedet, men nu har han valt LHC och det får man köpa. Ny stor hall, nya toppförstärkningar och inte minst bra mycket mer betalt än vad RBK orkar med, det får vi leva med!
Frågan är... var hade RBK befunnit sig i nuläget, med Votruba vid rodret??
Nä.. visst har han gjort ett bra jobb och det ska han ha all heder av. Att grabbarna inte har orkat på slutet beror knappast på honom utan på deras psyke.
Jag tar time-out från Gästboken. Har blivit för mycket trams sista tiden, och det är inte meningen med gästboken. Gläder väl en del signaturer att jag tar time-out.
Kingen: Klart att han har gjort ett bra jobb, ända fram tills han skrev på för Linköping, efter det har det mesta gått snett, hur kan ett lag rasa samman som Rögle har gjort?, Nä du jag är inte "glyttig", vad jag är kallas för REALIST. Melin har tankarna i Linköping redan, det har han haft länge nu, under Brynäs matchen hade han koll på resultattavlan, det är väl inte där han ska ha fokus nu?
nä låt Lundmark sköta jobbet resten av säsongen...det kan ju inte bli värre...
Trogen: Jag tycker ni är glyttiga nu. Minns vilka tongångar och hyllningar som Melin har fått. Nu är han inte värd ett skit i en dels ögon. Han har gjort ett bra jobb med Rögle och bryr sig om Rögle i tre matcher till. Att han gått till LHC tycker inte jag är det minsta konstigt. Vem hade inte bytt jobb om man fått bättre förutsättningar för träning samt dubblerad lön. Kom inte och säg att ni valt Ert vanliga kneg då, grabbs.
Jag tycker att han kan få en avskedspresent från supportrarna med en hyllningsramsa, så att han kommer ihåg oss nästa säsong.
3april: Men det verkar onekligen som om det bara är vi supportrar som bryr sig, Tycker det är förjävligt att han ens får stå kvar i båset, låt Lundmark sköta dom få matcherna som är kvar, så kan Melin göra sig hemmastad i sin nya "trevliga och storsatsande klubb med visioner". Skulle aldirg få för mig att hylla honom, jag retar mig på mig själv för att jag skrev mitt namn i namnlistan.
Jag såg hur Melin "grimaserade" i båset när Hammarby gjorde mål mot LHC, han var mer intressead av resultattavlan än matchen. Det är dåligt! Inte för att det gör mig så mycket.
Det kan tyckas konstigt att de inte sänder Linköping - Skellefteå istället. Det är ju den matchen som är mest intresant, men det är klart matchen spelas ju inte i sthml och då tycker väll inte TV4 det är något skoj.
Gasolin: Melin har svikit Rögle....vi är en klubb med stort hjärta..Melin har inget hjärta...bara en hjärna som är kåt i pengar....synd att han inte hittat klubbkänslan i RBK
Junior: Håller med dig helt och hållet. Skulle aldrig hylla honom, efter LHC borta så har han inte brytt sig ett skit. Och det är inte bara vi supportrar som har den åsikten....
Kingen: Hylla en kille som skiter i Rögle?. Hylla en kille som indirekt snackar skit om Rögle?. Hylla en kille som till 99% blev glad när Lhc slog Rögle.
Vad sägs om att hylla Melin i sista hemmamatchen. Han har ju faktiskt gjort ett gott jobb med våra grabbar. Jag tycker att han är värd det. Att det gått sämre i KS är inte hans fel. Killarna är mätta tror jag. Det är nästa år vi ska upp...
ordet var jobbigt sa Bull. satt och led framför tv aparaten ikväll... Inte roligt. Men kanske är det bäst att inte gå upp förrän nästa år om man nu får önska... Då har Walltin mer tid på sig att bygga lag.
Och killar i laget, ni ska veta att vi fortfarande älskar er!
Håller med Junior och Gasolin....säsongen har varit underbar, det kan man inte såga ngt om, men att de ändå inte ger gärnet för sponsorer supportrar m.m., är lite lamt, men man kan förstå dem lite..kan inte vara så motiverande att spela när det inte gäller ngt....skit samma Rögle ÄR bäst..
Jag tänker inte känna någon sorg när vi ser Roger Melin för sista gången på torsdag i alla fall...ok han har gjort ett bra jobb, men att säga att han vill komma till en bra klubb med ambiotioner tycker jag är helt j*vla bullshit..LHC, visioner?satsning?...
Vi kommer att se mer av Melin nästa år, i allsvenskan..
Månsson visade fighterhjärta idag. Jag tycker det är otroligt trevligt att se en värvad spelare som visar sådant Röglehjärta. Mozza agerar precis som om han varit fostrad i RBK-tröjan ända sedan barnsben. Han gör kanske inte mest poäng, men gör alltid ett stort arbete i det fysiska spelet.
Usch! Här hade man laddat lite grand och TROTT att laget skulle sälja sig dyrt, trots väldigt lite att spela för. "Skämmes tammefan", för att citera en rikskändis. Det finns nu bara en sak som kan lägga lite plåster på såren. Vinst mot LHC på torsdag samtidigt som vi projicerar alla positiv energi mot Skellefteå.
Ebbe: Jo det har du rätt i, men han har haft tankarna på annat håll den sista tiden, det hade både du o jag också haft. Han har stått stel som en pinne i båset. Mats Waltin är grön o vit...